Pinion A 5-a De Diesel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Absolut! Dar sa sti ca si la 1.6 e valabil.
    Cine imi gaseste si mie un set de pinioane 33 cu 37?

    Comment


    • Salutare, oare stiti pe cineva sa faca operatiunea de schimbare a pinioanelor in zona Clujului ?

      Comment


      • poti s-o faci si singur, daca nu ai un arc in palma care sa-ti arunce cheia de 13 la 10 metrii departare adica daca intelegi cate ceva din mecanica si ai si timp si loc unde sa faci operatiunea: golesti cutia de ulei, desfaci suruburile care tin capacul ala negru de tabla (ca o oala de noapte/palarie) pe capatul cutiei de viteze si vezi trenul de tr5 (a5-a fiind in afara cutiei, doar primele 4 trepte si marsarierul sunt in interior). desfaci suruburile din capatul arborilor, extragi pinioanele (prin batere usoara sau cu o presa de rulmenti), pui pinioanele de "dizal" (ala mare sus, ala mic jos), pui suruburile, pui capacul (oala de noapte ...), bagi ulei in cutie si gata! iti trebie ceva scule (chei, ciocan, extractor si eventual dorn de cupru) si de preferat sa lucrezi pe o rampa sau pe groapa. sau pui masina pe chituci/capre sa ai loc sub ea. daca nu crezi ca te descurci sau n-ai cateva ore la dispozitie (daca merge ok, intr-o ora n-ai ce face, daca actualul tren de tr5 refuza sa iasa de pe arbori, ai luat-o in brate...dupa 2 ore si 2 prese rupte, a iesit prin batere, dar trebuie cineva sa tina contra cu un baros greu, sa nu omori rulmentii din cutie), mai bine cauta un mechanic, sau macar un prieten si-o prietena (Timisoareana la 2 litrii) care sa te ajute...
        Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

        Comment


        • Iti multumesc, eu cu timpul stau mai prost si parca nu m-as baga la o astfel de operatiune...Dar oare pinioane de diesel se gasesc ? Le poti comanda la magazine ?

          Comment


          • Eu zic sa stai potolit si sa mergi la mechanic.....

            Da, pare simplu, insa nu e....e cam la fel ca la schimbarea rulmentului de la tamburi/fuzeta, il scoti si gata....dar pana il scoti.....si daca nu ai scule cate poti buli...


            La pinioane e altcumva...nu ai nevoie de forta, risti sa strici sau sa decalezi; trebuie sa stii ce faci atata tot....altfel te trezesti ca nu-ti intra in tr 5....sau cu pilitura in cutie....sau fara ulei in cutie....


            Eu am schimbat de 2 ori aceste pinioane.....daca te hotarasti sa faci schimbul ( mare lucru nu castigi, o vei face mai puturoasa in rampa/alignament in tr5) cumpara si o garnitura Capac cutie ( cel "negru")

            O singura data tine, a doua oara iti va curge ulei putin cate putin pana ajungi fara....cum am patit si eu

            Comment


            • La cutia JH3-142; 1.6 16v; a5a 37/33; final drive 15/61; ce grup pinioane de la dci sunt mai bune pentru "swap", cele 39/31 sau 42/31.

              Din ce am calculat eu cu acest calculator online, si sper sa nu fi gresit, cu grupul :
              42/31 o sa am 130km/h la 3400rot/min( motorul dezvolta aproximativ 144Nm si 70Hp)
              39/31 o sa am 130km/h la 3650rot/min( 148Nm si 76Hp).
              Datele despre cai si putere le am de pe un grafic dyno.



              Doresc sa obtin liniste la viteze de 130km/h. Consumul nu este important. Depasiri nu fac cu a5a. Viteza maxima este irelevanta.

              Multumesc

              Comment


              • Tot ce poti sa-ti spun este din ce am folosit; mai jos ai imaginea la ce am avut pe masina, respectiv 41/30 ( din ce am numarat eu, daca numeri 1 dinte de 2 ori iti da 42/31)

                Provine de pe un dci de 65cp, printre primele iesite- stiu asta de la cine mi le-a dat si cine mi le-a montat.....acum vreo 10-11 ani



                Ca si viteze, la 3000 rpm aveam cam usor peste 120 (125), la 4000 rpm 160km/h iar la 4500 aveam 180km/h....bordul vechi, original al masinii

                Urca greu in ture de pe la 3500 cu a 5-a, iar de la 4000 la 4500 trageai destul de ea......motorul atunci nu era stock


                Deci daca vrei liniste pare ok grupul asta, ai 120 km/h la 3000 rpm....si cam atat....ce iei pe mere, dai pe pere....
                Attached Files

                Comment


                • Multumesc pentru raspuns. Pentru 42/31 inclin si eu.
                  Problema acuma este de unde sa cumpar pinioanele?
                  Am cautat pe net dar nimic concret,am intrebat si la cateva dezmembrari si nimic, am discutat cu user-ii care fac/faceau swap-ul asta si mi-au zis ca vorbim, dar iaca se facura aproape 3 saptamani si nu am primit vreun raspuns. Deci ma puteti ajuta in privinta procurarii lor?

                  Comment


                  • Nu stiu sa iti spun un lucru exact....

                    La mine a venit omul cu ele....probabil "imprumutate" din intreprindere....

                    In mod normal cred ca respectivii care le schimba mai au fie acces la uzina, fie ceva stocuri de asa ceva acasa....

                    Altfel nu vad, poate o cutie stricata de DCI...pt ca nu vad pe nimeni sa descompleteze cutia, greu sa o vanda dupa aceea...

                    Sau dupa reper.....la reprezentanta, daca mai au

                    Comment


                    • La 1.6 16V se mai preteaza, poate si la 1.6 90cp, dar la 1.4 exclus.

                      Atata timp cat motoru nu ajunge in turatia de putere max la viteza max, nu vad de ce sa il mai gatui cu un raport mai lung pe tr V.
                      Si asa la o accelerare de la ~110/h eu mai tot timpul retrogradam in tr IV, cred ca acelasi lucru e necesar si la 1.6 mpi daca vrei sa urci decent in viteza. Cu raport de dizal pe tr V cred ca e imperios necesar sa retrogradezi .

                      Linistea o scoti dintr-o antifonare mai desteapta, cu bord dat jos, etc etc, am vazut la un forumist in TM acum ani de zile, efectiv alta masina, la 4000 rpm auzeai motorul ca la una straineza de clasa, fara sa exagerez.
                      Last edited by Octavian; 29 January 2017, 10:49.

                      Comment


                      • Intr-un final am gasit si cumparat pinioanele 42-31.
                        Targ Vitan, stand C 20, 300ron

                        8200611303
                        8200607983

                        sunt codurile.

                        Comment


                        • prea lunga tr5 cu 42/31. daca 1.6_16v o cam lalaie cu 39/31, 1.4mpi cred ca iese din discutie cu rapoartele astea
                          Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                          Comment


                          • -le-am si montat si testat putin.
                            -urca corect in ture, adica o idee mai greu decat vechea pereche.
                            Am facut testul : mers cu 80km/h in tr.5 si apoi pedala la podea. Nici un "protest" din partea motorului iar urcarea a fost ok !
                            -motorul nu "protesteaza" daca merg cu 60km/h
                            -a devenit muuult mai silentiosa masina la aceeasi viteza, sunt prezente doar zgomotele de vant, zgomotele de la motor si evacuare fiind pe planul 2

                            A aparut o incompatibilitate in schimb si anume CruiseControl-ul nu mai functioneaza pe treapta a 5a desi tempomatul functioneaza corect.
                            Ce as putea face ca sa corectez aceasta nefunctionare?

                            Voi veni cu alte completari dupa ce o sa mai testez aceasta schimbare.

                            p.s. - primul ulei din cutie era maro inchis si la atingere "nisipos". Nu regret deloc ca am schimbat si uleiul. Cutia are cam 190.000 km.

                            Comment


                            • ce turatie ai in tr5 la 60km/h si respectiv la 80km/h? pe gps m-ar interesa, nu pe bord.
                              Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                              Comment


                              • cu aproximatie
                                1500 ture pentru 60km/h
                                2000 ture pentru 80km/h

                                pe bucata de drum de am testat am fost singur in masina si drumul drept.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google