Incalzire Motor - 6 Liniute Si Peste, La Reprezentanta ...varza

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Incalzire Motor - 6 Liniute Si Peste, La Reprezentanta ...varza

    Buna tuturor,
    Ma adresez intr-un post nou desi poate discutia ar putea fi apropiata de altele cu subiect similar ..oricum le-am citit pe toate si daca considerati, mutati dvs postarea

    Pe scurt: logan 1.6 16V / 2009 / 70.000 km - imi creste temperatura (cel putin asa arata in bord) in mers la 6 liniute si uneori chiar pana sus.

    Ce am facut pana acum:
    1. Service autorizat Dacia/Renault - diagnoza aparent ok, dar ... "sigur aveti o fisura in garnitura de chiuloasa - contrapresiune in vasul de expansiune" ..morala, am schimbat garnitura + verificat chiuloasa + schimb lichid racire + ulei si filtre - 1800 lei;
    2. Plecat concediu in aug 2016 - pe autostrada iar a sarit in cap temperatura - mers iar service autorizat cu diagnoza apoi "radiator infundat" - schimb radiator (pe original) 800 lei + 110 sonda de temperatura + termostat (ambele pe original).
    3. Cam 4 luni de zile a fost relativ ok spun asta deoarece am mai avut rare urcari ale temeraturii la 6 liniute apoi pornire GMV - coborare in max 1 minut la 4 liniute.
    4. Remarc schimbarea culorii antigelului din verde cum era in momentul schimbarii in incolor (ba chiar, usor inspre roscat) - lichidul este curat fara impuritati sau ulei.
    5. Acum, pe timp de iarna merg frecvent cu 6 liniute ... am fost iar la diagnoza si mi s-a spus ca GMV declanseaza corect ventilatorul si sufla in directia corecta adica trage dinspre radiator spre motor... iarasi bani dati

    Mi-am epuizat si cunostintele de mecanica (desi nu sunt profi, nu sunt "la furat" la capitolul asta) si mai ales banii ...
    Ce sa mai fac ...ca mie nu-mi mai vine nicio idee?

    Constat ca intre momentul urcarii temp la 6 linii si porinrea GMV trec de obicei cam 30 secunde dar specialistii spun ca asa declanseaza normal si ca pe soft deschide foarte ok.
    Faza e ca observ ca pornirea GMV nu e constanta. Mai pe romaneste, in momentul diagnozei apare ca deschide circuitul si porneste GMV dar eu vad in practica ca UNEORI ventilatorul nu porneste decat foarte tarziu sau deloc - odata, l-am urmarit intr-o parcare cand crestea temperatura si nu a pornit ventilatorul nici dupa 2 minute.
    Mai e posibil sa fie undeva strangulata vre-o teava? Eu am cautat traseul si mi se pare totul in ordine.
    Sa fie calculatorul ? Sa fie ventilatorul ?..dar vad ca merge totusi...
    Sunt pe undeva sigurante sau vre-o rezistenta (asa aveam la Opel) pentru treapta 1 sau 2 a turatiei la ventilator?
    Apa nu o vad sa fiarba dar e f fierbinte.
    Nu am spuma in uleiul de motor sa banuiesc ca intra antigelul in ulei.

    Unde sa ma mai duc?
    La reprezentanta nu mai calc dupa ce mi-au lovit (si nu mi-au spus nimic) rampa de injectie si a trebuit sa o schimb ulterior ca imi curgea benzina pe motor.
    Stiti vre-un mecanic bun din Iasi care sa nu ma faca sa apelez la imprumut bancar?

    Ce ati face in locul meu?

  • #2
    mai e o teava, pe direct, incalzirea de habitaclu. aia poate fi infundata, dar in cazul respectiv, nu ai caldura in habitaclu, sau doar calai/caldut. chiar si cu gmv oprit, cand mergi prin frig, daca nu mergi cu a 2-a cu 80, motorul tot se raceste.
    Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

    Comment


    • #3
      poate sa fie sonda de temperatura defecta si sa indice aiurea.
      eu am pus sonda noua pe origine si cu motorul rece erau toate liniutele aprinse .

      Comment


      • #4
        Am caldura in habitaclu.
        Pe vremea asta in maxim o ora de mers sare in 6 linii si scade aleatoriu in timp - uneori dupa cateva minute iar alteori ramane asa.

        @Crys
        Ma crezi ca, pana sa iau pe original sonda, am schimbat inca 2 - una de la ASAM si alta de la ..nu mai stiu cum se cheama (ca aia s-a rupt la infiletare si am aruncat-o).
        Last edited by raduroane; 2 February 2017, 14:43. Reason: Automerged Doublepost

        Comment


        • #5
          daca decuplezi firul de la sonda, cu motorul rece, cand pui contactul, ti se aprind toate liniile in bord? daca da, probabil ai un contact prost.
          Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

          Comment


          • #6
            Asa am patit si eu in 2009 cu 1.4 mpi de la firma...avea parca 70000 km. Pe pe caldura mare apa urca la 6 luni. Cand am fost cu masina ptr revizie le am spus problema. Au facut verificari si nu gasit nimic stricat. Au zis ca daca mai apare problema sa vin ptr schimbarea senzorului apa. Problema nu a disparut si din lipsa de timp s a mers asa cu masina mult timp si nu s a intamplat nimic.

            Comment


            • #7
              Parerea mea :

              - trebuie sa stabilesti daca intradevar temperatura e crescuta la apa sau sonda/afisajul e defect; diagnoza si citirea temperaturii cu DDT atunci cand ai 6 linii.....

              -Daca ai 6 linii si citirea ddt iti arata temperatura optima de lucru, atunci poate fi din conexiuni/afisaj/sonda/masa insuficienta.....etc

              - urmareste sa nu ai bolboroseli in vasul de expansiune, mai ales cand accelerezi brusc si tare.....daca da, atunci posibil garniture chiulasa ciupita

              - poate sa mai fie un caz rar, dar intalnit si posibil, cand garnitura e ciupita intre 2 cilindri consecutivi (1-2, 3-4) fara sa scape compresie in vasul de expansiune ( nu bolboroseste) si practic isi "fura" compresia intre cilindrii ( cand 2 e la PMS si 1 e la PMI, 1 fura prin ciupitura toata compresia lui 2....)

              - exista o siguranta pe radiator, care daca se arde, GMV porneste numai pe tr 2....am avut si eu probleme cu aia, am schimbat-o mai demult; la mine insa urca la 6 linii pt ca termostatul era blocat pe inchis.....

              Comment


              • #8
                In momentul in care "specialistii" au dat prima diagnoza "garnitura chiulasa fisurata" pe diagnoza arata ca GMV deschide dar temperatura nu cobora deloc. Spun asta deoarece eram langa ei! Apoi, frate.... nu am nici macar 1 an de cand am schimbat garnitura de chiulasa. Nici nu pot sa ma gandesc ca in timpul asta am deja o ciupitura intre cilindri ...asa cum presupui.
                Daca cuplez diagnoza, softul citeste temperaturile chiar din senzorul de temperatura (cel proaspat schimbat) ...deci ne invartim intr-un cerc vicios. La 6 linii am clar afisata temperatura peste 95 grade.
                Am sa incerc sa urmaresc vasul ..sa nu fiarba si sa decuplez firul de la senzor sa vad daca apar simptomele mentionate de Seba ..
                Pana acum am dat 220 lei pe schimbat senzorul de temperatura (asta e al treilea) daca mai dau in continuare bani pe acelasi senzor ajung la contravaloarea schimbului distributiei ...
                Termostatul e schimbat si el (asta numa 1 singura data - haz a necaz) si ... atunci cand e fierbinte se simte la mana cum se incalzeste, deci deschide si asta @#!!$#!@#$!$!# (asta in loc de injuratura).

                Comment


                • #9
                  Auzi dar pompa de apa este in mintile ei ??poate nu mai lucreaza cum trebuie ! este pompa originala ?
                  Last edited by prometheus; 2 February 2017, 23:08.
                  sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

                  Comment


                  • #10
                    Pompa e Airtex ..sau ceva de genul asta.
                    A fost schimbata in primavara lui 2016 simultan cu distributia.
                    Se vede fluxul de apa pe retur, face presiune in recipient ... mai multe, poate imi spuneti voi ce ar mai trebui sa verific sa confirm functionalitatea corecta a pompei.

                    Comment


                    • #11
                      Radu ....sa o luam pe rand:

                      - ai schimbat 3 senzori deci ma indoiesc ca e senzorul defect.....de asta tiam zis sa citesti pe ddt ca sa vezi temp reala, nu ce vezi pe display..
                      Daca difera fata de ce vezi pe display- adica e normala -inseamna problema electrica....display defect, masa insuficienta etc....

                      Daca temp citita pe ddt e crescuta si bate cu 6 linii atunci intradevar se incinge motorul....posibil problema mecanica

                      vezi ca atunci cand tiau schimbat garnitura, trebuiau sa verifice chiulasa sa perfect plana (de la caldura face valuri) si sa o rectifice.....cu chestia asta nu se glumeste, altfel poate apare din nou problema, in timp

                      Mai poate fi si pompa de apa si radiator.....insa trebuie luat metodic pe rand....nu te arunca la dat banii pe piese

                      Comment


                      • #12
                        Pai nu-mi mai vine sa arunc bani pe nimic ...
                        O sa incep cu curatarea contactelor de la senzori, ventilator ..
                        Pana acum i-am ascultat pe mecanici si am avut numai interventii majore cu bani aruncati pe geam: chiulasa schimbata, radiatorul nou, samd.
                        Ei, acum vreau sa fiu atent la detalii, ca ar fi culmea sa fie o chestie minora.
                        Stii te rog unde e rezitenta aia care se ocupa de faza 1 a ventilatorului? Vreau sa o verific. La Opel Astra era in fata radiatorului sub bara frontala ... la Logan pe unde sa o caut?
                        Apoi, vreau sa mai verific pompa de apa inca o data ..
                        Uf

                        Comment


                        • #13
                          Vezi mai jos in poze, imaginea cu rezistenta, schema si poza reala

                          Vezi intai daca apa chiar fierbe, sau iti arata aiurea dar are temp normal

                          Asta o vezi cu ddt, cum ti-am zis mai sus

                          Daca iti fierbe, treci la chestii "mecanice" ( chiulase pompe gmv etc etc etc)

                          Daca iti arata tampenii si nu fierbe treci la "electrice" gen masa insuficienta....

                          Eu asa gandesc.....cand ai o problema trebuie sa gandesti dupa un arbore si algoritm logic, sa o iei pe rand
                          Attached Files

                          Comment


                          • #14
                            Si eu as spune sa nu ai incredere in senzori, calculatoare etc. Cind creste temperatura in bord, baga un termometru in apa si vezi exact ce se intimpla...mi se pare horror sa dai atitia bani pe o simpla diagnoza a computerului...

                            Comment


                            • #15

                              E si mai horror sa masor temperatura cu termometrul in borcanul sub presiune ... mai mult, nu stiu sa existe termometre clasice cu plaja de masurare pana la 100-110 grade.
                              Cred ca mi-ar trebui un pistol de ala cu IR care citeste temperatura, dar mi-e imposibil cu imprumutatul ...
                              Incerc deocamdata sa sterg contacte: de pe la baterie, mufele de la senzor si ventilator, poate o fi masa insuficienta de vina (apropo, asemenea altor colegi de forum si mie mi se reseteaza de la sine si aleator contorul de la kilometrajul mic ...stiti probabil despre ce e vorba - si multa lume zicea ca e tot de la firul de masa)

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google