Placute de frana

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Salut!
    Am schimbat de cateva saptamani placutele de frana originale( erau tocite, dar tineau perfect) cu FERODO FDB 1781 cu care am facut 2-3 sute de km mai mult de jumate in oras si inca nu dau semne ca ar incepe sa "tina" la franare. zici ca sunt date cu vaselina.
    1. Cam dupa cat timp, km ar trebui sa tina frana?.
    2. Mai o sa am frane ca inainte? sau
    3. asta depinde si de duritatea placutelor?, am inteles ca acestea ar fi mai moi ca cele de origine.
    4. cu ce placute de frana se obtine o franare mai buna, cu cele mai dure sau cu cele mai moi?

    Multumesc!

    Comment


    • Vezi si tu pe aici: http://www.mergebrici.ro/despre-placutele-de-frana/

      Probleme tehnice Logan : probleme motor,probleme cutie viteze ,probleme ambreiaj ,probleme frana ,probleme bord
      Last edited by Fanez; 30 March 2017, 12:20. Reason: Automerged Doublepost

      Comment


      • stie cineva care sunt pentru logan ph2 dci (50kw) din 2009 ?

        Set placute frana DACIA LOGAN (LS_) 1.5 dCi (LS0K), OE RENAULT 7711130071

        Producator: OE RENAULT
        Cod producator: 7711130071
        Tip frîna: frana disc
        Lungime [mm]: 99,85
        Latime [mm]: 64,85
        Grosime [mm]: 18
        Calitate: 300
        Greutate (în kg): 1.030
        Varianta osie: Front
        Numar informatii tehnice: 180993
        Sistem frânare: Lucas-Girling
        Aprobare: E1 90R-01101/048
        Contact indicator uzura: inclusiv contact avertizare uzura
        ADAUGA IN COS

        Set placute frana DACIA LOGAN (LS_) 1.5 dCi (LS0K), OE RENAULT 410602192R

        Producator: OE RENAULT
        Cod producator: 410602192R
        Partea de montare: punte fata
        Numar de productie: PKU-001
        ADAUGA IN COS

        Set placute frana DACIA LOGAN (LS_) 1.5 dCi (LS0K), OE RENAULT 410608481R

        Producator: OE RENAULT
        Cod producator: 410608481R
        Partea de montare: punte fata
        Numar de productie: PKW-013
        ADAUGA IN COS

        Set placute frana DACIA LOGAN (LS_) 1.5 dCi (LS0K), OE RENAULT 6001549803

        Producator: OE RENAULT
        Cod producator: 6001549803
        Restrictiile producatorului: ATE
        Grosime [mm]: 17,8
        Aprobare: E990R-01107/466ExtI
        Lungime [mm]: 150,2
        Înaltime [mm]: 52,5
        Contact indicator uzura: exclus indicator avertizare
        Last edited by B997NDL; 30 March 2017, 16:06.

        Comment


        • Placute de frana schimbate la cca. 22.000km. (dupa fix 1 an de exploatare)
          Comparandu-le cu alea noi, uzura este de maxim 40%.
          Bani aruncati, ar zice unii.
          Totodata, am curatat temeinic culisele de etieri, cele 4 garnituri, tablitele porterierilor si am gresat bolturile culiselor si ciocurile de rezemare ale placutelor de frana pe portetrier (tablite).
          Am uitat sa mentionez ca am inspecat vizual in detaliu cum se prezinta racordurile de cauciuc ale franelor si am constatat ca sunt ok, cauciucul pastrandu-si si dupa atata timp din elasticitate, fara urme vizibile de imbatranire, gen fisuri, maerial copt etc.
          Pe spate, am curatat sabotii, am luat gradul tamburilor, am gresat toate arculetele si zonele de contact ale sabotilor cu talerul (acolo unde in timp apare zgomot la eliberarea franei). La final am reglat sabotii (ptr. ca autoreglajul e decedat de ceva vreme) impreuna cu frana de mana (acum se poate ridica pana la maxim 6 dinti).
          Materiale folosite:
          - spray de curatat frane;
          - vaselina ptr. lagare, rulmenti, etc;
          - pasta ceramica;
          - placuta de frana OEM;
          - 2 cricuri - astea intra la echipament
          - timp de lucru: cca. 4-5h (pe indelete - festinalente )

          La final, dupa parcurgerea a cca. 300km, am executat OBLIGATORIU un test de frane pe stand ITP. Rezultatele au fost f. bune, atat pe fata cat si pe spate (vezi foto) cu dezechilibre pe punte mult sub normele admise.
          In prima poza, testul a fost realizat fara incarcare (persoane, greutate) pe spate.
          In ce-a de-a 2-a, m-am urcat eu in spate (excentric stanga - pe mijloc n-am avut cum de scaunul celui mic.)

          M-am invatat sa fac operatiunea asta anual, primavara, din 2 motive:
          1. pretul mic al placutelor de frana si al operatiunii in general;
          2. am prins miscarea si nici un mecanic n-are rabdare sa curete, sa greseze si sa regeleze ca mine.
          E adevarat ca daca as parcurge 10 mii km pe an, cu siguranta n-as mai face toatea astea anual, ci la 2-3 ani.
          Attached Files
          Last edited by Kojak; 8 April 2017, 22:00.

          Comment


          • Daca ar exista un buton de like...... bravo tie.....

            Numai seturi OEM.....ti-e frica de aftermarket? )))


            P.S : mai lucreaza un pic la frana de mana, 31-37% este multumitor ;)

            Si ca sa fiu carcotas, poti obtine chiar 90% la frana de serviciu :P

            Comment


            • De ce doar OEM?...pentru ca nu scartaie in timp si intra ca turnate E adevarat ca astea nu-s cine stie ce motive, dar e si chestie de obisnuinta.
              90% eficienta la frana de serviciu cred ca se poate obtine doar cu discuri ventilate, etrieri de van si cele mai bune placute (brembo?).
              Iar pe spate nu stiu ce s-ar mai putea face mai mult de atat. Sabotii sunt ATE (apropos ca n-am fcut fixatie doar ptr OEM ) si mai au destula viata.
              La frana de mana, din nou, am gadilat-o sa nu-mi atace rotile cand e lasata total (doar o foarte usoara de frecare - probabil din ovalizarea in timp a tamburilor - cu sabotii insa nu mai mult, nu vreau sa-mi ramana infranata roata).

              Am facut 2 teste ca sa fiu sigur ca lucreaza repartitorul.
              Last edited by Kojak; 8 April 2017, 22:12.

              Comment


              • Eficienta la frana serviciu nu vine doar la roata.....conteaza si pompa ( daca scapa presiune intre garnituri in ea) si/sau ceva aer prin instalatie....si condens eventual ( calitatea lichidului de frana) - toate se aduna.....

                Tu nu ai upgrade la sis de VAN? La 16v am pus van...

                La frana de mana...nu e totul in saboti/reglaj....vezi tamburii daca sunt mancati/uzati prea mult, sabotii nui ataca ca lumea si....
                La mana poate parea ok , insa in sarcina....

                Oricum este doar picanterie asta.....daca conduci inteligent( anticipezi) si nu faci probe de indemanare e suficient cum este...

                Comment


                • Corect ce spui.

                  Nu, am sistemul de franare stock, fara niciun upgrade.

                  Lichidul de racire l-am inlocuit in totalitare in urma cu 3-4 ani. Am pus ATE bluracing, sau cu ii spune. Intre timp, bineinteles ca a disparut tipul asta (bluracing) de lichid de pe piata. Tot atunci s-a facut si aerisirea.
                  N-am completat deloc in anii astia, dincontra, la fiecare schimb de placute am mai scos cate o seringa de 10ml sau 20ml de lichid, ptr, ca am patit-o o data.
                  In general la mine nivelul lichidului de frana in borcan este la maxim, chiar o idee peste.
                  La un schimb de placute, in momentul in care am impins pistonasele la maxim ca sa pun placutele noi, lichidul din borcan a dat peste si s-a prelins pe langa capac, fix pe pompa si pe niste conducte. N-a curs mult, insa suficient sa corodeze (cred ca e mult spus), mai degraba s-a umflat si cojit vopseaua carcasei pompei de frana. Noroc ca am vazut la timp si am clatit cu apa din abundenta.

                  Comment


                  • Nu-i rau cu standard....dar nu m-as intoarce de la VAN la standard....sau de la 280...

                    Iti da lichid de frana peste buson cand schimbi placutele pt ca e firesc....odata cu uzura scade nivelul pt ca iese pistonul mai mult ca sa compenseze....cand le pui noi, impingi pistonul si creste la loc nivelul...

                    ATE blue racing era un lichid de vis....nu din cauza specificatiilor ci a faptului ca era albastru- il puteam observa usor cand il schimbam, se colora albastru cand iesea la purjare....il alternam cu galben si stiam precis cand lam scos pe tot

                    Lau oprit din productie la o directiva a nu stiu carei organizatii.....ia amendat si lea dat cu paru-n cap pe motiv ca lichidul de frana e musai sa fie standard la culoare-galben....o porcarie.....citisem pe undeva...

                    ATE fac produse ff bune la frane....deocamdata imi plac mai mult ca brembo, mai ales pt stilul meu de mers

                    Comment


                    • Chiar nu știam de ce l au scos. O idioțenie. Chiar văd un avantaj în faptul ca e albastru, se observa foarte ușor orice fel de scurgere.
                      M a incantat în primul rand ptr. ca din specificațiile tehnice reieșea ca are punctul de fierbere f. ridicat vs celelalte lichide dot 4 care erau la vremea aia pe piata.
                      În fine, aia e....noroc ca deocamdată n am nevoie sa completez.

                      Comment


                      • Originally posted by bogdan_1984 View Post
                        cu placutele de frana schimbate anul trecut, anul asta am schimbat si lichidul de frana. acum pedala este foarte ferma si franarea foarte eficienta. ambele produse fiind cele de origine.

                        LE: lichidul de frana nu a mai fost schimbat de 5 ani
                        Salut Boddan! Unde ai schimbat lichidul si cat te-a costat?

                        Comment


                        • Salutare!

                          Ce parere aveti de Auto Karma?
                          Am vazut ca au Ferodo FDB1781 la 77 lei si mi se pare suspicios pretul, comparativ cu epiesa unde sunt 121.

                          Momentam am Ferodo FQT Thermoquiet FQT845, dar cum nu le mai gasesc pe nicaieri nu stiu ce sa aleg.

                          Fie Ferodo Premier FDB1781, fie m-ar interesa ce am avut pe masina/cu ce au venit loganurile cand au iesit pe poarta fabricii pentru ca impresia mea a fost ca au tinut mai bine franele cu cele de origine decat Ferodo FQT845, dar parerile sunt impartite si nu stie nimeni care ar fi codul pentru ele, un fel de triunghi al bermudelor.

                          La o simpla cautare pe epiesa de placute de frane de la Renault apar nu mai putin de 17 rezultate, de la 74 la 1321 lei.

                          Comment


                          • Cumpara acum Set placute frana, frana disc DACIA Logan (LS_) 1.6 (LSOB, LSOD, LSOF, LSOH) (64KW / 87CP) FERODO FDB1781. Produs compatibil cu DACIA Logan, DACIA Sandero, LADA Largus, RENAULT Clio, RENAULT Logan, RENAULT Symbol, RENAULT Twingo.


                            Probabil ca pe saitul pe care le-ai vazut cu 77 lei, e varianta fdb845.

                            Poti merge pe cele de pe saitul pe care ti l-am dat sau poti lua de la planetara un set pe original.
                            Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

                            Comment


                            • Eu am avut fdb1781, luate de la autokarma si au fost foarte bune, imperecheate cu discuri brembo. Pretul e corect, unde mai pui daca au si reprezentanta in orasul tau ai transport gratis. Preturi mari au magazinele cu adaosuri mari,ca epiesa, dacia shop etc.
                              KISS ,1.6 mpi , 90 de gloabe ... inviorate

                              Comment


                              • Super, multumesc.

                                M-am mai gandit si o sa aleg intre Ferodo FDB1781 si ATE 13.0460-2834.2. Care sunt mai "moi"?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google