Ce Tip De Ulei Folositi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Da-mi ban sau ce vrei d-ta
    Adica sa te mai si plateasca!
    Am inteles. Un ulei cu HTHS mai mare nu inseamna ulei mai vascos, inseamna ulei mai rezistent la forfecare.
    Last edited by Fanez; 22 May 2017, 19:35.

    Comment


    • Pai si ce e asa greu de stiut?

      Asta am presupus ca stiu toti, e scris peste tot pe net...e banalitate

      Comment


      • Pai te-ai luat de nenea Iancu cand a zis exact asta.
        Si l-ai contrazis.

        Comment


        • Numai la ban...i va ganditi.
          Uite ca ti-am aranjat cum trebuie postul; parca e altceva nu? dai o bere pentru asta.
          Cu majuscule, nu ai motive sa scrii.
          Gata; am incheiat cu off ul.
          Trecem la subiect.
          Fane, discutia a pornit de la faptul ca un HTHS mai ridicat scade demarajul
          Uleiurile cu HTHS peste 3,5 sunt uleiuri care asigura performante, cu foarte buna stabilitate. Cum poti spune despre uleiurile din clasa 0w40 ca reduc demarajul? Nu cred ca ai vrut sa spui asta.
          Ravenol ssl 0w40 are 3,7mPa.s, si 13,25 vascozitate la 100*C, Mobil1 New Life are 3,8mPa.s, 13,5 la 100*C si tot asa.
          Cine sa creada ca aceste uleiuri reduc demarajul?
          Daca ar fi asa, ar insemna ca cei care folosesc uleiuri din clasa 0w40, au consumuri mai mari, nu? Mai mari probabil fata de un A5/B5 fuel economy, care au fost concepute tocmai pentru economie de combustibil, dar ca protectie, performante, forje cum spuneti voi, nu se pot compara.
          Nu are de-a face direct cu calitatea uleiului
          HTHS inseamna High temperature/high shear viscosity
          Nu serios? Ai curaj, nu gluma.
          Adica rezistenta foarte buna la forfecare, adica la conditiile cele mai dure de lucru dintr-un motor (vibrochen, segmentii, fusta pistonului, boltul, etc), adica locurile de descarcare a energiei, nu are legatura cu calitatea uleiului? Adica, daca "filmul" nu se rupe in lagarele motorului, nu inseamna nimic, legat de calitatea acelui ulei si baza acestuia?
          HTHS este daca vrei, singurul indicativ pe deplin corelat cu protectia motorului. Daca vrei, poate fi interpretat ca rezistenta la descompunere a uleiului. Si-mi asum ceea ce spun.

          Asta am presupus ca stiu toti, e scris peste tot pe net...e banalitate
          Eu zic sa te duci pe un forum(iti spun eu pe privat unde) si sa lansezi ideea asta. Ai curaj?
          Ce naiba nene, ne ei de prosti?
          Last edited by IancuMIC; 22 May 2017, 20:24.
          Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

          Comment


          • Originally posted by IancuMIC View Post

            Uleiurile cu HTHS peste 3,5 sunt uleiuri care asigura performante, cu foarte buna stabilitate. Cum poti spune despre uleiurile din clasa 0w40 ca reduc demarajul? Nu cred ca ai vrut sa spui asta.
            Ravenol ssl 0w40 are 3,7mPa.s, si 13,25 vascozitate la 100*C, Mobil1 New Life are 3,8mPa.s, 13,5 la 100*C si tot asa.
            Cine sa creada ca aceste uleiuri reduc demarajul?

            Tu ai mers vreodata cu un ulei A5/A1 dupa un full saps din exemplele tale?

            Sa vezi diferenta la raspuns la acceleratie intre A5 si A3......chestia e ca nu prea rezista toate la forje, asta e singura buba


            Eu am zis ca reduc demarajul in comparatie cu altele....adica de exemplu alea A5





            Nu serios?
            Adica rezistenta foarte buna la forfecare, adica la conditiile cele mai dure de lucru dintr-un motor (vibrochen, segmentii, fusta pistonului, boltul, etc), adica locurile de descarcare a energiei, nu are legatura cu calitatea uleiului?
            HTHS este daca vrei, singurul indicativ pe deplin corelat cu protectia motorului Si-mi asum acest lucru.
            Ba da, am zis ca nu are direct......calitatea uleiului este direct aratata de VI si PP.....poti sa ai uleiuri de exemplu cu HTHS 4.5 si care sunt semisintetice gen 15W40


            Eu zic sa te duci pe un forum(iti spun eu pe privat unde) si sa lansezi ideea asta. Ai curaj?
            Ce naiba nene, ne ei de prosti?
            Te grabesti cu afirmatiile.....

            HTHS este HIGH TEMPERATURE/HIGH SHEAR viscosity.......viscozitatea la temperaturi ridicate si forfecari mari- o gasesti scrisa si explicata peste tot

            Cu cat e mai mare, cu atat e mai bine, protectie mai buna

            Cu cat e mai mare ( HTHS) cu atat poate face un demaraj mai lent....ca e mai vascos, e vascozitate, la fel ca aia de la 100 sau 40 grade


            Deci intelegi gresit ce spun.....eu am spus ca la uleiuri, cu cat hths e mai mare cu atat se reduce demarajul;

            Am mai zis ca e mai vascos LA 150 grade, in forje.....nu va mai cramponati de vascozitatea la 100 grade.....aia e data orientativ, hths e vascozitatea de lucru in lagare


            HTHS e vascozitate stabila.....indifferent de Vi ( indice de vascozitate)

            Vascozitatea la 100 grade ( adica w40 ala de la ulei) este in corelatie cu VI,.....un VI scazut face la ca forja sau temperature ridicate sa scada mult acea vascozitate, uleiul se subtiaza si incepe sa tzacane etc etc


            Indicele de vascozitate reflecta direct calitatea....el da stabilitatea uleiului, cu cat e mai mare cu atat e mai stabil si nu isi pierde vascozitatea la temperature mari si e mai fluid la temperature mici

            Dar ce naiba, asta scrie peste tot pe net....voi nu stiti engleza sau nu aveti google translate?

            Cautati HTHS, VI.....


            Off topic : sunt deja unde crezi sau zici tu si ti-am raspuns si acolo...si tie...si multora.....dar acolo e mult marketing chiar daca unii stiu adevarul

            Comment


            • Ba da, am zis ca nu are direct......calitatea uleiului este direct aratata de VI si PP.....poti sa ai uleiuri de exemplu cu HTHS 4.5 si care sunt semisintetice gen 15W40
              Un exemplu de ulei semisintetic 15w40 cu 4,5 mPa.s?
              Eu am zis ca reduc demarajul in comparatie cu altele....adica de exemplu alea A5
              Poate in gand, ca aici nu prea am vazut asta.

              Temperatura (maxim zic eu) de operare, adica aia din baie de de cca 100*C. La temperatura aia, uleiul ajunge in punctele critice avand vascozitate 10,6 (exemplu de mai sus). In punctele critice, unde temperatura este crescuta, pentru ca are si rol de racire, uleiului ii scade vascozitatea, nu ii creste. HTHS-ul ridicat impiedica ruperea peliculei, ceea ce face ca fortele de frecare sa fie diminuate. Ce s-ar intampla daca uleiul ar ceda in bolt sau lagarele vibrochenului? S-ar invarti mai usor motorul?
              Atat timp cat "filmul" tine, piesele aflate in miscare nu se ating direct. O fi bun uleiul care face asta sau unul care cedeaza si avem contact direct metal/metal?
              Ce ai alege? Un ulei cu IV mare si HTHS slab(desi nu prea cred sa existe) sau un ulei cu IV 162 si HTHS 3,8?
              Adica asta.
              Viscosity Grade: SAE 5W30
              Vis @ 100°C, cSt: 10.6
              Vis @ 40°C, cSt: 62
              Viscosity Index: 162
              CCS Viscosity, Poise, @*C: 60@-30
              Pour Point, °C: -45
              Pour Point, °F: -49
              Flash Point, °C: 252
              Flash Point, °F: 486
              NOACK Evaporation Loss,1hr @ 482°F (250°C), %: 6
              HTHS Vis, cP @150°C, ASTM D4741: 3.8
              Asa ca chestie, e...Redline.
              Last edited by IancuMIC; 22 May 2017, 21:51.
              Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

              Comment


              • Pai si concluzia la tot acest dialog la limita , alegeti un ulei care sta bine pe hartie cu speranta ca se va comporta bine in exploatare . Atunci ramane sa alegem uleiul dupa cum ne dicteaza pasarica din cap , cel putin la unii.

                Comment


                • Originally posted by madi View Post
                  ... Atunci ramane sa alegem uleiul dupa cum ne dicteaza pasarica din cap...
                  Sau cum recomanda producatorul motorului.

                  Comment


                  • Și eu stau și tot aștept ceva recomandări
                    La o mașină nouă dci merge uleiul 1. X 2.Y 3.Z
                    La o mașină peste 100mii 1.X 2.Y 3.Z
                    Eu unul va sunt recunoscător și acum pt informațiile împărtășite aici.

                    Comment


                    • Originally posted by IancuMIC View Post
                      Un exemplu de ulei semisintetic 15w40 cu 4,5 mPa.s?
                      Vezi mai jos.....si mai sunt....


                      Vezi ca exista pe net un calculator care iti spune in functie de vascozitati valoarea HTHS estimative



                      Poate in gand, ca aici nu prea am vazut asta.
                      Am presupus ca exista minime cunostinte si ca se subintelege

                      Doar la logan se recomanda si normele A3 si A1/A5......

                      M-am inselat, trebuie mura-n gura



                      Temperatura (maxim zic eu) de operare, adica aia din baie de de cca 100*C. La temperatura aia, uleiul ajunge in punctele critice avand vascozitate 10,6 (exemplu de mai sus). In punctele critice, unde temperatura este crescuta, pentru ca are si rol de racire, uleiului ii scade vascozitatea, nu ii creste.
                      Acolo unde temperature e critica cum zici, intervine HTHS viscosity.....nu e doar un numar, este viscozitatea la temperature respective in conditii de forfecare - insusi unitatea de masura e specifica vascozitatii

                      Viscozitatea nu are voie sa-i scada sub valoarea data de producatorul uleiului

                      In functie de asta, este si protectia motorului

                      Asta theoretic, la uleiuri conventionale.....la cele de ultima generatie cu "friction modifiers" deja....e alt nivel


                      HTHS-ul ridicat impiedica ruperea peliculei, ceea ce face ca fortele de frecare sa fie diminuate. Ce s-ar intampla daca uleiul ar ceda in bolt sau lagarele vibrochenului? S-ar invarti mai usor motorul?
                      Atat timp cat "filmul" tine, piesele aflate in miscare nu se ating direct. O fi bun uleiul care face asta sau unul care cedeaza si avem contact direct metal/metal?
                      Asa si cu ce contrazice asta ce am zis eu.....eu ma refeream la demaraj, adica mura-n gura cum se tureaza motorul ( chiar forje sau ce vreti) si nu altceva

                      Ba chiar am zis ca desi protejeaza mai bine, ii scade demarajul



                      Ce ai alege? Un ulei cu IV mare si HTHS slab(desi nu prea cred sa existe) sau un ulei cu IV 162 si HTHS 3,8?
                      Adica asta.
                      Viscosity Grade: SAE 5W30
                      Vis @ 100°C, cSt: 10.6
                      Vis @ 40°C, cSt: 62
                      Viscosity Index: 162
                      CCS Viscosity, Poise, @*C: 60@-30
                      Pour Point, °C: -45
                      Pour Point, °F: -49
                      Flash Point, °C: 252
                      Flash Point, °F: 486
                      NOACK Evaporation Loss,1hr @ 482°F (250°C), %: 6
                      HTHS Vis, cP @150°C, ASTM D4741: 3.8
                      Asa ca chestie, e...Redline.
                      Am avut din ala (RL 5w30) insa am preferat 0w40 tocmai pt zgomotul inabusit al motorului

                      Desi am pierdut mult la turatii si demaraj, tocmai datorita HTHS si viscozitatii la cald


                      E o intrebare cu dus si intors

                      Exista ulei cu VI mare (182) si HTHS 3.0.....e norma A5

                      L-am avut in utilaj si efectiv rupe la demaraj.....si ceva silentiozitate

                      L-am folosit 8-9000 km insa cu teama, mai ales ca vede mereu 5500-6000 rpm

                      Nu s-a intamplat nimic, am preferat sa fiu sigur asa ca am pus RL 0w40


                      Am mai scris......ma intereseaza uleiul cu vascozitatea cea mai mica la cald (w30) care protejeaza asemenea unui w40 ( HTHS, VI)......

                      Am ales "protective" adica atat HTHS cat si VI mare.....daca vroiam demaraj si protective la limita, alegeam HTHS mic/la limita si VI mediu/mare
                      Attached Files

                      Comment


                      • Dci 2007 euro 4 fara fap ? Sau dci 2017 euro 6 cu fap ?

                        Norma specificata de producator. Orice marca.

                        LOGAN 2017:
                        Echipament vehicul: pentru vehicule cu filtru de particule Diesel (DPF)
                        Clasa de vascozitate SAE: 5W-30
                        Specificatie: RENAULT RN 0720

                        Eu as recomanda motul.
                        Last edited by Costi-bc; 22 May 2017, 23:12. Reason: Automerged Doublepost
                        o/____\o
                        (i)
                        .........

                        Comment


                        • Pt dci ul din 2007 cred că o să merg pe elf 5w40, iar pt cel din 2017 sunt in căutări. La dci ul din 2007 am avut Motul 5w40 xcess ( undeva la 10 schimburi ), mulțumit dar parca îmi pierd încrederea în el de când a apărut și pe Italia.

                          Comment


                          • Pt DPF (2017) :

                            -Motul specific 0720 5w30

                            -Fuchs Titan GT1 PRO-C4 5w30 - ai reprezentanta in Romania inclusive

                            -Shell Helix ultra professional ARL 5w30

                            -Millers Longlife C4 5w30


                            Vrei si gama high-end?

                            Comment


                            • cand ajungeti la un numitor comun sa ma anuntati si pe mine.
                              vreau sa stiu care e cel mai bun ulei raport calitate/pret pentru amaratele noastre de Dacii.
                              sigpic

                              Comment


                              • Eu zic ca Mobil 1

                                - se gaseste peste tot

                                - e ceva mai rasarit decat Castrol

                                - are ceva "sintetice" pe acolo

                                -pret relativ decent,

                                Ce altceva mai vrei? ))))

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google