Lumini Spate (Sandero)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lumini Spate (Sandero)

    Am o problema cu lampa spate dreapta de pe masina (Sandero Stepway luat in 2013).

    Lampa este precum cea din poza (sursa olx).

    Becul din randul 3 (de jos) nu se aprinde. Am verificat, nu are filamentul intrerupt, dar l-am schimbat oricum. Pe lampa din stanga se aprinde atunci cand dau drumul la luminile de ceata.

    E un defect remediabil relativ usor sau gresesc undeva ?

    PS. In perioada aceasta a anului, cand ma duc spre casa, soarele e chiar in fata si imi creeaza dificultati sa ii vad bine pe cei din fata. Aceleasi dificultati le au si cei din spatele meu asa ca prefer sa ma fac cat mai vizibil
    Attached Files

  • #2
    E becul de ceata si nu are cablaj tras, insa daca o sa tragi de la celalalt o sa se aprinda si el.

    Comment


    • #3
      Am înțeles că mai multe mărci au aceeași minunăție. Iar explicația pare să fie legată de necesitatea diferențierii lămpilor spate de ceață de lampile de frânare. Cum era mai greu să faci un far separat pentru ceață spate, lăsat mai jos (nu prea ai spațiu), au băgat lampa de ceață în același far cu stopurile. Dacă ar fi ambele lămpi de ceață aprinse (stânga și dreapta), nu ți-ai mai da seama care sunt stopurile, fiind foarte aproape. De aceea au lăsat unul dintre becuri fără cablaj. Nu sunt sigur dacă stângul trebuia lăsat dezactivat ci dreptul, pe același principiu ca la circulația cu un singur far față (trebuie să meargă stângul). Dar probabil Dacia a preferat să diminueze efectul de orbire și a tăiat lampa stângă de ceață.

      Comment


      • #4
        Va multumesc.
        @gecmc94 - asa cum am precizat, lampa cu problema e cea din dreapta. Cea din stanga merge.

        Acum ce sa zic ? Ma simt bine (?) ca e din constructie, dar am retineri cu explicatiile de mai sus. Pe primul rand (cel de sus) este un bec cu dublu filament, care este destinat atat pozitiilor cat si franei. Intre ele se afla "zona alba", pentru becurile de semnalizare si mers inapoi. Zona alba este destul de mare, si separa destul de bine (IMHO) zonele becurilor de frana si a luminilor de ceata. In aceste conditii, parca nu se leaga ca becul de ceata din dreapta e dezactivat (mai ales ca becul era acolo).

        Comment


        • #5
          @citronelu, pentru ceata, trebuie sa existe cel putin un bec, pe partea stanga (langa axul drumului). Bineinteles ca se pot monta si doua fara probleme legale. De regula al doilea este de backup (la alte marci), ori pentru ceata ori ca bec de frana in cazul in care cel principal se arde.

          La mine, de exemplu, (MCV2 Ph2) este legat dar nu se aprinde dar se poate activa din UCH.
          I have no special talent. I am only passionately curious.

          Comment


          • #6
            Am uitat de când am citit până când am scris comentariul.

            Toate acele mărci de care spuneam, masini europene, Saab, VW, au becul înăuntru dar nu au cablaj. Nu știu dacă este un fenomen generalizat ci poate depinde de spațiul pe care îl au în interiorul farului pentru a diferenția/separa bine cele două lămpi (stop și ceață). Cu cât mai lung (pe verticală) farul, cu atât mai multe șanse să poziționezi diferit lampa de ceață. .... Mă rog, asta era explicația primită.
            Last edited by gecmc94; 19 October 2017, 10:47.

            Comment


            • #7
              torque zicea ca se activeaza cel de pe dreapta entru masinile de Anglia (evident, cu dezactivarea celuilalt).

              Comment


              • #8
                lumina de ceata din dreapta nu este functionala din fabrica.
                laureate 1.5l, albastru marin

                Comment


                • #9
                  Auzi ce zice Silviu, că se activează din UCH, parcă m-aş duce şi eu până la timişoara să o activeze şi la mine ...

                  Comment


                  • #10
                    Masinile cu volan pe stanga au cablaj pe stanga iar cele cu volan pe dreapta pe partea dreapta. Lampile de spate sunt toate la fel pentru ca producatorul nu stie pe care model o sa fie montate de Dacia.
                    S-a mai discutat problema pe forum.
                    Last edited by gabrieln1960; 19 October 2017, 12:55.

                    Comment


                    • #12
                      Atenţie la data postării !

                      Comment


                      • #13
                        Pe vremea aia nu aveam masina

                        Comment


                        • #14
                          Eu nu stiu ce explicatie au producatorii...insa al dacia 1310, aveam 2 stopuri de ceata pe spate...erau becuri (stanga-dreapta), cu un filament. Cel de pozitie+frana era separat...

                          Se vedea foarte bine cand puneai frana....

                          Comment


                          • #15
                            Da, şi tu ai dreptate, dar şi normele europene pe care ne-am angajat ca ţară să le respectăm din 2007 de când suntem membrii UE ( UE nu ...uie ! ) şi ele au dreptate...

                            Comment

                            Working...
                            X
                            Anulare DPF
                            Politica de Securitate Google