Antigelul din bol ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by santi39 View Post
    Antigelul este Glaceol RX tip D, deci etilen glicol
    desi nu sunt foarte documentat, si mie mi s-a parut un procent scazut de apa distilata (doar 25%)
    Am citit ca o concentratie de peste 70% antigel (cazul de fata, 75%) conduce si la cresterea temp. de inghetare, dar mai ales la scaderea capacitatii amestecului de racire de a transfera caldura !

    deci, ar fi indicat sa mai scot 500-600 ml din bol, si sa inlocuiesc cu apa distilata ?

    va multumesc
    Asa cu ti s-a mai spus, eu spun sa nu te complici si sa lasi concentratia aia, ca oricum cu timpul va scadea punctul de inghet, evident completand cu apa distilata.
    De exemplu, eu am schimbat antigelul asta vara, completat la semn dupa racirea motorului iar acum, va trebui sa mai adaug ceva apa, sa aduc la nivel; nu-i nicio noutate acest lucru.
    Pentru cei interesati:
    Antigel pe baza de etilen glicol:
    - amestec 50% antigel 50% apa -punct de inghet -37*C
    - amestec 70% antigel 30% apa - punct de inghet -64*C
    - amestec 100% antigel 0 % apa - punct de inghet-14*C
    Antigel pe baza de propilen glicol:
    - amestec 50% antigel 50% apa -punct de inghet -32*C
    - amestec 60% antigel 40% apa - punct de inghet -47*C
    - amestec 100% antigel 0 % apa -punct de inghet -57*C

    In legatura cu transferul termic, este un adevar, dar procentele sunt prea putin semnificative, in speta de fata, ca sa fie luate in seama.
    Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

    Comment


    • Și ca o dovada ca nici la mine (culmea ) nu e amestecul 50:50, acum în toamna la ultimul schimb de ulei, am rugat mecanicul sa-mi măsoare densitatea lichidului de răcire.

      A venit cu o scula care arata ca un fel de monoclu și din borcan a extras cu o pipeta câteva picături pe care le-a întins pe o lamela. A băgat lamela în dispozitiv, l-a ținut orizontal și a citit pe gradație. Lichidul se observa sub forma unui cerc care la partea inferioara avea culoarea mai intensa iar la partea superioara mai palida. Zona de intersecție dintre cele 2 nuanțe se citea si interpreta pe gradație.
      Mie mi-a ieșit ca rezista pana la -42grC.
      Deci probabil, proportia de antigel concentrat e o idee mai mare decât cea de apa. Testul l-am făcut în condițiile în care, cel puțin anul ăsta n-am completat deloc în borcan, nivelul la rece fiind aproape la maxim.
      Menționez ca intreaga instalație funcționează perfect, se încălzește bine, vara nu urca in niciodata mai mult de 4 pavele, indiferent de stilul de mers si temp. exterioara, n-am fluctuații în bord cu
      2-4-2...linii în sezonul rece, etc.

      Așadar, nu-ți face niciun fel de probleme!

      Originally posted by Fanez View Post
      N-ai citit cartea! E recomandat. Asteapta filmul daca n-ai citit cartea.
      Iar te mananca ba pielea?
      Last edited by Kojak; 17 November 2017, 10:45. Reason: Automerged Doublepost

      Comment


      • in primul rand, multumesc si salutare din nou,

        Azi la pranz, cu masina rece, nepornita de ieri seara, nivelul lichidului din bol era un pic sub minim, si avand in vedere cei 75% de antigel din amestec, am competat cu apa distilata pana la maxim. a intrat 500 de ml de apa distilata.
        Dupa completare am mers cu masina aprox 40 min, am verificat nivelul lichidului si nu scazuse.
        Maine, la rece, verific din nou, sper sa nu mai scada

        Comment


        • Originally posted by IancuMIC View Post
          ...
          Pentru cei interesati:
          Antigel pe baza de etilen glicol:
          - amestec 50% antigel 50% apa -punct de inghet -37*C
          - amestec 70% antigel 30% apa - punct de inghet -64*C
          - amestec 100% antigel 0 % apa - punct de inghet-14*C
          .....
          Eu sunt interesat de unde ai scos temperatura de inghet la -64 de grade.
          Oficial, nimeni nu pune informatia pe eticheta.

          Asa, copiam si eu de pe alte forumuri informatia.
          Gelsol-nu da informatia.



          Glacelf-nu da informatia
          Last edited by mr.K; 17 November 2017, 18:45.

          Comment


          • Sa explicam citet:
            ETILENGLICOLUL (EG) este componentul principal din majoritatea lichidelor de răcire, având o îndelungată utilizare, cu precădere în industria auto.

            Nediluat etilenglicolul are punct de fierbere de 197,6°C (387,7°F) , respectiv punct de congelare de -13°C (8,6°F). Datorită vâscozităţii sale ridicate , transportă căldura cu 15% mai puţin eficient decât apa. Astfel, utilizarea sa în formă nediluată ar duce la supraîncalzirea motorului, cu implicaţii nefaste asupra funcţionării acestuia..Prin diluarea etilenglicolului cu apă în proporţie de 50/50 , punctul de fierbere este de 107°C (225°F), respectiv punctul de congelare de -37°C (-34°F). (Punctul de fierbere creşte cu creşterea presiunii de regim.)

            Prin diluarea etilenglicolului cu apă în proporţie 70/30 (etilenglicol/apă) , punctul de fierbere este de 116°C (240°F), respectiv punctul de congelare de -64,44°C (-84°F). La această diluţie (70% antigel concentrat) se obţine cea mai scăzută temperatură de congelare. Peste această proporţie punctul de congelare începe să crească. Astfel, nu se recomandă utilizarea lichidul de răcire în concentraţie mai mare de 70% (în volum) antigel concentrat, deoarece scade abilitatea sa de a disipa căldura şi totodată creşte punctul de congelare.

            Deasemenea , lichidul de răcire nu se va utiliza într-o concentraţie mai mică de 33% (în volum) antigel concentrat, deoarece diluţii mai ridicate diminuează concentraţia inhibitorilor de coroziune .
            PROPILENGLICOLUL (PG) este componentul principal din ce în ce mai folosit în antigeluri deoarece nu este toxic. Datorită caracterului său non-toxic este recomandată utilizarea şi în sistemele de răcire/încălzire din industria alimentară sau în alte sisteme unde inhalarea sau ingerarea accidentală pot să apară.

            Nediluat propilenglicolul are punct de fierbere de 188°C (370,4°F) şi un punct de congelare de -59°C (-74,2°F). Densitatea sa este de 1,036 g/cm³ (Apa=1), fiind mai puţin vâscos faţă de etilenglicol. Spre deosebire de antigelurile concentrate pe bază de etilenglicol, antigelul pe bază de propilenglicol poate fi utilizat şi în forma concentrată pentru acele aplicaţii care necesită protecţie la temperaturi ridicate. Din aceste considerente antigelul pe bază de propilenglicol se foloseşte, în forma concentrată, ca agent de răcire pentru motoarele maşinilor de curse. Se asigură astfel o răcire mai bună, deoarece nu există apă care să vaporizeze în zona fiebinte a cilindrilor.



            Prin diluarea propilenglicolului cu apă în proporţie de 50/50 , punctul de fierbere este de 105°C (221°F), respectiv punctul de congelare de -32,2°C (-26°F). (Punctul de fierbere creşte cu creşterea presiunii de regim.)

            Prin diluarea propilenglicolului cu apă în proporţie de 60/40 (propilenglicol/apa) , protecţia la îngheţ a lichidului de răcire coboară până la -51°C (-60°F).

            Şi în acest caz lichidul de răcire pe bază de propilenglicol nu se va utiliza într-o concentraţie mai mică de 33% (în volum) antigel concentrat, deoarece diluţii mai ridicate diminuează concentraţia inhibitorilor de coroziune .

            Pentru determinarea concentraţiei de propilenglicol dintr-o solutie de antigel se utilizează un refractometru. Acesta foloseşte proprietăţile optice ale soluţiei. Soluţiile de antigel pe bază de propilenglicol nu se testează cu hidrometru, folosind greutatea specifică, din cauza rezultatelor ambigue (soluţiile conţinând 40% , respectiv 100% propilenglicol, au aceeaşi densitate).
            Asta e sursa.
            Nu mai stiu cine de pacilea isi punea problema schimbului de antigel, daca "se merita" sau "ceva de genu' " (ca sa ma exprim uzual). Unii spun ca
            Antigelul îmbătrâneşte, pierzându-şi calităţile într-un interval de 2-3 ani !

            Proprietăţile aditivilor tind să decadă în timp, făcând de obicei necesară înlocuirea lichidului la fiecare doi- maxim patru ani. Dacă aveţi deja antigel dar este mai vechi de doi ani, atunci acesta trebuie schimbat. Trecerea timpului afectează punctul de îngheţ al amestecului. Treptat, acesta îşi pierde din temperatura de îngheţ garantată şi astfel, circuitul de apă al motorului poate îngheţa, provocând daune importante. Atenţie la alegerea antigelului, pentru că trebuie să respecţi indicaţiile producătorului. Un amestec de substanţe nepotrivite poate distruge circuitul şi pompa de apă.
            Iata sursa.
            Last edited by Fanez; 17 November 2017, 22:12.

            Comment


            • Fane, nu stiu cine sunt proauto, doar un alt site, am zis ca si eu puteam sa copii ce spun altii pe net, dar preferam sa vad ce spun producatorii.
              Induiosatoare totusi preocuparea ta sa ma contrezi, esti pe o mana cu Iancu, ca doar el te mai suporta pe aici.
              O fisa tehnica nu ai gasit?
              Last edited by mr.K; 17 November 2017, 23:05.

              Comment


              • @Mr.K, nu te contraspun. Am citat ce am gasit pe net. In cartea de la L1 scria ca trebuie (sau e recomandat) sa fie schimbat la 4 ani.
                La L2, sa vedem...
                Aha... 120.000 km sau 4 ani zice fisa tehnica.
                Last edited by Fanez; 17 November 2017, 23:34.

                Comment


                • Originally posted by mr.K View Post
                  O fisa tehnica nu ai gasit?
                  Sursa 1: fisa tehnica SEN-NO-FREEZE (Sentinel Synthetic Lubricants)

                  Mai exista o carte tehnica (pe care nu pot sa o incarc aici) care specifica aceeasi temperatura de inghet pentru Ethylene Glycol (teste de laborator), in concentratie 68/32, de ~ -68.4 C. Pun doar un grafic din acea carte:

                  Screen Shot 2017-11-17 at 22.56.37.jpg
                  I have no special talent. I am only passionately curious.

                  Comment


                  • Astia sunt un fel de RedLine in domeniul antigelului, iar Glaceol e ca Dacia Oil, nu stiu daca marfa romaneasca are aceleasi performante antiinghet.
                    Oricum, 70% antigel e neindicat sa pui in motor, mai e si inutil, ca nu traim in Irkutsk, costa si mai mult decat e necesar.
                    Last edited by mr.K; 18 November 2017, 00:19.

                    Comment


                    • Important este ca e bine sa fie inlocuit la 4 ani. Proportia de 50%-50% e recomandata si pe bidonul de antigel. Cel putin pentru temperaturile din România. Cine vrea sa ma contraspuna sa citeasca mai mult. Are destule informatii pe net. Recomand google.

                      Antigelul trebuie amestecat cu apa inainte sa fie schimbat. Nu va luati dupa "mecanicii" care spun ca "n-are dom'le nimic daca pui 1L d-ala si 1L de apa ca tot se amesteca." Nu e deloc asa. Intre timp "bucata" de apa poate ingheta pe instalatie inainte sa se amestece lichidele. Am patit-o (la...o masina) asa ca nu accept contraspuneri!
                      Alta problema a fost vara (la L1) cand se supraincalzea motorul dar pe tester aparea ca totul e normal.
                      Last edited by Fanez; 18 November 2017, 00:33. Reason: Automerged Doublepost

                      Comment


                      • Există antigel Dacia Glaceol RX type D de diferite culori?

                        Văd aici, la evomag, 20 lei, http://www.evomag.ro/AUTO-Curatare-s...L-3600631.html
                        "Caracteristici generale Culoare Verde"

                        Iar aici, la autoeco, 18 lei, https://www.autoeco.ro/antigel-dacia...e-d-1l/a21558/
                        "Concentrat, culoare galben."

                        Eu am galben, original venit cu mașina. Să fie și altul de culoare verde? În general, când se schimbă culoarea, se face asta pentru a se evita amestecarea cu cel vechi.

                        Comment


                        • E acelasi produs si la unul si la celalalt magazin, identic cu ce ai tu in instalatie.
                          Last edited by Kojak; 18 November 2017, 18:08.

                          Comment


                          • Am revenit la subiect. Am cumpărat antigelul de la AutoEco, descrierea de pe site era galben. Aiurea. Prin plasticul gri al cutiei, pe margine unde era o bandă de vizibilitate, se vedea verde. Am gândit în sinea mea: "ce naiba, de unde atâta galben că este verde toată ziua".

                            Service-ul de la EuroCar mi l-a pus astăzi (foarte profesional arată totul pe acolo, husă pe scaun și volan, am vrut să mi-o pun singur dar nu m-au lăsat, geamuri mari și transparente pe unde se vede munca mecanicilor dar la distanță și au zis "avem camere și puteți vedea din fotoliu ce manevre se execută). Însă șoc. Ori am fost păcălit, ori zeama asta se transformă în galben când este diluat (și ca efect al schimbului termic). Iată cum arată vasul după 100 km de mers cu "noul" antigel. Nu am fost martorul schimbului. Sper că n-am fost păcălit (de genul hai că îi pun doar juma de sticlă, pe deasupra celui vechi, că nu se prinde fraieru', și rămâne restul la mecanic).

                            Mă gândesc că a rămas stratul verde de deasupra pentru că vremea a fost rece și nu a apucat să clocotească cu totul. Asta dacă este valabilă supoziția că transferul termic îi schimbă culoarea în galben.

                            Ce pot însă să garantez la imaginea de mai sus este că vechea zeamă era mult mai transparentă. Acum este un galben intens, am diluat 3 l antigel la 2.5 l apă demineralizată și voi completa doar cu apă pe parcurs până la schimbarea de peste 3-4 ani.

                            Last edited by gecmc94; 4 December 2017, 16:07.

                            Comment


                            • Sper că poza e înaninte de schimbare - antigelul trebuie să fie pe maxim
                              Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                              Comment


                              • Culoarea e buna, nivelul trebuie ajustat pana la maxim (la rece).

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google