Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Din surse personale am aflat ca la Dacia se pregateste un update de soft pentru cutia Easy-R disponibil in trim. I 2018 .
    Se pare ca acesta a fost de vina si nu calitatea proasta a ambreiajului . Nu stiu cum vor proceda , vor chema in service toate masinile , sau doar cele cu probleme...
    Acum inclin sa cred si eu ca softul este de vina , mai ales cel de comanda ECO . Cu acesta am stricat ambreiajul . De ceva timp folosesc exclusiv modul NORMAL . Trepidatiile au disparut aproape in totalitate, fara interventie la ambreiaj.

    Comment


    • Originally posted by georgstelsib View Post
      Din surse personale am aflat ca la Dacia se pregateste un update de soft pentru cutia Easy-R disponibil in trim. I 2018 .
      Se pare ca acesta a fost de vina si nu calitatea proasta a ambreiajului . Nu stiu cum vor proceda , vor chema in service toate masinile , sau doar cele cu probleme...
      Acum inclin sa cred si eu ca softul este de vina , mai ales cel de comanda ECO . Cu acesta am stricat ambreiajul . De ceva timp folosesc exclusiv modul NORMAL . Trepidatiile au disparut aproape in totalitate, fara interventie la ambreiaj.
      probabil la revizie o vor face...

      Comment


      • probabil vor face updateul cand ajungi la revizie sau daca te duci express pt asta, cel putin la noi asa e la actiunile tehnice (e drept la moto) ..

        Comment


        • Originally posted by georgstelsib View Post
          Din surse personale am aflat ca la Dacia se pregateste un update de soft pentru cutia Easy-R disponibil in trim. I 2018 .
          Se pare ca acesta a fost de vina si nu calitatea proasta a ambreiajului .
          Acum inclin sa cred si eu ca softul este de vina , mai ales cel de comanda ECO . Cu acesta am stricat ambreiajul . De ceva timp folosesc exclusiv modul NORMAL . Trepidatiile au disparut aproape in totalitate, fara interventie la ambreiaj.
          NU a stricat softul nici un ambreiaj. Problema trepidatiilor a fost la multe modele dacia si renault, mai ales la cele cu cutie manuala. E chestie de proiectarea ambreiajului si materialele folosite.

          Comment


          • Originally posted by valioglu View Post
            NU a stricat softul nici un ambreiaj. Problema trepidatiilor a fost la multe modele dacia si renault, mai ales la cele cu cutie manuala. E chestie de proiectarea ambreiajului si materialele folosite.
            aici e vorba de cutia automata easy-r

            Comment


            • Originally posted by valioglu View Post
              E chestie de proiectarea ambreiajului si materialele folosite.
              Cu putin timp in urma am facut revizia de 20000km si le-am spus ca au reaparut trepidatiile nu atat de grav ca inainte de schimbarea ambreiajului dar sunt prezente in anumite conditii.Mi-au facut o resoftare a cutiei(reinitializare a punctului de contact al ambreiajului)dar bineinteles ca trepidatiile nu au disparut.Discutand cu inginerul care se ocupa de resoftare, imi spunea ca problema principala este materialul de frictiune din discul de ambreiaj ,in care nu se mai baga azbest pe motiv ca este cancerigen si din acest motiv cuplarea nu se mai face atat de lin ca inainte si ca a intalnit problema trepidatiilor la multe masini cu cutie manuala inclusiv cu motoare diesel

              Comment


              • Originally posted by aurbrz View Post
                Cu putin timp in urma am facut revizia de 20000km si le-am spus ca au reaparut trepidatiile nu atat de grav ca inainte de schimbarea ambreiajului dar sunt prezente in anumite conditii.Mi-au facut o resoftare a cutiei(reinitializare a punctului de contact al ambreiajului)dar bineinteles ca trepidatiile nu au disparut.Discutand cu inginerul care se ocupa de resoftare, imi spunea ca problema principala este materialul de frictiune din discul de ambreiaj ,in care nu se mai baga azbest pe motiv ca este cancerigen si din acest motiv cuplarea nu se mai face atat de lin ca inainte si ca a intalnit problema trepidatiilor la multe masini cu cutie manuala inclusiv cu motoare diesel
                Aceasta a fost prima mea banuiala , adica "ferodourile" si fonta placii de presiune . Dar de ce trepidatiile apar in urma folosirii modului ECO si de ce aproape dispar daca folosesti doar modul NORMAL ?
                Acum cred ca softul este de vina in principal si apoi calitatea insuficienta a materialelor ambreiajului . La colegul @aurbrz au aparut dupa acelasi ciclu de 10 000 km . Oare si al II-lea kit de ambreiaj o fi fost din acelasi lor prost ?

                Comment


                • La mine de cand a venit frigul trepidatiile apar la primele porniri dimineata indiferent ca folosesc modul eco sau normal.Intr-adevar pe parcursul zilei daca folosesc modul normal am constatat si eu ca tremura mai rar.Probabil ca este o combinatie intre cuplarea deficitara si materialele proaste ale ambreiajului
                  Cert este ca in service inca se bajbaie grav pe aceasta problema,nu stiu de unde sa o apuce,nu exista un update de soft si nici nu cred ca va aparea prea curand .Dupa ultima resoftare, daca au vazut ca nu dispar trepidatiile au spus ca trebuie sa-mi faca o purjare(aerisire) la ambreiaj, desi le-am explicat ca la JS3 actionarea este electromecanica pe cablu (lucru pe care trebuiau sa-l stie si ei!)Dupa 2 saptamani cand m-au reprogramat pt.purjare s-au lamurit ca nu au ce aerisire sa-mi faca, ca nu am actionare hidraulica la ambreiaj si atunci au mai facut o resoftare care n-a dat niciun rezultat.Intr-un final au vrut sa contacteze uzina ca sa-mi schimbe ambreiajul, dar am refuzat pt ca nu aveam chef sa-mi vad iar masina dezmembrata,iar trepidatiile nu sunt atat de deranjante,apar destul de rar si pot trai cu ele.Daca se agraveaza va trebui sa schimb ambreiajul,nu am de ales,poate intre timp apar materiale mai bune la ambreiaje

                  Comment


                  • Nu ti-au facut resoftare propriu-zisa la ambreiaj, e doar configurarea pentru noul ambreiaj, care trebuie facuta de fiecare data cand se schimba ambreiajul. Resoftarea o vad ca o iteratie noua a codului, care rezolva anumite probleme ale celui vechi. Momentan la toti cu TCE + Easy-R au inlocuit efectul si nu cauza.

                    Eu dimineata tot asa am trepidatii la cateva porniri (accentuate in ECO), cam cum aveam la ~4000 km, desi astea noi au aparut dupa 400km cu noul ambreiaj (ca sa vedeti treaba buna). Ce am descoperit zilele trecute e ca daca sunt cu motorul rece si apas brusc pe acceleratie (dar nu fac kick-down) masina face foarte foarte urat, cupleaza violent, decupleaza, iar cupleaza violent

                    Comment


                    • Ca sa evitati trepidatiile, lasati motorul sa se incalzeasca 5 min sau plecati si folositi plecarea de pe loc in tr 2, pe modul manual, pana se incalzeste suficient motorul.
                      La mine aceasta metoda functioneaza perfect, trepidatiile le-am simtit prima data pe la 800 km, nu mai retin exact, acum am peste 3000 km si trepidatiile apar doar daca le permit eu si nu sau accentuat.

                      Comment


                      • Urmare a experientei @Onixer , care spune ca trepidatiile au reaparut dupa cca. 400Km de la schimbarea kitului se poate intui ca nu ambreiajul este principalul vinovat.
                        Probabil la timpii de patinare in modul ECO nu este potivit materialul "ferodourilor " care-si modifica coeficientul de frecare si in functie de temperatura proprie . Acuma , ori schimpa compozitia "ferodourilor" si de ce nu a placii de presiune , ori modifica softul cutiei in sensul cresterii timpilor de patinare care sa permita sa arda stratul superficial format pe suprafata "ferodourilor"si care genereaza vibratiile. Numai ca aceste prelungiri vor afecta timpii de schimbare a treptelor de viteza si o uzura ceva mai accentuata a garniturilor de frictiune (ferodouri).
                        Concluzia utilizatorului : daca folosesc exclusiv modul ECO (mai ales in oras) timp de o saptamana, apar trepidatiile care se intensifica in timp ; daca trec pe modul normal , dupa circa 3 zile incep sa se reduca ca intensitate si amplitudine ; daca la prima pornire a zilei patinez putin (10-15 sec) ambreiajul tagand frana de mana si eliberand putin frana de picior , masina nu va mai trepida .
                        Probabil programatorii softului cutiei nu au avut cum sa stie ce caracteristici(calitate) vor avea kiturile de ambreiaj pe masina de serie .
                        Asta e ... deocamdata.
                        Last edited by georgstelsib; 11 December 2017, 16:19.

                        Comment


                        • Vrei sa spui ca programatorii trebuie sa modifice softul tinand cont de deprecierea in functie de rulaj/temperatura/umiditate a materialulului de frictiune de doi bani folosit pe ambreiajul Valeo, sau Dacia - groupe Renault sa vina cu un alt ambreiaj avand o calitate mult superioara?!
                          „Viaţa e prea importantă ca să fie luată în serios.” Oscar Wilde

                          Comment


                          • Depinde care varianta e mai ieftina :-)
                            I have no special talent. I am only passionately curious.

                            Comment


                            • Da, varianta mai ieftina este modificarea softului , sesizez ca asta se profileaza. Pana acum au tratat doar efectul , cauza fiind mai greu de detectat . Si totusi , daca luau o cutie intrega de la cineva care semnala problema si-o frecau ei (uzina) pana sa faca spume , se edificau mult mai rapid . Pentru mine ramane un mister lipsa de reactie , sau reactia mult intarziata a unui mare producator care , se presupune ca tine la onoarea sa , la un defect major care i-a tras mult in jos vanzarile la modelul respectiv. Pacat , ceea ce ar fi trebuit sa fie un mare pas inainte pentru marca Dacia s-a transformat intr-un fas , mare pacat . Mi-e ciuda pe ei si pe inertia lor tipic romaneasca.
                              Sfatul meu ! Nu folositi modul ECO pana la elucidarea problemei .
                              Last edited by georgstelsib; 12 December 2017, 18:26.

                              Comment


                              • Ma cam indoiesc ca modificarea softului va rezolva problema, oricat de ieftina ar parea!
                                Cand ei pun pe ambreiaj inele de frictiune de kkat, care noi merg chiar foarte bine pentru o cutie robotizata, se lustruiesc/ard/deformeaza dupa 4000km si incep sa cupleze in smucituri, cum va puteti imagina ca softul va putea compensa aceste lipsuri?!
                                „Viaţa e prea importantă ca să fie luată în serios.” Oscar Wilde

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google