Probleme Cutia de Viteze

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nu are timonerie pe cabluri. Parca pe cabluri e pe la diesel-uri si la 16v Euro5.
    Eu am 16v 2010 si un amic 16v 2008, la ambele masini timonerie e din aceea clasica cu teava/bara intre levier si cutie.
    Si eu citesc de ceva timp pe forum despre problemele cu intratul in viteze. Am schimbat si eu uleiul anul trecut dar tot simt niste ceva in neregula. Parca intra mai greu in viteze, cateodata si iese mai greu, se schimba un pic dificil din 1 in 2 si cel mai greu se misca la retrogradare. Daca decelerez de la 60/ora la 40/ora si vreu sa schimb din 4 in 3...merge cam greu si trebuie sa ajut cu spritz din acceleratie. Cand se incalzeste bine-bine cutia problemele se micsoreaza mult dar nu dispar de tot.
    Ca alta chestie: ca sa schimb treapta fara senzatie de agatare trebuie sa apas pedala de ambreiaj complet-complet pana la podea in schimb cand ii dau drumul cupleaza dincolo de jumatatea cursei (si un pic cam brusc).
    Din cateva discutii si cu unii mai cunoscatori se suspecteaza ca ar fi placa de presiune. Ceva decalit pe acolo si ca nu ar mai debraia complet...
    Uleiul pe care l-am scos din cutie l-am pastrat intr-un bidon de plastic si nu am vazut sa fie depuneri pe fundul bidonului. Mecanicul a bagat si o tija cu un magnet in bidon si nu a vazut sa fie nimic gen pilitura prin ulei.
    Cred ca o sa fac un efort sa fac rost de fonduri sa schimb ambreiajul si sper sa rezolv problema.
    Masina are doar 72.000 km dar cam 80% sunt facuti urban.

    Comment


    • Si mie imi agata, insa doar la trecerea din tr. 1 in 2 si doar cand e uleiul (din cutie) rece.
      Ca remediu, ca sa zic asa, in momentul in care schimb si o trec prin zero, o las acolo 1-2 sec. maxim si nu mai agata deloc. Daca o trec direct, in schimb agata usor (prin asta inteleg fara zgomote, doar se simte la mana). La cald, niciodata.

      Comment


      • Aha, deci posibil sa fie si de la ambreiaj uzat intrarea/iesitul mai greu din viteze. Masina mea are 162.000 km si inca nu am schimbat ambreiajul(e cel original inca). Dar ce pot spune e ca anul trecut mi-a reglat un amic mecanic cursa ambreiajului si l-a si gresat pe-acolo(incepe sa sacadeze/haraie vara la calduri mari dupa folosire intensa, la eliberarea pedalei). Are legatura si cu faptul ca tine un pic cam jos? Mie imi place asa, nu prea agreez ambreiaje la care sa petrec 5 minute sa plec de pe loc, dar daca nu e ok, merg sa-mi refaca reglajul.
        Deci pana acum am de facut:
        - verificat nivel ulei cutie (si completat daca e nevoie, mai am ceva pe-acasa)
        - verificat acele bucse (pe sub masina)
        - verificat si reglat cursa ambreiaj
        - poate mai merge ceva gresat/uns pe-acolo pe sub schimbator
        Ma gandesc ca daca ar fi o problema reala de ambreiaj dus, ar trebui sa patineze, sa se tureze si sa nu accelereze, ceea ce nu se intampla absolut deloc, sambata a fost chinuita un pic masina si nu a cracnit deloc, doar ca, intra greu in viteze(trebuie o forta ceva mai mare pentru actionarea schimbatorului). Si e si un zgomot parca de plastic pe-acolo la intratul si iesitul din viteze.
        Personal, pe mine nu ma deranjeaza efortul depus, pot merge si 1000 km, dar ma gandesc sa nu afecteze ceva pe-acolo, plus ca in curand o sa conduca si sotia masina si ar fi mai ok sa mearga usor si placut masina din toate punctele de vedere.
        Last edited by andreyi; 19 February 2018, 09:26.

        Comment


        • Ma gandesc ca daca ar fi o problema reala de ambreiaj dus, ar trebui sa patineze, sa se tureze si sa nu accelereze
          Asta in cazul in care ferodoul de pe disc e terminat pana la nituri.
          Daca e placa sau rulmentul, intra greu in treptele de viteza.
          Oricum, la km aia, cred ca nici discul nu mai are mult material pe el.

          Comment


          • Nu agata din cauza uzurii. Ambreiajul meu are in jur de 20k km de la ultima schimbare. Oem (valeo frans).

            Comment


            • Originally posted by andreyi View Post
              Aha, deci posibil sa fie si de la ambreiaj uzat intrarea/iesitul mai greu din viteze.
              Ai spus ca ai incercat cu motor oprit, prin urmare iese din discutie, ambreiaj sau sincroane cutie.
              Timoneria si jocul levierului de comanda, ar trebui verificate.
              Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

              Comment


              • Am ajuns la un amic mecanic pentru o revizie si s-a uitat si la problema cu intratul greu in viteze si mi-a zis ca trebuie schimbata bucsa asta:
                - http://www.daciashop.ro/bucsa-cautator-Logan

                Comment


                • Agatatul nu este niciodata din timonerie bucsi cautator selector etc.

                  Ulei neconform( uzat sau alta vascozitate sau norma), ambreiaj sau sincroane obosite....astea sunt cauzele din care agata.

                  Comment


                  • Citat:

                    "Ieri am fost la mecanic sa schimbe uleiul la cutie, au iesit aprox. 2,5 litri de ulei(foarte apos si negru), si au intrat un pic peste 3 litri. Ulei folosit Elf NFJ 75W80, kilometri masina 142.000 km.
                    Total costuri (28 lei x 4 litri + 40 lei manopera = 152 lei).
                    Nu am observat diferente semnificative dupa schimbare, cred intra un pic mai usor in viteze si nu mai fluiera la 70-80 kmh cu viteza 5, per ansamblu e un pic mai silentioasa. Oricum, avand in vedere cum arata uleiul ala, cred ca a meritat un refresh."

                    Asta acum 1 an scriam.

                    Deci, am schimbat uleiul acum 1 an, cu norma de mai sus, si a fost o mica imbunatatire dupa, dar acum s-a accentuat intratul/iesitul mai greoi plus un zgomot de plastic la schimbarea vitezelor. Conduc in paralel si un Logan 1.4 mpi la care intra perfect in viteze, unde si-acolo exista niste zgomote la schimbare dar mult reduse.
                    Pe langa asta, mi s-a zis ca exista un joc lateral al schimbatorului destul de mare si de aici imprecizia intrarii in viteze.
                    O sa schimb si acea bucsa, reverific nivelul uleiului in cutie si sper sa se mai atenueze din problema.
                    Nu prea as vrea sa ajung inca sa se umble prin cutie pentru alte probleme.

                    Comment


                    • Imprecizia e una...agatatul e alta.

                      Cand agata comanda e deja data spre treapta respectiva.

                      Agatatul este ciocnirea dintre balador si dintii pinionului pe motiv ca din diverse mitive enumerate de mine mai sus...franarea pinionului nu s a efectuat corespunzator

                      Comment


                      • Vedem dupa schimbarea acelei bucse, revin aici cu impresii dupa. Mersi de explicatii oricum, cu siguranta o sa-ti cer sfaturi pentru rezolvare.

                        Comment


                        • Am o mare temere, vizavi de schimbarea bucsei CAUTATOR VITEZE LOGAN, de fapt de montajul celei noi si repusul sigurantei, am citit pe forum ca la unii le-a sarit acea siguranta dupa ceva timp, probabil n-au pus-o bine sau nu stiu. Ma gandesc ca pot fi si eu in aceeasi situatie, daca mecanicul nu o monteaza ok, banuiesc nu? Acea siguranta se slabeste fiind fortata sa iasa de-acolo si remontata si nu mai prezinta incredere dupa remontare? Ma gandesc sa nu patesc naibii vreo bucurie prin alte coclauri chiar si dupa niste sute/mii de km dupa ce se umbla acolo.

                          Comment


                          • In fine, am fost la mecanic si a schimbat acea bucsa, a fost relativ usor de scos cea veche si foarte foarte greu de pus cea noua (mai exact de fixat acea siguranta). Cand am vazut cat se chinuie omu', imi parea rau ca m-a mancat sa il las sa umble acolo.
                            Ca impresii, aproape nici o diferenta, in continuare intra/iese greu in orice viteza, zici ca e in smoala bagat schimbatorul.
                            Chestiile pozitive ar fi ca s-a redus zgomotul de plastic la schimbarea vitezelor, pare mai precisa schimbarea lor, s-a redus un pic din jocul stanga/dreapta dar nu mult, foarte putin si cam atat.
                            In schimb am ramas cu grija acelei sigurante care sper sa nu imi faca vreo surpriza in viitor, ca mai bine nu umbla acolo. Am mers cam 500 km dupa operatie si e ok, si am si barbarizat schimbatorul la sfaturile mecanicului ca sa vedem daca apare vreo problema.
                            Am condus zilele astea si un Logan 2 1.2 16v cu 50.000 km si ambreiajul se actioneaza mult mai usor fata de la al meu(al meu necesita o forta mult mai mare in apasare), la fel si la un 1.4 mpi pe care-l mai conduc uneori.
                            Sa fie ambreiajul meu aproape pe duca , cu toate ca nu patineaza, nu trepideaza la plecare de pe loc, doar sunt ceva socuri uneori la schimbarea vitezelor si trebuie sa fiu mai atent/mai bland cu el la schimbarea vitezelor.

                            Comment


                            • tu n-ai dublu ambreiaj hidraulic ? stiam ca la dci si 1,6 16v asa sunt. ar trebui sa se actioneze usor.

                              Comment


                              • Originally posted by B997NDL View Post
                                tu n-ai dublu ambreiaj hidraulic ? stiam ca la dci si 1,6 16v asa sunt.
                                Pe asta de unde ai mai scos-o?
                                La dci exista doar actionare hidraulica a ambreiajului.
                                Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google