Scrisoare de la Dacia.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Daca nu consuma ulei in intervalul ala nu inseamna ca uleiul ala mai este bun dupa atatia kilometri.

    Ideal ar fi sa schimbi uleiul intre 7-8 si 11-12 mii kilometri. Cum banii nu cresc in pom nici 15 000 km nu este rau, daca uleiul este de calitate. Deja 20 000 este mult prea mult, mai ales in .RO. De 30-40000 nici nu mai vorbesc, este mai mult o gluma. Nici mama uleiului nu tine atat de mult, indiferent cum si unde rulezi cu masina.

    PS - 10W40 nu este neaparat semi sintetic, gasesti multe si full sintetice. La fel si cu uleiuri gen 10W60 - sintetice care costa o gramada de bani. Depinde ce vrei, ulei normal, pentru conditii dificile (gen racing) si de la ce producator. Asta este un mit (total pe langa) cu 5W - sintetic, 10W - semi sintetic si 15W - mineral. Nu are nicio legatura cu realitatea, gasesti de toate din fiecare categorie, totul depinde de buget si unde vrei sa il folosesti, pentru condus normal un 10W60 nu este bun.

    PS2 - daca producatorul recomanda ceva asta nu inseamna ca este cea mai buna solutie. Plus ca daca schimbi uleiul mai rar motorul nu se strica asa instant, se deterioreaza pe parcurs dar deja e iesit de mult din garantie deci pe producator il doare in basca. Chiar e fericit deoarece pentru piese / manopera tot la el este posibil sa apelezi.

    PS3 - Dacia Oil tinut mai mult de 10 000 km este bataie de joc la adresa motorului.

    Una peste alta, uleiuri care sunt "bune" 30 000 (sau mai mult...) km este abureala, este mult prea mult. Mai bine ii cumperi un ulei decent (mai ieftin decat "minunea" aia long life) si il schimbi mai des.
    Last edited by Shakar; 10 April 2010, 14:00.
    '08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt

    Comment


    • #47
      am 40 mii km si am schimbat uleiul numai la 20mii (exact asa cum scrie in carnetul de intretinere) si a inceput sa manance ulei si benzina. hai ma... daca Dacia zicea ca se schimba uleiul la 7500 km, voi il schimbati din mie in mie?
      daca il schimbi mai des, cu atat mai bine, dar nu spuneti ca uleiul nu rezista 20 mii km sau alte povesti auzite de la "mesteri"
      sigpic

      Comment


      • #48
        Producatorul spune scurt - 20 000 km deci o generalizare mega aberanta. Sund jdemii de tipuri de ulei, unele care dupa 5000 km sunt praf, altele care dupa 10 000 km incat se comporta acceptabil. Nu iti ridica niste semne de intrebare recomandarea asta ? Sau toate uleiurile tin la fel de mult ?

        Numai faptul asta si ar trebui sa iti dai seama cam cat de precisa este recomandarea producatorului. Daca ne gandim ca el in kilometrii astia ne recomanda Dacia Oil care este un ulei mediocru (cel mult) este clar...dar nu, nu, astea sunt povesti de la "mesteri". Uleiul se schimba in functie de ce tip bagi (mai bun, mai prost), cum exploatezi masina, unde exploatezi masina (mediu urban, rural, mai mult extra urban, taxi, etc) si asa mai departe. Orice generalizare este SUPER stupida si evident falsa. Am un amic care are firma de taxi. El face revizia la fiecare 6 luni dar asta inseamna multi KM in regimul ala. In mod normal, pe taxi ar trebui facuta revizia intre 7 si 10 000 km cel mult (probabil ar insemna ceva de genu' o luna si jumatate) dar ei in 6 luni cred ca fac de 4 ori mai mult. De aia toate taxiurile care au peste 100 000-130 000 km se aud parca ar fi drujbe. Alea peste 200 000 nici nu vorbesc, zici ca motorul ala isi da duhul in orice clipa, suna de 1 milion de ori mai urat decat suna un motor ingrijit. Are si ceva diesel-uri (putine) care daca sunt calcate cat de cat nu mai vezi nimic in urma lor, cand scot fum albastru cand scot fum negru iar sunetul e similar ca la tractoarele universal. Bat, troncane si scot sunete dubioase la greu. Daca ar fi intretinute cum trebuie si dupa 250 000 km ar trebui sa mearga ceas.

        Daca tu chiar crezi ca 20 000 km pentru un ulei mediocru este ok...asta este, nu are rost sa continui discutia, doar asa recomanda producatorul deci sigur tine .
        Last edited by Shakar; 10 April 2010, 18:03.
        '08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt

        Comment


        • #49
          Shakar -un mare adevar spus de tine ..Bravo.
          Un elogiu de trei minute şi o lacrimă de-o clipă nu scuză o neglijare care se măsoară în ani sau decenii.

          Comment


          • #50
            La a mea ii schimb uleiu la 7500-8000,si am bagat de toate tipurile in ea
            Si o singura revizie i-am facut,ca a fost gratuita dar am platit destul pe filtru de aer,ulei si filtru de ulei ale lor si de atunci nu a mai vazut revizie.
            Imi amintesc ca am dat 40 lei pe un capac de roata iar in .x. supermarket era vreo 50 lei tot setu...
            sigpic
            !

            Comment

            Working...
            X
            Anulare DPF
            Politica de Securitate Google