Nivel Ulei Pe Joja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nivel Ulei Pe Joja

    Buna ziua.Vreau sa stiu si eu cum trebuie sa fie nevelul pe joja.M-am uitat ieri la ea insa nu scrie nimic de genu min,max sa stiu exact unde trebuie sa ma uit.
    acum 2 zile am facut revizia de un an si ieri cand m-am uitat la joja mi sa parut putin negru uleiul.am folosit castrol 10w40.
    Am tot cautat pe net un tutorial legat de joja,sa imi arate macar o poza ca sa inteleg dar nu am gasit nimic.Sper sa ma puteti ajuta voi.Eventual cu o poza sa stiu unde sa ma uit.Multumesc

  • #2
    vezi ca pe joja la capat sunt 2 crestauri la o anumita distanta intre ele .
    Crestatura cea mai de jos este nivelul minim iar cea de sus este nivelul maxim .
    Cand faci verificarea nivelului masina trebuie sa fie pe un plan drept si sa o faci dupa cateva ore de stationat ca sa aibe timp uleiul sa se scurga in baie .Cel mai indicat este dimineata .Nivelul optim trebuie sa fie unde sub crestatura superioara dar la o distanta de 4-5 mm sub , dac aaproximez eu bine din minte lungimea corecta. Iar in privinta uleiului negru , de obicei la motoarele diesel se murdareste mai repede decat la benzinare . Cu un schimb de ulei e recomandat sa mergi pana in 15.000 de km sau 1 an de zile .

    Comment


    • #3
      Salut.
      Nivelul pe joja trebuie sa fie intre min/max.
      Daca e prea putin e rau pt. motor,iar daca e prea mult(peste max)oricum il arunca afara.
      Deci daca e la mijloc e PERFECT.
      Numai bine.
      Un Logan----YNG-----
      Numai bine.

      Comment


      • #4
        defapt daca e prea mult e foarte rau
        sigpicMy ride

        Comment


        • #5
          misucelmic daca te referi la crestaturile din poza asta,eu nu le am.la mine joja arata altfel.are un cod pe ea si niste linii exact cum e trasata o intersectie (cele cu galben)
          o poza m-ar ajuta foarte mult daca are cineva
          Attached Files

          Comment


          • #6
            Da, despre tipul asta de joja vorbeam. Inseamna ca e valabila doar pentru benzinare . Nu stiam ca la diesel e altcumva . O sa ma interesez si iti spun , si poate fac rost si de o poza .

            Comment


            • #7
              Nici eu nu am crestaturile alea. La mine sunt niste X-uri in partea de jos a jojei, care incep in partea de jos, la juma de cm dupa varf si au o lungime de aproximativ 2 cm, dupa care joja e neteda. Zona asta "ca o intersectie" cum ai zis e situata cam in zona dintre crestaturile din poza pe care ai pus-o. Deci daca uleiul e pana undeva pe zona cu X-urile alea e ok.
              If everything seems under control, you`re just not going fast enough...

              Comment


              • #8
                Atunci este asa cum a zis Andrushk . Nivelul trebuie sa iti fie la mijlocul zonei cu striati isau un pic mai mult ,dar sa nu depaseasca cea limita superioara . Din pacate poze pe web nu am gasit .

                Comment


                • #9
                  va foarte multumesc pt raspunsuri ;)
                  am sa ma uit cand termin programul cum e nivelul

                  Comment


                  • #10
                    x-urile ca intr-o intersectie unde respectivele desene zic ca nu e bine sa blochezi intersectia in dreptul lui,o mica diferenta e la joja cu x-uri,acolo trebuie sa fie nivelul uleiului,unde incep x-urile e minimul unde se termina e maximul de umplere,dar un sfat prietenesc ,la fiecare schimb de ulei + filtrul de ulei,nu puneti mai mult de 4,2litri ulei si nu 10w40 ca e nasol pune 5w40 ca e mai bunicel pt diesel,eu folosesc 5w40 de la ELF
                    facem pariu ca daca scot joja mea si o pun pe alt diesel care are facut schimbul o data cu mine si aceiasi cantiate,nu arata acelasi nivel
                    sigpic
                    Poate pentru lume ești o singură personă,dar
                    pentru o anumită persoană, ești întreaga lume!

                    Comment


                    • #11
                      initial 5w40 am vrut sa iau dar nu am gasit si ma cam grabeam sa ajung la revizie.asa ca am luat ce am gasit.acu sper sa nu fie vreo problema

                      Comment


                      • #12
                        a nu e problema,dar sa nu o forjezi prea tare cu genul asta de oil,acum ai inteles care e treaba cu joja si x-urile de pe ea?,eu am rupto pe cea originala am luat alta si pe a2a am rupto acum sunt la a 3 a si e cu crestatura,dar nu imi arata exact nivelul care al am in baie ,eu stiu cat am pus si cat trebuiesa consume la anumiti km si diferite feluri de mers,in rest e ok masinuta ta?
                        sigpic
                        Poate pentru lume ești o singură personă,dar
                        pentru o anumită persoană, ești întreaga lume!

                        Comment


                        • #13
                          ulei am 4,2 sau 4,3 ceva de genu.am vazut cand l-au pus la service.in rest masina merge bine.nu mi se pare vreo diferenta dupa revizie.acum astept sa mai fac rost de ceva banuti sa ii fac resoftare.probabil saptamana viitoare dau o fuga pe la dimsport

                          Comment


                          • #14
                            Intre cele doua nivele max-min ce diferenta de acapcitate este adica cit ulei?
                            La mine spatiul acela este cu X-uri.
                            4,1 l ulei in motorul dci 1,5 85cp conform carnetului de intretinere.
                            Last edited by tedugoromania; 18 September 2009, 15:48.

                            Comment


                            • #15
                              cu cat ulei trebuie completat pentru un "X"?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google