Masina Nemiscata 2 Ani. Sa O Iau Sau Nu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Masina Nemiscata 2 Ani. Sa O Iau Sau Nu?

    Buna ziua! Bine v-am gasit!
    Urmeaza sa primesc un Logan din 2006 sau 2007, de 1400 cmc, 75 CP, care nu a mai fost folosit absolut deloc timp de 2 ani. A fost bagat in garaj si acolo a ramas. Singura chestie e ca i s-a scos bateria. Atat. In rest nu a mai fost pornit niciodata.
    Masina are undeva pe la45000 de km. Ce vreau sa stiu de la cei care va pricepei... ce trebuie sa schimb la masina asta? Ma gandesc la ulei, filtre, distributie, curele... altceva nu stiu. Dar ma gandesc ca nu va fi simplu de refolosit masina in regim nrmal. Adica piesele alea din motor care nu au mai avut miscare atata timp... nu patesc nimic? Sau tamburii sa nu se fi blocat? Etrierii? Frana de mana e trasa. Masina a stat numai in garaj. Ideea e ca sunt doua variane: ori la fier vechi, ori la mine. Ma gandesc ca cu 1500 de lei o aranjez bine si ma tine 2-3 ani fara probleme.
    Multumesc de pareri.

  • #2
    Ia-o, nu e de nefolosit.
    Ca minim de investitie ar fi distributia, pompa apa, kitul de accesorii; un schimb de filtre cu ulei; cu franele n-ar trebui sa ai probleme, daca spui ca e garaj, un minim de conditii exista si poate discurile nu sunt ruginite astfel incat sa nu fie folosite.
    Anvelopele s-ar putea sa creeze probleme, pentru ca se deformeaza.
    Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

    Comment


    • #3
      Am eu o astfel de masina pe care o folosesc foarte rar. Au fost ani in care nu s-a miscat, doar am pornit motorul la 3-4 luni. E vorba de un 1.4 "chel" din 2007. Am tinut-o de la inceput intr-un garaj incalzit. Nu am schimbat decat bateria la +7 ani si placutele la 24k. Functioneaza perfect si nu are pic de rugina.
      Eu te sfatueisc sa o cumperi imediat. Masina o sa mearga mult si bine. Fa-i o revizie completa, itp, etc. Nu schimba decat ce este absolu necesar: ulei, filtre, kit distributie + accesorii. Pompa de apa nu o schimba. Piese mai bune decat cele montate in fabrica nu o sa mai gasesti. Verifica placutele (la revizie). Desprafuirea sabotilor poti sa o faci la 60k, cum scrie in manualul de intretinere. Schimba si atingelul + lichidul de frana dar numai cu produse conforme. Anvelopele si restul pieselor din cauciuc (stergatoarele spre exemplu) cu siguranta mai merg. Totusi e bine sa schimbi cauciucurile si lamele de la stergatoare, nu chiar acum dar la 50k sa le inlocuiesti totusi (in functie si de starea lor, asta mai ales pentru linistea ta - atentie si la rezerva). In rest numai de bine.
      Last edited by 77sky; 12 February 2018, 23:44. Reason: Automerged Doublepost

      Comment


      • #4
        Ar fi pacat de masina sa ajunga la fier vechi la kilometrii acestia.
        O revizie completa si va puteti bucura de ea multi ani si multi km. de acum inainte.
        Daca se pune baterie pe ea e posibil sa faca ceva probleme la prima pornire, dar nu din cauza masinii ci a BENZINEI. In doi ani deja benzina isi pierde mult din calitate.
        Situatia oarecum asemanatoare o are un prieten care este marinar: s-a intamplat sa plece in voiaj iar masina a stat in parcare cam 6 luni. Cand a venit acasa, omul s-a suit la volan, a dat cheie, a plecat. Dupa aceeea s-a gandit sa verifice...termenele la rovigneta, RCA, ITP,
        Poate ati vazut pe la Discovery cum se repun in circulatie masini care au stat in garaje 10-20 sau mai multi ani. Si va faceti griji pentru 2...

        Comment


        • #5
          Va multumesc pentru raspunsuri. Masina ar fi folosita provizoriu de mine, deci nu ar fi cazul sa platesc ceva. Eu acum am un Opel Corsa in 3 usi. Pentru mine si nevasta mea e ok. Dar mai avem si 2 nepotei cu care am vrea sa mai mergem la plimbare. Este masina unei rude apropiate care nu o mai foloseste din motive de sanatate. A sperat ca lucrurile se vor inbunatati, nu s-a intamplat asta si din cauza asta masina nu a fost folosita atata timp. In cele din urma verdictul medicilor a dus la anularea permisului de conducere. Masina are dotari bune pentru anul ala... aer conditionat, geamuri electrice fata, computer de bord, parca si oglinzi electrice si nu are gram de rugina.
          Am uitat sa spun ca cica ar avea o problema la partea electrica. Ceva fura curent ceva. Banuiesc ca nu e grav si un electrician bun i-ar da de cap.
          Dar nu e imperios necesar sa schimb uleiul la garaj? Ma gandeam sa nu o pornesc motoru cu ulei vechi, pentru ca nu ar avea ungere ca lumea. Iar benzina... ma gandeam sa pun 4-5 litri in rezervor ca sa pot sa o pornesc mai bine. Dupa care merg la benzinarie sa ii fac plinul.
          Eu credeam ca tre sa schimb multe: distributie, kit accesorii, ulei, filtre, baterie, discuri si placute de frana, poate si cauciucuri. La o prima analiza m-am speriat, ca atunci cand esti pensionar e mai greu cu banii. Sar de 2000 de lei.
          Last edited by marin.chitac; 13 February 2018, 11:57.

          Comment


          • #6
            o distributie buna e undeva la 600 de lei (pompa de apa, curea distributie si rola intinzatoare, toate skf), 300-350 manopera. o curea de accesorii nu cred ca trece de 100 de lei, nu stiu rola intinzatoare cat e. anvelope...toate patru le iei la maxim 1000 de lei. adica aia 2000 de lei de care ziceai. uleiul, 4 litrii sunt maxim 150 de lei, 30 de lei un fitlru de ulei, mai trebuie filtru de aer, bjii sau fise mai incolo, daca sunt probleme cu actualele, altfel, nu le schimba. placuet gasesti la 800-120 de lei de-alea bune, asa ca investitia n-ar fi mare, daca masina n-are rugina si km putini. 200 de lei o baterie...se aduna, dar nu cred c-ar fi chestii care sa trebuiasca urgent schimbate, le poti schimba pe parcurs...
            Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

            Comment


            • #7
              Nu te complica cu schimbul uleiului in garaj si nici cu adaugarea de benzina in rezervor inainte de prima pornire. Monteaza o baterie noua sau una folosita dar in stare buna si incearca sa pornesti motorul. Sunt sanse mari sa porneasca, chiar daca nu la prima cheie. Tine-ne la curent!

              Comment


              • #8
                Logan care nu a circulat un an jumate... a facut explozie la un cauciuc soldata cu busire laterala. Atentie la anvelope! De multe ori uitam cat sunt de importante...
                Logan 1.2 16v 2012

                Comment


                • #9
                  Am sa verific cu atentie si starea anvelopelor. Saptamana viitoare merg sa vad masina si sa incerc sa o pornesc. As vrea sa o duc la service sa vad ce ar trebui schimbat prima data.
                  Dar va intreb ca idee, ce consum are motorul asta? Mie Corsa de 1.2 imi consuma in Iasi undeva pe la 9 pe vremea asta urata. Si in afara orasului undeva pe la 5.5 mers cu 100 km/h si cu 50-60 in localitati.

                  Comment


                  • #10
                    Tot cam atat o sa-ti consume si loganu daca nu dai in el.

                    Comment


                    • #11
                      scoti mufa de la bobina si ii dai o cheie doua asa la rece... dupa ii dai cheie normal si cam asta e. o scoti din garaj si te joci un pic cu frana ca sa se mai duca din eventuala rugina. verifici cauciucuri, burdufe, pompa frana etc sa nu aiba pierderi pe la roti(lichid frana). dupa o verificare si o spalare drum bun!

                      Comment


                      • #12
                        Masina o primesti gratis?

                        Comment


                        • #13
                          sorin1983, eu ma gandeam sa o urc pe platforma si sa o duc la service. Iar acolo sa fac toate verificarile. Masina nu mai are nici itp valabil.
                          mr.K, da. Defapt nu e chiar gratis dar asta e o alta discutie care nu isi are locul.

                          Comment


                          • #14
                            Isi are rostul, ca daca dai 3000 euro pe ea, nu mai merita stresul.
                            La modul asta conteaza cum ajunge la tine masina, daca merita efortul.
                            Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

                            Comment


                            • #15
                              NU merita nici 1500 de euro, ca mai bagi in ea 500 de euro ca sa ce, sa ai in grija o masina veche de 11 ani, cu Euro 4, la care guvernantii vor sa te puna la plata taxa de poluare anual?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google