Smucituri In Acceleratie Si In Deceleratie _ Diesel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Smucituri In Acceleratie Si In Deceleratie _ Diesel

    Sa incepem cu "of-ul" pe care l-am sesizat de cateva saptamani...caci, pana acum (21000km), nu am avut probleme deosebite (doar maruntisuri)

    In acceleratie si deceleratie (doar atingi sau slabesti pedala de acceleratie, in orice treapta de viteza), se simt 2-3 smucituri, nu prea mari ca amplitutudine (dar se resimt, nu au nici o legatura cu frana de motor sau cu lag-ul turbinei, tipice diesel-ului); motorul merge bine, cursiv la apasarea constanta a pedalei; iar cu motorul liber, nu in sarcina, nu se simte absolut nimic.
    Este mult mai sesizabil atunci cand e cald (motorul).
    La revizia de 20000 de km de la inceputul lui Decembrie a fost facut testul de injectoare (preventiv!), teste efectuate in stationare si in mers, rezultatul fiind unul negativ(nu au fost descoperite neconformitati).
    Motorul merge frumos, trage bine (indiferent de sarcina), raspunde fluent, fara vibratii anormale _ in stationare
    Cauzele posibile sunt:
    1. Suruburi de fixare ale cutiei slabite (uneori se aud niste zgomote ciudate, ca niste "cloncanituri" in partea dreapta fata, la trecerea peste denivelari...)
    2. Arcuri ale ambreiajului neconforme (decalite, rupte,,,totusi,,,ar fi trebuit sa am ceva ciudatenii si la plecarea de pe loc, insa porneste frumos, lin)
    3. Linie esapament cu probleme (suruburi, centrare; insa nu se aud zgomote de vibratii, tipice galeriei care se loveste de ceva...)
    3. Potentiometru buclucas? (al acceleratiei, insa merge bine in stationare)

    Nu incape discutie de subturare (am incercat fenomenul in plaja 2000_4000)

    Am fost in service cu ea; au facut probe de drum (si cu ea subturata trage biiine); initial au incercat sa ma acuze de mers subturat,ca as umbla cu a V-a prin oras. M-a bufnit rasul si le-am zis ca a mea o vede pe a IV-a dupa 65 km/h iar a V-a dupa 90 (chiar si la 100-110). Dupa aceea ma intreaba de unde iau motorina, caci tipul care conducea se uita in spate si vede fum gros, la care ii zic: "Pi Buni ca vezi tu fumul ala? Eu incerc de cand am masina sa il vad de acolo si inca nu am reusit..."
    Pe la revelion, cand mai aveam doar vreo 3-4 litri in damigeana am facut de un plin, insa...nici o ameliorare.
    Cade si "gazul", calitatea lui.
    Asadar, cei din service nu au recunoscut direct existenta problemei semnalate de mine. S-au refacut testele de injectoare, ok! Verificate: linia de esapament, jocuri roti, strangere suporti motor etc
    Sa nu uit: motorul are acelasi soft de la mamica lui.
    Uneori, la anumite denivelari, se simt niste miscari usoare, ca si atunci cand transporti lichide voluminoase si acestea se duc ori in fata ori in spate.
    Am mai mers si cu doua de 65 CP, insa nu e ca la mine.
    Pornirile de dimineata sunt foarte bune, rapide (putin zgomotoase, insa e normal pentru un diesel rece)
    Ma gandesc si la tamponul motor, daca o fi neconform, rupt (desi au bagat un levier intre el si caroserie si mi-au zis ca e bun)

    Mai are cineva idei despre cauza acestor simptome?
    Multam fain!
    Last edited by 77sky; 10 January 2009, 21:49.
    Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

  • #2
    bravo 77 sky !
    este de apreciat gestu tau eu iti dau nota 10 cu +

    Comment


    • #3
      n-are nica, asa face toate, doar distributia sarita putin de la punct. da nu ai de ce sa te ingrijorezi.

      pe un alt forum parca ziceai ca nu mai face :P

      p.s.
      Acceleraţia este variaţia vitezei unui punct material, raportată la unitatea de timp . După felul vitezei, acceleraţia poate fi: liniară, unghiulară sau areolară.
      • Acceleraţia liniară e un vector legat, avînd originea în punctul material considerat. Ea are o componentă tangenţială at, numită acceleraţia tangenţială şi o componentă normală an, numită acceleraţia centripetă.

      În cazul scăderii vitezei, avem întîrziere sau decelerare.Unităţile de măsură ale a sînt m/s2 în sistemul MKS şi cm/s2 în sistemul CGS.
      • Acceleratia gravitaţională, acceleraţie în mişcarea pe verticală a unui corp care cade liber într-un punct dat de pe suprafaţa Pămîntului. Valoarea sa, care se notează cu g, depinde de latitudinea şi altitudinea locului şi variază cu mai puţin de 1% pe întreaga suprafaţă a Pămîntului • este de 9,80665 m/s2la nivelul mării şi la latitudinea de 45°.

      asta e fenomenul fizic. tu cred ca ai vrut sa spui accelerare si decelerare.
      Last edited by NerviiMei; 12 January 2009, 14:40.
      Fuarte Nervos !!!

      Comment


      • #4
        la dizal daca sare distributia nu intra supapele prin piston pana in capul bielei?
        ps: poate se referea la acceleratia masinii, care are ca si cauza accelerarea motorului...e corect pana la urma...
        Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

        Comment


        • #5
          Uneori, la anumite denivelari, se simt niste miscari usoare, ca si atunci cand transporti lichide voluminoase si acestea se duc ori in fata ori in spate.


          Acelasi lucru fata dreapta si la mine...Inca nu stiu ce este ,posibil rezervorul pentru lichid parbriz( parca as dori sa fie acesta problema dar nu as vrea sa ma abisnuiesc cu ea,astept sa se goleasca )sau vreu tompon -ceva de cauciuc

          Comment


          • #6
            rezervorul de lichid pt spalarea parbrizului chiar bulbucaie, face zgomot si se aude in interior. foarte probabil sa fie aia sursa zgomotelor
            Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

            Comment


            • #7
              A spus ca se simt niste miscari usoare, nu ca se aud (ca atunci si eu presupun 99% ca e lichidu din borcanu de parbriz,asa face cand e spre plin - zgomot de care ati ras de mine cand l-am sesizat, in fine), eu inteleg din asta ca toata masina balanseaza usor fata/spate.

              Comment


              • #8
                Eu banuiesc ori un suport motor rupt sau ceva probleme la potentiometrul de sub pedala, ca din UCE injectie nu poate fi problema. De la ambreiaj nu cred ca e, de la esapament la fel, nu poate fi.
                Cel mai nou proiect auto din România!
                Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

                Comment


                • #9
                  si eu am smuciturile astea cum zice el, cand merg si eu ca omul cu 100-120 deodata simt o smucitura, destul de puternica, se misca si maneta de viteze.

                  sarita distributia de la punct?? nu cred , am schimbat-o acum 500km, iar cu cea veche tot la fel facea... oare de la ce sa fie
                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    In primul rand, multumiri pentru raspunsurile voastre si...scuze pentru intarziere (probleme ce m-au tinut departe de calculici)
                    Sa o luam pe rand:
                    Conform dex, termenul folosit de mine, inglobeaza si definitia fizica enuntata de @DomnulK.
                    Distributia? E...mai sa fie,,,daca ar fi "oleaca" sarita...nu as mai merge cu ea (am zis mai sus, porniri usoare, la ger, putere normala in sarcina as ca..."sare distributia din gioc")
                    In plus, nu am scris nicunde ca "mi-as fi rezolvat brublema" .
                    Masa de 5kg e fix frectie asupra masei autovehiculului; aici vorbim de zeci de kg...Adica, nu are cum sa imi miste 1200 de kg, inainte si inapoi, un lichid amarat de parbriz ; cat despre zgomot, eu nu m-am referit la "baldabac-baldabac" ci la "clonc-clonc" (asta ca sa fiu f plastic)
                    In service mi s-a facut testul distributiei maselor (scuze, nu cunosc denumirea exacta), fiecare punte testata vibratoriu, cica e bine.
                    Eu am luat fiecare roata la mana, smucita pe cele doua axe, sunt foarte bine fiecare, nu sunt nici un fel de jocuri (cunosc f bine cand e ceva desprins, joc pivot, piulita nestransa, rulment, etc...)
                    Chiar m-a surprins ca la 21200 de km, preponderent in oras, sunt atat de rigide (in sensul normal), fara nici un fel de jocuri...

                    Tampoane...e...aici e aici...suruburile lor au fost verificate, cu un levier incercat balansul motorului, nimic anormal (se pare...); nu m-am uitat cu atentie si la bieleta_tampon ce face legatura intre ansamblul motor_CV si caroserie, sa vad daca e bine si ala; doar o privire rapida si verificat usor, cu mana. Da, linia esapament cade si ea din discutie, are flexibilitatea normala.

                    Banuielile mele cad, in final asupra trei lucruri: UCE injectie (nu cunosc exact functionarea lui, este doar o presupunere facuta pe baza testelor de drum; f posibil sa ma insel!), asupra potentiometrului pedalei. Cum as putea sa il verific si pe acesta? Si al treilea: starea respectivelor tampoane elastice (sa fie vreunul cu ceva defect, invizibil la prima vedere?)
                    Last edited by 77sky; 14 January 2009, 11:07.
                    Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

                    Comment


                    • #11
                      77sky...ai mai rezolvat problema?Ce era defect pana la urma?
                      sigpic

                      Comment


                      • #12
                        Da...am rezolvat-o! Incerc metoda romaneasca...ii dau ignore si adaptare la comportamentul sau.
                        Cei din service au negat prezenta unei neconformitati (asadar, daca e ceva tipic, chiar daca e anormal, e de bine )
                        Am schimbat bieleta antirasucire (desi nu credeam a fi ceva acolo...) Nici o schimbare.
                        Cert e ca nu simt un tot unitar (si elastic in acelasi timp) intre caroserie si motor-cv. Este un balans atipic...
                        Daca ar fi un tampon "lesinat" mi-as da seama, insa...

                        In fine...exista
                        Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

                        Comment


                        • #13
                          Am inteles...merci de raspuns
                          sigpic

                          Comment


                          • #14
                            ''Uneori, la anumite denivelari, se simt niste miscari usoare, ca si atunci cand transporti lichide voluminoase si acestea se duc ori in fata ori in spate.''

                            Aceiasi problema o am si eu, la inceput am crezut ca m-i se pare dar simte si pasagerul din dreapta .Simptoma a aparut de cand am scimbat distributia,sa fi ramas ceva nestrans?Se scoate motorul din suporti la schimbarea distributiei?(nu radeti dar chiar nu stiu cum se schimba distributia)
                            Dacia Logan Laureate 1390 MPI - 2007

                            Comment


                            • #15
                              Aici e vorba de diesel...tu ai benzina. Posteaza in thread-ul corespunzator
                              In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google