Suspendarea Carnetului Pentru Neplata Amenzilor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by einstein1984 View Post
    Hai sa nu aberam, se face o cercetare premergatoare procesului, daca e vina pietonului, se da Neinceperea urmaririi penale,sau NUP. Daca se da IUP, atunci ramai fara permis ca incepe procesul.
    In timpul cercetarii se merge cu dovada, permisul e la ei ca sa fie siguri ca te mai dai pe la dansii (nu stiu cat de corect e asta, dar e alta discutie).
    Ainstaine, nu stiu ce ai explicat tu acolo, dar, in mod cert, nici tu nu prea ai inteles.

    "cercetarea premergatoare procesului" depre care spui tu este "deschiderea unui dosar de cercetare penala", sau, cum zic jurnalistii care habar n-au de capul lor, "s-a ales cu dosar penal" si "risca dosar penal".
    Dupa cum ii spune si numele, dosarul de cercetare penala se deschide pentru a se face o cercetare despre inprejurarile in care a avut loc accidentul. La finalizarea dosarului se stabileste daca sunt suficiente probe pentru ca dosarul sa ajunga in instanta sau daca se considera ca dosarul trebuie sa ajunga in instata. Daca nu sunt suficiente probe se da NUP, daca dosarul merge mai departe in instanta se da IUP.
    Abia la finalizarea procesului se hotaraste daca iti da permsul inapoi sau daca se impune o sanctiune se suspendare a dreptului de a conduce automobile pe drumurile publice.
    Pana la o sentinta, care trebuie sa fie definitiva si irevocabila, cel in cauza poate circula cu dovada.
    Last edited by vitriol; 3 October 2013, 16:23.
    sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

    Comment


    • Eu stiu ca dovada care ti se elibereaza daca esti implicat intr-un accident cu victime nu iti da dreptul de circulatie. E o bucata de hartie care atesta ca ti s-a ridicat permisul.

      Comment


      • Pai si ce sa faci cu hartia aia? Sa-ti aduca aminte ca n-ai voie sa te urci la volan?

        Prin 2003 am avut un accident frontal cu un alt autovehicul, iar ala de era de vina (din cealalta masina) a stat vreo cateva zile in spital pentru ca nu purta centura de siguranta si a dat cu pieptul de volan si capul de parbriz.
        Pana s-au finalizat cercetarile, amandoi am umblat cu dovezile dupa noi, permisele ramand la politie imediat dupa accident.
        Ce spui tu, e ca si cum ar fi trebuit sa nu mai am voie sa conduc pentru ca am fost implicat intr-un accident cu victime, ceea ce nu e deloc logic, moral si, slava Domnului, nici legal.
        sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

        Comment


        • Vitriol, merci de precizare, nu eram la curent cu terminologia. cert e ca suntem de accord ca mr.k NU are dreptate si ca prezumtia de nevinovatie exista pana la o sentinta definitiva,, nu? Si cu prezumtia si dreptul de a conduce masina.
          Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

          Comment


          • Am vazut filmuletul asta postat de @Kojak...
            Cu amenzile astea care se anunta foarte mari, cred ca se vor lua si romanasii nostrii dupa modelul PIETONILOR RUSI
            Te lasi lovit de o masina pe zi si numai trebuie sa fii angajat/argat la altii salariul il ai asigurat. Daca te busesti de trei ori pe zi(dimineata la pranz si seara) devii smecher de smecher.

            Comment


            • Originally posted by einstein1984 View Post
              Vitriol, merci de precizare, nu eram la curent cu terminologia. cert e ca suntem de accord ca mr.k NU are dreptate si ca prezumtia de nevinovatie exista pana la o sentinta definitiva,, nu? Si cu prezumtia si dreptul de a conduce masina.
              UIte asa era articolul:


              Art. 232. - (1) În cazul producerii unui accident de circulatie în urma caruia a rezultat uciderea sau vatamarea grava a integritatii corporale ori sanatatii uneia sau mai multor persoane sau distrugerea unuia sau mai multor vehicule, permisul de conducere se retine o data cu constatarea faptei, titularului acestuia eliberându-i-se o dovada înlocuitoare fara drept de circulatie, daca din primele cercetari rezulta ca evenimentul s-a produs din cauza nerespectarii de catre acesta a unei reguli de circulatie.
              Nu stiu cum suna noile reglementari, dar dupa cum vezi, mai sus decidea politistul daca ai incalcat regulile de circulatie, nu procurorul.
              Last edited by mr.K; 3 October 2013, 22:14.

              Comment


              • Adica daca unu` da peste altu` pe trecerea de pietoni si il ucide...soferul respectiv sa aiba drept de a conduce pana la o sentinta definitiva!? e o logica demna de Burkina Faso!
                Keep walking...

                Comment


                • Prevederile Art.232 pus de mine mai sus se regasesc in acest moment la Art 111 din Regulament:

                  ART. 111
                  ......

                  (3) In situatiile prevazute la alin. (1) lit. a) si d), precum si in cele mentionate la art. 85 alin. (2) si (4), art. 86 alin. (2), art. 87 alin. (1), (2), (4) si (5), art. 89 alin. (1), art. 90 alin. (1), art. 92 alin. (3) si (5) si la art. 102 alin. (3) lit. a) si c), dovada inlocuitoare a permisului de conducere se elibereaza fara drept de circulatie


                  (4) Permisul de conducere al conducatorului de autovehicul sau de tramvai, implicat intr-un accident de circulatie din care a rezultat uciderea sau vatamarea corporala a unei persoane, se retine de catre politia rutiera daca acesta a incalcat o regula de circulatie, eliberandu-se dovada inlocuitoare fara drept de circulatie, in situatia in care regula de circulatie incalcata este una dintre cele prevazute la art. 102 alin. (3) lit. a) si c), ....i
                  Adica in conditiile astea:

                  ART. 102

                  (3) Constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda prevazuta in clasa a IV-a de sanctiuni si cu aplicarea sanctiunii complementare a suspendarii exercitarii dreptului de a conduce pentru o perioada de 90 de zile savarsirea de catre conducatorul de autovehicul sau tramvai a urmatoarelor fapte:
                  a) conducerea sub influenta bauturilor alcoolice, daca fapta nu constituie, potrivit legii, infractiune;
                  b) conducerea vehiculului cu defectiuni grave la sistemul de franare sau la mecanismul de directie, constatate de politia rutiera impreuna cu specialistii Registrului Auto Roman;
                  c) neoprirea la trecerea la nivel cu calea ferata cand barierele sau semibarierele sunt coborate ori in curs de coborare sau cand semnalele cu lumini rosii si/sau sonore sunt in functiune

                  ART. 87
                  (1) Conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul sau tramvai de catre o persoana care are o imbibatie alcoolica de peste 0,80 g/l alcool pur in sange se pedepseste cu inchisoare de la unu la 5 ani.
                  (2) Cu pedeapsa prevazuta la alin. (1) se sanctioneaza si persoana care conduce un autovehicul sau un tramvai si care se afla sub influenta unor substante ori produse stupefiante sau medicamente cu efecte similare acestora.
                  (3) Substantele sau produsele stupefiante, precum si medicamentele cu efecte similare acestora se stabilesc de catre Ministerul Sanatatii Publice, iar lista acestora se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
                  (4) Daca persoana aflata in una dintre situatiile prevazute la alin. (1) sau (2) efectueaza transport public de persoane, transport de substante sau produse periculoase ori se afla in procesul de instruire practica a unei persoane pentru obtinerea permisului de conducere sau in timpul desfasurarii probelor practice ale examenului pentru obtinerea permisului de conducere, pedeapsa este inchisoare de la 2 la 7 ani.
                  (5) Refuzul, impotrivirea ori sustragerea conducatorului unui autovehicul sau al unui tramvai ori a instructorului auto, aflat in procesul de instruire, sau a examinatorului autoritatii competente, aflat in timpul desfasurarii probelor practice ale examenului pentru obtinerea permisului de conducere, de a se supune recoltarii probelor biologice sau testarii aerului expirat, in vederea stabilirii alcoolemiei ori a prezentei de produse sau substante stupefiante ori a medicamentelor cu efecte similare acestora, se pedepseste cu inchisoare de la 2 la 7 ani

                  Si inca...

                  ART. 86


                  (2) Conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul sau tramvai de catre o persoana al carei permis de conducere este necorespunzator categoriei din care face parte vehiculul respectiv sau al carei permis i-a fost retras sau anulat ori careia exercitarea dreptului de a conduce i-a fost suspendata sau care nu are dreptul de a conduce autovehicule in Romania se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 3 ani sau cu amenda.

                  ------------
                  Alin. (2) al art. 86 a fost modificat de pct. 18 al art. I din LEGEA nr. 203 din 9 noiembrie 2012, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 760 din 12 noiembrie 2012, prin inlocuirea unei sintagme.
                  ART. 85
                  (1) Punerea in circulatie sau conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul sau tramvai, neinmatriculat sau neinregistrat, se pedepseste cu inchisoare de la unu la 3 ani.
                  (2) Punerea in circulatie sau conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul sau tramvai cu numar fals de inmatriculare sau de inregistrare se pedepseste cu inchisoare de la unu la 5 ani.
                  (3) Tractarea unei remorci neinmatriculate sau neinregistrate ori cu numar fals de inmatriculare sau de inregistrare se pedepseste cu inchisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amenda.
                  (4) Conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul sau tractarea unei remorci ale carei placute cu numarul de inmatriculare sau de inregistrare au fost retrase sau a unui vehicul inmatriculat in alt stat, care nu are drept de circulatie in Romania, se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 2 ani
                  ART. 89
                  (1) Parasirea locului accidentului de catre conducatorul vehiculului sau de catre instructorul auto, aflat in procesul de instruire, sau de examinatorul autoritatii competente, aflat in timpul desfasurarii probelor practice ale examenului pentru obtinerea permisului de conducere, implicat intr-un accident de circulatie in urma caruia a rezultat uciderea sau vatamarea integritatii corporale ori a sanatatii uneia sau mai multor persoane ori daca accidentul s-a produs ca urmare a unei infractiuni, fara incuviintarea politiei care efectueaza cercetarea locului faptei, se pedepseste cu inchisoare de la 2 la 7 an

                  ART. 90
                  (1) Fapta conducatorului de vehicul sau a instructorului auto, aflat in procesul de instruire, ori a examinatorului autoritatii competente, aflat in timpul desfasurarii probelor practice ale examenului pentru obtinerea permisului de conducere, de a consuma alcool, produse ori substante stupefiante sau medicamente cu efecte similare acestora, dupa producerea unui accident de circulatie care a avut ca rezultat uciderea sau vatamarea integritatii corporale ori a sanatatii uneia sau mai multor persoane, pana la recoltarea probelor biologice ori pana la testarea cu un mijloc tehnic omologat si verificat metrologic sau pana la stabilirea cu un mijloc tehnic certificat a prezentei acestora in aerul expirat, se pedepseste cu inchisoare de la unu la 5 ani
                  Si inca........

                  ART. 92
                  (1) Fapta savarsita cu intentie de a sustrage, distruge, degrada ori de a aduce in stare de neintrebuintare indicatoarele, semafoarele, amenajarile rutiere sau crearea de obstacole pe partea carosabila se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 2 ani sau cu amenda.
                  (2) Cu pedeapsa prevazuta la alin. (1) se sanctioneaza instalarea de mijloace de semnalizare rutiera sau modificarea pozitiilor acestora, fara autorizatie eliberata de autoritatile competente, de natura sa induca in eroare participantii la trafic.
                  (3) Organizarea sau participarea, in calitate de conducator de vehicul sau de animale, la intreceri neautorizate pe drumurile publice se pedepseste cu inchisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amenda.
                  (4) Cu pedeapsa prevazuta la alin. (3) se sanctioneaza blocarea cu intentie a drumului public, daca se pune in pericol siguranta circulatiei ori se aduce atingere dreptului la libera circulatie a celorlalti participanti la trafic.
                  (5) Lasarea fara supraveghere pe partea carosabila a drumurilor publice a unui vehicul care transporta produse sau substante periculoase se pedepseste cu inchisoare de la 3 la 7 ani
                  Originally posted by einstein1984 View Post
                  Vitriol, merci de precizare, nu eram la curent cu terminologia. cert e ca suntem de accord ca mr.k NU are dreptate si ca prezumtia de nevinovatie exista pana la o sentinta definitiva,, nu? Si cu prezumtia si dreptul de a conduce masina.
                  Eu ma bucur ca scopul tau in viata e sa fie cineva de acord cu tine impotriva mea, dar dupa cum vezi sunt o GROAZA de situatii cand dovada se elibereaza FARA drept de circulatie.

                  Spor la lecturat!
                  Last edited by mr.K; 4 October 2013, 10:02. Reason: Automerged Doublepost

                  Comment


                  • Daca sare pietonul in fata ta pe autostrada, dovada e cu drept de circulatie. Daca e destul de clar ca ar fi putut fi de vina soferul, da, e normal sa fie fara drept de circulatie. Ceva mai devreme matale ai generalizat (ca de obicei), ca daca sunt implicat in accident raman fara permis (adica dreptul de a conduce in viziunea ta)pana se gaseste vinovatul chiar daca e clar nu sunt eu , prin asta fiind incalcata prezumtia de nevinovatie. Nu e cazul.
                    Asa ca mergi cu jeluitul in alta parte ca nu schimba nimic.
                    Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                    Comment


                    • Eu am prezentat articolele, ca sa nu mai zici ca generalizez.
                      Fiecare sa citeasca si sa-si traga propriiile concluzii.

                      Iar acum, Guvernul voia/vrea sa te lase fara permis, pana cand se termina procesul.
                      Asa ca mergi cu jeluitul in alta parte ca nu schimba nimic.
                      Cat despre asta, nu stiu unde ai vazut tu ca jelesc (de fapt ma doare fix in partea dorsala de parerile tale), asa ca fa pe interesantul la alta masa, wunderkid.
                      Last edited by mr.K; 4 October 2013, 12:12.

                      Comment


                      • Originally posted by mr.K View Post
                        Caz particular:
                        Intr-un accident cu victime omenesti, daca e vina pietonului, soferului i se deschide dosar penal pentru vatamare/omor din culpa, in mod automat.

                        Vi se pare corect ca soferul sa stea pe bara pentru un pieton care umbla fleaura pe drum, eventual si mort de beat?
                        Faza aia cu a conduce preventiv pana la limita evitarii unui accident e relativa. Daca pietonul iti cade de pe trotuar/margine drumului brusc in fata masinii?

                        Concluzia: nu toate accidentele rutiere soldate cu victime omenesti pot fi bagate in aceeasi oala.
                        In unele soferul e nevinovat, vazut prezumtiv VINOVAT de catre Codul rutier, de vreme ce i se deschide dosar penal pentru vatamare/omor din culpa.
                        Ciudata logica, cand de fapt trebuie sa fii considerar nevinovat pana la proba contrarie.
                        In caz ca ai uitat postul , uite ca prin citatele date de tine arati ca legiuitorul nu baga in aceiasi oala toate accidentele cu victime si are grija sa "alse pe bara " doar pe aia care la prima vedere cel putin au o parte de culpa (bautura, trecut pe rosu etc).
                        Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                        Comment


                        • Stai jos, nota 4, n-ai inteles nimic.
                          Asa voia Guvernul, sa ai permisul suspendat, ca erai vinovat clar sau nu, ori era pietonul vinovat, pana la definitivarea cercetarii.

                          Articolele puse de mine sunt din regulamentul VALABIL.

                          Unde m-ai citat tu , era TEORETIC si s-a vehiculat in presa si in sedinta Guvernului.
                          Dar deh, daca e nevoie sa mai si desenez, ma las pagubas.

                          Comment


                          • Femeia ucisă în incidentul de joi seara din faţa Congresului american este un igienist dentar în vârstă de 34 de ani din Stamford, Connecticut, pe nume Miriam Carey, relatează Washington Post, în ediţia...

                            una a dat peste niste masini de politie, a fugit, politia dupa ea, au oprit-o si au impuscat-o. nu era inarmata. dar avea o masina! adica o arma de 2 tone. si atunci aia au executat-o. acum nu zic ca la noi ar trebui sa se ajunga pana aici, dar nici sa-ti rada in nas unu' d-asta care se urca la volan beat si omoara oameni cu masina.
                            la noi sunt destule legi , dar nu se aplica. eu daca stau intr-o intersectie 10 minute vad cel putin 4-5 contraventii. ce e asa de greu? dar ei prefera sa-ti dea amenda pentru 62 la ora in localitate, ca viteza ucide. prostia ucide!
                            Last edited by mcornel; 4 October 2013, 12:32.

                            Comment


                            • Asta da mod de a-ti ridica permisul.

                              Comment


                              • Aia s-a intamplat si pe langa casa alba, de aia erau baietii mai trigger happy. Desi la americani daca faci gura mare daca te opreste politia pentru probleme in trafic ai sanse sa ajungi intins cu fata in jos si catuse la maini.
                                Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google