Timing/soft/senzori/injectoare (+date Ddt)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Timing/soft/senzori/injectoare (+date Ddt)

    Am parcurs acest forum, precum si altele investigand o problema, care cel putin pentru mine, e deranjanta. Am intrebat mecanici auto, am mers la dealeri autorizati delphi - insa nu am primit un raspuns concret. Este probabil o problema de soft, sau poate a sistemului de injectie, asta e ceea ce incerc sa-mi dau seama.

    Am cumparat o interfata, am instalat ddt2000 si m-am pus pe treaba:
    - schimbat filtre + diverse marci de ulei
    - schimbat curea de distributie, pompa de apa + role intinzatoare
    - schimbat tampon motor, bieleta anti-cuplu
    - schimbat senzor presiune ulei (poate ca tachetii hidraulici nu primesc suf. ulei)
    - verificat/curatat EGR
    - curatat/verificat senzor IAT
    - curatat senzor MAF

    Aceste operatiuni nu au dat niciun rezultat, acelasi zgomot de tacheti/timing dereglat intre 1500-2000 rpm la rece.
    Am instalat un termometru si un senzor de umiditate si am observat ca zgomotul este mai mult in relatie cu cantitatea de oxigen: - cand ploua (umiditate mare) sau cand este foarte cald nu apare niciun fel de bataie. Cantitatea de oxigen din aer este invers proportionala cu umiditatea si temperatura.

    Am pus ddt-ul si am verificat daca senzorii lucreaza corect, insa am intalnit un comportament ciudat la debitmetru (MAF), si anume, o diferenta de ~100mg intre cantitatea ceruta si cea existenta, insa acesta diferenta apare doar cand motorul sta mai mult la ralenti. Am verificat tensiunea pe senzor si am ~1.9V, daca ating acceleratia scade imediat la 1.5, apoi dupa jumatate de minut revine la 1.9. Incerc sa-mi dau seama daca este o problema de soft sau de senzori.

    De asemenea, la motorul meu exista un senzor de temperatura (inlet air temp.) pe langa cel de intake, care nu este conectat, si se poate observa cu ddt-ul ca acolo am 0.00 . Ciudat este ca nu imi apare nicio eroare de la acest senzor. Au existat modele la care s-a lasat neconectat acest senzor, sau de acolo sa fie problema ?



    Pentru curiosi, o poza cu MAF-ul:
    Last edited by Lascarica; 4 November 2012, 14:23.

  • #2
    Debitmetrul se masoara cu osciloscopul. E normal sa ai valori aleatorii la o masurare cu voltmetrul. De obicei cand aceasta componenta e defecta, apar gatuiri in mersul motorului.
    Nu prea vad o legatura directa intre debitmetru si clantanitul tachetilor. Probabil e necesara o interventie la acestia.
    Last edited by Fyrestarter; 4 November 2012, 19:19.

    Comment


    • #3
      Debitmetrul meu nu merge in frecventa. E de tip rezistenta - tensiune, cuplat la +12V, +5V, semnal si masa. Valorile pe care le-am masurat se regasesc si in ECU.

      Bate doar cand:
      - umiditatea si/sau temperatura sunt scazute (adica mai mult oxigen)
      - 1500-2000 rpm (uneori iese din intervalul asta - la umiditate 40% si 5C bate si la 2500)
      - rulez constant, pedala acc. < 1/3

      Nu bate deloc:
      - la relanti (niciodata)
      - cand ploua (chiar daca sunt 2 grade si motorul e rece)
      - cand afara sunt 20-25 de grade
      - cand apas sanatos pedala de acceleratie

      Nu sesizez pierdere de putere, pornirea e normala, fum nu scoate, ulei nu consuma. Reviziile sunt la zi.

      Ce suspectez eu ca ar fi:
      - imi lipseste un senzor de temperatura care este montat pe un furtun de la intercooler - se observa ca imi apare 00.0 C in ECU (nu am erori in ECU - deci poate e asa din fabrica).
      - vreo remapare facuta de proprietarul anterior (harta avans modificata)
      - injector uzat care nu mai inchide cum trebuie.

      Am 30.000 km de cand face asa.
      Vara n-am probleme, iarna imi bate-n creier.

      Comment


      • #4
        Am atasat o imagine cu senzorul care la mine este deconectat.
        Rog pe cei care au 1.5dci 50kW sa-mi spuna daca la dumnealor senzorul respectiv este conectat sau nu. Multumesc.
        Attached Files

        Comment


        • #5
          Si la mine e gol acolo.

          Comment


          • #6
            salut, cine poate sa-mi zica si mie ce inseamna asta (bonne prediction de phasage de l arbre a cames mauvais) logan1.4. multumesc

            Comment

            Working...
            X
            Anulare DPF
            Politica de Securitate Google