Turatie Normala. Subturat / Supraturat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Turatie Normala. Subturat / Supraturat

    Salut.

    Am si eu o nelamurire, daca ii pot spune asa.

    Am un dcI si as vrea sa stiu care sunt turatile normale pentru a schimba vitezele.
    Eu unul schimb din 1 in 2 pana in 2.000 de ture, iar din 2 pana in 4 la 2.200-2.300 iar ce-i peste 4 la peste 2.500.
    Iar cand vine vorba sa schimb dintr-o treapta superioara intr-un inferioara sub 2.000

    . Este OK cum procedez?

  • #2
    Parerea mea ca mergi foarte subturat...chiar daca este dCi,nu te speria daca mergi peste 3000rpm, 3000-3500rpm sunt niste valori normale pentru masina ,atata timp cat producatorul masini a pus limitarea la 4800/4900 inseamna ca de acolo in sus se putea intampla ceva,nu se merita sa o duci nici peste 4000rpm tinand cont ca ai putere maxima la 3750 ture.
    Salut!

    Comment


    • #3
      Mersi de raspuns. Insa astept si alte pareri.

      Sincer, mie nu-mi place sa turez masina ... bine, din cand in cand ii mai dau pedala si schimb pe la 3.000 de ture, dar parca e altfel cand schimbi la >3.000 ture. Nu e un stil de conducere elegant si finut. Parerea mea.

      Comment


      • #4
        La ce te referi cand spui elegant si finut?
        Mai rau ii faci masinii daca o ineci ,decat daca ii dai in goarna.

        Comment


        • #5
          Cand ma refer la mers elegant si finut, ma refer la un condus normal, si nu la unul sportiv.
          Masina inca nu mi-a facut probeleme, am facut aproape 28.000 de km ... dar vroiam sa stiu daca e OK turatia la care schimb.

          Comment


          • #6
            Treapta 1 eu o schimb la 2000. Restul la minim 2500, maxim 3200.
            MX-5 1.6 110cp 12.01.12(fab.2002)

            Comment


            • #7
              In ultimu timp schimb si eu pe la aproximativ 2.500 pana in treapta 5...

              Inca ceva, spre exemplu schimb din 2 in 3, iar din cauza traficului si aglomeratiei merg la turatii de 2.000 e vreo problema. Sau e de preferabil sa merg in treapta a 2-a, insa cu motorul mai turat?

              Comment


              • #8
                schimba pe la 2500 3000 si din cand in cand mai dai pana p la 3500 4000 sa se curete injctoarele daca mergi mult cu ea prin oras la o turatie de 2000..e indicat la diesel sa i mai dai cate o forja sa se curete..drumuri bune
                http://www.loganclub.ro/forum/flr_ul_meu-t22090p6.html

                Comment


                • #9
                  Daca mergi prin oras e indicat sa fie de la 2000 ture in sus.Daca esti cu a 4a la 1700 rpm iar a 3 a ii prea turata,n-are nimic daca mergi cu a 4a ,constant, atata timp cat nu o calci la podea sa se duca.Daca vrei sa faci o depasire sau sa te incadrezi pe alta banda,schimbi a 3 a si ii dai
                  Cumpar volan de Duster

                  Comment


                  • #10
                    Florin, eu schimb treptele la fel ca tine si masina merge super bine (am 61000km).

                    Comment


                    • #11
                      Dci-ul atinge cuplul maxim la 1900 turatii iar puterea maxima la 3750, conform celor scrise pe situl Dacia, deci intre aceste valori motorul nu este nici subturat si nici supraturat. din scurta mea experienta am vazut ca are un consum minim intre 1750 și 2000 rotatii. Secretul este sa mergi in asa fel incit cind schimbi vitezele acul de la turometru sa nu cada sub 1900-2000 in conditii normale, daca vrei reprize mai puternice o ti peste 2500.
                      In vara aceasta pe autostrada, nu la noi ca noi nu avem asa ceva, in viteza a V-a la 90km/h consum 3,8 conform CB nu mai stiu ce turatie avea dar nu era subturat, a fost un experiment interesant(masina cu 4 persoane si full incarcata).

                      Comment


                      • #12
                        Dupa 2500 rpm dizalu incepe sa se tureze.
                        E OK sa schimbi la 2400-2500 rpm indiferent de treapta, la drum lung daca dai talpa, te duci fara voia ta la 2700-3000 rpm.
                        Mai sus nu are rost pt un mers normal, fara sa fortezi motorul.

                        Comment


                        • #13
                          In mod normal nu se justifica turarea pest regimul maxim de putere pentru ca aportul de viteza este nesemnificativ,consum inutil,uzura accentuata....
                          Stie cineva cum se modifica parametrii la un dci de 105 cp?

                          Comment


                          • #14
                            Pai parametrii ii modifici prin remapare/ciptuning.
                            Daca vrei sa vezi stock ce si cum, uite in atasament dci 105 cp
                            Eu zic ca e minunat.
                            Attached Files

                            Comment


                            • #15
                              Florin...eu zic ca mergi cu ea exact cum trebuie.De ce sa o turezi inutil...e bine din cind in cind,dar nu sa iti faci din supraturare un stil de conducere.
                              Numai bine !

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google