Turatii Logan 1.4 - cum sa nu subturezi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • nu pot sa-ti zic de unde, dar scrie in documentatia ecu-ului. daca ai cum sa faci rost de ea, gasesti acolo. ecu se adapteaza, in anumite limite, stilului de condus al soferului sau schimbarilor conditiilor de temperatura, presiune, etc...
    Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

    Comment


    • Nu vreau să-mi dau cu părerea aiurea, pentru că nu sunt inginer proiectant de motoare, dar aruncaţi o privire pe aceste link-uri şi trageţi singuri concluziile: "http://www.informatiiauto.ro/6-sfaturi-de-la-dacia-pentru-adoptarea-unui-stil-de-conducere-ecologic-uid73.html" şi "http://www.daciagroup.com/sfatul-specialistului/adoptarea-unui-stil-de-conducere-ecologic.html"; ".
      Last edited by mariussuiram; 27 December 2009, 21:40.

      Comment


      • @Marius nu vreau sa te contrazic dar launele lucruri iti distrugi motorul in 6-7 ani de functionare dupa cum zic ei ...

        "5 : Utilizati motorul cu discernamant
        • Opriti motorul cand stationati mai mult de 1 minut
        • Nici iarna nu incalziti motorul inainte de a conduce
        Este recomandat sa plecati la drum imediat dupa ce ati pornit motorul "

        deci pornesc masina iarna la -20 de grade si sa pornesc imediat ? sa schimb cu dieselu in 2000rpm ? in 30000km distrug injectoarele sau cu benzinaru in 2400rpm (dabia atunci se simte din putere)? + motoarele RENAULT motoare de TURATIE ...
        ma scuzati ca am fost off dar unele lucruri mi s-au parut absurde ...

        Comment


        • citatul dat de tine chiar nu contine sfaturi "ciudate", mai putin ala cu opritul motorului. si da, n-are nici pe dracu daca pornesti cu ea si n-o lasi sa se incalzeasca. pt ca la ralanti pana se incalzeste, amestecul e sarac, caldura degajata e minima, uleiul nu lubrifiaza cum trebuie. ma rog, fiti voi mai mecanici decat aia care au proiectat si folosit de 20 de ani minunile tehnologice de motoare renou din anii '90 si voua acum vi se pare ca totul trebuie sa se intample ca in 1960, cand a fost fabricata prima dacie 1300...
          Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

          Comment


          • din pacate multi inca au trauma daciei 1100-1300 din perioada anilor 60'...nu zic ca trebuie sa ii scoti injectoarele prin capota dar nici asa "bibilita"

            Comment


            • excelente sfaturile alea dupa parerea mea dar nu sunt in legatura cu tema asta ci mai degraba cu tema "ecologia si generatiile viitoare" pentru dupa cum stim din practica toti ,e foarte scump ce scrie la condusul ecologic desi intradevar recunoastem ca asa salvam stratul de ozon si sigur poluam mai putin dar suntem foarte departe de consum redus,cum sa nu subturam si idealul de a exploata loganul in asa fel in cat sa ii asiguram o intretinere cat mai usoara si ieftina,e doar parerea mea.

              Comment


              • Originally posted by preferance View Post
                e foarte scump ce scrie la condusul ecologic desi intradevar recunoastem ca asa salvam stratul de ozon si sigur poluam mai putin dar suntem foarte departe de consum redus.
                Daca e sa ne gandim la stratul de ozon si ecologie, GPL-ul merita din plin, nu polueaza ca benzina, scuzati de offtopic.
                4 pistons + GPL + tuningu' casei = km multi & 1.5 dCi 85 BoiP

                Comment


                • daca tot se vrea ecologie, atunci sa se interzica zborurile aeriene pe distante mici, sa se introduca obligativitatea folosirii transportului in comun in orasele mari, sa se construiasca hidrocentrale, centrale atomice si centrale eoliene, sa se dea "liber" la thenologiile masinilor electrice sau cu pila de combustie/H2...nu sa nu dai gaz la un motor E4 de 1400cmc si in sua, de exemplu, cel mai mic motor e de 3000cmc si aia merg fiecare membru al familiei cu camionul de 8litrii la servici. de parca toti ar fi de la tractari auto...voi chiar credeti in bullshit-ul cu ecologia si salvatul planetei? clima se schimba pt ca asa se intampla, ciclic, iar acum suntem exact intr-un moment de-ala dintre doua ere, sa nu exageram si sa le zicem "glaciare", dar cumva pe-aproape.
                  Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                  Comment


                  • da , si eu stiu de asta, si daca vreodata cineva vrea resetare se poate face cu testerul
                    Pain brings out the truth in us all...
                    ...how much truth can you stand?

                    Comment


                    • Mare adevăr ai grăit Seba. Pe mine personal mă interesează propriul buzunar şi mai puţin stratul de ozon. Eu folosesc mototul în funcţie ne necesităţi (încărcătură, înclinaţia drumului, "toana" de moment a motorului - care trage de rupe câte odată, dar în alte dăţi pare mai "leşinat" - din motive de el ştiute). Dar, gândindu-mă mereu la un consum redus şi o fiabilitate crescută, nu turez excesiv motorul dacă nu este necesar. Ce rost are să generez cuplu inutil, dacă eu merg în oraş cu 30 - 40 km/h, rulând cu treapta a 2-a sau a 3-a, când pot merge cu treapta a 4-a. Dacă am nevoie să fac o depăşire sau simnt că maşina nu mei trage, retrogradez una sau două trepte şi atunci trage. Sau în momentul în care cobor o rampă, ce rost are să merg cu treapta a 3-a la 60 km/h. Merg cu treapta a 5-a, şi în felul acesta am şi frână de motor (protejez frânele), dar fac şi economie de carburant, întrucât nu mai apăs acceleraţia, iar toate componentele (alternator, pompă servo, compresor AC, precum şi toate forţele de frecare ale componentelor motorului, sunt înfrânte de inerţia autoturismului prin intermediul transmisiei acţionate în sens inversat de roţi. În acest fel, se face o economie mai mare de carburant decât în cazul în care s-ar merge fără a avea cuplată vreo treaptă de viteză (pe liber) şi cu motorul pornit, pentru că am avea aceleşai consum ca în momentul în care staţionăm cu motorul pornit. De asemenea, dacă am intrat pe un drum naţional sau urmează să rulez cu 100 km/h, în mod logic încerc să ating cât mai repede viteza respectivă, ceea ce înseamnă că nu mai am nici o reţinere în a tura un diesel la 3000 - 3500 rtp, sau un Otto la 4000 - 4500 rtp, după care voi rula constant. Dar spuneţi şi voi, ce rost are să turez "în draci", dacă în faţa mea este o coloană sau un semafor, iar eu ştiu că în 50 de metri voi opri? În acestă situaţie nu este mai logic să rulez mai încet şi să caut a folosi cuplul motor la limita inferioară? Iar cei care spun că turaţiile fac bine unui motor, ar trebuii să aibă în vedere un principiu simplu pe care orice inginer mecanic îl cunoaşte:"frecare mare, egal uzură mare". Şi nu mai vorbesc de alte componete ale motroului: role, rulmenţi, curele, cărbuni la alternator sau electromotor, pe care turaţia ridicată îi uzează mai rapid. Prin urmare, ca o concluzie, motorul trebuie exploatat în funcţie de necesităţi şi nu înr-un stil "scorţos". Am condus auto cu transmisii automate, care în momentul în care accelerai puternic sau urcai o pantă, retrogradau automat în treaptă inferioară, de asemenea, după ce accelerai puternic până la o viteză anume (să zicem 50 km/h), iar după aceea nu mai accelerai, în mod automat schimbau într-o viteză superioară, iar turaţia scădea. Exemplul cutiei automate, cred eu, este cel mai concludent, întrucât aceste cutii au foat concepute de adevăraţii specialişti şi nu de cei pasionaţi de maşini (cum suntem noi). Prin urmare, de aici ar trebuii să învăţăm să ne exploatăm în mod corespunzător autoturismele, pentru a obţine şi satisfacţie dar şi costuri de exploatare reduse.

                      Comment


                      • frana de motor taman in tr3 la 60km/h o ai, nu in tr5 la aceeasi viteza cand cobori o vale.
                        cutia automata scoate consum mai mare decat o manuala, bauiesc ca din cauza mintilor luminate ale specialistilor de-au programat-o
                        sa fim seriosi, ce-ai zis tu e absolut corect, mai putin faza cu frana de motor. in rest, da, e ok cum zici tu. numai ca, vezi tu, stilul de condus depinde si de cum te trezesti in ziua aia, cat de tare se circula pe tronsonul respectiv de drum. adica nu poti sa mergi tu cu 80 cand toti merg 90-100, ca doar incurci, pt 0.1% consum mai mic. enervezi si pe altii sid evii si tu agitat de pe urma claxoanelor, flash-urilor si injuraturilor primite. eu zic, in general, ca ideea e sa mergi "cu gloata", cum dicteaza traficul si e ok.
                        Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                        Comment


                        • Seba, total de acord cu tine. Când m-am referit la treapta a 5-a de viteză, mă refream la coborârea unei pante cu înclinaţie mică şi nu la o pantă serioasă. Iar la faza cu "gloata", şi aici sunt de acord. Există însă şi situaţii când nu trebuie să te iei după gloată: de exemplu, atunci când este ceaţă densă şi gloata circulă cu 100 km/h, sau în condiţii de polei. În acele momente, trebuie să cam ignori gloata.

                          Comment


                          • pe mine deja ma doare capul dupa ce am citit tot thread-ul asta.oricum nu ne cumparam loganuri in felul in care cumpara tata dacia,adica masina pe viata.dupa mine,in cativa ani,o sa incepem sa schimbam masinile o data la 4-5 ani,vorbind de clasa de mijloc...asa...mai saraca...nu cred ca o sa mai prindem sa vorbim de intretinere pe termen extralung,gen..sa ma tina motorul 15-20 de ani.sincer,eu mi-am cumparat loganul pentru 5 ani.dupa...ori o vand...sa dau avans la alta.....ori...fier vechi.sunt prea multe temeri...de genul....pe termen lung...

                            Comment


                            • si eu sunt cu totul deacord cu ce ziceti voi mai sus e corect cu o exceptie mie tre sa imi tina inca 7 ani loganul ca atat mai am rate)))si privind ecologic vreti nu vreti renault fratele mai mare in circa 800 de zile scote electicul pur emisii zero au un contuar.....

                              Comment


                              • Domnilor! În România este criză şi chiar înainte de criză nu era prea multă fericire. Aşa că, orice economie este bine venită, iar în ceea ce priveşte schimbarea maşinii, s-ar putea să nu mai aveţi posibilitatea să o faceţi aşa de repede precum vă gândiţi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google