Turbo Suflanta Face Ca Un Aspirator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Te duci la reptezentanta dacia-renault la departamentul comenzi piese ,cu talonul in mana si-i povestesti functionarului de acolo cam ce piese ai dori ,el o sa deschida programul acela in care baga seria ta de sasiu si alege codul de repere care iti trebe ..daca e stangagi roagal sa vezi schita la turbina si vei recunoste tu ce piesa iti trebuie .Eu asa am procedat .dupa 4-5 zile mi au venit doua granituri valoare totala +tva 8euro

    La partea mecanica nu ma pricep ce chei si unde tre sa desfaci ,nu sunt mecanic.

    Comment


    • #32
      multumesc! aveam impresia ca se gasesc piese si pe la magazinele banale sau pe comanda din aceste magazine

      Comment


      • #33
        Vad ca pe alt topic nu am primit raspuns, intreb aici caci problema mea ar fi "universala" la toate dci-urile.

        Am o problema, masina nu da' cu fum, la noxe iese perfect (acum 3 zile a luat ITP-ul la sediul RAR), 145.000 km., este un dci de 85. Ce nu-mi place, faptul ca uneori merge turbina iar alteori nu. Am inteles ca exista o piesa electronica, care actioneaza turbina si ca in timp aceasta s-ar oxida si se schimba, nu sunt foarte lamurit.

        Merg cu ea turat in oras, schimb la 3000, iar constant merg in a 3-a la 60 km/h la 2200 rpm. . Uneori fuge rau de tot iar alteori mor cu ea in depasiri ca nu trage absolut deloc. Uneori simt ca turbina baga boost in "suturi", in zig-zag ca sa zic asa.

        Ce poate fi?
        4 pistons + GPL + tuningu' casei = km multi & 1.5 dCi 85 BoiP

        Comment


        • #34
          Originally posted by lord_wader View Post
          multumesc! aveam impresia ca se gasesc piese si pe la magazinele banale sau pe comanda din aceste magazine
          Poate ai noroc sa gasesti.Eu nu am gasit absolut nici o o garnitura legata de turbina sau poate nu am cautat la magazinul care trebuia

          Originally posted by aleXpeed View Post
          Vad ca pe alt topic nu am primit raspuns, intreb aici caci problema mea ar fi "universala" la toate dci-urile.

          Am o problema, masina nu da' cu fum, la noxe iese perfect (acum 3 zile a luat ITP-ul la sediul RAR), 145.000 km., este un dci de 85. Ce nu-mi place, faptul ca uneori merge turbina iar alteori nu. Am inteles ca exista o piesa electronica, care actioneaza turbina si ca in timp aceasta s-ar oxida si se schimba, nu sunt foarte lamurit.

          Merg cu ea turat in oras, schimb la 3000, iar constant merg in a 3-a la 60 km/h la 2200 rpm. . Uneori fuge rau de tot iar alteori mor cu ea in depasiri ca nu trage absolut deloc. Uneori simt ca turbina baga boost in "suturi", in zig-zag ca sa zic asa.

          Ce poate fi?
          Dute cu ea la o diagnoza la meridian pe Brumarescu ..
          Last edited by claudiubpp; 31 March 2012, 04:14. Reason: Automerged Doublepost

          Comment


          • #35
            Originally posted by aleXpeed View Post
            Vad ca pe alt topic nu am primit raspuns, intreb aici caci problema mea ar fi "universala" la toate dci-urile.

            Am o problema, masina nu da' cu fum, la noxe iese perfect (acum 3 zile a luat ITP-ul la sediul RAR), 145.000 km., este un dci de 85. Ce nu-mi place, faptul ca uneori merge turbina iar alteori nu. Am inteles ca exista o piesa electronica, care actioneaza turbina si ca in timp aceasta s-ar oxida si se schimba, nu sunt foarte lamurit.

            Merg cu ea turat in oras, schimb la 3000, iar constant merg in a 3-a la 60 km/h la 2200 rpm. . Uneori fuge rau de tot iar alteori mor cu ea in depasiri ca nu trage absolut deloc. Uneori simt ca turbina baga boost in "suturi", in zig-zag ca sa zic asa.

            Ce poate fi?
            Simt ca-mi bubuie teasta!!
            Care este principiul de baza in functionarea unei turbosuflante??Sau asa pentru tine!! cum crezi ca functioneaza o turbina?? Principiul de functionare al turbinelor fiind unic!!
            -pornesti motorul
            -gazele arse evacuate trec printr-o tulumba in care se afla un ax cu doua randuri de pale; unul mai anemic se afla pe partea pe unde ies gazele din motor si celelalte pale mai vanjoase se afla pe admisie;
            -off nu stiu cum sa ma exprim sa intelegi )
            -cand gazele arse antreneaza palele anemice care se afla pe acelasi ax cu alea vanjoase; ce sa vezi, alea vanjoase sug aerul din filtru si-l baga in admisie.
            -Prin concluzie ce ai scris mai sus "uneori turbina merge alteori face nani" NU EXISTA!!
            -Cat timp motorul e pornit functioneaza si turbina!!
            -Verifica tubul de plastic pe unde suge turbina aer din filtru de aer;
            -si partea de admisie acolo ai un tub de plastic si un manson de cauciuc prin care tubul se fixeaza de turbosuflanta (vorbesc pe partea de admisie) daca nu este etans perzi din caluti/putere.
            -Deci trebuie sa verifici partea de turbina pe unde baga presiune in adimsie.
            -Este foarte important ca acel tub de plastic care este pe admisie sa fie etans
            pentru ca prin tubul ala trece aerul sub presiune creat de turbina pentru motor
            circa 0,8 bari cred!!
            Inginerii astia vai mama lor!!Au creat un motor complicat care se strica des!!
            Bine ca am scapat de masina!!

            Comment


            • #36
              Daca ai de 85 cai=> geometrie variabila si s-ar putea ca electrovalva (chestia aia care bazaie dupa ce opresti motorul) care cupleaza paleti sa se miste sa nu fuctioneze bine.
              Parerea mea!

              Comment


              • #37
                Originally posted by un nimeni View Post
                Simt ca-mi bubuie teasta!!
                Care este principiul de baza in functionarea unei turbosuflante??Sau asa pentru tine!! cum crezi ca functioneaza o turbina?? Principiul de functionare al turbinelor fiind unic!!
                -pornesti motorul
                -gazele arse evacuate trec printr-o tulumba in care se afla un ax cu doua randuri de pale; unul mai anemic se afla pe partea pe unde ies gazele din motor si celelalte pale mai vanjoase se afla pe admisie;
                -off nu stiu cum sa ma exprim sa intelegi )
                -cand gazele arse antreneaza palele anemice care se afla pe acelasi ax cu alea vanjoase; ce sa vezi, alea vanjoase sug aerul din filtru si-l baga in admisie.
                -Prin concluzie ce ai scris mai sus "uneori turbina merge alteori face nani" NU EXISTA!!
                -Cat timp motorul e pornit functioneaza si turbina!!
                -Verifica tubul de plastic pe unde suge turbina aer din filtru de aer;
                -si partea de admisie acolo ai un tub de plastic si un manson de cauciuc prin care tubul se fixeaza de turbosuflanta (vorbesc pe partea de admisie) daca nu este etans perzi din caluti/putere.
                -Deci trebuie sa verifici partea de turbina pe unde baga presiune in adimsie.
                -Este foarte important ca acel tub de plastic care este pe admisie sa fie etans
                pentru ca prin tubul ala trece aerul sub presiune creat de turbina pentru motor
                circa 0,8 bari cred!!
                Inginerii astia vai mama lor!!Au creat un motor complicat care se strica des!!
                Bine ca am scapat de masina!!
                Super smecher tutorialul ..!! ))

                Sfat la problema tehnica pe care o are gagiuu nu ne spui si noua ..principiul turbinelor cred ca-l cunastem si noi ...

                Originally posted by sacalu009 View Post
                Daca ai de 85 cai=> geometrie variabila si s-ar putea ca electrovalva (chestia aia care bazaie dupa ce opresti motorul) care cupleaza paleti sa se miste sa nu fuctioneze bine.
                Parerea mea!
                )))bazaitul ala la oprirea motorului se aude de la motorasul de servo directie ..
                Last edited by claudiubpp; 1 April 2012, 13:01. Reason: Automerged Doublepost

                Comment


                • #38
                  Originally posted by un nimeni View Post
                  Simt ca-mi bubuie teasta!!
                  Care este principiul de baza in functionarea unei turbosuflante??Sau asa pentru tine!! cum crezi ca functioneaza o turbina?? Principiul de functionare al turbinelor fiind unic!!
                  -pornesti motorul
                  -gazele arse evacuate trec printr-o tulumba in care se afla un ax cu doua randuri de pale; unul mai anemic se afla pe partea pe unde ies gazele din motor si celelalte pale mai vanjoase se afla pe admisie;
                  -off nu stiu cum sa ma exprim sa intelegi )
                  -cand gazele arse antreneaza palele anemice care se afla pe acelasi ax cu alea vanjoase; ce sa vezi, alea vanjoase sug aerul din filtru si-l baga in admisie.
                  -Prin concluzie ce ai scris mai sus "uneori turbina merge alteori face nani" NU EXISTA!!
                  -Cat timp motorul e pornit functioneaza si turbina!!
                  -Verifica tubul de plastic pe unde suge turbina aer din filtru de aer;
                  -si partea de admisie acolo ai un tub de plastic si un manson de cauciuc prin care tubul se fixeaza de turbosuflanta (vorbesc pe partea de admisie) daca nu este etans perzi din caluti/putere.
                  -Deci trebuie sa verifici partea de turbina pe unde baga presiune in adimsie.
                  -Este foarte important ca acel tub de plastic care este pe admisie sa fie etans
                  pentru ca prin tubul ala trece aerul sub presiune creat de turbina pentru motor
                  circa 0,8 bari cred!!
                  Inginerii astia vai mama lor!!Au creat un motor complicat care se strica des!!
                  Bine ca am scapat de masina!!
                  Stiu si eu cum functioneaza o turbina. O voi duce la Meridian pe Brumarescu sa se dea si aia cu parerea desi imi vor spune "bre', turbina functioneaza", asta stiu si eu, dar nu la capacitatea care ar trebui. Nu este stricata, doar ca este lenesa (0-100 pe telefon fac uneori 12 si ceva iar alteori 16.8). Uneori cand trage foarte bine, se duce saracia cursiv pana in 4500 rpm. si-n rest, trage o chestie asa pana in 3500 si apoi se tureaza in gol. Un prieten care a lucrat pe un Kangoo 1.5 dci de 80cp. a mers si el cu masina si a inteles despre ce vorbesc, uneori trage super bine (cum ar trebui banuiesc) iar apoi se leneveste de tot (dar si asa lucreaza turbina, dar nu baga aer cat ar trebui)..


                  Daca ar fi sa ma iau dupa principiul de functionare al turbinelor scris de tine, atunci de ce Fiatul Doblo 1.3 MultiJet pe care am lucrat o perioada, care nu avea scurgeri de ulei, ulei la nivel, consumabile la timp etc. nu-i functiona turbina absolut deloc, practic era 1.3 D sec. Am mers cu ea la un service si mi-au schimbat o piesa care activa turbina ca sa zic asa iar de atunci mergea super, era alta masina. Am inteles ca e un furtunel pe-acolo care trebuie sa faca vacuum sau ceva de genul.
                  4 pistons + GPL + tuningu' casei = km multi & 1.5 dCi 85 BoiP

                  Comment


                  • #39
                    scuze nu am detaliat depre ce electrovalva vorbesc dar s-a mai vorbit pe forum:

                    http://www.loganclub.ro/forum/motor_...rii-t2326.html

                    Si mai sunt si altele tot pe la subforumul de 85 armasari obositi.

                    nu prea pot sa stau mult pe net si citesc printre randuri parerile vostre:

                    adresa de mail si i-ti dau un manual daca nu ai. sunt mai multe feluri sa vezi daca turbina baga presiune normal.

                    Bafta

                    uite si aici http://www.loganclub.ro/forum/zgomot...uia-t9561.html

                    verifica daca tie ti se mai aude bazaitu: compara cand trage opreste si asculta vezi daca se aude si cand nu trage opreste si vezi da ca se aude. sper ca am zis bine
                    in rest nu citit tot ce e forum eu ma refer doar la piesa respectiva ea comanda paleti de la turbo sa se deschida sau sa se inchida in functie de turatie si cuplu. bla bla bla

                    gasesti pe youtube mai multe moduri de functionare la turbo cu geometrie variabila

                    bafta
                    Last edited by sacalu009; 2 April 2012, 17:45. Reason: Automerged Doublepost

                    Comment


                    • #40
                      Salutare

                      Vezi sa nu ai furtunasele alea mici de la comanda wastegate sparte sau puse invers in elctrovana de comanda.....
                      Verifica furtunasele si incearca si cu o alta electrovana.....

                      Curata si traseul de admisie....EGR si teava in forma de U din spatele filtrului de aer...
                      Last edited by gloriacp12; 4 April 2012, 18:02. Reason: Automerged Doublepost

                      Comment


                      • #41
                        [QUOTE=claudiubpp;1228540]Super smecher tutorialul ..!! ))

                        Sfat la problema tehnica pe care o are gagiuu nu ne spui si noua ..principiul turbinelor cred ca-l cunastem si noi ...
                        Pe turbina este o tulumba cu o tija reglabila (Wastegate) se numeste; aceasta are propietatea de a proteja motorul impotriva suprapresiunii.
                        Sistemul de functionare este astfel:
                        Cand bagi tu piciorul in acceleratie si depasesti o anumita turatie cca 3000-3500rot/min acest wastegate deschide o clapeta in interiorul turbinei si o parte din gazale de evacuare ce o antreneaza sunt eliberate prin respectiva clapeta in evacuare direct.
                        Daca clapeta respectiva nu revine la pozitia de inchis si ramane undeva pe drum din cauza calaminei; mizeriei;uleiului etc nu mai inchide etans si automat perzi presiune; adica din 0,8bari cat trebuie sa ai in admisie sar putea sa ai 0.5.
                        De aici si problema "cateodata trage alteori nu".
                        Poti pentru inceput sa umbli la reglajul tijei adica sa faci ca acea clapeta sa se deschida cat mai tarziu. ATENTIE!! Poti sa spargi furtune daca o inchizi de tot(si asta poti sa faci din reglaj).
                        Ai doua piulite pe tija respectiva; o slabesti pe cea din stanga cum te uiti la wastegate; maxim trei ture dupa care cea din dreapta o strangi la final.
                        Clapeta vine automat dupa cea din stanga cand o slabesti!! BAFTA!!
                        Da ia stai!! vezi mai intai daca-ti functioneaza wastegate-ul.
                        Pune pe cineva sa o ambaleze si tu da cu ochiul si vezi daca tija respectiva misca (la turatii mari).

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by sacalu009 View Post
                          scuze nu am detaliat depre ce electrovalva vorbesc dar s-a mai vorbit pe forum:

                          http://www.loganclub.ro/forum/motor_...rii-t2326.html

                          Si mai sunt si altele tot pe la subforumul de 85 armasari obositi.

                          nu prea pot sa stau mult pe net si citesc printre randuri parerile vostre:

                          adresa de mail si i-ti dau un manual daca nu ai. sunt mai multe feluri sa vezi daca turbina baga presiune normal.

                          Bafta

                          uite si aici http://www.loganclub.ro/forum/zgomot...uia-t9561.html

                          verifica daca tie ti se mai aude bazaitu: compara cand trage opreste si asculta vezi daca se aude si cand nu trage opreste si vezi da ca se aude. sper ca am zis bine
                          in rest nu citit tot ce e forum eu ma refer doar la piesa respectiva ea comanda paleti de la turbo sa se deschida sau sa se inchida in functie de turatie si cuplu. bla bla bla

                          gasesti pe youtube mai multe moduri de functionare la turbo cu geometrie variabila

                          bafta
                          Originally posted by gloriacp12 View Post
                          Salutare

                          Vezi sa nu ai furtunasele alea mici de la comanda wastegate sparte sau puse invers in elctrovana de comanda.....
                          Verifica furtunasele si incearca si cu o alta electrovana.....

                          Curata si traseul de admisie....EGR si teava in forma de U din spatele filtrului de aer...
                          Azi am curatat EGR-ul si atentie!.. La dci 85 difera piesa total, atat fizic cat si ca pozitionare a ei fata de cea de la versiunea de 65cp a lui crististreulea (cel cu tutorialele), colegul o8MeLC a facut cateva poze cand m-a ajutat sa-l curat si sper sa le postez cat mai curand. Furtunasele de vacuum sunt corect puse, le-am verificat si sunt ca de fabrica. Calamina era cat sa iei cu degetul. Am curatat piesa si deschiderea wastegate-ului ca sa il cureti manual si pe acea tija se face foarte greu si dupa curatare (nu e usor maleabila ca la dci 65, ai nevoie de degete de fier sau o surubelnita si ceva forta, repet, este alta piesa, nu s-ar pupa la dci 65 si viceversa). Eu increzator am zis ca poate-poate de acolo sa fie cauza insa n-a fost asa. Tragea o idee mica mai bine, atat, dar tot lenesa pana la ora la care postez in care am depistat problema. Am scos mufa de la debitmetru cum a facut un prieten la un BMW 316i care avea probleme de relanti, am zis sa vad ce se intampla, piesa fiind aceasta si se afla chiar deasupra capacului filtrului de aer. Prima impresie.. trage grav pana in 4800 rpm., m-am indragostit efectiv fata de moleseala pe care o avea. Am mers, am pus mufa la loc, clar mai lenesa. Am facut ceva teste pe cronometrul telefonului din a 2-a de la 2000 rpm. pana in 4500 rpm. blana iar cu mufa scoasa scoteam 5.7 secunde iar cu mufa pusa 6.9 secunde (de precizat cu mufa pusa apoi e mai sprintena asa, probabil o chestie de moment pana sa moara iar). Concluzie, trebuie sa schimb debitmetrul. Masina nu da' cu fum, consuma normal, porneste la sfert iar ulei nu papa mai deloc, are aproape 150.000 km. .

                          [QUOTE=un nimeni;1232691]
                          Originally posted by claudiubpp View Post
                          Super smecher tutorialul ..!! ))

                          Sfat la problema tehnica pe care o are gagiuu nu ne spui si noua ..principiul turbinelor cred ca-l cunastem si noi ...
                          Pe turbina este o tulumba cu o tija reglabila (Wastegate) se numeste; aceasta are propietatea de a proteja motorul impotriva suprapresiunii.
                          Sistemul de functionare este astfel:
                          Cand bagi tu piciorul in acceleratie si depasesti o anumita turatie cca 3000-3500rot/min acest wastegate deschide o clapeta in interiorul turbinei si o parte din gazale de evacuare ce o antreneaza sunt eliberate prin respectiva clapeta in evacuare direct.
                          Daca clapeta respectiva nu revine la pozitia de inchis si ramane undeva pe drum din cauza calaminei; mizeriei;uleiului etc nu mai inchide etans si automat perzi presiune; adica din 0,8bari cat trebuie sa ai in admisie sar putea sa ai 0.5.
                          De aici si problema "cateodata trage alteori nu".
                          Poti pentru inceput sa umbli la reglajul tijei adica sa faci ca acea clapeta sa se deschida cat mai tarziu. ATENTIE!! Poti sa spargi furtune daca o inchizi de tot(si asta poti sa faci din reglaj).
                          Ai doua piulite pe tija respectiva; o slabesti pe cea din stanga cum te uiti la wastegate; maxim trei ture dupa care cea din dreapta o strangi la final.
                          Clapeta vine automat dupa cea din stanga cand o slabesti!! BAFTA!!
                          Da ia stai!! vezi mai intai daca-ti functioneaza wastegate-ul.
                          Pune pe cineva sa o ambaleze si tu da cu ochiul si vezi daca tija respectiva misca (la turatii mari).
                          Inteleg ce mi-ai spus, multumesc frumos de sfat si am verificat chestia asta. Fata de un dci de 85 "in mintile lui" care tragea grav pe langa a mea, la el tija se ducea in dreapta cum te uiti la motor, in timp ce o tura la 3500-4000 rpm. iar la mine se ducea in stanga culmea.. ca si cum i-ar lua din aer. Am depistat problema, macar stiu ce are, voi lua un alt debitmetru, sau sa vad daca il pot curata pe cel actual.

                          Pe tester, in mers, EGR-ul meu avea pozitie fixa, nu-si schimba valorile absolut deloc fata de celalalt dci de 85 in mintile lui la care valorile EGR-ului oscilau. La turbo, aveam presiune de maxim 0.8 bari iar la dci-ul normal avea 1.8 bari.

                          Sunasem un mecanic foarte priceput de-al lui tata, i-am explicat ca nu am ulei la furtune, nu scuipa ulei pe nicaieri, nu da' cu fum negru, doar ca masina trage cu intreruperi, accelereaza prost iar foarte rar tragea bine de tot.. la care el "aa.. nu-mi fac griji, turbina ta e dusa din start"... ii dau un sfat, vorba lui Piersic, sa-si bage meseria-n C()r. Era acelasi mecanic cu care ma contraziceam fata-n fata cu tata si era suparat ca-i dadeam sfaturi de mecanica.

                          Va multumesc de sfaturi! Am zis ca macar daca ar fi turbina si sa pun alta care sa-mi dea putere mai mare, imi stric eu singur masina de banii aia si tot singurel mi-am depistat problema. Cat poate influenta un fir cu o mufa trasul unui motor... voi curata senzorul ala de debitmetru iar daca tot leneveste, schimb debitmetrul.
                          4 pistons + GPL + tuningu' casei = km multi & 1.5 dCi 85 BoiP

                          Comment


                          • #43
                            mi se pare ciudat ca nu apare pe tester debitmetrul

                            masina consuma putin ...mai putin decat de obicei cand tragea prost ?

                            Comment


                            • #44
                              Consuma la fel.
                              4 pistons + GPL + tuningu' casei = km multi & 1.5 dCi 85 BoiP

                              Comment


                              • #45
                                Poze cu egr de 85. http://www.loganclub.ro/forum/showpo...9&postcount=56

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google