Tutorial schimbare saboti la Logan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Originally posted by crististreulea View Post
    cred ca 38 sau 39mm e latimea ferodoului, nu prea cred ca e asa de important.
    da jos roata, scoate ferodourile si dute cu ele in mana la magazin.
    In sfarsit am dat un tambur jos (intentionam asta de ceva vreme doar ca nu gasisem un cric bun sa fiu eu sigur), mai am ceva ferodou dar vreau sa le schimb. M-am uitat atent la tutorialul tau. Am exact acelasi tip de saboti ca si tine, TRW, probabil ca masinile au fost in acelasi lot(2006,Dci,preferance etc).
    Am mai pus o intrebare asemanatoare la topicul cu revizii diesel. Sa caut in magazine saboti TRW(mi-e greu sa cred ca gasesc) sau orice e pe 203x38?. Sistemul e Bosch sau Lucas?
    Pe net am gasit oferte de saboti TRW doar pt sistem Bosch cu ABS
    Multumesc!

    Comment


    • #47
      am si eu nelamurire legata de piulita care este la tambur,am un laureate berlina dci din septembrie 2006 si as vrea stiu de cat este piulita de 30 sau 32.
      ar fi bine la curatarea ferodurilor sa folosesc un spray curatitor de frane?

      Comment


      • #48
        Salut! Am si eu o mica problema in privinta schimbarii sabotilor de frana.I-am schimbat ieri ,dar dupa montaj si o mica aerisire tin mai putin ca inainte.Imi poate spune cineva din ce cauza?Mentionez ca masina are 125000 de KM si nu a fost umblat pe spate niciodata.Ce ar trebui sa-i fac?HELP!!Astept sfaturile voastre.

        Comment


        • #49
          rulmentul merge desfacut. defapt sunt 2 rulmenti conici, in acelasi inel exterior. si sunt prinsi intre ei cu siguranta. daca s-a desfacut in 2 bucati cand ai scos tamburul, nu e problema, se poate pune la loc. curatat si uns. au corpuri de rostogolire conice, iar la strangerea piulitei raman presati. deci cred ca are importanta la ce cuplu ii strangi.. si o cheie dinamometrica foloseste peste tot. si rotile tot cu cheia dinamometrica ar trebui stranse. stiu service-uri care asa procedeaza.

          Comment


          • #50
            super tare

            Comment


            • #51
              franele spate isi revin abia dupa ce faci vreo 20 de pedale ,la fel si frana de mana .m-am linistit deoarece cand am iesit cu ea imediat dupa ce i-am schimbat sabotii nu tinea decat fata .multumesc tutorialului facut de Cristi,altfel cred ca ma lasam pagubas.

              Comment


              • #52
                in sfarsit dupa jumate de an am cumparat saboti de frana fara ABS, marca Mintex (cod MFR400 pentru: logan, sandero, Citroen Saxo, Xara, Laguna, Clio II etc) pret 92RON. Mai au un cod firma asta tot pentru Dacia Logan MFR536(tot pe203x38 banuiesc pt ABS ca aveau mai multe gaurele).

                Initial am zis sa iau ceva de firma buna (Pagid, Ate, TRW etc) dar nu mi-a garantat nici un vanzator ca se vor potrivi iar piese scumpe nu tine nimeni pe stoc. Asa ca am luat firma asta, sunt facuti in Anglia macar nu sunt Fermit.

                Surpriza "placuta" a fost cand i-am dat jos pe aia vechi TRW, cred ca mai duceau 30.000km desi eu am zis ca mai tin 10.000 la verificare din iarna. Deci daca masina are aprope 150k, un set de saboti tin sigur 180k. S-au potrivit perfect astia noi, aceleasi dimensiuni, gauri, pana si culoarea tablei era maro.

                In concluzie: dupa tutorialul lui Cristi se poate face operatiunea acasa (cu rabdare) desi eu n-as mai vrea sa o repet, ma disperau arculetzele alea care sareau intr-una si se strica "cercul", m-am chinuit ceva sa le pot pune. Si cablul la frana de mana....cand reuseam sa il pun imi sarea un arc, o tablitza si tot asa...3 ore a durat tot. Cuiul ala cam trebuie strans pentru ca nu mai intra tamburii, dar nu tare ca nu mai tine frana de mana.

                Deci cine are tamburi de 203mm si nu are ABS trebuie sa puna saboti 203x38(39) dupa formatul din schita de mai jos, se potrivesc sigur ( sa aiba 6+1 gauri sabotul "stanga" si 3+1 cel din "dreapta" ) . Am sa mai pun o poza si cu ai mei vechi la aproape 150k km.
                Attached Files

                Comment


                • #53
                  Am incercat sa fac o curatare a sabotilor dar nu am reusit. Am desfacut piulita de 32 , am incercat sa fac parghie cu diferite instrumente( surubelnite, chei) , am incercat si ciocanul dar nu a vrut sa cedeze, pur si simplu tamburi nu sau miscat. Alte idei?
                  Ma gandeam la o presa de extractie.

                  Comment


                  • #54
                    eu am reusit sa desfac tamburii. M-am chinuit aproximativ o ora la fiecare tambur pentru a il da jos. Am batut in el cu ajutorul a 2 ciocane si am fost mereu 4 maini. Spre final cu 4 curubelnite sau rangi faceam parghii simultan din 4 directii si iesea.

                    Cand incercati sa il scoateti sa nu invartiti de el si sa fie frana de mana jos. daca invartiti pe langa ca zgariati ferodourile se mai si retrage de tot si reveniti de unde ati plecat. Eu invarteam doar putin in cazurile in care vedeam ca nu iesise uniform si se blocase.

                    Daca vreti doar sa curatati de praful acumulat acolo nu mai dati jos tot mecaniscum ca nu merita.

                    ar fi bine sa aveti manusi ca va faceti pe maini .... de nu mai stiti de voi.
                    Last edited by o8MeLC; 5 November 2011, 13:54.

                    Comment


                    • #55
                      Pai vroiam sa scot doar tamburi fara sa dau jos mecanismul, doar sa curat cu un sprai praful de ferodouri.
                      Am dat deja comanda la un strungar pentru o presa dar imi e frica sa nu stramb fuzeta la extractie.

                      Comment


                      • #56
                        sall cristi e normal sa se auda ca freaca placutele pe disc ,cand ridic masina pe cric si anvart roata cu mana se anvarte de 2-3 ori max si se opreste dar se aude ti am zis ,cum freaca usor placutele pe disc ,pe spate e altfel anvart roata si se tot roteste de mai multe ori asa ma asteptam si pe fata ,un prieten zice ca e normal pe fata sa frece usor si de mers mai greu e ca mai anvarte si planetarele dar totusi nu ma convins cu frecatul placutelor pe disc ,an mers nu se aude absolut deloc iar discul nu se ancinde dupa un drum de cativa km .

                        Comment


                        • #57
                          vinovate erau placutele erau la fier fix 1 mm mai aveau am pus trw foarte bune

                          Comment


                          • #58
                            Am desfacut azi roara spate sa vad daca trebuie sa schimb ferodourile. Unul are 3 mm. si celalalt 4 mm. grosime. Masina are 65.000 km. dar de multe ori am condus cu frana de mana trasa prin oras. (nu trag frana de mana tare si daca nu ma uit in bord nu-mi dau seama imediat ca frana e trasa. Pe de alta parte daca o trag tare uneori se blocheaza rotile si cand dau sa plec de pe loc se aude o pocnitura de ma baga in sperieti).
                            Intrebarea mea e daca mai pot circula cu ele ?
                            Mentionez ca poza nu e facuta din viitor
                            Attached Files
                            Last edited by merlasviorel; 8 July 2013, 22:24.
                            Daca o problema se poate rezolva atunci nu trebuie sa te stresezi, daca nu se poate rezolva atunci chiar nu are rost sa te mai stresezi.

                            Comment


                            • #59
                              Originally posted by merlasviorel View Post
                              Am desfacut azi roara spate sa vad daca trebuie sa schimb ferodourile. Unul are 3 mm. si celalalt 4 mm. grosime. Masina are 65.000 km. dar de multe ori am condus cu frana de mana trasa prin oras. (nu trag frana de mana tare si daca nu ma uit in bord nu-mi dau seama imediat ca frana e trasa. Pe de alta parte daca o trag tare uneori se blocheaza rotile si cand dau sa plec de pe loc se aude o pocnitura de ma baga in sperieti).
                              Intrebarea mea e daca mai pot circula cu ele ?
                              Mentionez ca poza nu e facuta din viitor
                              Felicitari ca mergi cu frana de mana trasa . Si nu o singura daca . Nu am cuvinte . Dar , revenind la problema ta . Iti recomand sa dai jos tamburii , sa reglezi frana de mana . Ai aici video cum se face : http://www.tutorialelogan.ro/2013/06...i-sabotii.html

                              Daca depistezi ca frana de mana nu prinde destul de bine , atunci iti sugerez sa te duci la un schrot , sa cauti o mantea de frana de mana si eventual alti saboti cu ferodouri . Deoarece acele pocnituri , cum le-ai descris tu , sunt defapt dinti rupti . Maneta are niste dinti metalici . Ca sa dai jos maneta , trebuie sa dai jos scaunele , sa scoti mocheta dinspre bancheta spre bord. O sa vezi maneta si mecanismul ei , prinderea si cablul care duce la saboti . Tu mergand cu frana de mana trasa , nu ai nici cea mai mica idee la ce forte supui acel cablu de frana de mana . Daca nu rezolvi situatia , o sa ai o surpriza in momentul cand o sa vrei sa parchezi masina intr-o panta .

                              Bafta . Cel mai bine inveti e atunci cand faci cu manuta ta.
                              sigpic

                              Comment


                              • #60
                                Matu-le situatia nu-i chiar asa de grava, frana de mana prinde normal doar ca de cateva ori am mers cu ea trasa pe distante relativ mici si cu maneta trasa partial ca nu imi place sa trag tare maneta (doar cand o las in panta).
                                Cea mai mare surpriza am avut-o cand nu am tras frana de loc si a trebuit sa fug dupa masina, sa deschid usa din mers, sa sar in ea si sa trag frana. Norocul meu ca fug bine si ca nu am ajuns in intersectie
                                Am vrut sa aflu daca ferodourile sunt prea uzate sau daca mai merg o vreme.
                                Multumesc pentru informatii!
                                Last edited by 77sky; 9 July 2013, 18:07.
                                Daca o problema se poate rezolva atunci nu trebuie sa te stresezi, daca nu se poate rezolva atunci chiar nu are rost sa te mai stresezi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google