Ulei In Admisie La 1.4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ulei In Admisie La 1.4

    salutare. am o problema la care nu ii gasesc raspuns si ma pune pe ganduri. am desfacut corpul de clapeta si am constatat sub clapeta ca este unsuros, ca si cum ar fi ulei ars ca o mazga. am demontat si am sters peste tot corpul de clapeta iar cand m-am uitat in galeria de admisie si acolo era si mai multa mizerie. iar in fundul galeriei cat se poate vede era ca o "balta" de ulei. puteti sa imi dati o idee de unde provine acel ulei si cum as putea sa previn sa mai apara?
    Attached Files

  • #2
    Test compresie, uscat si/sau umed, daca e cazul

    Mai poate fi si ulei tinut extrem de mult in motor- caz fericit

    Comment


    • #3
      A normal. Acolo sunt vaporii de ulei condensati. Nu e nicio problema. Baga uleiul recomandat si schimba-l la timp. E normal ca vaporii de ulei din motor sa intre in admisie.
      sigpic

      Comment


      • #4
        Originally posted by gelumm View Post
        ...iar in fundul galeriei cat se poate vede era ca o "balta" de ulei.....

        Asta iti pare normal la un benzinar?.....e normal sa fie balta de ulei acolo?

        "Condensu" e condens.....balta e balta....

        Si mai e o chestie.....de ce e normal condensul?.....pt ca tin unii prea mult un ulei mediocru in motor?.....sau pt ca exista gaze de carter?

        Si chiar asa....daca are gaze de carter.....ce inseamna? Si cum testezi?

        Asta face parte din "normalitatea " acceptata de unii impreuna cu "spumarea uleiului motorului" si altele....

        Comment


        • #5
          Din experienta mea de pana acum, pot da si eu cu parerea.
          In primul rand trebuie sa furnizezi informatii suplimentare de tipul: nr. de km, an fabricatie, cum ai facut revizia, cu ce si cand.
          Cauze posibile:
          1. tine de proiectarea motorului - societate de consum - lowcost, tehnologia actuala si cunostintele ne permit sa construim motoare la care sa nu umblam zeci de ani, deci ei le fac ca sa nu moara de foame (ma refer la actionariat, nu la proletari).
          2. materialele de revizie - ulei + filtre (aer si ulei) - calitatea lor - respectarea procedurilor - cantit de ulei.
          3. perioada de revizie, chiar daca folosesti cele mai bune consumabile, motorul te obliga sa le schimbi la maxim 10-15K/1an, functie de regimul de utilizare (chiar mai des).
          4. regimul de utilizare - drumuri scurte, porniri dese.
          Mod de rezolvare in situatia actuala - ulei de calitate, filtre, schimbate la timp, si un oilcatch (v. pe forum discutia) - totul cand dpdv mecanic este in regula (compresia samd - ce a scris colegul Hirayama).
          Last edited by Oti; 18 January 2017, 09:04.
          „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

          Comment


          • #6
            Repet! E normal sa fie ulei pe acolo, mai ales pe vreme rece (pe vreme rece se depune mai mult, nu intru in amanunte ca nu isi au rostul). Daca vrei sa fie curata zona aceea scoate furtunul de gaze si va ramane curată.
            sigpic

            Comment


            • #7
              Este normal - adica, asa face la toate, dar dauneaza "grav sanatatii". Trebuie sa fii mai atent cu masina, sa reduci pe cat posibil cantitatea de vapori+condens, dar, daca compresia este cu probleme?, cam asta am vrut sa spun.
              „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

              Comment


              • #8
                daca ai compresia asa slabita incat sa scape presiune in carter ca sa absoarba motorul ulei "la greu", simti ca nu mai trage masina. daca trage la fel ca acum 2 ani, inseamna ca uleiul ala a fost acolo de mult timp. mai mult, iarna depunerile din condens sunt mult mai mari decat vara (diferenta de temperatura intre vapori si mediu e mai mare, deci se condenseaza mai mult). vara ar trebui ca o parte din acel condens sa dispara. ce nu e normal insa sunt "baltile" de ulei. pe de alta parte, la forma tubulaturii de admisie la 1.4/1.6mpi e al dracu de greu sa n-ai balta in intortochelile alea. la fel se intampla si la 1.6_16v, numai ca ala face balta in plenum/repartitor admisie si e mai usor de golit/curatat.
                Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                Comment


                • #9
                  "Compresia" nu se masoara doar pt starea segmentilor/piston/camasa.......indirect da relatii si despre etanseitatea scaunelor supapelor sau a supapelor....

                  De asta am zis ca se face in 2 moduri....uscat( cum stiu multi) si umed ( profesionist)


                  Admisia nu are voie sa aiba mizerie......orice mizerie acolo, fie ca e condens, fie ca e "balta" inseamna uzura undeva......da, masina poate merge mult si bine si cu fum albastru garla dupa tine, insa nu inseamna ca e normal


                  La mine e trecuta de 500 000, al doilea bord si e curat si corpul clapeta si admisia......mai am si GPL - care trebuia sa-mi buleasca scaunele de supapa- si forje ia zilnic......


                  Nu strica sa verifice....daca are compresie la uscat si umed atunci sa zicem ca e condens din ulei poate tinut mai mult....sau poate un segment mai coxat care s-a blocat....



                  L.E : prin condens /balta eu ma refer la ulei......sa nu se inteleaga apa sau altceva

                  Sa va mearga fiarele !
                  Last edited by Hirayama; 18 January 2017, 11:08.

                  Comment


                  • #10
                    masina are 140.000 km. este din 2008. uleiul a fost schimbat doar de mine si niciodata nu am pus peste nivel, tot timpul am urmarit sa fie cativa mm sub nivelul maxim. uleiul folosit in toata aceasta perioada a fost mobil 3000 x1 5w40 cu filtru mann. si a mea este pe gpl. masina de tras trage destul de bine, nu se simte sa traga mai slab ca mai inainte. fum albastru sau de alte culori nu scoate si nu este nici spuma (asta pentru a exclude deteriorarea garniturii de chiulasa). am de gand sa dau galeria jos sa si o curat. am sa fac si un test de compresie dar nu cred ca va iesi negativ pentru ca am pus degetul pe unde se face recircularea gazelor de carter si am lasat motorul sa mearga vro 10 min iar dupa ce l-am luat era uscat degetul. ce mi-se pare iar ciudat ii ca deasupra clapetei de acceleratie era uscat si curat, doar sub clapeta era mizerie
                    daca mai avetii alte ideii astept solutiie voastre

                    Comment


                    • #11
                      sper sa nu vorbesc prostii, dar absorbtia vaporilor se face dupa clapeta si tocmai de aia inainte de clapeta e curat.
                      Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                      Comment


                      • #12
                        In cazul asta trebuie schimbate semeringurile de la supape.

                        Last edited by MihaiiahiM; 19 January 2017, 18:55.
                        sigpic

                        Comment


                        • #13
                          Stai linistit asa face la toate stiu masina cu 270000 km de face asa de noua plus alte doua cubnumar de 300000 km si tot asa fac.nu te speria pana la urma calitatea e in functie de pret.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by gelumm View Post
                            ..... am sa fac si un test de compresie dar nu cred ca va iesi negativ pentru ca am pus degetul pe unde se face recircularea gazelor de carter si am lasat motorul sa mearga vro 10 min iar dupa ce l-am luat era uscat degetul. ce mi-se pare iar ciudat ii ca deasupra clapetei de acceleratie era uscat si curat, doar sub clapeta era mizerie
                            daca mai avetii alte ideii astept solutiie voastre


                            Ce ai facut tu nu e test de compresie si nu inseamna nimic

                            Testul de compresie se face in 2 moduri....in functie de rezultat, am mai scris



                            Seba are dreptate, insa partial

                            Sunt 2 furtunuri care pleaca din capacul chiulasei (8V), unul se duce in carcasa filtrului de aer si celalalt vine undeva sub clapeta, in admisie

                            Cand e uzura mare, arunca cu ulei direct in carcasa filtrului de aer......altfel, mai arunca sub clapeta si de aici explicatia care a zis-o colegul Seba


                            Compresia e bine sa o faci si vezi cum iti da....poti sa ai inclusive simeringurile la supape duse ( posibil si de la gpl, insa frecvent se "ard" scaunele, mai ales la chiulasele non gpl- am mai scris si despre asta) si atunci o sa ai compresie mica si uscat si umed....daca chiulasa e ok si ai vreun segment dus/blocat/coxat atunci nu ai compresie uscata insa la umed se normalizeaza


                            Daca ce ti-am scris mai sus despre compresie iti pare "chineza", mergi la un mechanic capabil si lasa-l sa isi faca treaba


                            Daca te apuci sa dai jos admisia, schimba-i si garnitura de etansare, verifica senzorul de presiune aer sa fie bransat mechanic correct ( pneumatic- sa nu dea pe langa)...

                            Deasemenea ai putea incerca sa iti faci un oil catch tank.....daca tot o dai jos si o vei avea curata mereu


                            Daca ai doar ceva mazga sub clapeta - si nu e efectiv balta de ulei- probabil ca nu ai uzura mare, sau oricum nu ceva care sa necesite schimbare imediata ( adica in urmatorii 50 000 km)

                            Insa mazga aia in doar 140 000 km traduce ceva uzura si e semn de atentie pt tine ca ceva nu-I place.....respecta sau scade intervalul de schimb al uleiului la 10 000 km max si incearca ceva sintetic veritabil...


                            Pe gpl e mai accentuata uzura....am mai scris si asta; la mine are peste 500 000 doar cu un bord si nu are mazga vizibila sub clapeta, deasupra e curat luna

                            Sa va mearga fiarele!

                            Comment


                            • #15
                              m-am documentat un pic in legatura cu demontarea galeriei de admisie si spune ca surubul inferior de pe centru se demonteaza pe dedesupt. am sanse sa il desfac pe deasupra? pentru ca pe dedesupt nu stiu ce sanse am fara un elevator sau fara sa dau jos jugul cu caseta de directie...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google