-Ventilator, Problema Sau Nu? logan 16v 105cp e5 Ventilator, Problema Sau Nu? - Dacia Logan Forum
Dacia Logan Forum

Inapoi   Dacia Logan Forum > Forum Dacia Logan > Dacia Logan : Motorizari benzina > logan 16v 105cp e5

Atentie ::
Bine ai venit pe forumul LoganClub.ro Pentru a posta pe acest forum iti trebuie un user. Apasa aici pentru a-ti face un user. Dupa ce iti faci user nu uita sa activezi contul accesand casuta ta de email unde vei gasi un link. Daca vrei doar sa urmaresti discutiile fara a interveni selecteaza un forum de mai jos sau foloseste functia de search Pentru mai multe informatii legate de buna functionare a forumului va rugam cititi cu atentie aici

piesenet.ro

Ventilator, Problema Sau Nu?

logan 16v 105cp e5


Thread Inchis
 
Thread Tools
Vechi 29th May 2012   #1
SaaB
Incepator
 
Data inscrierii: 20-04-2012
Locatie: Bucuresti
Motorizare : 1.6, 16v E5
Posturi: 9
Membru :
[Incepator]
Implicit Ventilator, Problema Sau Nu?

Salut,

De curand sunt posesorul unui logan 1,6 16v e5, in prezent are ~ 700 km efectuati in 14 zile.
Ce dilema am eu... astazi, dupa un drum de 3km in Bucuresti (acasa-serviciu), dupa ce am oprit motorul, in 30 de secunde a pornit ventilatia pentru ~2 minute, este a treia oara cand porneste ventilatia, dupa oprirea motorului, doar dupa drumurile efectuate in oras.
Tin sa precizez ca m-am purtat cu masina "ca la carte", fiind in rodaj, nu am avut reprize de acceleratii foarte bruste si nu depasesc 3000 rpm. Sunt fost posesor de logan 1,4 mpi, 93.000 km efectuati si in 6 ani cat am avut masina, cred ca a pornit ventilatorul, dupa orirea motorului, doar de 2-3 ori....
si...avand in vedere temperatura exterioara de ~ 17 grade, ma intreb ce se va intampla cand vor fi 38 de grade? O sa mearga ventilatorul 30 min, dupa ce opresc motorul?
Cred ca in ritmul asta o sa schimb bateria in 4 luni...
Aveti idee este ceva normal? Are rost sa ma prezint cu ea la dealer?

Multumesc anticipat!
Thread inchis
SaaB e offline  
Vechi 29th May 2012   #2
radu cornel
Loganist de 5 stele
 
radu cornel's Avatar
 
Data inscrierii: 07-03-2009
Locatie: buzau
Motorizare : 1,4 mpi
Varsta: 57
Posturi: 548
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

nu se va intampla nimic altceva.. stai linistit
__________________
radu cornel e offline  
Vechi 29th May 2012   #3
cata89ro2000
Loganist de 5 stele
 
cata89ro2000's Avatar
 
Data inscrierii: 06-01-2008
Locatie: Bucuresti
Motorizare : 1.6 16v
Posturi: 266
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

masina este ca femeia, cu cat te uiti in fundu ei mai mult cu atat mai multe probleme iti face, stai linistit find si in rodaj si noua 700 de km nu este nici o problema, sa vezi cand ajungi pe la 70000 cand mai auzi un scartait, mai cade ceva, deocamdata stai linistit si cand simti ca are ceva dute cu ia la garantie, dar deocamdata e virgina, so stapanesti sanatos
cata89ro2000 e offline  
Vechi 29th May 2012   #4
SaaB
Incepator
 
Data inscrierii: 20-04-2012
Locatie: Bucuresti
Motorizare : 1.6, 16v E5
Posturi: 9
Membru :
[Incepator]
Implicit

Ok, astept sa vad cum se comporta si cand afara sunt peste 30 de grade si sa termin cu rodajul.
Eram curios, este un comportament normal pentru acest motor? dar vedem in timp cum se va comporta.

Multumesc.
SaaB e offline  
Vechi 29th May 2012   #5
biancamarius5
Loganist de 5 stele
 
biancamarius5's Avatar
 
Data inscrierii: 20-05-2011
Locatie: campulung muscel
Motorizare : 1400
Posturi: 565
Membru :
[Loganist de 5 stele]
[LoganClub Brasov ]
Implicit

si la mine face asa.am intrebat si eu prin stanga si drepta si mi-a spus ca este normal fenomenul deoarece ea nu isi mai face racirea deoarece sta pe loc si asa ca termocupla comanda pornirea ventilatorului
biancamarius5 e offline  
Vechi 29th May 2012   #6
SaaB
Incepator
 
Data inscrierii: 20-04-2012
Locatie: Bucuresti
Motorizare : 1.6, 16v E5
Posturi: 9
Membru :
[Incepator]
Implicit

1.4 nu se comporta asa, probabil ca isi facea racirea mult mai bine. In familie mai este o masina, un Seat Ibiza 1.4 16v, care se comporta la fel, doar in conditii de mers in oras, peste 30 de grade, AC pornit, dupa oprirea motorului ventilatia porneste 1-2 minute.
In situatia de fata, cand nu este foarte cald, stil de condus relaxat mi s-a parut ciudat ca a pornit ventilatia.
Sa mai fac ceva km... in principiu este bine ca merge
SaaB e offline  
Vechi 29th May 2012   #7
827sam
Loganist de 5 stele
 
827sam's Avatar
 
Data inscrierii: 22-03-2010
Locatie: bucuresti
Motorizare : 1.6 16v
Varsta: 28
Posturi: 4,095
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

indicat ar fi sa nu opresti motorul in timp ce functioneaza gmv si in caldura torida sa mai astepti 1 minut 2 pe loc cu motorul in relanti sa-si mai faca racirea. chiar si oprita caldura degajata in continuare de motor e preluata de lichidul de racire insa fiind in stationare nu circula pe instalatie => pornirea termocuplei degeaba, racirea neavand loc.
__________________
~85,178% din forumisti sunt ...
827sam e offline  
Vechi 29th May 2012   #8
cata89ro2000
Loganist de 5 stele
 
cata89ro2000's Avatar
 
Data inscrierii: 06-01-2008
Locatie: Bucuresti
Motorizare : 1.6 16v
Posturi: 266
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

pai el spune ca dupa ce opreste motorul dupa circa 30 de sec porneste gmv, nu are de unde sa simta ca porneste gmv dupa ce opreste motorul ca sa stea cu motorul pornit, nu va mai impacientati ca nu se intampla nimic, o fi noua pentru el a mers mai turat cu el pana se obisnuieste cu masina, e normal era grav daca nu pornea si nu ii facea racirea
cata89ro2000 e offline  
Vechi 29th May 2012   #9
SaaB
Incepator
 
Data inscrierii: 20-04-2012
Locatie: Bucuresti
Motorizare : 1.6, 16v E5
Posturi: 9
Membru :
[Incepator]
Implicit

Maine incerc si varianta aceasta, o sa mai las 1 minut motorul la relanti.

Merci.
SaaB e offline  
Vechi 29th May 2012   #10
IancuMIC
Moderator
 
IancuMIC's Avatar
 
Data inscrierii: 22-10-2011
Locatie: GALATI
Motorizare : 1.6 16v, 1.5 dCi
Varsta: 54
Posturi: 9,988
Membru :
[Moderator]
Implicit

Citat:
chiar si oprita caldura degajata in continuare de motor e preluata de lichidul de racire insa fiind in stationare nu circula pe instalatie => pornirea termocuplei degeaba, racirea neavand loc.
GMV-ul extrage aerul de afara prin fagurii radiatorului si indreapta tot acest flux spre motor; asa se face racirea compartimentului motor.
__________________
"Bunul simt este o colectie de prejudecati, dobandite pana la varsta de 18 ani"-A. Einstein.
IancuMIC e offline  
Vechi 29th May 2012   #11
SaaB
Incepator
 
Data inscrierii: 20-04-2012
Locatie: Bucuresti
Motorizare : 1.6, 16v E5
Posturi: 9
Membru :
[Incepator]
Implicit

"ce opreste motorul dupa circa 30 de sec porneste gmv, nu are de unde sa simta ca porneste gmv" asta cam asa este... dar o sa incerc sa nu opresc motorul imediat ce am parcat, asta doar sa vad cum se comporta dupa oprire, pentru ca nu pot face asta tot timpul si nici nu este normal... sa ajungi la destinatie, sa parchezi dar sa mai stai in masina 1 min.. for fun .
"o fi noua pentru el a mers mai turat cu el pana se obisnuieste cu masina"...Masina este noua, dar m-am obisnuit cu ea in 10 km, de turat nu a trecut de 3000 rpm in cei 700 km.

Merci
SaaB e offline  
Vechi 29th May 2012   #12
827sam
Loganist de 5 stele
 
827sam's Avatar
 
Data inscrierii: 22-03-2010
Locatie: bucuresti
Motorizare : 1.6 16v
Varsta: 28
Posturi: 4,095
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Dupa ce stii ca ai mers in aglomeratie si ai oprit definitiv, mai stai 30 de secunde cu motorul in relanti, ai sa vezi ca gmv porneste in 90% din cazuri.
Nu e in regula sa mearga gmv in timp ce motorul este oprit din simplul motiv ca antigelul nu circula prin compartimentul motor, deci racirea nu se face.

Il lasi un minut in relanti dupa ce ai oprit, merge gmv cat vrea el apoi cand s-a oprit poti sa opresti si motorul.

iancule : aerul introdus in compartimentul motor raceste maxim tabla de la galeria de evacuare = 0 .

saab : daca ti se pare for fun astia cu diesel ce ar trebui sa faca pentru a raci turbina ?
__________________
~85,178% din forumisti sunt ...

Last edited by 827sam; 29th May 2012 at 13:06.
827sam e offline  
Vechi 29th May 2012   #13
IancuMIC
Moderator
 
IancuMIC's Avatar
 
Data inscrierii: 22-10-2011
Locatie: GALATI
Motorizare : 1.6 16v, 1.5 dCi
Varsta: 54
Posturi: 9,988
Membru :
[Moderator]
Implicit

Nu e nevoie sa stai cu motorul pornit in vederea racirii; exista "cineva" care sa se ocupe de asta, dupa ce ai oprit; doar in cazul in care"fierbe motorul" sunt unele contraindicatii in acest sens.
@ samy0338;
Nu am aceiasi parere in privinta ineficientei GMV-ului.Vezi atasamentul de la postul 46 de aici;http://www.loganclub.ro/forum/pornire_gmv-t8335p3.html
__________________
"Bunul simt este o colectie de prejudecati, dobandite pana la varsta de 18 ani"-A. Einstein.

Last edited by IancuMIC; 29th May 2012 at 13:15.
IancuMIC e offline  
Vechi 29th May 2012   #14
SaaB
Incepator
 
Data inscrierii: 20-04-2012
Locatie: Bucuresti
Motorizare : 1.6, 16v E5
Posturi: 9
Membru :
[Incepator]
Implicit

ok, ideea este sa nu va "certati" cine are sau dreptate, ce face sau nu, una alta...
Problema este simpla, am condus cateva marci de masini (a nu se intelege multe), am 8 ani de condus, am colegi la munca (unii chiar in acelasi cartier, deci relativ acelasi drum spre/de la munca) pana acum nu am intampinat situatia asta:
17 grade, mers foarte relaxat, dupa oprirea motorului sa porneasca ventilatorul.
In schimb am intalnit: 35 + grade mers in oras, AC si sa porneasca ventilatorul dupa oprire si asta nu tot timpul...
Aici este problema mea, temperatura exterioara, a pornit ventilatorul, dupa oprirea motorului si acum 2-3 zile cand ploua afara, am parcat masina (in curtea interioara a sediului unde lucrez) si pana sa deschid calculatorul, am auzit afara ventilatorul cum functioneaza de zor. De aceea sunt nedumerit, temeratura exterioara.
Au fost situatii cand am mers si cu alte masini (inclusiv logan 1.4) prin oras, mai haotic, turat, vara peste 30 de grade si nu s-a intamplat asta, nu a pornit ventilatorul dupa oprire
Eu nu zic ca este un lucru rau sau nu, dar am avut ocazia sa conduc un Fluence cu acelasi motor, acum ~ 20-30 zile si am mers cu AC pornit, afara era mult mai cald decat este acum si nu a pornit ventilatorul dupa ce am oprit motorul. Ok sunt diferente, dar nu am altceva cu care sa compar.
IancuMIC.... am vazut ca ai acelasi motor, la fel se intampla si la tine? Cand afara sunt 17 grade?


Merci.
SaaB e offline  
Vechi 29th May 2012   #15
IancuMIC
Moderator
 
IancuMIC's Avatar
 
Data inscrierii: 22-10-2011
Locatie: GALATI
Motorizare : 1.6 16v, 1.5 dCi
Varsta: 54
Posturi: 9,988
Membru :
[Moderator]
Implicit

Nu, in perioada asta de timp, nu; vara dupa foiala prin oras intra.
__________________
"Bunul simt este o colectie de prejudecati, dobandite pana la varsta de 18 ani"-A. Einstein.
IancuMIC e offline  
Vechi 29th May 2012   #16
SaaB
Incepator
 
Data inscrierii: 20-04-2012
Locatie: Bucuresti
Motorizare : 1.6, 16v E5
Posturi: 9
Membru :
[Incepator]
Implicit

de aici si nedumerirea mea....
In concluzie, termin rodajul, vad cum se comporta si ma prezint la service.

Merci.
SaaB e offline  
Vechi 29th May 2012   #17
alfabit
Banned
 
Data inscrierii: 17-01-2010
Locatie: Aproape
Motorizare : 1.6 16v E5
Posturi: 219
Membru :
[Banned]
Implicit

Nu ai de ce te ingrijora. Ventilatorul raceste apa din radiator, oprind motorul pompa de apa nu mai recirculeaza apa prin circiutul motor-radiator, ventilatorul raceste decit apa din radiator si este comandat de sonda pusa pe motor. Asa ca ventilatorul va merge pina cind apa din motor se va raci natural, sau lasi motorul sa mearga jumatate de minut in gol inainte sa opresti motorul ca sa recircule apa pentru racire mai rapida. Vei vedea ca ventilatorul se va opri mai repede cu motorul pornit decit cu el oprit.
alfabit e offline  
Vechi 29th May 2012   #18
MarianD
Incepator
 
Data inscrierii: 22-01-2011
Locatie: Deva
Motorizare : 1,6 16V
Posturi: 8
Membru :
[Incepator]
Implicit

Nu trebuie sa-ti faci griji si eu am un 1.6 16V de 1an si am patit acest lucru de 3ori, adevarul e ca afara erau 35grade. Prima data m-am speriat ca nu se mai oprea, mergea de 10minute dar am gasit solutia sa decupleze repede: dupa ce opresc daca vad ca porneste ventilatorul pornesc motorul si il las la relanti 1 -2 minute si se raceste si decupleaza ventilatorul.
MarianD e offline  
Vechi 30th May 2012   #19
Seba
sofer amator
 
Seba's Avatar
 
Data inscrierii: 24-05-2007
Locatie: Timisoara
Motorizare : 1.6_16v
Varsta: 38
Posturi: 12,596
Membru :
[sofer amator]
Implicit

e ceva normal, nu aveti motiv de ingrijorare.
__________________
Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Seba e offline  
Vechi 30th May 2012   #20
SaaB
Incepator
 
Data inscrierii: 20-04-2012
Locatie: Bucuresti
Motorizare : 1.6, 16v E5
Posturi: 9
Membru :
[Incepator]
Implicit

Va multumesc pentru sfaturi!
Astazi nu a mai pornit ventilatorul dupa oprirea motorului.
SaaB e offline  

Thread Inchis


Sari la Forum

Tags
problema, sau, ventilator

Thread Tools

Reguli de Postare
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies sunt On
[IMG] code este On
HTML code este Off


Fus orar: GMT +3. Acum este 20:20.


Rulează cu: vBulletin Versiune 3.7.4
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Forum SEO by Zoints
Chiptuning Logan

Politica de Securitate Google