Verificare Bujii Incandescente

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Verificare Bujii Incandescente

    Acum doua zile am fost la revizia de 40.000 km si mi-au gasit o bujie incandescenta defecta...o sa incerc prin pozele de mai jos sa va explic cum se verifica bujiile incandescente.

    Pentru verificare am folosit un multimetru ca cel din poza de mai jos...la unul dintre fire este un "crocodil" pentru a avea o mana libera in momentul fotografierii rezultatului.Cel de la service avea un multimetru mai destept adica cu mai multe gradatii la scala dar care cred ca face aproape aceeasi treaba.



    Sa incepem...pentru inceput se demonteaza capacul de la motor tragand inspre sus din punctele indicate cu rosu in poza...




    Bujiile incandescente le gasiti in poza de mai jos notate cu 1,2,3,4.




    Se apuca de invelisul mufei care intra in bujia incandescenta si se trage in sus...mufa care intra in bujia incandescenta are acelasi principiu de functionare ca al unei bujii clasice...





    Un fir al multimetrului se conecteaza la capul bujiei...eu am ales capul cu "crocodil" pentru a avea o mana libera...cea cu camera foto.





    Iar celalat fir se conecteaza la masa...adica pe chiuloasa,pompa de injectie etc.(vezi sageata rosie)...iar multimetrul va arata valoarea care se vede in foto.Asta inseamna ca bujia incandescenta este buna.




    Daca pe ecranul multimetrului va fi la fel ca in poza de mai jos inseamna ca bujia incandescenta este intrerupta si trebuie schimbata.



    Sper ca v-am fost de ajutor si nu am omis ceva.
    sigpic

  • #2
    Pe ce scala este setat multimetru ? Eu am alt model..
    passion 1.5 DCi

    Comment


    • #3
      Nu stiu cum se numeste scala pe care e setat multimetrul...iti arat o poza cum e setat multimetrul meu...iar setarea este aceea cu care se verifica daca in cablu este intrerupt sau nu.
      Attached Files
      sigpic

      Comment


      • #4
        Acela este modul de verificare pentru diode.
        GL-22-TOF

        Comment


        • #5
          mai simplu este cu un fir legat la plusul de la baterie iar celalalt capat atins pe capatul bujii bineinteles dupa ce scoate ti mufele de la ele si daca face scanteie este buna daca nu face scanteie este stricata ASTA IN CAZUL CA NU AVETI APARAT DE MASURA

          PS cred ca e mai rapid asa

          Comment


          • #6
            Da. Este setat pe modul de verificare diode. La mine la multimetru pe acel mod exista un buzzer. Daca bujia este intrerupta nu scoate sunet. Daca e buna se aude un sunet .
            passion 1.5 DCi

            Comment


            • #7
              De fapt se verifica continuitatea bujiei, lucru care se poate face si cu multimetrul setat pe domeniul "ohmi", valoarea cea mai mica, 200. Daca bujia e buna, vei obtine valoarea rezistentei ei electrice, apropiata cred de 0 ohmi. Daca e intrerupta (arsa), indicatia aparatului va fi de domeniu depasit (acel 1 care apare pe scala). Succes la masuratori !

              Comment


              • #8
                ce bine ca am acelasi tip de multimetru...o sa fac si eu verificarea...
                presupun ca e aceiasi treaba si la 1.4mpi


                noroc..multumim de tutorial ;))
                0.9 tce SL plus

                Comment


                • #9
                  Originally posted by cata29 View Post
                  mai simplu este cu un fir legat la plusul de la baterie iar celalalt capat atins pe capatul bujii bineinteles dupa ce scoate ti mufele de la ele si daca face scanteie este buna daca nu face scanteie este stricata ASTA IN CAZUL CA NU AVETI APARAT DE MASURA

                  PS cred ca e mai rapid asa
                  Si eu tot asa verificam bujiile . Cred ca este mult mai simplu asa , mai ales ca nu oricine are un multimetru la dispozitie , asa .... o bucata de cablu si nimic mai mult .

                  La bujiile de benzinar , este o alta metoda de verificare .
                  , sunt cu ochii pe voi !
                  :thumbsup:

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by iooon_cug View Post
                    ce bine ca am acelasi tip de multimetru...o sa fac si eu verificarea...
                    presupun ca e aceiasi treaba si la 1.4mpi


                    noroc..multumim de tutorial ;))
                    Nu mai presupune nimic!.

                    Comment


                    • #11
                      La motoarele pe benzina trebuie sa indice invers pe aparat decit cele pe motorina.
                      La benzinare trebuie sa fie intrerupt fata de masa,ca sa fie buna.
                      La diesel trebuie sa indice ceva (o valoare) pe aparat,(sau face scinteie prin metoda cu firul la masa),ca sa fie buna.
                      passion 1.5 DCi

                      Comment


                      • #12
                        Sa-mi zica si mie careva ce scule a folosit pentru a scoate bujia incandescenta si daca sa demontat clema care tine injectorul in chiulasa. Nu incape tubulara ca lumea si bujia e firava de zici ca acuma ramane jumate in chiulasa.
                        Am arsa a treia bujie. E data naibii pozitia. Cred ca intentionat le fac asa sa nu mai poti sa schimbi singur nimic la masina.
                        Verificarea bujiilor incandescente la diesel se poate face si cu un bec de 12v. Se ia plusul de la baterie iar celalalt capat se pune pe bujie. Becul trebuie sa se aprinda daca bujia incandescenta nu e intrerupta.
                        Last edited by lau; 25 March 2010, 22:10.

                        Comment


                        • #13
                          La mine la masina pentru scoaterea bujiei (tot a treia) a folosit o tubulara cu un prelungitor...nu era o tubulara clasica era una mai lunga...si eu am asistat la montarea ei...si pur si simplu dupa montare a verificat-o i-a bagat in cap firul si gata.
                          sigpic

                          Comment


                          • #14
                            Salut. Eu le-am verificat la masina de serviciu, un pick-up 1.9d si merg toate.Merci pt. tutorial.

                            Comment


                            • #15
                              se intampla sa mearga toate dar sa nu mai aiba asa mare eficienta.
                              temperatura pe care o dezvolta sau timpul in care ajung la temperatura respectiva.
                              eu am schimbat toate bujiile desi cele vechi erau bune si am observat destule diferente
                              turbo makes torque and torque makes fun

                              LowGun-ul meu:http://www.loganclub.ro/forum/lowgun...?t=2081&page=5

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google