Vibrat Ciudat (posibil AC)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vibrat Ciudat (posibil AC)

    Am de 2 zile urmatoarea problema:
    Cand sunt pe loc sau la semafor si dau drumul la AC incepe sa vibreze usor masina - am observat ca turatia creste(mi se pare normal pentru ca stiu ca exista o legatura intre turatia motorului si functionarea AC).
    In ultimele zile de cand cu caldura asta, am fost nevoit sa dau drumu la AC pe pozitia 3 chiar 4.
    Faza e urmatoarea dupa ce merg vreo 3km si ma opresc la semafor, dupa putin timp masina incepe sa vibreze mult mai intens decat acel vibrat initial, parca acel vibrat initial isi tripleaza frecventa, iar din cate am observat turatia motorului nu se schimba.
    Intrebarea este daca a mai intalnit cineva asa ceva?
    Nu stiu cum functioneaza AC, asa ca daca imi explica cineva sunt recunoscator.

    Pana acum am alimentat de la OMV cam 80% si restul de 20% Lukoil(chiar ieri am pus 15litri)- in caz ca ajuta cu ceva.

  • #2
    E normal. Cand ai AC pornit (mai mult cand stai pe loc) porneste treapta 2 a GMV, ceea ce produce niste viratii, iar turatia ramane constanta.
    Cel mai nou proiect auto din România!
    Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

    Comment


    • #3
      As dori sa stiu ce este acest GMV si de ce are doua trepte?
      Care este motivul pentru care porneste pe treapta 2?
      Mie unul mi se pare ca baga destul aer rece pe treapta 1 si as vrea sa stiu daca se poate dezactiva treapta 2, caci e enervanta rau de tot.

      Comment


      • #4
        GMV - Grup MotoVentilator. Nu cred ca vrei sa dezactivezi tr2 la el, ca o sa-ti fiarba motorul vara.
        GL-22-TOF

        Comment


        • #5
          Deci GMV-ul e ventilatorul de la radiator (cu 2 treptede viteza) iar aeroterma e in bord (cea cu 4 trepte de viteza)
          sigpic

          Comment


          • #6
            Aceasi chestie vroiam sa- o intreb si eu (legat de trepidatia aia ciudata), la care turometrul ramane constant, iar daca turezi putin masina vibratia se opreste cateva secunde bune.Am fost la revizie si n-au stiut ce sa-mi spuna

            Comment


            • #7
              Eu credeam ca acel GMV are legatura cu AC-ul pentru ca doar cand dau drumu la AC incepe sa vibreze treapta 1, iar apoi treapta 2.

              Deci daca nu merg cu AC pornit, masina nu vibreaza iar motorul nu se supraincalzeste.

              Deci exista 2 seturi de trepidatii:
              - cand sunt pe treapta 1, trepidatiile sunt "suportabile"
              - cand sunt pe treapta 2, trepidatiile se intensifica, trepideaza mai puternic masina, accelereaza si mai greu ca pe treapta 1 si chiar e enervant, caci nu mi s-ar parea sa vina aer mai rece decat pe treapta 1.

              Eu am crezut ca acest GMV este legatura dintre AC si motor si probabil datorita statului pe loc se intensifica treapta GMV-ului ca sa introduca aer rece.

              Teoretic daca acest GMV este atat de important la racirea motorului, de ce acest GMV porneste doar cand dau drumu la AC?

              Originally posted by valeriuciprian View Post
              Deci GMV-ul e ventilatorul de la radiator (cu 2 treptede viteza) iar aeroterma e in bord (cea cu 4 trepte de viteza)
              Probabil ca acel GMV este ventilatorul de la radiator, dar nu cred ca vibreaza masina de la ala, sincer... ca doar daca merg fara aer conditionat, totul merge lin si teoretic acel ventilator ar trebui sa intre pe treapta 2 si asa.

              Ce sa zic problema este legata de activarea AC si trepidatiile produse de acesta. NU cunosc cum functioneaza AC-ul asa ca intreb pe cineva care se pricepe, si daca stie cineva vreo posibilitate de eliminarea a "treptei 2 de trepidatii".
              Last edited by nr4; 22 August 2008, 07:59.

              Comment


              • #8
                Avand in vedere ca radiatorul AC (condensatorul) este plasat in fata radiatorului motorului, agentul frigorific este racit tot cu ajutorul GMV-ului. De aceea, cand stationezi este comandat GMV-ul sa treaca la tr2, deoarece in mers ajuta la racirea agentului si curentul de aer creat.
                Ca sa te convingi ca de acolo sunt vibratiile, uita-te sub capota cand incepe sa vibreze tare. Cand se opreste vibratia o sa constati ca si GMV-ul are viteza mai mica.
                Oricum, mie mi-a pornit de vreo 2 ori GMV-ul pe treapta 2 in stationare/mers in oras si fara ac pornit.

                PS. Acum vad ca ai dci. Se stie ca motoarele se incalzesc mai greu, deci GMV-ul porneste pe tr2 doar pentru racirea agentului frigorific.
                Si nu cred ca poti sa iti dai seama fara aparate de masura specializate de micile diferente de temperatura ale aerului racit de ac. Mai ales ca aceste temperaturi sunt in functie de temperatura aerului exterior.
                Last edited by danielliviu; 22 August 2008, 08:34. Reason: completare dci
                GL-22-TOF

                Comment


                • #9
                  Multumesc danielliviu pentru explicatii.
                  Mai am o intrebare:
                  De ce atunci cand:
                  -nu am AC pornit, masina accelereaza usor.
                  -cand e AC pornit iar treapta de la GMV este 1, masina accelereaza putin mai greu.
                  -cand AC e pornit iar treapta de la GMV este 2, masina accelereaza si mai greu.

                  Ventilatorul ala de pe radiator(care mie mi se pare chiar mic ca sa creezi asemnea vibratii), are vreo legatura cu acceleratia masinii?

                  Sa zicem ca acel tremurat e de la ventilator desi nu puteau si astia sa puna un ventilator mai "bun".

                  LE:
                  M-am gandit eu si am ajuns la concluzia ca acel ventilator raceste agentul frigorific care e pus in miscare de o "pompa" care cred eu ca e legata direct la motor(pentru a functiona) si care are doua trepte de viteza.
                  Si cred ca din cauza acelei pompe vibreaza masina, caci teoretic asemenea vibratii intense si scaderea puterii acceleratiei sunt date de o "ingreunare a functionarii motorului".
                  Last edited by nr4; 22 August 2008, 08:58.

                  Comment


                  • #10
                    N-are ventilatorul legatura cu acceleratia masinii, doar faptul ca ai a/c pornit iti "furta" din puterea motorului destul de mult.
                    Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                    Comment


                    • #11
                      ... Si in legatura cu vibratia GMV-ului: bun sau rau, ventilatorul isi face treaba. La viteza pe care o are (poate stie cineva exact si vitezele) orice descentrare / dezechilibrare a palelor duce la vibratii. Uita-te cat de curat este (cat praf are pe el). Conteaza mult si acest aspect.

                      ... mai exact, orice corp in miscare de rotatie trebuie sa fie perfect echilibrat, altfel duce la vibratii daunatoare (ax, rulmenti, etc). Si ansamblul jeanta+cauciuc il echilibrezi / verifici periodic, nu? Eu cred ca ventilatorul de pe Logan este gandit pentru treapta 1 (nu prea se simte ca e pornit) deoarece pe tr2 porneste doar in conditii extreme. Deci, o solutie buna de compromis pret/calitate
                      Last edited by danielliviu; 22 August 2008, 10:41.
                      GL-22-TOF

                      Comment


                      • #12
                        Masina e luata pe 22 februarie, deci nu e asa de veche.

                        Din pacate observ ca mi s-a "pus mie pata" pe treapta a doua a GMV-ului si tot ce se leaga de acest proces.

                        In rest nu am nici o problema cu masina, iar prezenta nemultumire e mai mult(probabil) o "fitza?!", in sensul ca ma deranjeaza atat zgomotul produs, acele vibratii care se produc si imi aduc aminte de vechea dacie, cat si faza cu acceleratia mult mai greoaie fata de treapta 1.

                        Simt ca e de la sistemul AC care are el vreo doua viteze si ma gandesc sa merg sa intreb la mai multe service-uri daca nu se poate dezactiva din CB sa functioneze doar treapta 1 care face fata cu brio.

                        Cat de sistemul de racire al masinii pe ala sa-l lase intact, MACAR sa scap de faza cu acceleratia daca cu vibratiile nu am ce face.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by nr4 View Post
                          Teoretic daca acest GMV este atat de important la racirea motorului, de ce acest GMV porneste doar cand dau drumu la AC?


                          Probabil ca acel GMV este ventilatorul de la radiator, dar nu cred ca vibreaza masina de la ala, sincer... Ca doar daca merg fara aer conditionat, totul merge lin si teoretic acel ventilator ar trebui sa intre pe treapta 2 si asa.
                          Odata cu pornirea AC porneste automat treapta 1 la GMV. Cand aerul este prea cald, sau nu intra destul, UCE injectie comada pornirea treptei a 2-a.
                          GMV porneste si cateodata cand mergi fara AC pornit (la dCi mai rar, ce-i drept), iar tu nu-l simti sau auzi. Pe treapta 2 fara AC intra doar in situatii limita, adica cand temperatura creste peste 6-8 linii.


                          Originally posted by nr4 View Post
                          De ce atunci cand:
                          -nu am AC pornit, masina accelereaza usor.
                          -cand e AC pornit iar treapta de la GMV este 1, masina accelereaza putin mai greu.
                          -cand AC e pornit iar treapta de la GMV este 2, masina accelereaza si mai greu.
                          - masina acelereaza usor pentru ca AC nu e pornit, deci nu ia din putere, normal
                          - cand AC e pornit si treapta 2 la GMV (care n-are nici o legatura cu puterea motorului), este corelata cu marirea cilindreei compresorului, pentru a compensa diferenta de temperatura, deci puterea motorului este mai mica.

                          Originally posted by nr4 View Post
                          Ventilatorul ala de pe radiator(care mie mi se pare chiar mic ca sa creezi asemnea vibratii)
                          Uite ca ventilatorul ala mic chiar produce virbratii. Normal nu ar trebui sa se simta nimic pe treapta 1, daca e invers, inseamna ca e descentrat si trebuie o verificare.
                          Cel mai nou proiect auto din România!
                          Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by danielliviu View Post
                            Avand in vedere ca radiatorul AC (condensatorul) este plasat in fata radiatorului motorului, agentul frigorific este racit tot cu ajutorul GMV-ului. De aceea, cand stationezi este comandat GMV-ul sa treaca la tr2, deoarece in mers ajuta la racirea agentului si curentul de aer creat.
                            .
                            Cum sa fie racit freonul cu ajutorul radiatorului.
                            Cred ca te-ai exprimat gresit.

                            Comment


                            • #15
                              Andrei multumesc de explicatii, o nelamurire am:
                              Din:
                              "- cand AC e pornit si treapta 2 la GMV (care n-are nici o legatura cu puterea motorului), este corelata cu marirea cilindreei compresorului, pentru a compensa diferenta de temperatura, deci puterea motorului este mai mica."

                              -acel compresor este cel de AC? Daca da, are cumva mai multe viteze/trepte?
                              -daca poti sa imi explici fraza aia caci "simt" ca aceasta e rezolvarea problemei mele;

                              In legatura cu ce a scris danielliviu mie mi-e foarte clar si anume ca exista 2 radiatoare: unul de AC si unul de la motor racite de acelasi ventilator.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google