Cum pot îmbunătăți siguranța referitor la atenuarea șocului în caz de accident

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • einstein1984
    replied
    dar aia din matiz vor fi praf.... care ar fi consolarea?
    si in cazul de fata e=Mv^2 (zisa de Newton parca )ca nu merge vreo masina cu viteza luminii
    Last edited by einstein1984; 4 weeks ago.

    Leave a comment:


  • georgstelsib
    replied
    E=mc2 , spunea Einstein . Cel cu masa mai mare are mai mari sanse sa iasa mai bine dintr-o coliziune . De asta un glonte de cateva zeci de grame doboara un om cu vesta antiglont de 100 kg , fiindca are energie mult mai mare datorate vitezei. Apoi , descarcarea energiei cinetice , cu cat se face intr-o unitate de timp mai mica , cu atat este mai devastatoare . Distrugerile sunt mai mari la izbirea unui zid de beton nedeformabil la 60 kmh decat la ciocnirea a doua vehicule care circula cu 100 kmh ( in pofida a ceea ce cred multi dintre noi , vitezele nu se insumeaza)
    In concluzie este mai bine sa circuli intr-o masina mult mai grea sau cu o viteza foarte mare. Un Matiz care circula cu 120 kmh va spulbera un Mercedes stationat.
    Last edited by georgstelsib; 13th January 2020, 14:13.

    Leave a comment:


  • gecmc94
    replied
    Sa vedem care sunt datele concrete ale accidentului facut de Huidu.
    Atentia omului a fost distrasa de copii din spate, nevasta era deja intoarsa in spate si dupa cateva secunde s-a intors si soferul, fix cand drumul lua o curba catre dreapta. Daca era curba spre stanga, mureau ei, loviti de un copac.
    Judecătorii au considerat că vina lui Huidu "se apropie totuşi de pragul minim, fiind în situaţia paradoxală în care un nivel relativ redus de culpă a determinat consecinţe extrem de grave"
    Daca judecatorii au considerat ca soferul are vina minima, atunci cine sunt vinovatii? Exact, copii de pe bancheta din spate. Ei, indirect, au ucis trei oameni. Este extrem de important ca noi soferii sa ne impunem punctul de vedere in masina atunci cand impunem pasagerilor sa nu fim deranjati. Nici de copii, nici de nevasta, nici de telefon. Eu insumi am vazut un accident usor cand unul a virat stanga fara sa vada ca venea cineva din fata, dintr-o curba. Si am auzit apoi cum isi recunostea vina si spunea ca se grabea sa intre in acel loc sa urineze si nu a mai fost atent avand si o disputa cu nevasta din dreapta. A fost accident usor, dar au lipsit cativa metri sa fie exact ca in cazurile acestea. Masina care a facut stanga a apuca sa treaca peste contrasens dar a fost atinsa de cel care frana in roata dreapta spate. O fractiune de secunda mai devreme ar fi fost jale.

    Revenind la accidentul lui Huidu, diferenta de masa dintre masini a facut ca masina mai usoara sa sufere teribil. Orice masina usoara patea la fel.
    De asemenea, o altă martoră, aflată în maşina Renault Trafic a spus, potrivit motivării, că "autoturismul de teren a venit drept spre sensul lor de mers, neîncercând să revină pe bandă, după care a intrat în coliziune cu autoturismul marca Dacia Logan de culoare roşie care s-a rotit de două ori în aer, după care a căzut în afara părţii carosabile, pe partea dreaptă a sensului lor de mers".
    Huidu rula cu 87 km/h iar Loganul rosu cu 40 km/h intr-o zona cu limita de viteza de 50. Intr-un accident in care SUV-ul cantarea 2950 kg iar Loganul 1535 kg. O diferenta de 1500 kg care au lovit cu aproape 90 km/h. Nici intr-un Volvo sau Audi la fel de usor daca erai nu scapai cu viata.
    Uite aici un accident poate similar dintre un Mercedes C230 de 2425 kg si un Nissan Rogue de 2100 kg. Primul a intrat pe contrasens, soferul Nissanului a murit pe loc, soferul Mercedesului este in stare critica la spital, limita de viteza 60 km/h dar nu se spune despre viteza masinilor. Masinile nici macar nu erau prea tare sifonate. https://abc7.com/5839011/
    Ambele masini de 5 stele.

    dzUuj0b.png
    Din nou, soferul agresor (Merc-ul gri) pare ca este rotit si are forte de decelerare mai mici decat victima (Nissanul alb).
    Deci schema este ca si in cele doua cazuri anterioare, anume ca soferul agresor are sanse mai mari de supravietuire pentru ca decelerarea lui se produce intr-o distanta ceva mai mare. In cazul Huidu, diferenta de greutate este asa de mare (dar si de viteza), incat el nu a mai ricosat deloc. Loganul era de doua ori mai usor si mergea de doua ori mai incet. Lectii se pot trage, sa nu lasi nevasta/copiii sa te deranjeze, sa nu te uiti la telefon, etc. Iar pentru cei loviti, condusul defensiv presupune sa stai mai departe de axul drumului. Sa conduci pe margine, lucru care presupune o atentie maxima. Daca masina lovita putea schimba unghiul de lovire si sa ricoseze si ea in afara drumului, avea mai multe sanse de supravietuire.
    6HZLz5V.png

    Leave a comment:


  • george.sce
    replied
    Rasucit-nerasucit audi sau orice nemtesca e 1000(o mie)% mai sigura decit loganu,

    Sa reamintesc de binecunoscutul caz hujdu ? stiti si voi care au murit si unde se afla

    Leave a comment:


  • Petrovic
    replied
    Incredibil... Deci chiar e posibil ca deputatul să fi avut răni interne, și nu doar să fi pozat în victimă după accident...
    Interesante informații...

    Leave a comment:


  • gecmc94
    replied
    Conteaza si dinamica accidentului. Audi A5 sigur s-a rotit. El a intrat de pe contrasens si are partea dreapta mai afectata decat partea stanga. Curios, nu?
    Asta pe mine ma face sa cred ca Loganul (oricum destul de vechi, 2005-2007), circula aproape de axul drumului, ceea ce reprezinta o greseala de pozitionare. Pozitionarea corecta este sa mergi pe marginea drumului, sa stii sa te poti pozitiona la 20 cm de acostament, daca este nevoie. Sa poti evita prin iesire in decor sau sa fii impins in decor. Loganul este lovit frontal 100%. Deci, deceleratia pasagerilor a fost brutala, ca la lovirea de un zid. Asta este cel mai defavorabil scenariu. Pasagerii, mult mai in varsta decat soferul idiot care a provocat accidentul, au suferit forte de decelerare oribile, de 30 g, ca si cum ar avea 2.4 tone de greutate pe corp. Sau ca o cadere de la 10 m inaltime. Centurile si airbagul (poate avea doar unul) au mai redus din aceasta decelerare. Dar, cat sa fi redus? Arunca niste pensionari de 73 si 82 de ani de la 5 m inaltime, crezi ca supravietuiesc?
    Pe de alta parte, chiar daca Audi A5 este o masina de 5 ori mai scumpa si probabil noua, avand 8..10 airbaguri, soferul criminal a avut si norocul ca masina lui a intrat in miscare de rotatie, a ajuns cu spatele inainte, pe sensul lui de mers. Deceleratia a fost mult mai putin severa. Dar chiar si el a avut complicatii in spital, la cateva ore dupa.

    Un locotenent Bates, care lucreaza de 19 ani la New York in biroul de reconstituire accidente spune ca ranile interne ucid in liniste, acasa, chiar daca dupa accident te dai singur jos din masina si pleci acasa crezand ca ai avut noroc. Te culci si mori.
    WHAT THE HUMAN BODY CAN AND CANNOT SURVIVE

    "It seems like several times a year we get to a car crash and someone is walking around outside the car, alive, and then they go home and die," says Bates. The cause is a tear in an internal organ or vessel. "They're bleeding out from the force of the crash," Bates continues. He advises that anyone who's experienced a serious car accident should go to the hospital immediately, despite feeling perfectly fine.

    Leave a comment:


  • Petrovic
    replied

    Leave a comment:


  • Petrovic
    replied
    @mumus
    Despre faza cu trollul, sper că n-am făcut pe nimeni să se simtă jenat; singurul jenat ar trebui să fiu eu pentru că știu puține despre siguranța mașinilor.
    De-a lungul ultimelor zile am tot aflat lucruri noi despre acest subiect și am reactualizat postarea, pentru că mașina mea e în service și după ce o aduc nu mai am posibilitatea să-i adaug modificări (acum e avariată bine).

    Problema mea a apărut după ce am văzut filmulețe cu accidentul dintre deputatul Chițoiu cu Audi și alt șofer cu Logan care circula regulametar. În Logan au murit șoferul și pasagerul din față iar pasagerul din spate e rănit în spital. De partea cealaltă șoferul e teafăr.
    M-am gândit să fac ceva în această direcție deoarece, dacă mie mi se întâmplă așa ceva nu e de bine (în mod sigur nu voi fi deputat, deci probabil tot un Logan aș conduce). Nu îmi place să joc barbut cu propria viață așa că eu cred că trebuie să fac ceva în această direcție.
    De aici tot interesul meu în a îmbunătăți propriul Logan sau a cumpăra unul mai sigur. Sau dacă nu se poate, mă gândesc să cumpăr un Audi...

    Leave a comment:


  • Petrovic
    replied
    Cred că m-au mințit la reprezentanță. Tocmai am văzut pe youtube că la Renault Dacia sunt câteva Duster-uri în față cu multe bare de protecție (bine, pentru Jandarmerie)
    Minutul 25:18 din: https://www.youtube.com/watch?v=32eWkuIHLoE

    Leave a comment:


  • Petrovic
    replied
    Am sunat la o reprezentanță Dacia.
    Mi-au spus că bullbar există doar la Duster, și că nu se poate pune ca opțiune, ci trebuie să îl montez în service, după ce cumpăr mașina.
    Airbag-uri sunt doar cele din opțiuni (frontal, pasager și cortină).
    Am întrebat cum să fac să am tot felul de bare montate pe mașină cum am văzut eu pe internet. Mi-au spus că așa ceva nu se face la Dacia, dar că sunt unele service-uri speciale care pot face așa ceva.
    Despre AEB, NCAP n-am mai întrebat, pentru că am rămas dezamăgit...

    În concluzie, ce vreau eu e cam imposibil.
    Nu pot pune acele airbag-uri : airbag lateral, pentru genunchi, pentru centură, lunetă, între pasageri, antialunecare, pietoni
    Nu pot avea bară în spate din fabrică, sau șine deasupra din fabrică, pentru întărirea caroseriei.
    Dacă vreau așa ceva, ori mă bazez pe un service super, (pe care i-aș plăti foarte mult, și care ar trebui să sper că fac treabă bună pe riscul meu), ori să încep să învăț mecanică să modific eu Loganul...

    Leave a comment:


  • Petrovic
    replied
    De fapt cred că Logan Stepway e mai bun. Din pozele de pe internet am impresia că Stepway e mult mai încăpător, și cred că are caracteristici tehnice similare cu Duster, doar că Duster-ul pare mai malacă; nu cred că Duster se comportă mai bine la impacturi, deși pare mastodont, și nici nu știu dacă distanța până la asfalt diferă cu mult; Nu văd rostul Duster-ului...

    Leave a comment:


  • Petrovic
    replied
    Știți cumva dacă Duster e ok în caz de accident frontal? Are structură pentru atenuarea șocului? Poate achiziționez unul în viitor.
    Am văzut pe internet, din imagini, că Duster are tot felul de chestii, bullbar, șine deasupra, etc.
    Nu știu dacă e bine să întreb, pentru că site-ul acesta e despre Logan, dar Duster totuși e frate-său...
    Duster sunt mai multe modele pe site la Dacia, diecare are ceva diferit, dar vreau unul care să atenueze cât mai bine șocul.
    La Logan nu am văzut nicăieri bullbar, deci nu prea îl agreez ca nouă achiziție...
    Last edited by Petrovic; 10th January 2020, 03:25.

    Leave a comment:


  • Petrovic
    replied
    Trec pe lista de achiziții în așteptare suportii de cap de la Volvo.
    A propos de pernă, există airbag pentru centură. Cred că ajută...
    Last edited by 77sky; 10th January 2020, 10:34.

    Leave a comment:


  • gecmc94
    replied
    Asta as fi spus si eu despre radarul pentru evitarea coliziunii. Este scump, cu 4 cifre. Incepe de la 1000$ dar fara controlul franei. Cele care mai controleaza frana ar dubla pretul, sau poate mai mult.
    https://mashable.com/2014/08/05/afte...y/?europe=true

    Insa vroiam sa mai adaug un element la care m-am gandit mai demult. Toate Daciile au suportii de cap (headrest) foarte mici, aproape minimaliste. Doar sa poata trece testul si cerintele legale. Fata de protectia de la Volvo este mare distanta.
    Uite la ce ajunsesem: https://www.necksolutions.com/product/add-on-headrest/

    De asemenea, o perna de protectie contra presiuni toracice cauzata de centura de siguranta. Centura produce multe rani, ba chiar contribuie la agravarea situatiei.
    https://pdfs.semanticscholar.org/95b...034f0ab6f7.pdf

    Leave a comment:


  • mumus
    replied
    Originally posted by Petrovic View Post
    Se poate cumva îmbunătăți siguranța referitor la atenuarea șocului în caz de accident?
    Am văzut pe internet accidente între Logan și diverse mărci scumpe.
    În unele cazuri, șoferii de la Logan aveau leziuni față de șoferii ceilalți care au scăpat fără probleme.
    Nu știu dacă ține neapărat de mașină, sau doar de situație.

    Știu că Logan are o bară metalică în față, care atenuează șocul
    Se poate cumva pune amortizoare în plus la acea bara? Sau se pot cumva pune dispozitive care să atenueze șocul în caz de accident frontal?

    Mașina mea este în service, și am câteva reparații de făcut. Cu această ocazie vreau să îmbunătățesc siguranța (cât se poate).

    În plus, vreau să fac următoarele modificări. E posibil?
    - Veau să montez și un airbag la pasager. Se poate?
    - Eventual airbag la pasagerii din spate. Se poate așa ceva?
    - Alte îmbunătățiri pentru siguranță, dacă aveți sugestii.

    Mulțumesc.
    Vinde loganul, ia o alta masina mai sigura, asa poti imbunatati radical situatia. Ia Hummer, ceva Volvo mare si lung, sau eventual un autobuz. Am mai vazut la americani ceva pick-up uri care seamana izbitor cu un camion, aproape si la marime, cred ca de aia ai nevoie, Daca nu iti permiti, fa un rollcage interior gen masini de curse, si pe exterior fa ceva gen cum e la masini busitoare. Daca ii pui si captator si o faci electrica, te-ai scos, poti circula pe liniile de trolebuze gratis.
    Last edited by mumus; 9th January 2020, 21:31.

    Leave a comment:

Working...
X
Anulare DPF
Politica de Securitate Google