Cum pot îmbunătăți siguranța referitor la atenuarea șocului în caz de accident

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Petrovic
    replied
    Am sunat la o reprezentanță Dacia.
    Mi-au spus că bullbar există doar la Duster, și că nu se poate pune ca opțiune, ci trebuie să îl montez în service, după ce cumpăr mașina.
    Airbag-uri sunt doar cele din opțiuni (frontal, pasager și cortină).
    Am întrebat cum să fac să am tot felul de bare montate pe mașină cum am văzut eu pe internet. Mi-au spus că așa ceva nu se face la Dacia, dar că sunt unele service-uri speciale care pot face așa ceva.
    Despre AEB, NCAP n-am mai întrebat, pentru că am rămas dezamăgit...

    În concluzie, ce vreau eu e cam imposibil.
    Nu pot pune acele airbag-uri : airbag lateral, pentru genunchi, pentru centură, lunetă, între pasageri, antialunecare, pietoni
    Nu pot avea bară în spate din fabrică, sau șine deasupra din fabrică, pentru întărirea caroseriei.
    Dacă vreau așa ceva, ori mă bazez pe un service super, (pe care i-aș plăti foarte mult, și care ar trebui să sper că fac treabă bună pe riscul meu), ori să încep să învăț mecanică să modific eu Loganul...

    Leave a comment:


  • Petrovic
    replied
    De fapt cred că Logan Stepway e mai bun. Din pozele de pe internet am impresia că Stepway e mult mai încăpător, și cred că are caracteristici tehnice similare cu Duster, doar că Duster-ul pare mai malacă; nu cred că Duster se comportă mai bine la impacturi, deși pare mastodont, și nici nu știu dacă distanța până la asfalt diferă cu mult; Nu văd rostul Duster-ului...

    Leave a comment:


  • Petrovic
    replied
    Știți cumva dacă Duster e ok în caz de accident frontal? Are structură pentru atenuarea șocului? Poate achiziționez unul în viitor.
    Am văzut pe internet, din imagini, că Duster are tot felul de chestii, bullbar, șine deasupra, etc.
    Nu știu dacă e bine să întreb, pentru că site-ul acesta e despre Logan, dar Duster totuși e frate-său...
    Duster sunt mai multe modele pe site la Dacia, diecare are ceva diferit, dar vreau unul care să atenueze cât mai bine șocul.
    La Logan nu am văzut nicăieri bullbar, deci nu prea îl agreez ca nouă achiziție...
    Last edited by Petrovic; 10 January 2020, 03:25.

    Leave a comment:


  • Petrovic
    replied
    Trec pe lista de achiziții în așteptare suportii de cap de la Volvo.
    A propos de pernă, există airbag pentru centură. Cred că ajută...
    Last edited by 77sky; 10 January 2020, 10:34.

    Leave a comment:


  • gecmc94
    replied
    Asta as fi spus si eu despre radarul pentru evitarea coliziunii. Este scump, cu 4 cifre. Incepe de la 1000$ dar fara controlul franei. Cele care mai controleaza frana ar dubla pretul, sau poate mai mult.


    Insa vroiam sa mai adaug un element la care m-am gandit mai demult. Toate Daciile au suportii de cap (headrest) foarte mici, aproape minimaliste. Doar sa poata trece testul si cerintele legale. Fata de protectia de la Volvo este mare distanta.
    Uite la ce ajunsesem: https://www.necksolutions.com/product/add-on-headrest/

    De asemenea, o perna de protectie contra presiuni toracice cauzata de centura de siguranta. Centura produce multe rani, ba chiar contribuie la agravarea situatiei.


    Leave a comment:


  • mumus
    replied
    Originally posted by Petrovic View Post
    Se poate cumva îmbunătăți siguranța referitor la atenuarea șocului în caz de accident?
    Am văzut pe internet accidente între Logan și diverse mărci scumpe.
    În unele cazuri, șoferii de la Logan aveau leziuni față de șoferii ceilalți care au scăpat fără probleme.
    Nu știu dacă ține neapărat de mașină, sau doar de situație.

    Știu că Logan are o bară metalică în față, care atenuează șocul
    Se poate cumva pune amortizoare în plus la acea bara? Sau se pot cumva pune dispozitive care să atenueze șocul în caz de accident frontal?

    Mașina mea este în service, și am câteva reparații de făcut. Cu această ocazie vreau să îmbunătățesc siguranța (cât se poate).

    În plus, vreau să fac următoarele modificări. E posibil?
    - Veau să montez și un airbag la pasager. Se poate?
    - Eventual airbag la pasagerii din spate. Se poate așa ceva?
    - Alte îmbunătățiri pentru siguranță, dacă aveți sugestii.

    Mulțumesc.
    Vinde loganul, ia o alta masina mai sigura, asa poti imbunatati radical situatia. Ia Hummer, ceva Volvo mare si lung, sau eventual un autobuz. Am mai vazut la americani ceva pick-up uri care seamana izbitor cu un camion, aproape si la marime, cred ca de aia ai nevoie, Daca nu iti permiti, fa un rollcage interior gen masini de curse, si pe exterior fa ceva gen cum e la masini busitoare. Daca ii pui si captator si o faci electrica, te-ai scos, poti circula pe liniile de trolebuze gratis.
    Last edited by mumus; 9 January 2020, 21:31.

    Leave a comment:


  • Petrovic
    replied

    Leave a comment:


  • Petrovic
    replied
    Am văzut modele Dacia Duster cu bullbar în față, la Jandarmerie.
    Am impresia că se poate monta ca opțiune din fabrică.
    https://www.emag.ro/bullbar-frontal-.../pd/DTD5JCBBM/

    Dar, dacă ar fi să iau Duster modificat de la Jandarmerie, e măricel, și cred că mai degrabă așa ceva mi-ar plăcea, dacă aș găsi pe piață:
    https://playtech.ro/2018/jandarmeria...hicul-blindat/
    Last edited by Petrovic; 9 January 2020, 19:34.

    Leave a comment:


  • Petrovic
    replied
    Concluzii referitoare la posibile îmbunătățiri la Logan:
    - Airbag de pasager dreapta: Acesta trebuie montat din fabrică. La fel și cu airbag-uri laterale, pentru genunchi, pentru centură, cortină, etc
    Observație: Părerea mea este că probabil unii profesioniști pot monta airbag-ul de pasager și să îl facă funcțional, dar service-ul unde am vorbit eu nu sunt în stare să facă acest lucru
    - Bullbar: La service mi-au spus că pot apărea probleme la omologare. Ei nu se bagă.
    Observație: 1) Părerea mea este că unii meseriași ar putea totuși să facă acest lucru, nu știu ce să zic 2) Am văzut unele mașini Dacia de Jandarmerie echipate cu astfel de bare, dar din câte am auzit acestea au fost așa comandate din fabrică.
    - Structură de rezistență care să preia șoc final: Service-ul unde am vorbit eu nu cunoaște ceva special ce aș putea adăuga. Mi-au spus că Logan-urile sunt așa cum sunt.
    Observație: Iarăși, eu cred că există superspecialiști care ar putea pune ceva structuri fagure etc, dar nu știu unde să-i găsesc, iar dacă i-aș găsi, probabil ar costa mult montarea unor astfel de chestii, și poate că mai bine mi-aș lua Logan nou sau o mașină second mai scumpă
    - Despre bara de deasupra (pentru bagaj), care ar contribui la stabilitatea caroseriei în cazul unui impact: Mi-a spus la service că poate face așa ceva, dar că vor apărea probleme. A spus că va trebui să dea gaură în tavanul mașinii ca să pună bara. A spus că în câțiva ani va pătrunde încet apă și va începe să ruginească.
    - Despre AEB/NCAP. Mi-a spus la service că asemenea sisteme vin la mașini foarte scumpe (zeci de mii de euro). A spus că nu e simplu de montat și că e scump. Am întrebat dacă aș ieși cu 200 de euro, și mi-a spus că ar costa mult mai mult decât atât.

    Deci, nu... m-am lăsat păgubaș...

    Poate dacă am posibilitaea în viitor, fac comandă de un Logan super echipat cu bullbar, structuri de preluare a șocului, airbag-uri de 10 feluri, inclusiv airbag exterior (pentru pietoni), + bară solidă deasupra pentru întărirea structurii, sau dacă nu, poate găsesc vreun Logan pe care Jandarmeria vrea să-l vândă și atunci aș ieși mai ieftin...
    Last edited by Petrovic; 9 January 2020, 19:07.

    Leave a comment:


  • Petrovic
    replied
    Despre Bullbar: Oare e util pentru pasager în cazul unui accident?
    Scopul meu e nu să îmi protejez mașina, ci să protejez pasagerii.
    Mă gândesc că dacă va fi un impact puternic, nu știu în ce măsură bullbar-ul va prelua el însuși șocul.
    Structura de rezistență cred că preia șocul în final.
    Sau mă înșel?
    Bullbar-ul cred că îmi protejează mașina să rămână cât de cât intactă, dar în cazul accidentului șocul cred că este transmis spre pasager.
    Dar mi-ar prinde bine un Bullbar cât de cât flexibil, cu niște amortizoare, ceva, care să preia el însuși șocul, sau să se poată îndoi neapărat la impact. În cazul acesta mi-aș pune bullbar și în față și în spate. Are sens ce spun?
    Last edited by Petrovic; 9 January 2020, 03:26.

    Leave a comment:


  • Petrovic
    replied
    Acest AEB pentru NCAP sună foarte util. Voi întreba pe cel de la service dacă îmi poate adăuga așa ceva. Foarte interesant; practic mașina ar pune frână singură dacă eu nu reușesc să frânez la timp.

    Despre barele longitudinale: Vă referiți la cele două bare care se montează deasupra mașinii? Pentru portbagajul superior? Deci sudate, nu prinse cu șuruburi, și montate între stâlpi?...

    Dacă îmi face acest lucru la service, îmi vor face și ITP-ul acolo, și nu cred că vor fi probleme la RAR (probabil dacă e riscant, service-ul nu îmi va efectua așa ceva)
    Last edited by Petrovic; 9 January 2020, 03:15.

    Leave a comment:


  • gecmc94
    replied
    Nu te supara, dar cred ca la nicio masina din lume nu se mai poate modifica structura de rezistenta si apoi sa mergi cu ea pe strada. Te duci in offroad. Nu este vorba de a mai pune un stalp de 200 de kg sub masina. O masina foarte contondenta, Jeep Wrangler, a luat doar o stea Euro NCAP. Iar Fiat Panda a luat 0 stele.
    https://www.thedrive.com/news/25307/...uro-crash-test

    Deci, notiunea de siguranta in interior nu este despre cat de rigida este masina ci despre cat de elastica este. Are nevoie de materiale, de structuri fagure si dozaje de aliaje care sa ofere combinatia pe care o spera proiectantul la deformarea in caz de accident. Si, cateodata nu iese deloc ca pe hartie (a se vedea cazurile de mai sus).

    La siguranta se mai poate umbla doar cu tehnologie electronica, un sistem de avertizare la iesirea din banda (am asa ceva in camera auto), la unghiul mort. Dar la ce vrei tu, la siguranta pasiva (rezistenta materialelor, adica), nu. Singura chestiune care ma tenta pe mine, la Sandero Stepway (care are patru stele) era sa intaresc spatele si acolo un bullbar de spate ar fi foarte nimerit. Insa te poti lovi de amenzile RAR. Bullbar pe fata este cam ilegal. Pe spate cred ca este tolerat.

    O eventuala idee, inspirata de Sandero Stepway, este intarirea stalpilor fata care se pot deforma in caz de accident si reduc spatiul de siguranta al celor din fata. Pentru a intari stalpii, s-ar putea adauga barele longitudinale pe plafon intre stalpul din fata si cel din spate. Uita-te la o poza cu un Sandero Stepway. Dar sa ne intelegem, prinderea trebuie sa se faca cu simt de raspundere, probabil cu o prelungire sudata, ... nu stiu exact. Dar nu o prindere cu un surub ca niste bare de transport obisnuite.

    Leave a comment:


  • Cum pot îmbunătăți siguranța referitor la atenuarea șocului în caz de accident

    Se poate cumva îmbunătăți siguranța referitor la atenuarea șocului în caz de accident?
    Am văzut pe internet accidente între Logan și diverse mărci scumpe.
    În unele cazuri, șoferii de la Logan aveau leziuni față de șoferii ceilalți care au scăpat fără probleme.
    Nu știu dacă ține neapărat de mașină, sau doar de situație.

    Știu că Logan are o bară metalică în față, care atenuează șocul
    Se poate cumva pune amortizoare în plus la acea bara? Sau se pot cumva pune dispozitive care să atenueze șocul în caz de accident frontal?

    Mașina mea este în service, și am câteva reparații de făcut. Cu această ocazie vreau să îmbunătățesc siguranța (cât se poate).

    În plus, vreau să fac următoarele modificări. E posibil?
    - Veau să montez și un airbag la pasager. Se poate?
    - Eventual airbag la pasagerii din spate. Se poate așa ceva?
    - Alte îmbunătățiri pentru siguranță, dacă aveți sugestii.

    Mulțumesc.
Working...
X
Anulare DPF
Politica de Securitate Google