intra greu in treapta I de viteza

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • intra greu in treapta I de viteza


    Salutare. Sunt relativ nou in clubul posesorilor de Logan. Mașina nu este nouă, am luat-o în urmă cu 4 luni când avea deja în jur de 90000 km rulați. Este din 2011, cu motorizarea 1.2 75 cp benzină, varianta I facelift. La achiziție i-am făcut schimbul de consumabile, filtre, distribuție, bielete direcție și alte mici mărunțișuri pentru a circula liniștit cu ea o perioadă. De când o am s-au parcurs puțin peste 5000 km, din care jumătate în București, iar restul extraurban. Singura problemă mai serioasă pe care am identificat-o și la care se pare că nu prea reușesc să-i dau de cap, a apărut după vreo 2 luni de la achiziție. După un drum în București în care m-a prins o ploaie mai serioasă, cu bălți și tot tacâmul, am constatat că nu vrea să mai intre în treapta I de viteză, decât după mai multe încercări și cu mare greutate. Atunci am dus-o la un mecanic de la țară să se uite la ea. I-a pus ceva ulei în cutie și i-a reglat ceva pe la ambreiaj (care era reglat aiurea...cum ridicai piciorul 1 cm, țâșnea ...) și aparent își revenise. Încă două luni a mers bine și frumos fără nicio problemă (e adevărat că nici nu a mai plouat în București)...intra în viteză foarte ușor inclusiv în treapta 1. Astăzi, după ploaia torențială din București problema se pare că a revenit din nou. La plecare, aceeași poveste, după primii 100 de metri parcurși și oprirea la un semafor, nu mai voia să intre în treapta 1 decât după mai multe încercări insistente. Este adevărat că dimineață a trebuit să traversez câteva bălți mai serioase (a nu se înțelege până la geam, dar aveau undeva 5-10 cm adâncime, iar apa s-a împrăștiat în laterale). Nu mă pricep foarte bine dar tind să cred că problema este legată de trecutul prin bălți. Aveți vreo idee unde ar putea fi problema sau ce piesă ar trebui schimbată? Ați mai întâlnit această problemă? Este enervant, mai ales în București unde trebuie să folosești foarte des treapta I și te claxonează toți din spate că ții rândul pe loc...Mulțumesc!

    Te rog nu mai schimba tipul fontului si dimensiunea acestuia (le folosim pe cele implicite).
    Multumesc!

    Last edited by 77sky; 2 weeks ago.

  • #2
    sincron treapta 1-2 defect. Trebuie demontata cutia de viteze

    Comment


    • #3
      Mulțumesc pentru răspuns. Speram să fie o chestie mai puțin costisitoare...încă un defect din ăsta și ajung cu reparațiile la cât am dat pe ea...

      Comment


      • #4
        Mai degrabă cred ca e treaba de ambreiaj, sincronul nu-și revine după ce ai făcut reglaj la ambreiaj.

        Comment


        • #5
          Salutare. Revin cu ceva noutăți. În week-end am dus-o la mecanic. Recunosc că drumul până la țară a fost o adevărată aventură...ați încercat vreodată să traversați Bucureștiul prin ambuteiaje fără a folosi treapta I ? Cum necum am ieșit din oraș, dar cu frigiderul plin...Dar mă rog...problema a fost cam așa...sâmbătă aceleași simptome, refuza să intre în treapta I. Ajung cu ea seara la un mecanic după un drum de 2 ore. Când am ajuns la mecanic, ce să vezi surpriză...simptomele au dispărut, intra perfect în toate treptele. Omul s-a cam uitat ciudat la mine. Reiau povestea că simptomele au apărut numai după niște ploi mai serioase și traversatul bălților și că este posibil să-și fi revenit puțin după drumul de 2 ore, din care o ora fiind în extraurban nu a trebuit să schimb prea mult treptele. Îmi zice că dacă țin neapărat să schimb ceva, ar putea fi înlocuit kitul de ambreiaj, ca posibilă cauză. A rămas să-i spun dacă a două zi, cu motorul rece, ar fi făcut la fel. O pornesc dimineața următoare și toate mergeau perfect. A doua zi mă văd întâmplător cu un alt mecanic, căruia îi descriu problemele. Îmi spune că este vorba de un angrenaj al timoneriei aflat sub mașină care este cam gripat și care refuză să-și mai facă treaba când apa ajunge pe el. Și-a dat seama de asta după ce a mișcat schimbătorul și a văzut că anumite trepte se cam poticneau și nu aveau cursa ușoară. A pus vaselină pe niște piese pe la motor și pe la schimbător (mai puțin pe respectivul angrenaj, pentru că mașina ar fi trebuit ridicată pe elevator și nu aveam unde în acel moment) și iată că din nou intră perfect în viteză. Până când? ....rămâne să aflu, oricum mi-am propus să ajung cu ea într-o săptămână să o ridice pe elevator pentru a lubrifia și respectivul angrenaj, la care am înțeles că accesul nu ar fi prea ușor. Până atunci mă rog să nu mai plouă ...)
          Mulțumesc de răspunsurile de până acum. Sper să fie doar atât...m-ar fi pus într-o dilemă serioasă dacă ar fi trebuit să înlocuiesc piese costisitoare....

          Comment

          Working...
          X
          Anulare DPF
          Politica de Securitate Google