Problema faza scurta stanga

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • radiantm
    replied
    ...cel de pe stanga era cel mai enervant...ca incurca si bateria...
    Last edited by 77sky; 11 June 2021, 13:31.

    Leave a comment:


  • frigider
    replied
    Haha sună ireal asta cu ambele simultan, unde pui că e periculos, sa pățești asta noaptea...
    ​​​​​​
    La modelele mai vechi de 1.2 era groaznic de dificil sa schimbi unul din cele 2 becuri de scurtă
    erau niște cleme din metal din Iad.
    Last edited by 77sky; 10 June 2021, 18:59.

    Leave a comment:


  • mumus
    replied
    Apropo de povestea asta stupida Cand loganul era inca la mine, ma suna un amic cu mcv, ca a patit ceva naspa tare, ca i sa ars blocul de lumini, etc, unde sa mearga, ce sa faca, cum sa iasa bine cu banii, il intreb ce a patit... Zice ca sa stins deodata faza scurta si pa... Ii zic linistit sa cumpere 2 becuri si sa le inlocuiasca, asta o tine pe a lui... Il intreb peste cateva zice ce a rezolvat... Zice: sau ars ambele becuri deodata, fix cum ai zis tu... (Si eu am patit, sau ars simultan ambele, cand am aprins farurile)

    Leave a comment:


  • frigider
    replied
    Originally posted by t0rquemada View Post
    No comment
    haha, stii ca poti da acolo cand atasezi poza "full size" si o insereaza direct mare, cum apar la mine.

    Leave a comment:


  • t0rquemada
    replied
    No comment
    Attached Files

    Leave a comment:


  • frigider
    replied
    stiu acum ca unii vor spune "e facatura, nu ai cum sa fii atat de prost', asa ca pun si poze.

    image_533414.jpg image_533413.jpg
    Last edited by Silviu; 8 June 2021, 18:02.

    Leave a comment:


  • frigider
    replied
    Originally posted by mumus View Post
    Cred ca ar fi mai ok sa meraga la un electrician priceput, sau la o reprezentanta mai de doamne ajuta.
    total de acord.

    Leave a comment:


  • frigider
    replied
    Originally posted by t0rquemada View Post
    Pare că scriu în chineză, deci fac o ultimă încercare.

    1. măsori tensiunea pe acele siguranțe CU FAZA SCURTĂ PORNITĂ, dacă vârful sondelor multimetrului nu fac contact cu siguranțele o să ai 0V. Masa se ia de pe opritorul usii sofer !!
    2. scoți mufa din farul stânga și cu o sondă pe minusul bateriei iar alta pe pinul 4 (scrie pe mufă care e) vezi dacă ai 12V

    3. cuplezi mufa la far și repeți măsurătoarea pe soclul becului

    4 Bonus: cu mufa deconectată/ conectată la farul stânga, dar fără bec se poate verifica izolarea față de masă direct din tabloul de siguranțe habitaclu - multimetru pe ohm/buzzer , adică dacă firul între siguranță și far, respectiv în far e întreg, intrerupt sau în scurt la masă - durează fix 2minute

    Sigurantele se verifică pe Ohm /buzzer, scoase din circuit !!

    LE. Să mai scriu că prima operație pe multimetru, e să-l dai pe buzzer și să verifici sondele (piuit, maxim 1ohm = ok)- pierd timpul.

    Siguranțele da, aveau pe ambii pini 12v cu scurta aprinsă și masa luată de la opritor ușă.
    Multimetrul cu sondele erau noi, facusem verificarea oricum, dar e bine ca ai mentionat.

    Pe scurt: sunt prost.
    Pe lung - citti mai jos.

    Cobor azi la masina si zic sa mai vad ce si cum:

    Urmam eu pașii lui t0rquemada suflet nobil care s-a dat peste cap cu sfaturi si instructiuni...Pe aceasta cale doresc sa le multumesc celor care au sarit care cu ce au avut, scheme, cunostinte, caterinca.

    Pinul 4 nu vroia sa coopereze deloc... Tensiune ajungea la el, 12v. Ca la carte.
    Dar continuitate de la pin 4 la unul din cei 2 papuci din soclul "becului de scurta" pe stanga deloc!!!! (Explic mai încolo ghilimelele dar cred că vă prindeți deja)

    Zic vai de mine...gata, sunt cablurile busite in far, clar trebuie alt far.


    Apoi fiind în telefon cu cineva care se pricepe si mai imi spunea ce sa fac veni cumva vorba de scos/bagat bec și de buza aia metalica de ghidaj de pe baza metalica a becului.

    In acel moment s-a deschis cerul și o lumină puternică a intrat în creierul meu:

    Mai schimbasem 1 dată bec de la scurta pe dreapta și buza aia metalica a becului de ghidaj venea în sus.

    Pe stânga buza era în jos.

    Îmi zic "ce idioți, cum sa ai pe dreapta in sus și pe stânga în jos?"

    Apoi am făcut clic:
    M-am dat in spate, sa vad farul din față și mi am dat seama că sunt cel puțin redus mintal:

    Eu umblam și măsurăm pe becul de lunga. OMG.

    O rușine de nedescris mi-a cuprins intreaga fiinta.

    Scot becul de scurta (cel real de data asta) de pe stânga: filamentul părea ...intreg dar era ars.
    Pe buzzer multimetrul achiziționat de nou acum ceva zile special pentru a rezolva problema asta ramanea tăcut.
    Prin tacerea lui parca si el se simtea rusinat de modul in care fusese folosit, nu neaparat ca un obiect ci fundamental gresit.

    Pun bec nou. Aprind scurta. Mă duc în fața mașinii:
    Lumina mă patrunde din nou, de data asta prin retina in creier, de acolo în inima apoi in suflet.

    Am învins.

    Last edited by frigider; 8 June 2021, 14:01.

    Leave a comment:


  • mumus
    replied
    Cred ca ar fi mai ok sa meraga la un electrician priceput, sau la o reprezentanta mai de doamne ajuta.

    Leave a comment:


  • t0rquemada
    replied
    Pare că scriu în chineză, deci fac o ultimă încercare.

    1. măsori tensiunea pe acele siguranțe CU FAZA SCURTĂ PORNITĂ, dacă vârful sondelor multimetrului nu fac contact cu siguranțele o să ai 0V. Masa se ia de pe opritorul usii sofer !!
    2. scoți mufa din farul stânga și cu o sondă pe minusul bateriei iar alta pe pinul 4 (scrie pe mufă care e) vezi dacă ai 12V

    3. cuplezi mufa la far și repeți măsurătoarea pe soclul becului

    4 Bonus: cu mufa deconectată/ conectată la farul stânga, dar fără bec se poate verifica izolarea față de masă direct din tabloul de siguranțe habitaclu - multimetru pe ohm/buzzer , adică dacă firul între siguranță și far, respectiv în far e întreg, intrerupt sau în scurt la masă - durează fix 2minute

    Sigurantele se verifică pe Ohm /buzzer, scoase din circuit !!

    LE. Să mai scriu că prima operație pe multimetru, e să-l dai pe buzzer și să verifici sondele (piuit, maxim 1ohm = ok)- pierd timpul.
    Last edited by t0rquemada; 6 June 2021, 13:25.

    Leave a comment:


  • frigider
    replied


    Totuși, are cineva idee de ce nu am tensiune pe pinii siguranțelor pentru faruri?
    Asta mă da pe spate. Efectiv.

    Nu aleg eu masa "corecta"?
    Nu e aceeași masă pt toată mașina? Habar nu am, de aia întreb.
    A menționat cineva că pt far masa e gen lonjeron de lângă far.

    Leave a comment:


  • frigider
    replied
    Originally posted by t0rquemada View Post
    Inainte să schimbi farul, răspunde clar la :

    a) dacă aprinzi faza scurtă se aprinde martorul de fază scurtă și farul din dreapta ?
    b) ai măsurat și la mufa farului stânga ?
    c) ai o siguranță de alimentare pe schema de la #19 e verificată?


    a) da, și martor și scurta pe dreapta.

    b) nu încă, dar cel mai probabil e in regula din moment ce restul becurilor din farul stânga nu au probleme. Și tu ai zis că asta înseamnă problema pe cablurile becului de scurta din interiorul farului. Ceea ce are sens.

    c) te referi la F27? Daca da, din moment ce farul dreapta e complet functional și farul stânga are problema doar pe scurta - 1 bec - nu se înțelege că e in regula siguranță aia?
    Daca nu de F27 zici, de care zici?
    Last edited by frigider; 6 June 2021, 12:26.

    Leave a comment:


  • t0rquemada
    replied
    Inainte să schimbi farul, răspunde clar la :

    a) dacă aprinzi faza scurtă se aprinde martorul de fază scurtă și farul din dreapta ?
    b) ai măsurat și la mufa farului stânga ?
    c) ai o siguranță de alimentare pe schema de la #19 e verificată?

    Leave a comment:


  • frigider
    replied
    Originally posted by t0rquemada View Post

    4. E normal și logic dacă urmărești schema, practic ajungi la masă prin becul din dreapta via cel 2 siguranțe.

    5. E iarăși normal în cazul tău(probleme interne în far : *La mine se vede că e scurt făcut în soclu, am și poza.
    Eram sigur că e sărită siguranța...
    .)

    6. Demonstrează că firul de masă e ok, extern și intern farului

    Siguranța indicată e mai mare la mașini fără S&S
    Mulțumesc pt info.
    ​O sa vad , e ușor / greu sa dau farul jos?lol sigur e greu...
    Între timp mă uit cat costă și un far cu totul..

    Ai totuși idee de ce nu e tensiune pe siguranțele de la faruri?

    Leave a comment:


  • t0rquemada
    replied
    Originally posted by frigider View Post
    O mica recapitulare și noi măsurători:

    4. Pus pe buzzer o sondă multimetru pe minus la baterie și cealaltă sonda pe rand pe papucii in care intra becul: bâzâie la ambii papuci.

    5. Am masurat tensiunea între plus baterie și cealaltă sonda pe rand pe papucii in care intra becul:
    Aceeași tensiune și aceeași polaritate pe ambii papuci.

    Punctul 5 nu are sens pentru mine suna SF.
    Cred că pe minus baterie și papuci pe rand soclu bec arată 0V.


    6. Ledul din far merge full cu farurile oprite, ii scade intensitatea când trec pe poziții(așa e normal), lungă merge, semnalizarea merge.
    4. E normal și logic dacă urmărești schema, practic ajungi la masă prin becul din dreapta via cel 2 siguranțe.

    5. E iarăși normal în cazul tău(probleme interne în far : *La mine se vede că e scurt făcut în soclu, am și poza.
    Eram sigur că e sărită siguranța...
    .)

    6. Demonstrează că firul de masă e ok, extern și intern farului

    Siguranța indicată e mai mare la mașini fără S&S

    Leave a comment:

Working...
X
Anulare DPF
Politica de Securitate Google