Problema Aer Conditionat ...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • A testat sau incercat cineva sa izoleze conductele de la aerul conditionat ?
    Ar aduce ceva imbunatatire ?

    Comment


    • Subiectul a mai fost discutat, incercat si criticat (vezi pagini in urma).
      Parerea personala este ca izolarea conductelor unei instalatii de aer conditionat nu este necesara pentru buna functionare a instalatiei. Izolarea se executa in cazul locuintelor sau spatiilor populate doar pentru ca se produce condens pe tevile reci si acesta va picura pe obiecte sau oameni si produc destula neplacere.
      Exista subiectul izolarii unei conducte lungi pentru diminuarea "pierderilor", dar o conducta "lunga" este sortita oricum "pierderilor".

      Comment


      • Originally posted by Bobo1973 View Post
        Salutare!!
        Dupa trei ani de folosire azi am intampinat prima problema cu masina si anume cu AC.
        In timp ce eram pe autostrada am observat ca nu mai baga aer rece, am oprit aerul conditionat l-am repornit si pe flux de aer din afara masinii pe treapta a 3-a pe aeratorul central din consola baga ceva ca o ceata foarte fina, initial am banuit ca s-a ars motorul la aeroterma dar ceata, fumul, nu avea miros si nici nu as zice ca racea ca de obicei.
        In plus parca nu avea un flux de aer mai sanatos pe treapta a 4-a.
        Am mai mers cam 20 de minute din nou nu a mai bagat aer rece, am oprit intr-o statie PECO m-am uitat la motor si conductele de AC totul parea in regula.
        Dupa ce am plecat a inceput din nou sa functioneze pana acasa.
        Am citit si am observat ca mai sunt cazuri de acest gen.
        Pararea vostra sa merg in service sau sa-mi vad de treaba fiind un mod de manifestare normal pentru astfel de motorizare 1.0 sce.
        Pana acum am folosit masina mai mult urban si pe drumuri scurte.
        Multumesc!
        Salutare , problema similara am si eu de cand am cumparat masina din 2014 - dupa o ora sau doau de functionare (doar la drum lung patesc) ingheata radiatorul de clima interior (vaporizatorul) si se infunda circuitul de aer, nu mai vine aer chiar si pe trepte de viteze mari ... si la fel cate o data mai vine si ceata de-asta inghetata pe gurile de aerisire, ceva similar ca si atunci cand deschizi congelatorul vara si ingheata umiditatea din aer... eu am fost de cateva ori la service pe treaba asta dar se pare ca nu prea am dat de specialisti - la deplasari normale prin oras nu am comportamentul asta si la constatare cei de la service se tot chinuiau sa imi explice ca merge bine , ca compresorul cupleaza/decupleaza bine... etc - la un moment dat am indicat senzorul din postarea asta https://www.loganclub.ro/forum/forum...66#post2473266 care dupa parerea mea ar fi problematic dupa ceva timp de functionare , (au mai semnalat si altii probleme in directia asta) si mi-au spus ca il schimba pe garantie - nu stiu daca chiar l-au schimbat caci face la fel
        RTFM

        Comment


        • Salut. Revin cu un update:
          Am fost astazi la reprezentanta pentru verificarea AC-ului (a treia oara) si au zis ca freon nu a pierdut (apareau 15 Bari pe calculator, si ar fi minim 4 cu maxim 19 asa ca a fost facut update de soft atat pentru injectie cat si pentru calculatorul care gestioneaza AC-ul. Cu toate ca am mai fost de 2 ori pana acum de cand am luat masina, la alte reprezentante, nici una din ele nu a facut updateurile si masina ramasese cu "fisierele de fabrica". Au zis ca softul din fabrica care gestiona ACul era prost si nu gestiona corect senzorii si compresul si acum ar trebui sa fie ok.

          Acum cat am mers cativa km pana acasa, pare ca baga ok dar sunt sigur ca problema NU s-a rezolvat.

          Comment


          • Am o situatie mai ciudata, sa vedem daca ii gasesc raspuns. M-a pus in dificultate
            Am termometru de interior, cu 2 senzori, unul este pe aparat, undeva la nivelul consolei amplasat, cel al firului este introdus pe un tunel al aerotermei, central, la 10 cm adancime.
            Sunt situatii cand am peste 50 de grade in interior, (dupa-amiaza cand plec spre casa), deschid geamurile, usile, cca 2 minute, plasez levierul de inchidere/deschidere circuit aer pe recirculare si plec. In cca 5-7 minute coboara sub 35-32 de grade.
            Asadar...functioneaza foarte bine. instalatia
            Regulat, la cca 3 ani i-am efectuat revizia (freonizare), acum am ajuns la 4 de la ultima.
            Am fost la un atelier, persoana de acolo m-a trimis la plimbare, dupa ce a conectat manometrul la instalatie, verificand si temperaturile...
            El afirma ca instalatia functioneaza foarte bine, neavand nevoie de interventie (intr-adevar, eu sunt foarte multumit)
            L-am intrebat: nivelul uleiului, nu trebuie refacut? Nu, atat timp cat instalatia functioneaza in parametri, rezulta ca nu sunt pierderi, asadar nu trebuie intervenit.

            Astept, va rog, argumente, pro si contra

            Multam!
            Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

            Comment


            • Eu am verificat temperatura pe aerator, si cu aerul pe 17 grade setat pe auto, pe aerator ajunge si la 6 grade cand e compresorul pe treaba lui. Cand se mai opreste, are fluctuatii intre 8...9...12 grade. La drum lung se pare ca functioneaza foarte ok. In regim de oras pare ca nu lucreaza uniform, probabil din cauza fluctuatiilor de turatii si a regimului atipic de mers.... alta explicatie nu vad.

              Comment


              • Se pare ca subiectul e unul "de sezon", se discuta intens pe toate forumurile.
                Dupa 3 ani de folosinta sunt multumit (la fel ca si de multe altele) de sistemul AC al lui Sanderica, il folosesc cam 70-80% din timp pe an pe automat (la inceput am testat si pe manual dar am realizat ca el stie mai bine decat mine sa se regleze).
                AC-ul este un rau necesar insa am reglat corespunzator gurile de ventilatie si temperatura (acum undeva intre 21-23 grade functie de cea exterioara). La pornire este destul de zgomotos, treapta superioara dureaza vreo 5-7 minute (ex la o temp ext de 30 grade cum e acum), apoi trece in treapta inferioara. Racirea habitaclului se face destul de rapid (desigur ca am grija de aerisirea prealabila atunci cand este prea "incins"). Functionarea AC este continua, citind pe forumuri am crezut ca este un defect (insa chiar nu imi mai pasa din moment ce raceste bine). Nu am sesizat o diferenta notabila in puterea motorului cu el pornit sau oprit (si nu cred ca sunt chiar asa de "nesimtit") iar diferenta in consumul de carburant nu m-a interesat din moment ce functioneaza cam tot timpul. S-a mai scris ca AC-ul de la Dacia\Renault ar fi subdimensionat, nu sunt de aceeasi parere, cred ca este acceptabil (si am condus\avut si masini mai cu "staif"), pana si pasagerii din spate sunt multumiti.
                Masina este cea din semnatura iar AC-ul este No.2.

                Dorind sa verific ca ceea ce sesizez eu face si AC-ul am cautat prin fisierele salvate din programele de diagnoza.
                Spre rusinea mea toate sunt cu AC off, AC-ul si Airbagul sunt ECU pe care le-am neglijat total, m-a interesat mai ales injectia si transmisia (si aici colegul care ma acuza de Demo poate ar avea dreptate, insa cu celelalte se inseala amarnic = habar nu are de utilitatea modului Demo). Atasez totusi cateva capturi pentru a vedea ce se citeste si ce se poate testa\modifica (poate sunt de folos si altora). Am subliniat mai ales temperatura exterioara si cea interioara (au mai fost cazuri cand s-a constat decalibrarea senzorului temp int). Procedura de diagnosticare este destul de "subtirica".
                Cand voi avea timp poate voi monitoriza si AC-ul in functionare (pe langa cele doua cred ca de interes ar fi si temp evaporatorului, presiune fluid refrigerant, viteza GMW si poate inca vreo 2-3). Pot crea fisiere csv pentru a vedea evolutia lor in timp si chiar grafice. In caz ca voi avea probleme as avea niste valori de comparare, masurat si temperatura din diferite zone ale habitaclului si la aeratoare, sper sa am si timp pentru toate astea.

                Cam acestea ar fi impresiile mele (pot fi si subiective) despre AC-ul lui Sanderica.
                Attached Files

                Comment



                • La PR016 nu e cam mica presiunea de 8.9 bar respectiv 3.4? Mie cei de la reprezentanta mi-au spus ca trebuie sa fie intre 10-12 si 19....altfel inseamna ca a pierdut freon.

                  Comment


                  • @ Maskatu ai dreptate, dar am scris destul de clar ca am atasat acele capturi doar pentru a vedea ce se citeste\testeaza\modifica. AC-ul a fost off cand am salvat fisierul corespunzator, am avut si situatii cu motorul pornit, AC on dar am salvat alti parametrii care ma interesau (injectie, transmisie, etc.).
                    Atasez si capturile cu AC-ON, valorile sunt imediat dupa pornirea AC (masina in soare). Nu am mai avut timp sa fac si cand ajunge la valoarea setata, pentru o monitorizare serioasa trebuie ceva timp (nu prea il am, si astea au fost facute in graba dar macar am configuratia salvata).
                    Presiunea lichidului refrigerant este 14.5 bar in cazul de fata. Asa cum am scris si AC-ul lui Sanderica este in toate mintile lui (ca si celelalte: injectie, transmisie, directie, sistem de franare, etc).
                    Pot fi offtopic pe un topic de probleme AC cand scriu ca nu sunt probleme, dar cred ca trebuie sa vedem si lucrurile pozitive (plus detaliile legate de sistem).
                    Attached Files

                    Comment


                    • temperatura admisie lichid de racire 481.5 , temperatura evacuare lichid de racire, 471.5
                      mergeti frate la reprezentanta la oameni pregatiti care au facut scoala uite la voi ce valori aveti acolo niste aiurea in tramvai !

                      si va mai mirati ca nu va merge utilaju din dotare
                      tremura si mai si face ca toate alea !

                      Comment


                      • Când o avea Logan II pompă electrică de apă, vană de recirculare pe 2 sau 3 căi, compresor cu cilindree variabilă clutchless și alte minuni pot fi luați în calcul acei parametrii, altfel e doar gargară
                        Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                        Comment


                        • @ t0rquemada , foarte corect, respect!

                          De fapt si scrie ca electrovanele sunt indisponbile, valorile sunt implicite. Si mai sunt si prin alte ECU cateva astfel valori (astea sunt xml-urile), le stiu si nu m-au interesat. Apoi cum am mai scris, pentru o monitorizare serioasa chiar si a AC-ului trebuie timp.

                          Iar "utilaju din dotare" merge deocamdata foarte bine ("nu tremura si mai si face ca toate alea"), este un model reusit de cei de la Dacia, nu am de ce sa merg in reprezentanta (decat doar pentru revizii, verifcarile de rutina si alte maruntisuri).
                          Last edited by Gil26; 15 July 2020, 19:31.

                          Comment


                          • Revin. Dupa update-ul de soft al aerului conditionat, pare ca gestioneaza mai bine compresorul si senzorii. Baga rece mult mai repede si este mult mai stabil... sper sa ramana asa.

                            Comment


                            • Am avut drum mai lung pana la Constanta, problemele au reaparut, dupa 1 - 2 ore de functionare nu mai am flux de aer.
                              Daca opresc intr-o statie PECO in 15 minute se dezgheata vaporizatorul si totul revine la normal.
                              Am fost din nou in service, problema ii depaseste si acum pe buna dreptate ce sa zic, sa te plimbi cu masina 30 de minute prin oras si pe centura si sa mearga aerul conditionat perfect, sa o pui pe tester si sa aiba freon, compresorul sa functioneaze normal......
                              Necazul este ca numai pe autostrada ingheata vaporizatorul, indiferent de treata venilatorului, 3 sau 4.
                              Maskatu te rog sa-mi spui unde ai facut update-ul, sper sa rezolv intrucat ma deranjeaza sa raman fara AC la 30 de grade Celsius.
                              Last edited by Bobo1973; 23 July 2020, 11:10.

                              Comment


                              • Legat de inghetarea conductei citez din ce a scris un coleg (mai posteaza din cand in cand si pe aici) pe alt forum (si cam stie ceea ce spune) poate fi de folos si altora, desi are alt model de masina (dar produsa tot de Dacia):
                                Ideea care ar fi ?
                                1. Sa nu mergi cu recirculare o perioada foarte mare de timp, cand afara este foarte cald/canicula si tu dai pe rece/extrem de rece la temperatura.
                                2. Sa nu mergi cu AC-ul pe minimum sau pe aproape de minimum (cea mai mica temperatura care poate fi setata). Din nou, conducta va ingheta.
                                AC-ul, din cate am mai citit eu, se recomanda sa aiba setata temperatura la maximum 5-6 grade sub temperatura exterioara. Daca te apropii de 10 grade diferenta intre interior si exterior, nu este ok, produci dezechilibru corporal asupra ta si a pasagerilor iar sistemul fizic de AC s-ar putea sa dea rateuri, cum s-a intamplat in cazul de fata.
                                Incearca sfatul de mai sus si vezi daca se mai reproduce problema.
                                Eu am patit ce ai spus tu mai sus, la modelul nou; la un drum lung, Iasi - Cluj, mergand cu AC-ul la minimum (erau peste 35 grade), doar pe recirculare, a inghetat conducta de AC. Dupa o pauza de 10 minute, totul a revenit la normal.
                                Dupa ce am inceput sa il folosesc conform recomandarilor, nu am mai avut nici o problema.
                                Sau un alt distins coleg:
                                La cald crește presiunea agentului frigorific, combinat cu un radiator varză (obturat mecanic) rezultă suprapresiune și sistemul intră în protecție.
                                Acum la o temperatura exterioara de 30C am AC-ul setat pe 23 C si e super OK, pe canicula mai mare cobor pe la 21 C. Acum trei ani am testat si pe temperaturi mai scazute, am realizat insa ca nu are rost si subscriu la cele citate. Asa cum am scris am AC automat No2 si functioneaza ireprosabil.
                                Dar e adevarat ca problemele cu AC-ul sunt "pacatoase". Ar fi nevoie de un frigotehnist, mecanic plus diagmoza, e cam greu sa gasesti pe cineva care sa le combine pe toate. Un prieten a avut probleme cu AC la o masina noua mult mai scumpa, timp de aproape 5 ani (cat avea garantia) a fost prin tot felul de reprezentante si service-uri, nu a rezolvat problema, si acum s-a impacat cu AC-ul nefunctional.
                                Nu scriu mai multe tocmai pentru a nu se interpreta sau intelege gresit, desi este un subiect "de sezon". [nici despre senzorul anti-inghet (la care exista) nu am detalii]

                                PS: ar fi interesant si update-ul de soft.
                                Last edited by Gil26; 23 July 2020, 17:39.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google