Problema Aer Conditionat ...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Salut. Pentru vesnica și aceeași problema de aer condiționat. La mine nu tine presiunea în instalație. Am schimbat radiatorul , am schimbat senzorul de înaltă presiune , am schimbat modulul de pe electroventilator pentru ca nu pleca de pe treapta a 1 a, ca apoi
    " meseriașul " sa constate după ce a verificat scurgerea de freon cu un aparat si după ce a verificat țevile de aer cu presiune sub apa , ca apoi de vina ar fii vaporizatorul. Întrebare: exista posibilitatea sa cedeze sau sa se fisureze vaporizatorul ?

    Comment


    • M-am hotarat intr-un final sa incerc si la alta unitate service Dacia.
      Acolo surpriza - lipsa freon, mai exact aveam in instalatie doar 180 ml. dupa completare merge ok.
      Azi o sa am un drum lung si o sa vad daca mai ingheata vaporizatorul.

      Comment


      • Bună ziua! Am simptome asemănătoare cu cele de aici ,
        1. ”Nu mai baga aer rece cu ac pornit. Vine la temperatura de afara sau daca baga este foarte aproape de temperatura de afara.
        2. Compresorul merge continuu (l-am urmărit cam 4-5 minute și nu decupleaza, cu aeroterma pe treptele 1-4)
        3. GMV nu pare sa porneasca pe treapta 2.
        4. Pe langa senzorul de la vaporizator trece o conducta subțire. Este fierbinte de nu pot sa tin mana pe ea nici o secunda. E normal sa fie asa fierbinte?” E conducta arătată de săgeata roșie (cea albastră arată senzorul).Motor tot 0.9Tce, tot din 2014
        Am fost la service, au încărcat instalația cu circa 430g freon și 20ml ulei, a mers bine trei zile, apoi a apărut problema. Am verificat și filtrul de habitaclu, rămâne de verificat funcționarea cu senzorul scos, dar e cam incomod și parcă agață pe undeva, nu-l pot scoate afară după ce-l rotesc...
        În afară de asta ce-aș mai putea face? NU am timp zilele următoare să mă duc la reprezentanta, nu e chiar departe, dar chiar n-am timp, si pe aici nu sunt service-uri mai bune...

        Comment


        • La mine s-au rezolvat toate dupa ce am completat cu freon. Compresorul opreste si porneste normal, baga aer rece, nu am mai avut probleme cu inghetare vaporizator. Nu stiu daca si-a revenit senzorul (l-am scos si bagat la loc de cateva ori) sau nu mai oprea compresorul pentru ca se batea cap in cap cu presiune scazuta la freon.
          Daca la tine a mers bine dupa ce ai umplut cu freon apoi au aparut iarasi problemele, sa nu ai pierderi mari (fisura) pe instalatie.

          Comment


          • wladypauly ar trebui sa iei in calcul variata pierderii de refrigerant , asa cum ai spus si u ca a mers 3 zile bine dupa ce au incarcat instalatia cu atatea grame.
            Chiar daca numai ai garantie tot scapi mai ieftin avand refrigerant R134A , era bine daca puneai si substanta de constrast ....asta trebuia sa vada si sa-i dea prin cap celui de la servis , vazand lipsa freonului .
            Acum ar trebui sa mai incarci cu substanta de contrast ...dar daca tot ai facut incarcarea deja verifica totusi senzorul de langa pedala si presiunea instalatiei .
            Poate ai noroc .

            Comment


            • Azi am schimbat filtrul din habitaclu si cu ocazia asta am curatat pe acolo ca intrase mizerie (bucati de frunze, etc. - am pus si filtru de hota pe grila de sus de la stergatoare, sa nu mai intre ...), si am pornit AC-ul pe treapta 2. Baga aer rece, nu stiu cat de rece, il masor maine, dar e mai rece ca inainte. Compresorul merge cam 15 secunde si sta oprit circa 10 secunde. Am pus mana si pe teava mai groasa din compartimentul motor (de tur, sau cum se cheama ea) si era rece tare, avea condens mult pe ea. Mai fac teste si vad ce si cum. (Inclusiv cu masina la soare, la umbra, etc.) Multumesc pentru raspunsuri.

              Comment


              • Revin: Am scos senzorul de lângă pedala de acccelerație, m-am ars puțin de conducta buclucasa, ca am mainile mari, am curatat pe acolo cu aspiratorul, am sters senzorul cu alcool izopropilic si am facut un drum de test. La 35 de grade temperatura exterioara, aerul de la iesirea din aeratorul central avea cam 9 grade, masurat cu um termometru cu mercur, de ala de exterior. Deci senzorul buclucas era de vina... daca mai face figuri l-as schimba, dar am vazut ca e destul de complicat, trebuie dat bordul jos, sau macar consola...

                Comment


                • Originally posted by t0rquemada View Post
                  Prin calorifer trece permanent lichid de răcire. Rece/cald se face prin dirijarea aerului pe langă/prin calofer
                  S-a mai încercat o aluzie în alt comentariu în afara textului de mai sus, dar nu a fost foarte clar. Tot t0rquemada a dat și circuitul aerului prin instalație în caz de exterior/recirculare.

                  Pe mine mă interesează ce semnificație au semnele albastre/roșii de pe butonul de relaj temperatură de la un AC manual. La trecerea de la cel mai mic punct albastru la cel mai mic punct roșu, se întâmplă că aerul rece al AC este trecut parțial și prin calorifer? Adică începe să intre în habitaclu și căldura de la motor, prin amestec cu aerul rece al AC? Sau acest lucru se întâmplă chiar de la al doilea punct albastru? Îmi imaginez că la maxim rece, aerul este complet trecut pe lângă calorifer.

                  Dacă vă întrebați de ce mă interesează, cred că este ineficient să intre căldură suplimentară din motor. Ar putea fi mai eficient să intre aerul cel mai rece direct din AC și apoi amestecat doar cu cel din habitaclu, prin redirecționarea și către parbriz, sau cu cel de afară pentru aport de O2. Chiar nu are niciun sens să intre căldură de la motor în habitaclu.

                  Dacă în zona albastră a reglajului, la oricare punct albastru, nu se trece aerul rece prin calorifer, ci pe lângă, atunci reducerea temperaturii se face prin ajustarea regimului de lucru al compresorului? Parcă nu era vorba de invertor la compresorul Valeo.
                  Last edited by gecmc94; 19 August 2020, 15:45.

                  Comment


                  • Si la AC manual si la AC automat se deschide clapeta care aduce aer cald din calorifer spre evaporator, aerul care este racit este mai cald. De la al doilea punct albastru deja incepe sa se deschida. In felul acesta iarna aerul cald va fi deshidratat, pentru dezaburire rapida. Compresorul este cu geometrie fixa, functioneaza doar on-off.

                    Comment


                    • Multumesc.

                      Comment


                      • Originally posted by bogdanmardare View Post
                        ... aerul care este racit este mai cald
                        .
                        Mai multe explicatii va rugam asta chiar nu am inteles !

                        Comment


                        • Originally posted by Silviu View Post

                          Climaticul (A/C semi-automat) are senzor de temperatura amebiental.

                          Diferenta fata de unul manual: cand setezi o anumita temperatura (invarti de butonul cu rosu/albastru ce are cate nivele de temperatura trecut pe ele; dar nu e obligatoriu) cand ajunge la acea temperatura (masurata si de senzorul ambienta) nu mai continua sa bage rece ci controleaza compresorul (mai exact debitul acestuia) ca sa reduca aerul rece ce intra in habitaclu. Tot acesta semi-automat controleaza si amestecu de aer cald/rece din aeroterma. In schimb nu controleaza treapta de viteza si redirectionarea fluxului de aer.

                          Climatronicul in schimb controleaza si treapta de viteza, amestecul de aer rece/cald, redirectionarea fluxului de aer si compresorul. Practic este mult mai eficient.
                          Din acest comentariu intelesesem ca ar exista si posibilitatea unui control al debitului compresorului. Iar cum aveam impresia ca sunt aceleasi tipuri de compresoare folosite si la manual, am presupus ca ar putea exista o legatura intre reglarea treptei de temperatura si debitul lichidului frigorific scos de compresor. Poate ca era vorba de un alt tip de compresor, variabil. Nu cel on/off, Valeo VCS-14IC, de pe Dacia. Si tot din comentariile de aici, a reiesit ca treapta de viteza a aerului din ventilatorul cabinei modifica perioadele de on/off. Deci in felul acesta se variaza transferul caldurii, nu prin control de debit, ci prin perioadele de on/off.
                          Last edited by gecmc94; 19 August 2020, 19:59.

                          Comment


                          • @george.sce: aerul care este racit de vaporizatorul de la AC este mai cald decat cel care vine din exterior, parte din el trece prin caloriferul din aeroterma. Din cauza asta aerul care ajunge in masina nu va fi la fel de rece. Multumit?
                            @gecmc94: explicatia lui Silviu este corecta doar pentru masini renault: au compresor cu cilindree variabila controlata electric la clima automata. Dacia are doar compresoare cu cilindree fixa (costuri). Cu cat viteza ventilatorului aerotermei este mai mare, temperatura in zona senzorului din aeroterma ajunge mai greu la valoarea mica ce comanda oprirea compresorului (risc de inghet al vaporizatorului) La Solenza si Logan1 exista compresor cu cilindree variabila controlata mecanic (intern in compresor), care functiona tot timpul.
                            Last edited by bogdanmardare; 19 August 2020, 21:13.

                            Comment


                            • Originally posted by gecmc94 View Post

                              Din acest comentariu intelesesem ca ar exista si posibilitatea unui control al debitului compresorului. Iar cum aveam impresia ca sunt aceleasi tipuri de compresoare folosite si la manual, am presupus ca ar putea exista o legatura intre reglarea treptei de temperatura si debitul lichidului frigorific scos de compresor. Poate ca era vorba de un alt tip de compresor, variabil. Nu cel on/off, Valeo VCS-14IC, de pe Dacia. Si tot din comentariile de aici, a reiesit ca treapta de viteza a aerului din ventilatorul cabinei modifica perioadele de on/off. Deci in felul acesta se variaza transferul caldurii, nu prin control de debit, ci prin perioadele de on/off.
                              La Renault ai supapă de expansiune controlată electric și compresor cu cilindree fixă.
                              Last edited by t0rquemada; 19 August 2020, 23:24.
                              Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                              Comment


                              • Originally posted by bogdanmardare View Post
                                @george.sce: aerul care este racit de vaporizatorul de la AC este mai cald decat cel care vine din exterior, parte din el trece prin caloriferul din aeroterma. Din cauza asta aerul care ajunge in masina nu va fi la fel de rece. Multumit?
                                Multumesc de explicatie, deci inteleg aerul vine din exterior trece prin vaporizator si iese mai cald decit a intrat de afara, deci instalatia AC de dacia incalzeste aerul nu il raceste, nu-i asa ?

                                Si ne mai plingem de AC de dacia nu raceste suficient ?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google