Problema Aer Conditionat ...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by wladypauly View Post
    Revin: Am scos senzorul de lângă pedala de acccelerație, m-am ars puțin de conducta buclucasa, ca am mainile mari, am curatat pe acolo cu aspiratorul, am sters senzorul cu alcool izopropilic si am facut un drum de test. La 35 de grade temperatura exterioara, aerul de la iesirea din aeratorul central avea cam 9 grade, masurat cu um termometru cu mercur, de ala de exterior. Deci senzorul buclucas era de vina... daca mai face figuri l-as schimba, dar am vazut ca e destul de complicat, trebuie dat bordul jos, sau macar consola...
    cred ca e mai simplu de taiat firele(sa zicem la vreo 3-5cm de sensor) si lipit sensorul nou pe firele vechi... la senzorul nou tot asa taiat cu 3-5 cm de fir... asa eviti sa mai desfaci masina daca accesul la conector e dificil, firele sunt destul de lungi din cate am vazut
    RTFM

    Comment


    • Salutare .
      dupa ce am citit toate cele 20 de pagini am decis sa va scriu.
      Am un logan 0.9 tce 2018 decembrie.
      Simptomele sunt urmatoarele :
      Dupa vreo 100 km in București inceputi de dimineata pe la 8 , pe la ora 14 intensitatea fluxului de aer scade la jumate (aproximativ) si porneste electroventilatorul de la radiator ,din compartcompartimentul motor.
      aceta din urma nu se mai opreste .
      Conducta de aer de langa supapele de alimentare este rece . (Am inteles ca daca aia e rece , freonul face ce trebuie.)
      A doua zi de dimineata totul in regula, functional 100% ,dar dupa vreo 100 km si cresterea temperaturii afara se intampla iar.

      In trecut am schimbat senzorul de temperatura al lichidului de racire care dupa ce a intrat in eroare a pornit electroventilatorul si nu a mai catadicsit sa-l opreasca dar acum este in combinatie si cu fluxul de aer .nu stiu daca are legatura.

      Mentionez ca am verificat filtrul habitaclu , chiar am mers fara el o zi si tot la fel.

      Clima sta la 21-23 grade pe auto

      In concluzie :

      Debit aer la ventilatie 50%
      Temperatura aer rece 60-70%
      Electroventilator pornit , nu se mai opreste
      Banuiesc ca ingeata vaporizatorul , nu am timpul necesar sa ma opresc 10-20 min ca sa ma prind daca este el .

      Am un clip la indemana dar nu sunt vreun specialist .


      Va rog pareri , indrumari
      Last edited by negreasorin; 11 September 2021, 15:26.

      Comment


      • Păi dacă ai clip la îndemână îl folosești ca să intri pe aer condiționat și citești temperatura vaporizatorului în clar. Tot de acolo se verifică temperatura motorului și faptul că GMV poate fi pornit pe 1 și 2.
        Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

        Comment


        • Am testat cu clip si am gasit eroare la senzorul de temperatura a lichidului de racire , "microintreruperi" de aici si pornirea electroventilatorului la maxim si implicit ac-ul care nu mai mergea in parametrii.

          Am curatat mufa senzorului si cea din instalatie si acum merge bine , vad maine exact cand bag iar 200 km.
          Senzor schimbat acum 3 luni cu piesa de origine care vine cu tot cu carcasa plastic , 165 lei , abia dupa am gasit senzorul separat , aftermarket cu 30 lei.

          Sper sa nu mai faca .

          Mulțumesc t0rquemada pentru indrumari.

          Comment


          • Salutare , confirm rezolvarea problemei , am facut 230 km in București azi , cu aer , ca in vremurile bune..

            Rezolvarea este cea de mai sus , curatarea mufei de pe senzorul de temperatura a lichidului de racire. si cea din instalatie cu alcool izopropilic.

            Comment


            • Multumim mult si noi pentru feed-back (si desigur lui @ t0rquemada pentru sfat), bine de stiut (si ai rezolvat-o simplu si usor).
              Atasat doar cateva capturi despre AC No2 de pe masina mea, graficul este sugestiv pentru modul de functionare, poate sunt de folos si altor colegi.
              Attached Files

              Comment


              • Am testat cu clip si am gasit eroare la senzorul de temperatura a lichidului de racire , "microintreruperi" de aici si pornirea electroventilatorului la maxim si implicit ac-ul care nu mai mergea in parametrii.

                Am curatat mufa senzorului si cea din instalatie si acum merge bine , vad maine exact cand bag iar 200 km.
                Senzor schimbat acum 3 luni cu piesa de origine care vine cu tot cu carcasa plastic , 165 lei , abia dupa am gasit senzorul separat , aftermarket cu 30 lei.

                Sper sa nu mai faca .

                Mulțumesc t0rquemada pentru indrumari.


                MIcro intreruperi e nasol, de masurat senzor, cablaj și pus inapoi un senzor de temperatură oem nu aftermarket... și atenție la ce se atinge de mufa senzorului că altfel, dacă senzor ok și cablaj ok, trebuie schimbat calculatorul de injecție
                Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                Comment


                • Salut. Am revenit. Dupa update-ul de soft de asta primavara, pare ca nu am mai avut probleme cu AC-ul. Deloc.... Ultima completare cu freon a fost in mai 2020, iar la verificarea din mai 2021 freonul era "la linie".

                  Ce am sesizat este ca vara, pe canicula, cu masina lasata in soare, incepe sa bage greu de tot aer rece. Apoi la mers prin oras, sau in afara orasului, dupa cativa km, nu poti sta cu el pe 19-20 ca iti taie genunchii. Sa fie de la senzorul despre care scrieti voi pe aici? Unde este mai exact si ce trebuie sa fac? Multumesc

                  Comment


                  • Cat mai costa o verificare/completare a agentului frig.varianta ECO ? Urmeaza sa intru in cel de al 5 an , masina raceste dar parca nu destul .

                    Comment


                    • Verificarea nu cred ca te costa mai mult de 50-100 de lei. Pretul completarii depinde in functie de cat ai pierdut.... in general costa 100 lei/ 100 grame de freon nou R1234YF. Daca ai avut pierderi mari ar trebui verificata instalatia cu substanta de contrast, pentru a stopa pierderile.

                      Comment


                      • Recomand Frigoservice din Strada Suzana nr. 9 (zona Mărgeanului Rahova), oameni profesioniști și care practică în continuare aceleași prețuri de bun simț.
                        Pentru completarea cu 250 de grame de freon, eu am plătit 100 de lei săptămâna trecută.
                        Attached Files

                        Comment


                        • Originally posted by Ampt View Post
                          Recomand Frigoservice din Strada Suzana nr. 9 (zona Mărgeanului Rahova), oameni profesioniști și care practică în continuare aceleași prețuri de bun simț.
                          Pentru completarea cu 250 de grame de freon, eu am plătit 100 de lei săptămâna trecută.
                          Probabil pentru logan cu freon vechi.

                          Pentru logan cu freonu R1234yf costa 100 lei verificarea (cu 100 grame incluse) apoi fiecare suta de grame in plus costa 100 lei deci 100 lei/ 100 grame. Am sunat ieri sa intreb ca nu stiu ce sa mai fac cu aerul asta.

                          Masurat temperatura pe aeratoarele centrale, nu scade sub 10 grade neam. Alti colegi cu logan au 5-6 grade in mers si chiar 4 pe loc. Sa zicem o eroare de 1-2 grade intre termometru si masini dar tot e diferenta mare. La reprezentanta au zis sa revin spre sfarsitul lunii pentru a inlocui senzoul ala de la vaporizator care zic ei ca se schimba pe banda rulanta si au probleme.

                          Asta pentru ca incepe sa bage rece foarte greu, mai ales daca a stat in soare. Dar chiar si asa suspectez ca a pierdut iar freon pentru ca anul trecut scoteam sub 10 grade pe aeratoare. Am un OBD2 pe BT dar nu reusesc sa scot multe info. Despre ac am aflat doar presiunea, zice ca ar fi 17.2 BAR, si din cate imi aduc aminte e ok sa fie pe la valoarea asta.

                          Compresorul cupleaza si decupleaza, il aud... citesc la altii ca le baga congelator dupa 30 de secunde... 1 minut. Nici vorba la mine. Dupa 2-3 km sa zic ca incep sa simt rece mai binisor. Daca tot am platit garantie extinsa, as vrea sa o rezolv la reprezentanta nu sa ma duc prin alte serviceuri si sa dau alti bani.

                          Anul trecut mi-au zis ca au facut "update soft AC". In 2020 cea mai recenta completare cu freon, 200 grame si in 2019 (la 3-4 luni de cand o luasem de noua) schimbat conducta tur pentru ca pierduse tot freonul.

                          Anul asta reprezentanta a refuzat sa verifice instalatia AC pe motiv ca lor li se pare ca baga bine rece. Nici laptop, si de aparatul ala cu furtunele nici vorba. Au zis ca trebuie sa aiba o "cauza probabila intemeiata" ca sa o puna pe aparat pentru ca ala videaza si scoate apoi baga tot freonul si uleiul si nu merge pus asa aparatu pe garantie cu una cu doua.... Doar au verificat cu mana si au zis "ca se simte ca baga bine" dar termometrul zice altceva...

                          Sa fie si pierdere freon si senzorul ala de la vaporizator?
                          Last edited by Maskatu; 25 May 2022, 14:05.

                          Comment


                          • Originally posted by Maskatu View Post
                            ....Masurat temperatura pe aeratoarele centrale, nu scade sub 10 grade neam. Alti colegi cu logan au 5-6 grade in mers si chiar 4 pe loc. Sa zicem o eroare de 1-2 grade intre termometru si masini dar tot e diferenta mare. La reprezentanta au zis sa revin spre sfarsitul lunii pentru a inlocui senzoul ala de la vaporizator care zic ei ca se schimba pe banda rulanta si au probleme.
                            ...Am un OBD2 pe BT dar nu reusesc sa scot multe info. Despre ac am aflat doar presiunea, zice ca ar fi 17.2 BAR, si din cate imi aduc aminte e ok sa fie pe la valoarea asta.
                            ...Daca tot am platit garantie extinsa, as vrea sa o rezolv la reprezentanta nu sa ma duc prin alte serviceuri si sa dau alti bani.
                            ....Anul asta reprezentanta a refuzat sa verifice instalatia AC pe motiv ca lor li se pare ca baga bine rece. ...
                            Ce program\interfata ai folosit? Presiunea fluidului refrigerant pare una OK, daca doresti poti sa verifici si tu destul de usor temperatura vaporizatorului, cu AC-ul neutilizat cel putin o ora contact pe pozitia II (motor nepornit) vezi valoarea acesteia care trebuie sa fie egala cu cea masurata cu un termometru cu +/- 3°C, poti sa masori si rezistenta senzorului la diferite temperaturi, etc., la fel poti proceda si cu senzorul temperatura habitaclu, vezi atasat si doua capturi. Dar ca daca instalatia pierde freon sau are alte probleme atunci poate sa fie alta discutie si desigur ca cel mai bine este sa apelezi la garantie....

                            PS: daca doresti spune si iti pot trimite pe PM un programel usor de instalat si folosit, grija insa cu modificarile care se fac pe propria raspundere si cu asumarea riscurilor
                            Attached Files
                            Last edited by Gil26; 26 May 2022, 06:20.

                            Comment


                            • E normal, să nu vrea, se merge pe o procedură.

                              Put the vehicle in the shade, where the temperature is greater than or equal to 15 C minimum.
                              Close the bonnet.
                              Open the front windows.
                              Start the engine and let it idle.
                              Set the air conditioning controls with:
                              recirculation mode in the external position,
                              the ventilation distribution in "face" mode,
                              the temperature control to coldest temperature setting in front (and at the back, if it exists),
                              the speed of the passenger compartment fan assembly set to maximum (switch off the rear control if it exists),
                              the front side and centre air vents open with the vanes in a neutral position,
                              the air conditioning system must be turned on (indicator light illuminated).
                              Wait 5 minutes with the engine idling before taking any measurements.

                              FAULT FINDING PROCEDURE
                              The following two following conditions must be met:
                              the difference between T3 and the higher of the two values T1 or T2, must be greater than or equal to 5 C ,
                              the difference between T1 and T2 must be less than or equal to 2 C .

                              If one of these two conditions is not met, then the air conditioning system is not
                              working properly. Should this be the case, refer to the fault finding procedure for the
                              air conditioning system for the vehicle concerned.


                              Unde T3 e temperatura la grila de admisie aer exterior

                              T1 și T2 temperatura măsurată la același aerator sau aeratoare diferite , delta T= T1-T2

                              Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                              Comment


                              • Da, asa este, din pacate in unele reprezentante (evident ca nu toate, unele sunt OK) fie ca nu se vrea stie sau cunosc procedurile si nu se aplica sau nu se fac conform, iar si problemele tehnice legate de AC pot sa fie unele mai simplu de rezolvat altele necesita investigatii si analize mai amanuntite, in postul 298 am atasat extrase din procedura oficiala de diagnosticare, pentru cine doreste atasez si extrasul din manualul de reparatii privind verificarea AC din care s-a citat anterior (si poate este mai clar\complet).
                                Attached Files
                                Last edited by Gil26; 26 May 2022, 17:07.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google