Probleme Ralanti Logan II 0.9 Tce

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Al meu 0.9, cu motorul cald, dacă țin constant accelerația în gol la 1250 rot/min, motorul merge ușor bâlbâit. Acest impediment, face mașina să trepideze când se ia o curbă în treapta 2 si ai 1250 rot,adică la viteză mică. Se știe că nu prea este indicat să retrogradezi în treapta 1 când mașina este in mișcare, să nu forțezi sincronul treptei 1.

    Comment


    • Si eu am observat asta de pe la 17000 km, e ciudat pt ca nu apare mereu in aceleași conditii de temperatura ambientală sau umiditate, dar aproape mereu la prima pornire din zi cu toate ca cneori apare si la a doua. Am observat ca daca las motorul sa se stabilizeze pe loc la relanti sunt șanse mai mici sa faca (desi in manual scrie sa pleci imediat si sa mergi incet ca sa se încălzească).

      Comment


      • La prima pornire, pentru a evita bâlbâiala motorului, plec de pe loc fara a accelera ( atunci când nu pot aștepta 30-60 secunde). Cum incepe sa să scadă turația accelerez normal.
        Este adevărat că mă ajută "terenul", ieșire direct in stradă cu viraj dreapta, cu o mica bordura la strada.
        Comportamentul de tremurat la 1250 ture îl am și eu și îl pun pe seama echilibrări ansamblului.
        Logan 0.9 TCe 2018

        Comment


        • Dacă tremuratul la 1250 chiar și cu motorul ajuns în temperatură ar fi din soft adică dozaj aer/benzină necorespunzător, e posibil la remapare să se rezolve acestă problemă, deși nu cred că fabricantul nu a observat în loguri dacă ceva se întâmplă la această turație.
          Userul @Amiralul,făcând remapare, ne poate spune dacă a dispărut tremuratul la 1250.Nu știm dacă această problemă este din turbină, echilibrarea motorului sau altceva.

          Comment


          • Originally posted by mike-5 View Post
            Se știe că nu prea este indicat să retrogradezi în treapta 1 când mașina este in mișcare, să nu forțezi sincronul treptei 1.
            Gresit. Tocmai de aceea e sincronizata treapta I-a.

            Comment


            • Am spus în postul de mai sus să nu forțezi sincronul (în sensul de a-l proteja). Stilul de condus poate fi diferit. Retrogradează dumneata în mers într-a întâia (învață și pe alții să facă la fel) că așa e corect. Observ că sunteți unii pe aici care atacați aiurea.

              Comment


              • Nu am vazut niciodata un sincron de treapta a I-a stricat la o cutie de viteza de Logan. Oricum nu se strica pentru ca introduci tu din mers la viteza scazuta treapta a I-a. Si nu intra oricum daca ai viteza prea mare. Este un mit urban de pe vremea Daciei 1300 sau anterior. Ia incearca tu o cutie automata robotizata sau DSG sa vezi daca masina baga treapta a I-a din miscare in modul manual.
                Eu nu atac persoana ci ideea, asta e rostul unui forum, sa schimbam idei.

                Comment


                • Și Dacia 1300 avea sincron pentru treapta 1.

                  Comment


                  • Si eu am observat ca uneori are o balbaiala pe la 1250 de ture(rece/cald) , nu f tare(depinde cum gestionezi pedalele acc+ambreaj ).
                    Am facut update de soft la reprezentanta, mi-au schimbat si sond de oxigen (am abservat niste diferente la voltaj) .
                    Oricum eu tind sa cred ca aceste balbaieli au legatura cu modul de incarcare a bateriei , apar cand voltajul bateriei creste de la 13,1 ..si nu va zic ce fluctueaza incarcarea , cele mai mari valori le am vazut de 14,5 sau chiar mai mult .

                    A fost o imbunatatire de aprox 1500 de km dupa update softului (dar eu cred ca a fost reinstalare) ..consuma mai mult dar era foarte receptiva acceleratia la plecarile de pe loc .
                    Perioada aceasta de 1500 km a fost doar un fel de "rodaj " al calculatorului pana a invatat toti senzorii si a impus anumite valori de functionare a motorului .

                    Comment


                    • Maiorul1230
                      Scriu din experienta mea pe VAG, dupa ce a fost resetat ECU cei de la VAG au o procedura stricta de a baga calculatorul in procedura de relearning, se trece masina prin diferite regimuri de functionare. Procesul dureaza max 10 minute sau cativa kilometri de mers, sunt convins ca si la grupul Renault exista o astfel de procedura dar problema mare e ca nici la VAG nici la Renault, in Romania, "mecanicii" nici macar nu au auzit de asa ceva. M-a pasionat subiectul si am reusit sa gasesc pe niste servere din Brazilia documentatia originala VAG si cursuri de pregatire, acolo am vazut pentru prima data ca exista o procedura stricta de invatare a ECU. Faptul ca ti-au resoftat ECU fara a-l baga in procedura de invatare si ti-au predat-o asa cum a iesit cred ca nu e un lucru tocmai de laudat. Nu cred ca i-au trebuit 1500 de km sa invete, problema e ce a invatat si cum. Cat despre tensiunea de incarcare baterie torquemada scria ca e normal ce spui tu, pentru masinile su GEPDA si SS, deci nu e o problema. Balbaiala vine de la softul ECU, mai precis cum sunt argumentati parametrii functiilor cu valori de la senzori sau cu valorile implicite stocate in memoria ECU, valori scrise in procesul de invatare.

                      Comment


                      • @ ugabrielu , subscriu la cele scrise cu multumirile de rigoare si big like.
                        As mai adauga doar ca problema "adaptivilor" este la multe marci si e cam "general valabila" (pe aici a se citi si "discutiile" de pe un alt topic referitoare la o "invatare" facuta de multi dar fara a se intelege "rezultatele").
                        Dar bine scris, asa e, multi "mecanici" din reprezentante aplica "mecanic" procedurile de learning (egal care) si pana la urma nici parametrizarea nu e asa simpla, nici softul masinii nu ajuta de cele mai multe ori, valorile senzorilor pot fi relativ "citite" fata de cele implicite (cu limite foarte permisibile), revenirea la "vechile naravuri", etc.
                        Last edited by Gil26; 27 June 2020, 18:52.

                        Comment


                        • Pentru un motor 1.4 MPI, pentru relearning VAG are urmatoarea procedura:

                          ########################Regimul Warmup #######################################
                          Senzorul de temperatura lichid de racire si aer controleaza Warmup Enrichment.
                          Cu cat este mai rece lichidul de racire si aerul cu atat mai lung este impulsul de injectie combustibil.
                          Cu cat temperatura e mai scazuta cu atat lungimea impulsului va fi mai mare.
                          In momentul in care s-a ajuns la temperatura optima nu mai este nevoie de corectie a lungimii impulsului de injectie.
                          Daca motorul trebuie sa isi creasca temperatura ECU va modifica din nou marimea impulsurilor de injectie.
                          Daca sunt probleme de incalzire a motorului trebuie data atentie celor doi senzoti de temperatura, lichid si aer.
                          Sonda Lambda poate ajunge repede la temperatura operationala, de obicei imediat ce temperatura in camera de ardere
                          atinge valoarea normala de operare insa in continuare senzorul de temperatura lichid are cea mai mare autoritate.

                          ##################### Learning trip #########################################
                          Dupa ce a fost stearsa memoria prin decuplarea bateriei ECU initiaza un proces intern de testare a sistemelor si componentelor
                          acest proces de testare trebuie sa se faca astfel, trebuie sa se treaca prin regimul warmup urmat de 1,5 - 5 minute de condus
                          cu o viteza cuprinsa intre 80 km/h si 100 km/h in vitezele 4 si 5. In aceasta perioada de trip vehicolul atinge conditiile
                          necesare pentru a efectua o serie de monitorizari care sunt folosite pentru a determina starea sistemului si sa modifice
                          anumite conditii cum ar fi combustibilul si timing control. Se pune intrebarea daca vehicolul a efectuat aceste masuratori
                          si daca acesta indeplineste cerintele de trip.
                          Grupul 029 raspunde la aceste intrebari

                          Pasii ar fi urmatorii, pornesti motorul, il lasi sa ajunga la starea de functionare normala, fara a apasa acceleratia sau alte actiuni care
                          ar putea sa induca ECU in eroare apoi un drum de 1.5-5 minute cu treptele 4 si 5 cu viteza intr 80 si 100 km/h, abia atunci ECU e capabil
                          sa faca masuratori si ajustari corecte. Daca iei masina din service si apoi o tarasti prin oras cu 50 km/h si fara a lasa motorul sa ajunga
                          la parametrii optimi cred ca nu ii e tocmai bine ECU si ce reuseste el sa invete.

                          Este pentru un motor VW de 1.4 aspirat nu pentru un motor Renault de 0.9 cu turbina, am scris acest exemplu pentru a arata ca procesul de invatare al ECU nu se face oricum sau dupa ureche, am convingerea ca exista o procedura similara si pentru motorul 0.9 Tce.
                          Dar care e aia?

                          Comment


                          • Mai exista 1.4 mpi la VW? Ca nu cred ca se mai fabrica de 15 ani? Si o procedura veche de 15 ani...
                            Si pentru mine VW nu e un exemplu, m-am convins ce minunatii fabrica.

                            Comment


                            • la vw n o mai esista dr la scoda este sigur

                              Comment


                              • Probabil nu se mai fabrica 1.4 insa soselele sunt pline de ele. Ideea comentariului era ca nu poti sa resetezi, resoftezi, etc. ECU apoi ii dai cheie si mergi in treaba ta. Trebuie sa treci ECU prin procesul de relearning, obligatoriu, altfel te poti trezi cu tot felul de minuni incepand de la consumuri dubioase si pana la tremurat/balbait lipsa de putere. Am citat procedura de la VAG care dadea obligatoriu si nu optional procesul de relearning. Am convingerea ca si la grupul Renault exista astfel de proceduri pe care angajatii service-urilor ar trebui sa le cunoasca si sa le stapaneasca.
                                Eu cand am luat masina din reprezentanta, era un tinerel pe acolo, probabil geniul in materie de electronica si software care mi-a spus ca trebuie sa scoata masina din regimul de depozitare sau ceva de genul asta. Dupa mai multe incercari nereusite mi-a spus ca nu poate si m-a aburit cu niste explicatii de m-a durut capul. Daca voi avea probleme cu masina pe partea de electronica si voi merge la reprezentata respectiva, acel tinerel va trebui sa mi le rezolve, eu am mari dubii ca va reusi. Fug astia de carte ca dracu de tamaie.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google