Logan Cu Motor 1.0 Sce Pareri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • gabrieln1960
    replied
    Bine v-am regasit! Avem masina noua, asa ca va invit la bord. Facem primii kilometri cu Dacia Sandero Stepway, Sce 73 CP, motor pe benzina de 1 litru. Unde m...

    Leave a comment:


  • gecmc94
    replied
    Legatura are pentru ca eu vorbeam de depasiri, nu de mers constant. Am si facut o demonstratie excelenta a situatiei. Pe care te rog sa o mai citesti inca o data. Nu este un atac la masina ta. Sunt date si formule stiintifice, oricat le-ai vrea disparute.
    Sigur ca ai mers si cu 140, nu sunt sigur ca aveai si masina incarcata. Dar sigur nu ai ajuns la 140 de la 110 in 10 secunde. Ai accelerat intr-un timp mai lung. Ori eu vorbesc despre o depasire pe care trebuie sa o faci intr-un timp limitat si chiar destul de mic. Am considerat ca 2-3 secunde te asiguri si apoi ai 10 secunde sa faci depasirea si sa te retragi din nou pe B1.
    Last edited by gecmc94; 15 March 2020, 19:11.

    Leave a comment:


  • jr65
    replied
    Nu stiu ce legatura are demonstratia de mai sus, cu ce am scris eu.
    Eu mi-am spus parerea, din experienta proprie, despre comportamentul masinii din dotare, asa cum presteaza in regim urban vs extraurban. Si in raport cu celelalte masini aflate simultan in trafic.
    Calcul acesta la un click copy-paste, presupun ca se aplica si celorlalte masini de pe drum, in aceleasi conditii.
    Aplicarea, interpretarea calitativa si concluziile conteaza.
    Concluzia (ultima propozitie) nefiind in engleza e si eronata.
    Adica ai epuizat toti caii putere ai motorului 1.0 la 110km/h (fara a mai lua in calcul si aerodinamica etc). Dar a spus si eu, poate ma confirma si alti colegi, ma jur ca am mers cu peste 140 km/h. Si nu era drum la vale si nici in cadere libera.
    E posibil sa fi intrat in siajul vreunei masini mai tari si poate de acolo ?
    Fara sa fim exhaustivi, scolareste in limba romana, capacitatea de accelerare a unui motor, fie el termic, electric, etc, este proportionala cu rezerva de cuplu disponibila in respectivul punct de functionare. Adica diferenta dintre cuplul nominal (aici 73Nm) si cu cuplul rezistent (moment inertial al masei, componenta gravitationala la deal, cuplu de frecari cu aerul, etc).
    Sau altfel, in conditii identice, motorul 1,5 dci cu un cuplu nominal mai mare, va accelera mai usor decat micul 1.0.
    Calculul in cai putere e corect, dar nu asta spune el.
    In mod surprinzator, motorul poate livra la aceeasi viteza puteri diferite. Nu inseamna ca daca am atins 110, gata, calculate and end of store.

    Leave a comment:


  • gecmc94
    replied
    JR, accelerarea in mediul urban este diferita de accelerarea in regim de autostrada. Am facut niste calcule pentru tine.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Drag_(physics)

    Masa masinii: 975 kg (dar cum nu imi este clar daca este cu sau fara roata de rezerva, adaug si 25 de kg pentru rezerva si scule din portbagaj, kitul de prim ajutor, cric). Deci 1000 kg, goala, fara combustibil.
    Cand punem si 4 adulti de 75 kg, bagaje de 50 kg si combustibil de 50 litri ne ducem spre 1400 kg.

    Ca sa acceleram masina goala (1000 kg) de la 0 la 30 km/h in 10 secunde avem nevoie de o putere de 4.65 cai putere, neglijand coeficientul de franare aerodinamica. Masina noastra are 73 cai putere la 6800 rpm. Deci, avem rezerve de putere.
    Ca sa o acceleram plina, incarcata cum am spus, la 1400 kg, avem nevoie de 6,5 cai putere.

    Ce se intampla daca o acceleram de la 80 la 110 km/h, deci tot o diferenta de 30 km/h in 10 secunde? De cata putere avem nevoie? De aproape 30 cai putere. Inca avem rezerve in motorul nostru, dar sa nu uitam ca am ignorat pana acum rezistenta aerului. Intuim ca rezistenta este mult mai mare la 80 km/h decat la 10 km/h, nu-i asa? Oricine a biciclit putin in viata asta, stie ca depinde de cubul vitezei (adica viteza la puterea 3).

    Screenshot_2020-03-15_16-26-12.png

    Sa vedem masina incarcata accelerand de la 80 la 110 km/h. Este nevoie de 41-42 cai putere. Fara efectul aerului.
    Screenshot_2020-03-15_16-29-34.png
    Formula puterii necesare in functie de coeficientul aerodinamic si suprafata expusa la inaintare este mai complicata si putin relevanta. Avem acest exemplu de calcul.
    A car cruising on a highway at 50 mph (80 km/h) may require only 10 horsepower (7.5 kW) to overcome aerodynamic drag, but that same car at 100 mph (160 km/h) requires 80 hp (60 kW)

    Deci, o masina are nevoie de 10 cai putere sa invinga forta de rezistenta a aerului in croaziera la 80 km/h. Si de 8 ori (adica 2 la puterea 3) mai mult la 160 km/h. In cazul depasirii noastre, vrem sa ajungem la 110 de la 80, deci un raport de 1,375 la puterea 3. Adica de 2.6x. Ne mai trebuie 26-30 cai putere. Deci 42 cai putere sa acceleram si 30 ca sa invingem aerul (presupunand ca nu exista vant si neglijam turbulentele aerodinamice produse de un tir.... ceea ce nu este chiar corect, asta pentru cine a simtit masina ca tremura cand trece un tir pe langa).

    Din calculele de mai sus, se pare ca tocmai am epuizat tot bugetul de putere pe care il are masina: 42 + 30 = 72 cai putere.

    Leave a comment:


  • jr65
    replied
    Subscriu la ce au scris mai sus colegii cu 1.0 sce.
    (un amendament poate la Guest, trepidatii erau la debreiere sau la ambreiere ?)
    E un cliseu din comentarii inca dinainte de lansarea pe piata, cum ca ar fi un motor doar pentru oras. Ah da, si mai uzitat:
    e bun, daca vrei sa te deplasezi doar din A in B (ma intreb ce fac altii cu motoare mai tari, probabil ca merg mai departe, in C, in D,...,Z).
    Sau ca e in 3 pistoane si e dezechilibrat din cauza asta.
    Au fost si sunt motoare cu 1, 2, 3, 4, 6, 8, 12 cilindri.
    In linie, in V, boxer, etc.
    Echillibrarea se face pentru fiecare piston in parte. Evident ca vibratiile rezultate sunt diferite, cum diferit suna muzica unei orchestre simfonice mari, fata de o orchestra de camera.

    In ce ma priveste, am mai scris, sunt mai satisfacut de cum se comporta in exterior dacat in oras. In mers urban inseamna multe demaraje, accelerari. Si daca accelerarea e problema lui, atunci de ce ar fi destinat pentru mers urban ?
    (daca mai si trepideaza ambreiajul la plecare, cum il apuca, in cazul meu ...)
    In luna mai, micul meu gigant Sandero 1.0 face a doua revizie. Pana acum a alergat aproape 24 000 km, 50/50 % urban/exterior.
    In primul an consumul de ulei aproape zero.
    Anul acesta am completat de curand 200+100 ml.
    Concluzia mea : prin natura imprejurarilor am avut drumuri pe autostrada si am mers cu 120-130, chiar 140 km/h ( apropo, tiruri cu 80 km/h vezi poate prin localitati).
    Aici zic ca a aparut scaderea nivelului de ulei si asta numai dupa ce am oservat uzura lui. Deci cred ca mersul a la long, cu peste 4000 rpm se simte. Inclusiv consumul de benzina creste mult in regim de autostrada peste 120 km/h .
    Sub acesta viteza insa, ca e autostrada sau DN, pentru asta consider ca a fost conceputa motorizarea. Benzina sub Matiz si nu haleste nici ulei.
    Mai vorbim, dar ca sa nu fiu inteles gresit, masina e ok in gama ei si in gama mea. Nu o compar cu vreun bmw si nici eu nu ma cred 007.

    Leave a comment:


  • Guest
    Guest replied
    Originally posted by gecmc94 View Post

    Sa fie oare problema cauzata de multele porniri de motor, zeci pe zi, pe care le face un taxi? Cursele sunt scurte, nu permit reincarcarea bateriei asa ca alternatorul are mereu de incarcat o baterie insetata de curent. Deci si viata mai scurta a alternatorului.
    Posibil sa fie si asta o cauza , dar pentru mine nu e o problema.Avand in vedere regimul dur de utilizare al masinii sa se defecteze doar atat in 190000 de km ,este mai mult decat bine.

    Leave a comment:


  • george.sce
    replied
    La taxi clientul plateste si pornirea asa ca nu e problema. Cumparam tot ce trebuie, daca nu nou luam SH dar bun.

    Leave a comment:


  • gecmc94
    replied
    Originally posted by Bonzaiu View Post

    Legat de fiabilitate , am un coleg in taximetrie care a ajuns cu acest motor la 190000 de km fara interventii majore, distributia si ambreiajul inca nu le-a schimbat ( nu dau semne de uzura). A avut o problema cu alternatorul ca nu incarca cum trebuie la 110000 km ( a fost schimbat cu unul sh , problema a continuat pana a pus unul nou pe original pret 16000 de lei) din cate am inteles aceasta problema este destul de intalnita pe la 100000 pica alternatorul.
    ​​​​​
    Sa fie oare problema cauzata de multele porniri de motor, zeci pe zi, pe care le face un taxi? Cursele sunt scurte, nu permit reincarcarea bateriei asa ca alternatorul are mereu de incarcat o baterie insetata de curent. Deci si viata mai scurta a alternatorului.

    Leave a comment:


  • alex1ioan
    replied
    Masina face 2 ani in aprilie si se pregătește de revizie. Exceptând culoarea, uleiul nu a fost completat nici un garam de aproape 10k km si 11 luni , mers preponderent oraș și in weekend pe DN. Eu , personal, sunt mai mult decat mulțumit și nu incerc sa conving pe nimeni. Drumuri bune!
    Last edited by alex1ioan; 15 March 2020, 12:34.

    Leave a comment:


  • alex1ioan
    replied
    20200315_110745.jpg 20200315_110900.jpg 20200315_110607.jpg 20200315_110818.jpg 20200315_110810.jpg 20200315_110841.jpg 20200315_110757.jpg

    Leave a comment:


  • Guest
    Guest replied
    Originally posted by vali2008 View Post
    Salutare!
    Felicitari penteu alegere, o gandire practica.
    Presupun ca tamponul motor si cel cv le-ai schimbat in afara garantiei..au fost probleme, erau trepidatii mari, acum se simte diferenta?
    Salut!Cu masina nu am fost deloc in garantie . Avand in vedere faptul ca am pus instalatie gpl pe masina de cum a iesit de pe portile fabricii, am considerat ca a iesit din garantie. Cu toate ca am intrebat la Dacia si mi-au spus ca ar mai fi valabila garantia. Dar m-am gandit ca eu voi face reviziile acolo la pret de reprezentanta si cum apare o problema de rezolvat pe garantie imi vor spune ca masina nu e in garantie deoarece are instalatie gpl montata. Asa ca am optat sa o fac in alt service.
    Legat de tampon motor si c.v am hotarat sa le schimb deoarece atunci cand debraiam trepida foarte tare( deoarece motorul este in 3 cilindri , este foarte dezechilibrat). Acum consider ca le-am schimbat degeaba caci si aceste tampoane schimbate de putin timp fac la fel cred ca mai rau, maxim 5000 km a tinut minunea( am pus tampoane originale , toate piesele care le schimb le pun originale, deoarece este o masina care produce bani si consider ca trebuie ingrijita pe cat de mult posibil)
    Legat de putere masina ofera exact ce e nevoie sa ofere o masina de 7000euro ( noua). Ma descurc cu masina in oras de minune iar la drum lung este exact ce e nevoie. Ma deplasez din A in B cu costuri minime. Masina este eficienta chiar si pe autostrada, la un mers normal.
    Legat de confort, am retapitat toate scaunele cu piele ( costul a fost 700 de ron ) ,am considerat ca este mult mai usor de facut curatenie. Scaunul soferului nu este foarte confortabil( avand in vedere ca stau pe acel scaun pana la 12h nu e tocmai confortabil) , asa ca am schimbat scaunul soferului cu un scaund de bmw( mi se pare mult mai confortabil).
    Legat de fiabilitate , am un coleg in taximetrie care a ajuns cu acest motor la 190000 de km fara interventii majore, distributia si ambreiajul inca nu le-a schimbat ( nu dau semne de uzura). A avut o problema cu alternatorul ca nu incarca cum trebuie la 110000 km ( a fost schimbat cu unul sh , problema a continuat pana a pus unul nou pe original pret 16000 de lei) din cate am inteles aceasta problema este destul de intalnita pe la 100000 pica alternatorul. Masina nu e perfecta dar consider ca e cea mai buna alegere pentru un om de rand cu un nivel de trai decent ce are nevoie de un mijloc de transport si care nu are asteptari de bmw de la o masina de 7000 euro(noua).
    Pentru mine e perfecta , toti banii imi raman in buzunar si nu pierd timp ( foarte pretios pentru mine) prin service, avand in vedere ca fac intr-un an aproximativ 80000km.
    Si daca aveti dubii in a pune gpl pe masina va recomand sa va puneti fara a mai sta pe ganduri, merge foarte bine pe gpl exact ca pe benzina. Iar costurile sunt reduse la jumatate.
    ​​​​​

    Leave a comment:


  • Catalin12345
    replied
    O principala problema a soferilor de pe aceste meleaguri este depasitul. Multi isi pun viata in pericol prin manevre pur si simplu nebune, mai ales pe dn-uri, iar peste cativa km stau cu nasu in telefon si incurca traficul. Bagatul cu tupeu nu trebuie sa exite in capul soferilor indiferent de masina.
    Eu fac 70% A1 Bucuresti-Pitesti si nu am incurcat niciodata pe nimeni, chiar imi place cum se descurca pe autostrada pentru un motor de 73 cp, ideea este sa gandesti preventiv si sa dai treapta potrivita- atat cu motorizarea aceasta cat si cu alte motorizari.
    Motorul nu consuma ulei, iar consumul de carburant este mai mult decat multumitor.

    Leave a comment:


  • alex1ioan
    replied
    Asta e doar o ipoteză, neconducand acest motor, poti face diferite scenarii, motorul chiar acelereaza bine, spre surprinderea multora (chiar si a mea, la inceput), daca sti sa retrogradezi cum trebuie. Oamenii care au astfel de motoare " stie" ce este. si chiar merg pe autostrăzi, cu depasirile de rigoare. Ca sa faci depășiri in siguranta, cand din spate iti vin masini cu sute de cai, parerea mea e ca nu prea ai ce cauta la Dacia.
    Confirm cele spuse de colegul Guest ( bine ai venit pe forum! ) privind consumul de ulei, carburant si " o alegere buna" pt mine. Revin cu poze.
    Last edited by alex1ioan; 15 March 2020, 06:44.

    Leave a comment:


  • gecmc94
    replied
    In teorie ai dreptate daca banda a doua este libera cel putin 20 de secunde, cand esti in spatele unui tir care merge cu 80 km/h.
    In practica, daca nu ai banda a doua libera acest interval de timp, intre 20 si 30 de secunde, cu un motor "de oras" si o masina incarcata, accelerarea pe care o vei avea de la 80 km/h va fi mult mai mica decat a masinilor care vin lansate pe banda a doua cu 120-130 km/h.
    Daca vei dori sa te bagi, cu tupeu, pe B2, fara sa fie libera intervalul de timp mentionat, la o astfel de diferenta de viteza intre B2 si B1, cu o masina care accelereaza greu, te vei expune unui risc destul de insemnat de accident de tamponare din spate. Iar daca cel din spate evita unul, franand tare, atunci vei primi asa de multe flashuri si claxoane, ca dupa zece manevre de depasire, o vei face pe urmatoarea doar cand B2 este libera.

    Nu prea se mentine viteza constanta pe autostrada decat daca mergi doar pe B2. Dar mersul obisnuit este o continua miscare de pe B1 pe B2 si inapoi pe B1. Ai avut 130 pana cand ai intalnit un grup de doua tiruri separate de 100-200 m. Depasesti pe primul, treci din nou pe B1, din spate vin masini. Nu vei mai putea face depasirea si trebuie sa incetinesti la viteza tirului din fata, 80 km/h. Deci noua depasire nu se mai face cu 130 km constant, ci accelerand de la 80. O masina incarcata si un motor "de oras" s-ar putea sa faca manevra mai riscanta.

    Leave a comment:


  • dizy82
    replied
    Originally posted by gecmc94 View Post
    Exact pentru asa ceva a fost masina optimizata: curse de oras, 1-2 pasageri. Nu patru, cu bagaje de 100 kg si cu pretentii de a face depasiri pe autostrada. Daca stii ce cumperi, atunci ajungi un client multumit.
    Cred ca ai vrut sa te referi la mersul pe DN-uri unde ai o singura banda pe sens. Acolo intr-adevar sunt mai problematice depasirile cu motorizarile slabe. Dar pe autostrada nu vad ce probleme sa ai atat timp cat ajungi la 130 Km/h

    Leave a comment:

Working...
X
Anulare DPF
Politica de Securitate Google