Compresie scăzută

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Compresie scăzută

    Posesorii de Logan 3, vi s-a-ntâmplat, ca mașina, să fie cu motorul oprit în viteză și într-o pantă mică, fără frâna de mâna trasă, să se ducă la vale?
    Am schimbat viteza și tot așa procedează. Probabil este motorul mic, în 3 pistoane, nu are compresie bună. Acum trag frâna de mână, indiferend dacă este pantă sau nu.

  • #2
    Scrie si in carte, masina se asigura cu frana de stationare (de mana cum i se mai spune, desi la unele masini e tot la picior). Nu te baza introdusul masinii in viteza, motoarele moderne, mai ales pe benzina, nu prea fac frana de mana si nu prea blocheaza masina la stationare.
    Eu trag frana de mana dintotdeauna, la toate masinile. Daca o folosesti frecvent nu se blocheaza nici macar la Dacia 1300. Am vazut accidente din cauza masinilor lasate doar in viteza.

    Comment


    • #3
      ......eventual și cu contactul pusglumesc, desigur.

      Comment


      • #4
        Da, am fost admonestat de diverse persoane că "de ce nu las mașina parcată băgată în viteză" - de ce folosesc frâna de parcare - cam la orice mașină pe care am deținut-o.

        E o chestie cu lasat mașina în viteze, obiceiul ăsta prost văd că persistă și se moștenește inclusiv la cei care conduc de foarte puțin timp..., efectiv, cei mai în vârstă își lasă urma și asupra începătorilor, fără a avea nici o justificare, adică e foarte greu să mai găsești mașini la care frâna de parcare să fie incredibil de slabă încât mașina să plece singură în pantă/rampă....

        Și da, motorul de pe L3 nu produce cine știe ce frână de motor și efectiv nu se opune la mișcarea roților.

        Nu e vorba că "compresia nu e bună" - motorul face compresie, dar doar atât cât are nevoie, și când vrei să poluezi mai puțin rezultă și o nevoie mai mică de compresie...

        HR10DE original aspirat de la Nissan avea o compresie de 11,2:1 cu o putere de 70-80cp și a fost destinat pentru norma Euro5;

        H4Dt (HR10DET) deci TCe 90/100 de la Renault are o compresie de 9,5:1 destinat inițial pentru Euro6B și apoi adaptat la C, D-Temp și în final actualul D (Euro6.3), cu o masă de 87-88kg.

        K9K g8 Blue dCi 95cp Euro6 are o compresie de 15,1:1 cu o masă de 130kg...

        Nu știu câtă opoziție poate face un motor atât de puțin masiv, construit cu materiale cât mai ușoare, proiectat dinadins cu frecare extrem de redusă...

        Comment


        • #5
          Compresia e o non-problemă la motoarele Otto sau Diesel care nu sunt modificate pentru așa ceva!

          Frâna de motor la motoarele pe benzină și Diesel nu se realizează din compresie - pentru că efortul de compresie se irosește imediat când pistonul coboară..., adică se anulează - frâna de motor la benzinare se face prin închiderea clapetei de accelerație, clapetă care determină cât aer intră în galeria de admisie.

          Dacă clapeta se închide de tot (cu accelerația liberă, deci fără injecție de combustibil) atunci în galeria de admisie se formează vacuum și acest vacuum face ca efortul motorului să frâneze roțile cuplate la el prin CV.

          Dacă clapeta de accelerație nu se închide de tot, vacuumul creat e mai slab și automat frâna de motor e mai slabă.

          La H4Dt se pare că clapeta de accelerație rămâne neașteptat de deschisă și se creează foarte puțin vacuum - deci frână de motor foarte slabă, cam cu 30-50% mai slabă decât la 1.5dCi 65cp pe care l-am avut anterior.

          Cu 1.5dCi 65cp puteam parcurge în frână de motor ~800m de la 100 la 50km/h , în timp ce cu H4Dt depășesc foarte ușor 1.000m în frână de motor de la 100 la 50kmh, ambele testate pe drum plan, de câmpie, firește...

          Faptul că motorul H4Dt e mic, ușor și cu frecare redusă înrăutățește și mai mult situația...

          Motoarele Diesel nu au clapetă de accelerație cu care să facă vacuum în galeria de admisie, ele produc frână de motor în special datorită maselor mobile și frecării - pentru că, așa cum am spus mai sus, orice efort de compresie se anulează imediat pe timpul în care pistonul revine la poziția de dinaintea compresiei, deci contribuția compresiei la frâna de motor este neglijabilă.

          Doar anumite motoare Diesel au un mecanism care permite eliberarea aerului din cilindru la sfârșitul compresiei fără aprinderea motorinei, astfel încât energia acumulată la compresie să nu fie returnată către arborele cotit - și astfel efortul de compresie să fie anulat - ci prin deschiderea prematură a valvelor de evacuare se obține o frână de motor mult mai mare decât din energia consumată cu masele mobile și cu frecarea.

          Comment

          Working...
          X
          Anulare DPF
          Politica de Securitate Google