Acceleratie neliniara - in valuri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Acceleratie neliniara - in valuri

    Salutare,

    Am sesizat la doua service-uri aceasta problema, chiar si la vocea clientului. La mine a inceput sa fie sesizabila cam pe la 1.5 ani de la achizitie. Desi pe tester nu apar erori, motiv pentru care service-ul nu se apuca sa demonteze toata masina, acceleratia prezinta niste trepte de mai multa mai putina putere aproximativ cam la 200 de turatii in toata plaja dintere 1500 si 3000 de turatii atunci cand pedala de acceleratie este apasata nici prea putin dar nici prea tare. Aceste valuri pe care la face nu se simt in treapta 1, se simt cel mai tare in treapta 2, se simt si in treapta 3 si incepand cu treapta 4 se tot atenueaza, intr-a 6-a insesizabile. Stiti vreun service din romania care sa stie sa rezolve asta? Mai am 2 ani de extenso si as vrea macar sa descopar exact cauza. Simptomele sunt aceleasi pe ambele combustibile. Multumesc.

  • #2
    MyBorg welcome to the club!
    Am aceleasi simptome, ca si multi altii. Turbina e de pe clio doar ca ieftinita
    Ai uzura supapa descarcare turbo si/sau tijei prin care actuatorul controleaza supapa. Reconditionarea este posibila
    DFA decrie toate simptomele care le gasesti pe

    Să ne țină turbinele!

    Comment


    • #3
      Mai mentionez ca turbina mi-a fost inlocuita cu modelul nou si calculatorul de injectie a fost resoftat. Cu toate acestea, problema nu s-a rezolvat.
      Cu stima,

      Comment


      • #4
        nu vei scapa de asta. am luat eu toate service-urile la mana. de la raspuns gen e de la gaz, sau benzina, mai mergi cu ea asa, pana la reset parametrii ( a mers ok cateva sute de km si a revenit) schimbat turbina si tot asa. M-am lasat pagubas, tinand cont ca oamenii din service sunt petarde... la inceput a facut pe benzina, dupa pe gpl si benzina.

        Comment


        • #5
          Originally posted by MyBorg View Post
          ...... acceleratia prezinta niste trepte de mai multa mai putina putere aproximativ cam la 200 de turatii in toata plaja dintere 1500 si 3000 de turatii atunci cand pedala de acceleratie este apasata nici prea putin dar nici prea tare......
          Pentru a scăpa total sau parțial de accelerația neliniară ai nevoie de "recalibrare EWG" - mergi la orice service Dacia, le spui simptomele și le dai și soluția.
          Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

          Comment


          • #6
            update:
            - avand in vedere dezbaterea acestui subiect cu inteligenta artificiala am efectuat un test, timp de o saptamana am circulat cu un filtru de aer suplimentare monatat in apropierea gurei de admisie a aerului, am atasat poza cu incarcarea acestuia dupa parcurgerea a aproximativ 300 KM;
            - rezolutia data de inteligenta artificiala la simptoma fluctuatii de putere este urmatoarea:

            "
            case: Probleme cu aerul și amestecul aer-combustibil
            • Simptome: Motorul merge sacadat, există fluctuații de putere sau rateuri.
            • Cauze posibile:
              • Filtru de aer murdar: Restricționează fluxul de aer către motor.
              • Senzor MAF (debitmetru de aer) defect: Trimite informații incorecte către ECU, ceea ce afectează amestecul aer-combustibil.
              • Scurgeri în sistemul de admisie: Amestecul aer-combustibil este dereglat.
            • Rezolvare: Curățarea senzorului MAF, înlocuirea filtrului de aer sau repararea scurgerilor.
            ​"
            - rezultatele obtinute de mine: dupa aproximativ 5 zile de utilizare a unui filtru de aer suplimentar, fluctuatiile simtite anterior au disparut treptat pana la aproximativ 90%, a ramas o singura fluctuatie pe la turatia de 1500 de ture in treapta a 2-a si atat
            - imediat ce am indepartat filtrul de aer suplimentar fluctuatiile repetate au inceput sa apara din nou
            - concluzia pe care o trag eu este ca lambda detecteaza ca emisia nu contine ceea ce este necesar pentru euro6 si automat taie canitatea de amestec ceea ce rezulta in reducere accelerare/putere
            - deci in principiu root-cause la faptul ca aceasta simptoma apare dupa o anumita utilizare(variabila in KM parcursi) are mai degraba legatura cu calitatea filtrului de aer utilizat de producator si mediul in care autoturismul este utilizat(in Romania soseaua nu se spala decat de ploaie, adica foarte rar, majoritatea masinilor din fata ta sunt aduse din strainatate second hand pe motorina + calitate aer indoielnica). Cum sa reduci noxele daca inhalezi noxe, de unde atat oxigen necesar la catalizare..
            Attached Files

            Comment


            • #7
              Originally posted by MyBorg View Post
              .........- deci in principiu root-cause la faptul ca aceasta simptoma apare dupa o anumita utilizare(variabila in KM parcursi) are mai degraba legatura cu calitatea filtrului de aer utilizat de producator si mediul in care autoturismul este utilizat.
              Concluzia ta nu prea se potrivește cu experiența, din păcate mersul în șuturi/valuri/neliniar poate fi prezent atât cu filtrul de aer murdar (înainte de schimb/revizie) cât și cu el nou-nouț (după schimb/revizie).

              Mersul în șuturi/valuri/neliniar poate fi prezent inclusiv la mașini proaspăt ieșite de pe linia de asamblare...

              Ai putea observa mai clar acest fenomen conectând un tester adecvat la portul OBD2 al mașinii, cu care se pot vedea "căderile" de presiune (șuturile/valurile) provocate de o etanșare insuficientă a supapei de descărcare - etanșare insuficientă care are multiple cauze interconectate între ele și care au fost discutate extensiv pe forum și pe Wiki.

              Nu mă înțelege greșit, nu vreau să-ți neg contribuția la acest subiect. doar că el trebuie privit din mai multe unghiuri, fiind mai complex.
              Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

              Comment


              • #8
                concluzia de necunoscator, spalam soseaua mai des, iesim toti la munca patriotica, apa si sapun odata pe saptamina cel mai bine duminica, si in plus interzicem mizeriile de motoare diesel !!


                Buna intelighentia asta artefeciala, tot respectul sa ne traiesti cocoana !
                Last edited by george.sce; 1 week ago.

                Comment


                • #9
                  Trecand peste glumele de taximetrist foarte ieftine (nici macar de doi lei)

                  Originally posted by DFA View Post
                  ....
                  Ai putea observa mai clar acest fenomen conectând un tester adecvat la portul OBD2 al mașinii, cu care se pot vedea "căderile" de presiune (șuturile/valurile) provocate de o etanșare insuficientă a supapei de descărcare - etanșare insuficientă care are multiple cauze interconectate între ele și care au fost discutate extensiv pe forum și pe Wiki.

                  Nu mă înțelege greșit, nu vreau să-ți neg contribuția la acest subiect. doar că el trebuie privit din mai multe unghiuri, fiind mai complex.
                  Subscriu in totalitate si am mai facut cateva sublinieri in acest citat pentru ca acest simptom \efect poate avea mai multe potentiale cauze, fiind mai compex si existand multe interdependente.
                  Last edited by Gil26; 1 week ago.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  Anulare DPF
                  Politica de Securitate Google