Schimb Ulei Dacia Logan 1.0 SCE

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    La mine a venit din fabrica cu uleiul la semnul maxim. Din pacate, in mare parte reprezentantele au un singur scop, profitul, in nici un caz "satisfactia clientilor". Numai bine!

    Comment


    • #62

      Buna,

      Am citit si eu acest topic. Sa inteleg ca, computerul de bord e atat de inteligent incat verifica calitatea uleiului si ne atentioneaza (prin acea cheie si masina in bord pe ceasul din dreapta) cand acesta isi pierde calitatile sau se ajunge la 20.000 de km sau 1 an?! Eu am facut prima revizie la 1an (13.880 km - conform fisei tehnice). De atunci au trecut 6 luni si am deja 14.000km parcursi de la prima revizie - pe kilometraj 27.800 (deci in ritmul asta o sa ajung la 20.000 inainte de 1 an). Am vrut sa ma duc voluntar la service dupa ce am parcurs cu acest ulei 15.000, mie m-i se pare cam mult 20.000. Sa inteleg ca pot astepta sa ma atentioneze computerul de bord si sa nu ma grabesc daca inca n-am facut 20.000km sau nu se implineste anul de la prima revizie?

      PS. Imi aduc aminte perfect ca am fost atentionat de computer (acea cheie cu masina) exact la un an fara 1 luna de când am cumparat masina (aveam vreo 13500km atunci). Deci ma apropiam de 1an sa inteleg? Ca de calitatea uleiului nu putea fi vorba deoarece acum am 14.000km de la prima revizie si inca n-am nici un semnal al computerului. Evident tot ce am scris aici se aplica modelului LOGAN SL PUS 1.0 SCE (iesit pe poarta fabricii in 23 decembrie 2017)

      Multumesc de raspuns.

      Comment


      • #63
        OCS ul (oil control system), care gestioneaza intervalele de schimb, are un algoritm de calcul prin care ESTIMEAZA degradarea uleiului, avand in vedere porniri-opriri, viteza medie, temp. de regim si turatia motorului etc. In functie de toate aceste date, termenul de revizie poate fi decalat in sensul scurtarii nr. total de km, ramasi de parcurs pana la revizie.
        Last edited by IancuMIC; 7 February 2020, 08:59.
        Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

        Comment


        • #64
          Originally posted by cbota View Post
          Buna,

          Am citit si eu acest topic. Sa inteleg ca, computerul de bord e atat de inteligent incat verifica calitatea uleiului si ne atentioneaza (prin acea cheie si masina in bord pe ceasul din dreapta) cand acesta isi pierde calitatile sau se ajunge la 20.000 de km sau 1 an?! Eu am facut prima revizie la 1an (13.880 km - conform fisei tehnice). De atunci au trecut 6 luni si am deja 14.000km parcursi de la prima revizie - pe kilometraj 27.800 (deci in ritmul asta o sa ajung la 20.000 inainte de 1 an). Am vrut sa ma duc voluntar la service dupa ce am parcurs cu acest ulei 15.000, mie m-i se pare cam mult 20.000. Sa inteleg ca pot astepta sa ma atentioneze computerul de bord si sa nu ma grabesc daca inca n-am facut 20.000km sau nu se implineste anul de la prima revizie?

          PS. Imi aduc aminte perfect ca am fost atentionat de computer (acea cheie cu masina) exact la un an fara 1 luna de când am cumparat masina (aveam vreo 13500km atunci). Deci ma apropiam de 1an sa inteleg? Ca de calitatea uleiului nu putea fi vorba deoarece acum am 14.000km de la prima revizie si inca n-am nici un semnal al computerului. Evident tot ce am scris aici se aplica modelului LOGAN SL PUS 1.0 SCE (iesit pe poarta fabricii in 23 decembrie 2017)

          Multumesc de raspuns.
          Cam asa ceva.

          Comment


          • #65
            Nu te atentioneaza nici naiba, nu are Dacia senzor de calitate ulei, martorul din bord te avertizeaza cand faci 20k km sau an depinde cine se implineste prima.

            Comment


            • #66
              @ Petrea Iulian, in primul rand bun venit pe forum. Nu doresc sa te contazic, dar ar fi bine sa citesti mai atent ce a scris in repetate randuri IancuMIC despre OCS (are experienta si stie ce spune) pe acest topic si mai ales ultimul post.
              Pentru a sustine afirmatiile sale si a raspunde si colegului cbota atasez cateva capturi (sunt luate de pe tractorasul meu). Nu o fi softul de la Dacia cel mai sofisticat dar stie destul de multe. Numarul de kilometri pana la urmatoarea revizie se poate scurta functie de mai multe conditionari. Iar dilutia uleiului este destul de bine calculata. Pe langa multe altele face chiar si un calcul bolean al procentajului parcurs in diferite conditii (urban, drum sau autostrada).
              PS: din soft se poate vedea si la cati kilometri au fost facute reviziile si KM potentiali ramasi la fiecare revizie.
              Attached Files
              Last edited by Gil26; 26 February 2020, 06:12.

              Comment


              • #67
                Originally posted by florin112014 View Post
                Problema consumului de ulei o am si eu la doua Loganuri 1.0 sce. Mi s-a spus din reprezentanta ca pâna la prima revizie asa scade uleiul [emoji23][emoji23]. Vineri am facut prima revizie la un an si 13.800 km. Au bagat 3 litri, 5w/30 si nivelul pe joja e la jumate. Luni ma duc sa vad de ce? La un moment dat, asta pâna la revizie, am verificat uleiul si am avut surpriza ca nivelul pe joja sa fie sub minim. M-am dus în service i-au bagat atunci 2.2 litri. Asa am depistat eu ca acest motor papa ulei. Poate sa-mi spuna cineva daca dupa prima revizie a mai înregistrat consum de ulei?

                Asa arata joja dupa revizie!
                Nivelul trebuie sa fie intre minim și.maxim undeva la jumate după ce bagi 3 litri de ulei. Asta e specificata în cartea mașinii la 1.0sce, asa ca e ok nivelul.

                Comment


                • #68
                  Originally posted by Gil26 View Post
                  @ Petrea Iulian, in primul rand bun venit pe forum. Nu doresc sa te contazic, dar ar fi bine sa citesti mai atent ce a scris in repetate randuri IancuMIC despre OCS (are experienta si stie ce spune) pe acest topic si mai ales ultimul post.
                  Pentru a sustine afirmatiile sale si a raspunde si colegului cbota atasez cateva capturi (sunt luate de pe tractorasul meu). Nu o fi softul de la Dacia cel mai sofisticat dar stie destul de multe. Numarul de kilometri pana la urmatoarea revizie se poate scurta functie de mai multe conditionari. Iar dilutia uleiului este destul de bine calculata. Pe langa multe altele face chiar si un calcul bolean al procentajului parcurs in diferite conditii (urban, drum sau autostrada).
                  PS: din soft se poate vedea si la cati kilometri au fost facute reviziile si KM potentiali ramasi la fiecare revizie.
                  De luat în serios ce zice experimentatul.

                  Comment


                  • #69
                    @ pistritu nu sunt deloc "experimentat", detin o masina Dacia doar de 3 ani si cateva luni si mai am foarte multe de invatat despre masina mea.
                    Am vrut doar sa sustin cele scrise in postul#63 de catre reputatul coleg de forum cu exemple de pe masina mea. Destul de probabil ca unele lucruri sa nu fie valabile si pentru 1.0 SCE (ex procentajul parcurs in diferite conditii de la ultimul schimb de ulei) dar toate cele scrise de IancuMIC raman valabile.

                    Comment


                    • #70
                      Buna ziua,

                      A folosit cineva pentru LOGAN 1.0 SCE acest tip de ulei ?

                      Ulei Motor Polytron Full Sintetic 5W40 1L

                      Pareri de la cei mai experimentati....

                      Comment


                      • #71
                        nnn autoblog au folosit polytron dar nu stiu daca 5 sau 0w40. Au articol despre asta.

                        Comment


                        • #72
                          Multumwsc am citit, intradevar au folosit 0W40
                          Last edited by 77sky; 22 December 2020, 15:08.

                          Comment


                          • #73
                            Buna,

                            Dupa cum am spus cu doua postari mai sus, azi mi-am facut curaj si m-am apucat sa schimb eu singur uleiul si filtru de ulei. Ce am observat :
                            1. Am dat jos foarte greu scutul aici mă refer la suruburi, iar busonul de la baia de ulei l-am desfacut extrem de greu...a trebuit sa prelungesc bratul chei sa am un moment al fortei mai mare (asta stiu de la fizica - cu cat bratul e mai mare cu atat forta poate fi mai mica...de aceea nu deschizi usa impingand de langa balamale...).
                            2. Am observat ulei (nu neparat scurgere) pe la cutia de la distributie - cred ca de la primul schimb de ulei care l-am facut la DACIA SERVICE in care motorul a primit mai mult ulei decat trebuie - peste maxim si am observat numai dupa vreo 500 de km cand am verificat si am scos surplusul, am scris mai sus cum. Deci cred un semering....le multumesc pentru asta.
                            3. Au intrat in motor (am umplut si filtrul de ulei) cu totul exact 2.9 l cu joja la mijloc intre minim si maxim
                            4. Ulei folosit elf 5w40. Acum pe joja e transparent (cam ca un ceai de TEI) nu ca atunci cand am fost la DACIA si era spre maro deschis.
                            5. Am schimbat si filtru de aer cu aceasta ocazie desi dupa cum arata cel vechi cred ca mai putea merge inca 10.000km
                            6. Surpriza mare a fost la filtru de habitaclu (polen cum spun unii). Domnilor era negru...nu exagerez, cred ca nu l-au schimbat niciodata (masina are 2 ani jumate - teoretic a fost schimbat in vara 2020). Nici nu ma mir ca imi cam abureau geamurile in ultima perioada. Si cu el m-am chinuit ceva (la clemele acelea doua - mi-a fost frica sa nu le rup. Dar daca nu a fost desfacut niciodata nu ma mir). Dar las asta pe seama pozitiei incomode unde se afla. O sa vad cum stau cu aburirea geamurilor acum.

                            Intrebari :

                            1. Daca ma duc la SERVICE DACIA si le spun de uleiul aparut pe la cutia de distributie rezolva problema pe garantie (expira pe 24 iulie 2021). Aveam deja 10.000 de km cu uleiul schimbat in vara (revizia de 2 ani) si de aceea l-am schimbat nu am vrut sa mai fac 20 000 si pe urma sa il schimb...m-i se pare mult....
                            2. Oare ei cum schimba uleiul la SERVICE? intreb pentru ca, dupa cat de greu am dat scutul jos si ce greu am desfacut busonul de la baie nu cred ca l-au scos conform legilor gravitatiei. Cred ca au aspirat cu o pompa pe sus, si din aceasta cauza cred ca nu l-au scos pe jos si a mai ramas in motor, ceea ce explica si culoarea uleiului schimbat si surplusul existent....
                            3. Nu vreau sa acuz de rea credinta pe cei din SERICE (pentru ca nu am dovezi) dar nu ar trebui ca clientul sa vada ceea ce i se face la masina, nu stiu, poate prin supraveghere video ca la BACALAUREAT, pentru ca eu am fost invitat sa iau loc si sa privesc prin geam, dar nu am putut vedea ce a facut pentru ca masina era pe ”ultimul rand” si n-am vazut decat ca e ridicata....La ei totul a durat sub 30 de minute....la mine cu totul cam 1 ora...sa zicem dar eu n-am dexteritatea lor (si mijloacele lor). Ei au elevator, eu am avut ”groapa”....
                            Last edited by cbota; 30 December 2020, 13:55.

                            Comment


                            • #74
                              la daciaservice au scule pneumatice nu scot la muschi suruburile, asta e jmecheria ... cine poate .. oase roade ... daca nu va place mecanica mergeti la service Renault. platiti revizia cit face > 300 ron ... asta e, dacia ati vrut dacia aveti, ...

                              data viitoare fiti atenti unde dati banii vostrii munciti ... cine ia muncit..

                              Comment


                              • #75
                                Pe viitor când nu s-o mai găsi elf, poti pune fara probleme Castrol 5w40 Rn710, foarte bun uleiul lor,făcut pentru Renault.
                                Attached Files
                                Last edited by 77sky; 30 December 2020, 17:28.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google