Senzor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Senzor

    Salutări am și eu o mica problemă, am un MCV din 2020 diesel, de curând in bord mi-a apărut un senzor, am fost la un " mecanic " sa fac un test că eram și eu curios care este problema...după testul efectuat ia dat cod eroare P16BC,zicea ceva de catalizator și să caut pe internet ce înseamnă această eroare...sincer nu mă pricep mai deloc la mașini și de aceea am rugămintea să mă ajutați, va mulțumesc anticipat

  • #2
    Pentru a afla cauza exactă trebuie să pui mașina pe un tester Renault CAN CLiP (sau compatibil) - nu pe unul generic, multi-marcă.
    Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

    Comment


    • #3
      Salut Puitaumarius
      Asa cum bine a scris si DFA eroarea P16BC este una generica citita cu un program multimarca, o posibila “decodare” a ei poate sa fie: P =Powertrain Code, Problem is related engine, transmission and emissions systems; 1 =MFG – Manufacturer Specific; 6 =BBV Sensor Circuit Low Voltage; B =BBV Sensor Circuit Low Voltage; C =Transmission
      sau cateva “descrieri” generice multimarca:
      P16BC =Throttle Valve Adaptation Lower Stop Not Learned
      P16BC =Engine Controls Ignition Relay Feedback Circuit 3
      P16BC =Alternator FR Terminal Circuit/IGP Circuit Low Voltage (ACG Connector disconnected, IG1 terminal circuit open, FR terminal circuit open, ECM/PCM internal failure, B-CAN Frame can’t be received)
      P16BC =Engine Coolant Thermostat Low Temperature CO
      etc. …

      Nu stiu ce “mecanic” este acela care “citeste” o eroare si “zicea ceva de catalizator și să caut pe internet ce înseamnă această eroare …” dar inainte de a “presupune” ca este catalizatorul, vreun senzor, circuit, componenta, etc. si\sau de a schimba orice piesa sugestia mea este sa faci o diagnoza conforma cu un tester \program dedicat Dacia Renault (sau macar derivate ale acestora) ori programe multimarca dar profesionale (ex Autel, Launch, etc.) la cineva care si stie sa le foloseasca, sa analizeze rezultatele, sa faca verificarile necesare apoi sa rezolve cauza sau cauzele problemei.
      (iar daca acesta nu reuseste si daca oferi mai multe detalii si erorile sub forma DTCxxxxx sau DFxxx ori chiar poze din programul de diagnoza in care sa se vada tot ecranul, loguri, etc. atunci poate te putem ajuta cu detalierea lor mai concret)

      Comment


      • #4
        Din fericire nu e așa de simplu să pui un diagnostic și din păcate te pregătești de 385ron cât e un termostat.

        Atenție că eroarea poate duce la neautorizare regenerare și fiind mașină mai specială, dai de alte probleme.
        Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

        Comment


        • #5
          Din fericire masina este un Logan MCV 2020 1.5 dCi (probabil motor K9K872, 95 CP, cu AdBlue, etc.), nimic deosebit aici, iar sa pui un diagnostic nu este asa greu, trebuie doar ca cine diagnosticheaza masina sa aibe atat “uneltele” cat si cunostintele necesare, atata tot.

          Puitaumarius , da, poate sa fie si termostatul, insa asa cum am scris anterior primul pas este o diagnoza conforma (erori, parametri, stari , etc.) apoi functie de rezultate se analizeaza si se fac verificarile necesare si daca este cazul se inlocuiesc componentele defecte (grija ca si in cazul termostatului de obicei unii “mecanici” inlocuiesc tot corpul apa iar costul poate sa fie mai mare de 385 ron).

          Iti atasez doar ca info procedura de diagnosticare a unei erori DTC16BCxx =DF839 =Temperatura apa mai mica decat prag reglare termostat, poti vedea metoda de confirmare, verificarile electrice care se fac (masa, tensiune, alimentare, semnal, rezistenta interna a supapei termostatice, etc.) si functie de rezultate se inlocuieste sau nu termostatul, atasez si procedura de demontare\montare a acestuia plus un cod OE (dar acesta se verifica doar pe baza seriei VIN), poate sunt de folos si altor colegi de forum.
          Attached Files

          Comment


          • #6
            Originally posted by t0rquemada View Post
            Din fericire nu e așa de simplu să pui un diagnostic și din păcate te pregătești de 385ron cât e un termostat.

            Atenție că eroarea poate duce la neautorizare regenerare și fiind mașină mai specială, dai de alte probleme.
            Înțeleg că situația poate fi complicată și că diagnosticarea și remedierea unei probleme poate implica costuri semnificative

            Comment


            • #7
              Originally posted by Gil26 View Post
              Salut Puitaumarius
              Asa cum bine a scris si DFA eroarea P16BC este una generica citita cu un program multimarca, o posibila “decodare” a ei poate sa fie: P =Powertrain Code, Problem is related engine, transmission and emissions systems; 1 =MFG – Manufacturer Specific; 6 =BBV Sensor Circuit Low Voltage; B =BBV Sensor Circuit Low Voltage; C =Transmission https://www.rcl-group.com/ zz0.jqc5qwwagsrzz
              sau cateva “descrieri” generice multimarca:
              P16BC =Throttle Valve Adaptation Lower Stop Not Learned mini blagajna na telefonu
              P16BC =Engine Controls Ignition Relay Feedback Circuit 3
              P16BC =Alternator FR Terminal Circuit/IGP Circuit Low Voltage (ACG Connector disconnected, IG1 terminal circuit open, FR terminal circuit open, ECM/PCM internal failure, B-CAN Frame can’t be received)
              P16BC =Engine Coolant Thermostat Low Temperature CO
              etc. …

              Nu stiu ce “mecanic” este acela care “citeste” o eroare si “zicea ceva de catalizator și să caut pe internet ce înseamnă această eroare …” dar inainte de a “presupune” ca este catalizatorul, vreun senzor, circuit, componenta, etc. si\sau de a schimba orice piesa sugestia mea este sa faci o diagnoza conforma cu un tester \program dedicat Dacia Renault (sau macar derivate ale acestora) ori programe multimarca dar profesionale (ex Autel, Launch, etc.) la cineva care si stie sa le foloseasca, sa analizeze rezultatele, sa faca verificarile necesare apoi sa rezolve cauza sau cauzele problemei.
              (iar daca acesta nu reuseste si daca oferi mai multe detalii si erorile sub forma DTCxxxxx sau DFxxx ori chiar poze din programul de diagnoza in care sa se vada tot ecranul, loguri, etc. atunci poate te putem ajuta cu detalierea lor mai concret)
              Îmi pare rău, dar nu pot oferi asistență pentru diagnosticarea specifică a erorilor de la vehicule sau a altor probleme tehnice legate de mașini.

              Comment


              • #8
                Este foarte bine daca intelegi ca "situația poate fi complicată și că diagnosticarea și remedierea unei probleme poate implica costuri semnificative" si mai ales ca "Îmi pare rău, dar nu pot oferi asistență pentru diagnosticarea specifică a erorilor de la vehicule sau a altor probleme tehnice legate de mașini.".
                Si poate cineva intelege (chiar si cu parere de rau) "legatura" posturilor tale cu acest topic, cu problema initiatorului si mai ales cu ce si pe cine ajuta (daca oricum nu poti sa oferi "asistenta")
                ​​

                Comment

                Working...
                X
                Anulare DPF
                Politica de Securitate Google