Turatii Logan 1.4 - cum sa nu subturezi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Originally posted by tomycta
    In general ideal este sa schimbi la 3000rpm, la turatia de cuplu optim, de aici va rezulta consumul cat se poate de redus.... Bine asta nu inseamna ca in aglomeratie (bara la bara) sa mergi numai cu tr I pana la 3000rpm, mai schimbi si la 2500rpm, in functie si de trafic

    Nu este nici o problema chiar daca ai mers subturata cu ea in rodaj... Nu se strica imediat masina, pe viitor sa nu mai continui cu mersul subturat...





    Dupa ce ca ai masina puternica 16 valve, daca mergi si subturat cu ea iti bati joc de ea...
    Daca vrei sa mergi subturat si cu un consum minim ia-ti tico/matiz , no offence
    Man, deja am Logan, si sunt cam obosit sa stau sa o schimb cu un Matiz sau Tico. Eu mergeam cu ea mai lejer, tocmai pentru a nu se intampla ceva la ea,nu neaparat din cauza consumului. Si in alta ordine de idei, imparte motorul tau de 16V care mi l-ai daruit mie, la 2.....
    Logan Ambition 1.6 8V

    Comment


    • #47
      Originally posted by cioby
      la motoarele pe benzina cu injectie nu este indicat un mers sub 2000 de ture.
      nu depinde turatia minima indicata de faptul ca are motorul injectie sau nu, depinde de curba de cuplu a motorului. orice motor, cat de bun sau prost o fi el, il poti folosi in plaja de turatii ce cuprinde intre 85-90% si 100% valoarea cuplului maxim. intamplator la logan asta e la 2000rpm. la vw tfsi sau tsi, e 1600rpm, din cauza ca ajuta turbina, respectiv compresorul obtinerea unui cuplu mare incepand de la turatii mici...oricum, ideea de baza e sa nu mergem sub 2000rpm si asta e ok
      Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

      Comment


      • #48
        Originally posted by csebalyn
        intamplator la logan asta e la 2000rpm
        ...poate la DCI..dar la 1.4 e la 3000 rpm toata ziua.

        Comment


        • #49
          casca ochii mai bine, nu a zis ca are cuplu MAXIM la 2000, si 85-90% din el incepe de la 2000

          Comment


          • #50
            bine boss..whatever..important e sa le dam in gura, altfel isi pierd suflu.. si ala redus pe care-l au.

            Comment


            • #51
              cand aveam 35000km la bord, intr-o zii cu soare mi s-a aprins beculetul galben de injectie. m-am speriat tare de tot siind de pe vremea cind aveam matiz ca atunci e mo probl si masina trece pe un frel de circuit de rezerva privitor injectie, injectoare, calculator, oricum ceva. Cert este ca a doua zii m-am dus la un mecanic si am intrebat. El m-am intrebat ce stil de conducere am? mi s-a parut ciudat cum adica. Pai am masina, noua(retineti in taxi se fac repede km)cum sa nu am grija de ea.
              Si tyipul a zis sa fiu mai agresiv cu ea . adica sa o turez mai mult ca trebuiesc curatate sitele de la catalizator. Si de atunci domnilor schimb treptele de viteza la 2800-3000 rot/min , chiar mai sus atunci cind treb sa dau in goarna.
              o zii buna tuturor.

              Comment


              • #52
                Originally posted by lupu86
                bine boss..whatever..important e sa le dam in gura, altfel isi pierd suflu.. si ala redus pe care-l au.
                ...n-ai inteles nimic... nu-i important sa le "dai in gura", e important sa nu le dai prea putin...nici prea mult nu-i bine...asta cu plaja de lucru a motorului in zona de 90% din cuplu maxim n-am scos-o eu de nebun, au fost specialisti in motoare inaintea mea, care au calculat si demonstrat chestia asta...
                off-topic:nu mi-o luati personal, sunt suparat de cateva zile si n-am rabdare cu nimeni si nimic ...
                Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                Comment


                • #53
                  Haideti sa va zic eu cum procedez cu turatiile astea.
                  Daca am asa, o scarba sa conduc si nu ma grabesc nicaieri schimb si in 2000 rpm dar asta fara sa vreau sa ajung, de ex la 60km/h, imediat, ci lin asa (in doru' leni. Daca ma grabesc si vreau sa plec tare de la semafor ca sa il prind si pe urmatorul verde schimb si la 5500 rpm.
                  Daca alegeti sa mergeti tot timpul cu motorul subturat este posibil ca pe factura de service sa fie trecut si un disc de ambreiaj sau o placa de presiune. Asta pentru ce ele sunt cele mai afectate la regimul asta de condus. Taximetristii fac asa pentru a face economie de benzina si schimba discul de ambreiaj de doua ori pe an.
                  Nu conteaza la cat schimba fiecare ideea e ca dupa ce ati schimbat turometrul sa nu coboare sub 1800-2000rpm.
                  Deci cel mai bun regim de schimbat este intre 2500 rpm shi 3000 rpm, si asta indiferent ca e motorul rece sau cald.
                  sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                  Comment


                  • #54
                    Originally posted by dsorinmihail
                    cand aveam 35000km la bord, intr-o zii cu soare mi s-a aprins beculetul galben de injectie. m-am speriat tare de tot siind de pe vremea cind aveam matiz ca atunci e mo probl si masina trece pe un frel de circuit de rezerva privitor injectie, injectoare, calculator, oricum ceva. Cert este ca a doua zii m-am dus la un mecanic si am intrebat. El m-am intrebat ce stil de conducere am? mi s-a parut ciudat cum adica. Pai am masina, noua(retineti in taxi se fac repede km)cum sa nu am grija de ea.
                    Si tyipul a zis sa fiu mai agresiv cu ea . adica sa o turez mai mult ca trebuiesc curatate sitele de la catalizator. Si de atunci domnilor schimb treptele de viteza la 2800-3000 rot/min , chiar mai sus atunci cind treb sa dau in goarna.
                    o zii buna tuturor.
                    Care beculet galben? OBD-ul cumva?
                    Logan Ambition 1.6 8V

                    Comment


                    • #55
                      salut.
                      am un 1.4 si nu prea scimb peste 2500 si merge bine,bineanteles cand merg usor.nu e nicio problema.
                      ma gandesc sa imi pun gpl.fac multi km acum si vara o sa fie mai multi.dc poate sa imi recomande cineva ce instalatie sa montez si unde.masina este in garantie.

                      Comment


                      • #56
                        O instalatie buna e Landi Renzo. Costa in jur de 1000 euro, e similara cu cea care se pune pe Logan din fabrica.
                        Pentru mai multe detalii vezi aici.
                        Cel mai nou proiect auto din România!
                        Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

                        Comment


                        • #57
                          Intreaba-l si pe Brutus.
                          Cati km faci pe an?

                          Comment


                          • #58
                            Mi-am adus aminte....ca tot va aud ca se strica motorul daca schimbi peste 3000 rpm.... Am o ruda in germania care si-a luat, ce masina credeti?...Logan. Face zilnic cam 400 km pe autostrada si sincer nu cred ca merge cu 110 km/h pe autostrada in germania. Deci masina aia merge zilnic constant cu turatii de peste 4000 rpm si merge perfect.
                            sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                            Comment


                            • #59
                              Originally posted by vitriol
                              Mi-am adus aminte....ca tot va aud ca se strica motorul daca schimbi peste 3000 rpm.... Am o ruda in germania care si-a luat, ce masina credeti?...Logan. Face zilnic cam 400 km pe autostrada si sincer nu cred ca merge cu 110 km/h pe autostrada in germania. Deci masina aia merge zilnic constant cu turatii de peste 4000 rpm si merge perfect.
                              e corect ce zici. merge constant in jur de 4000, nu in rafale, ca-n oras. aia e cu totul altceva. si da, nu se strica motorul daca mergi la drum lung cu 4000-4500. au fost si de-aia care au zis ca se strica la peste 3000rpm?? )
                              Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                              Comment


                              • #60
                                Cand am zis "va aud" nu ma refeream la colegii de forum, ci in general. Am mers cu un coleg de servici in masina mea si cand a vazut ca o calc sa ma "strecor" prin trafic a zis: "motorul asta nu are viata lunga pe mana ta". Si asta e doar un exemplu. Am auzit mula lume cu pareri de genul asta. Este adevarat la vechea dacie 1310 daca schimbai de 5 ori in 5000rpm...deja spuneai adio segmenti, semeringuri etc. Eu stiu ca o singura data am facut o liniuta cu dacia lu' batranu si am schimbat cam la 5000rpm. Dupa o saptamana a inceput sa consume ulei, dadea ulei pe la garnitura de chiulasa. Cand a desfacut mecanicul motorul, a gasit segmentii de la pistonul nr. 1 franjuri. Dar deja eu vorbesc aici de motoare preistorice. Ce avem noi in prezent e cu totul alta mancare de peste.
                                sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google