Lumini faza lunga defecta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lumini faza lunga defecta

    Salutare!
    In cateva seri am simtit miros de ars, usor dulceag, care imi dadea impresia ca e miros de antigel picat pe radiatorul de incalzire interior, evaporat, si bagat de ventilatie inauntru. Atat de persistent de imi vinea sa vars. Am verificat nivelul antigelului, nu lipsea.
    Apoi sa imi dau seama ca incepea sa miroasa imediat dupa ce aprindeam faza lunga mai mult timp. Dupa aia, nu s-a mai aprins deloc.
    M-am apucat putin de depanat, facand niste masuratori, la bornele manetei de lumini, am aprox 3v cu ele pornite (becurile nu se aprind).
    Daca scot sigurantele, am +12v. Bag cate o siguranta, din doua, oricare, pica tensiunea iar la 3v.
    Ca si cum as avea un scurt dupa sigurante, undeva pe traseu spre faruri. Totusi nu poate fi scurt pentru ca s-ar ardea sigurantele. Ma gandesc ca or fi conductoarele carbonizate si conduc tensiunea intre conductori si masa, cu oarecare rezistenta, dar nu atat de mult incat sa se arda siguranta.
    Nu am idee exact pe unde e traseul conductoarelor sau daca au cleme de conexiuni intermediare, sau care ar fi problema exact.
    Stie cineva ce ar putea fi?
    Masina Logan MCV 1.5dci 2011.

  • #2
    Atasat cateva capturi pentru Logan MCV K90 extrase in graba (sper sa fie si corecte, colegii cu mai multa experienta pot sa corecteze daca este necesar), poate iti sunt de folos (sau altor colegi).
    Attached Files

    Comment


    • #3
      Informații lipsă, așa la prima vedere monomanetă defectă (clasic) :

      - ești prim proprietar de la 0km ?
      - mașina a avut vreun accident ?
      - alte accesorii sunt montate (gpl, alarmă, etc) ?

      PS. Sper că ăia 3v erau măsurați cu becurile scoase din circuit
      Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

      Comment


      • #4
        Multumesc mult de raspunsuri. Nu am primit notificare de mesaje noi de la site.
        torquemada, masina am cumparat-o second-hand, o am deja de 5 ani, si am o banuiala ca a avut accident ptr ca am gasit bucati de sticla in aeratoare, si acum dupa 5 ani, incepe sa crepe chitul de pe capota, bara fata, acoperis. Te gandesti ca a piscat undeva conductoarele?
        Aia 3v ii aveam si cu becurile bagate, si cu ele scoase.
        Diferenta era doar daca scoteam sau bagam sigurantele pe faza lunga. Cu Sig scoase, aveam 12v la maneta, cu ele bagate, pica la 3v cu una, sau chiar 0v cu cealalta.
        Dupa miros si comportament, banuiesc o carbonizare de conductor undeva, carbon care conduce la masa cu ceva rezistenta, dar nu atat de mare incat sa arda siguranta.
        Ar fi o idee sa trag direct conductori noi de la sigurante pana la faruri, sa nu mai caut pe unde e defectul?

        Comment


        • #5
          Nu sunt alte accesorii montate.
          Este doar un cablaj cu relee, montat de mine, care inlocuiesc contactii manetei de lumini, pentru ca mi-am montat acum 2 ani volan de Duster 2018 cu tot cu bloc de lumini si stergatoare, iar acest bloc de manete nu mai suporta curenti mari ca cele vechi, ca au doar niste panglici subtiri ptr semnale.
          Deci eu masor la bornele releelor, nu la maneta. Nu e problema de la modificarea mea, pentru ca, cu sigurantele scoase, am 12v la bornele releelor.

          Comment


          • #6
            Faza scurtă/lungă e comună (1 singur fir) până în siguranțe... și cam atât, instalația nu e standard (relee - măcar de ar fi puse corect), adaptări neconforme (volanul de Duster ph3 cu /fără gâlme nu are ce căuta pe Logan I)- asta e altă discuție.
            Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

            Comment


            • #7
              +1 torquemada. Cat despre blocul de lumini de pe logan 2, Duster "no comment" cum spunea un coleg pe forumul reno
              Cu prostul nescolarizat / Te lupti putin si ai scapat. / Dar duci o lupta colosala, / Cu prostul care are scoala!

              Comment


              • #8
                torquemada , cum e comun, un singur fir? De la faruri pana la sigurante te referi?

                Si daca instalatia nu e standard, nu se mai poate ajuta omul? Ce te face sa crezi ca releele nu sunt puse corect?

                Comment


                • #9
                  Din monomanetă spre siguranțe e un singur fir, apoi se împarte în 2 prin siguranțe, asta ar fi trebuit să știi că doar zici că ți-ai făcut upgrade-ul/adaptarea.

                  Si daca instalatia nu e standard, nu se mai poate ajuta omul?

                  Da, nu am cum ajuta, pentru că e o adaptare pe care doar cel ce a făcut-o o știe - deci o și repară, end of story.

                  Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                  Comment


                  • #10
                    Multumesc de informatii.
                    Eu am modificarea inainte de sigurante. Practic in locul vechiului bloc/maneta de lumini, am relee. Relee comandate de noul bloc de lumini.
                    Defectul la mine este dupa sigurante, si aici vroiam sa aflu pe unde merg conductoarele. Probabil o sa incerc sa trag conductori noi direct.

                    Comment


                    • #11
                      Ar fi bine de verificat starea releelor montate, poate sa prajit bobina la careva .

                      Comment

                      Working...
                      X
                      Anulare DPF
                      Politica de Securitate Google