Defectiuni ciudate (Injectie, Aer C., Motor etc.); R = ECU defect/contacte imperfecte

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    La mine in prima faza au aparut erorile cu consumul, care disparea brusc si erau afisate doar liniute, apoi treaba cu ventilatorul, intr o dimineata cand am pornit motorul a plecat ventilatorul pe treapta 2, parca mai aveam un motor pornit, am inlocuit si eu rezistenta Gmv, apoi senzorul temperatura apa...degeaba. Multumesc inca o data pentru sfaturi si poze!
    sigpicLogan Laureate - 1.5 DCI

    Comment


    • #47
      Am revenit cu rezolvarea, daca tot a fost vremea buna, m-am apucat de treaba. Demontarea calculatorului a fost destul de usoara, partea cea mai grea a fost la dezlipirea lui, cam o jumatate de ora de chin, putin cate putin cu un cutter, pana am taiat acel silicon alb. La prima vedere nu am vazut vre-un defect la lipituri, cu o lupa am observat vre-o 2-3 care aveau mici fisuri, dar le-am refacut pe toate. La sfarsit am lipit carcasa cu silicon rosu de temperatura, si am prins-o in suruburi cu piulita.
      L-am montat pe masina si totul pare in regula, sper sa nu mai apara problema cu ventilatorul. Atasez si cateva poze.
      Multumesc 77sky !!!
      Attached Files
      sigpicLogan Laureate - 1.5 DCI

      Comment


      • #48
        Salutare,
        Am un logan 1.5 DCI de 86 cp din 2008 care este masina de la munca, masina cu 208000 km in bord care am primit-o pe mana, iar in bord nu imi apare range-ul (-----) si consumul mediu (-----), iar cat litri a consumat nu este corelat cu ce consuma masina de fapt, cateodata isi mai revine si mai apare consumul mediu de 1,9 l/100 km, range de 1900 km si asa mai departe. Mai are cateodata si un zgomot ca de bataie la injectie, o banuiesc eu dar nu tot timpul.
        Este problema cu ECU?
        In rest masina trage bine, nu da cu fum, are o pornire mai greoaie, adica invarte demarorul de 7-10 ori pana porneste, asta doar dimineata, cand e cald motorul o ia dupa 2-4 invartiri a demarorului, are un consum facut la pompa de 5,5 mers in Bucuresti 60 %.
        Ce este de facut, sau de unde sa incep, ma poate ajuta cineva cu o indrumare?
        Multumesc

        Comment


        • #49
          Salutare,
          Am un logan 1.5 DCI de 86 cp din 2008 care este masina de la munca, masina cu 208000 km in bord care am primit-o pe mana, iar in bord nu imi apare range-ul (-----) si consumul mediu (-----), iar cat litri a consumat nu este corelat cu ce consuma masina de fapt, cateodata isi mai revine si mai apare consumul mediu de 1,9 l/100 km, range de 1900 km si asa mai departe. Mai are cateodata si un zgomot ca de bataie la injectie, o banuiesc eu dar nu tot timpul.
          Este problema cu ECU?
          In rest masina trage bine, nu da cu fum, are o pornire mai greoaie, adica invarte demarorul de 7-10 ori pana porneste, asta doar dimineata, cand e cald motorul o ia dupa 2-4 invartiri a demarorului, are un consum facut la pompa de 5,5 mers in Bucuresti 60 %.
          Ce este de facut, sau de unde sa incep, ma poate ajuta cineva cu o indrumare?
          Multumesc

          Comment


          • #50
            Salutare!

            Am o problema interesanta la o Dacia Logan 1.5dci ,2006 , recent am observat electroventilatorul turat la maxim cand porneste masina cu motorul rece si aerul conditionat oprit/ventilatie oprita ( problema aparea aleatoriu -cand se intampla nu pornea AC-ul deloc. , cand se opreste motorul se opreste si electroventilatorul)

            Am schimbat termostatul ( cu tot cu senzorul de temeperatura ) insa problema tot mai apare uneori/rareori ,electroventilatorul turat la maxim la pornire cu motorul rece ,AC-ul nu porneste (compresorul nu cupleaza desi led-ul se aprinda ca si cum ar fi pornit) ,insa cand creste temperatura motorului la nivelul 4 din bord ,se opreste electroventilatorul si masina merge din nou in parametri normali ( cupleaza si AC-ul ).

            Intrebarile mele sunt :

            1. a mai auzit cineva de problema aceasta ?
            2. mai sunt si alti senzori care ar merita schimbati inafara de cel de pe termostat ?
            3. este o treaba pentru un electrician auto sau este o problema mecanica?

            Multumesc anticipat.

            Comment


            • #51
              Originally posted by rmlexan View Post
              Salutare!

              Am o problema interesanta la o Dacia Logan 1.5dci ,2006 , recent am observat electroventilatorul turat la maxim cand porneste masina cu motorul rece si aerul conditionat oprit/ventilatie oprita
              E posibil ca treapta 1 de la GMV să nu mai funcționeze și ECU trece implicit la treapta 2.

              Comment


              • #52
                DFA, atentie: motor rece, AC Stop!
                In aceste conditii nu trebuie sa fie pornit GMV, indiferent de treapta, fiind dCi
                Aceasta cazuistica mi-a scos peri albi, am verificat tot ce se putea verifica: relee, sensori, termocupla, fire de masa etc etc
                Nu era o constanta a aparitiei unor manifestari. La mine a fost fix ECU cel care avea contacte imperfecte.
                Asta te duce cu gandul la un contact imperfect.

                Este o pista, acest topic, de aceea l-am mutat aici, tinand cont de tipul descrierii simptomelor.
                Last edited by 77sky; 13 July 2021, 12:04.
                Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

                Comment


                • #53
                  am primit varianta de schimbare calculator de bord ,cutie coduri si capete de chei...sa merg pe ea sau sa o verifice un electrician la conexiuni electrice ?

                  Comment


                  • #54
                    Originally posted by rmlexan View Post
                    Salutare!

                    Am o problema interesanta la o Dacia Logan 1.5dci ,2006 , recent am observat electroventilatorul turat la maxim cand porneste masina cu motorul rece si aerul conditionat oprit/ventilatie oprita ( problema aparea aleatoriu -cand se intampla nu pornea AC-ul deloc. , cand se opreste motorul se opreste si electroventilatorul)

                    Am schimbat termostatul ( cu tot cu senzorul de temeperatura ) insa problema tot mai apare uneori/rareori ,electroventilatorul turat la maxim la pornire cu motorul rece ,AC-ul nu porneste (compresorul nu cupleaza desi led-ul se aprinda ca si cum ar fi pornit) ,insa cand creste temperatura motorului la nivelul 4 din bord ,se opreste electroventilatorul si masina merge din nou in parametri normali ( cupleaza si AC-ul ).

                    Intrebarile mele sunt :

                    1. a mai auzit cineva de problema aceasta ?
                    2. mai sunt si alti senzori care ar merita schimbati inafara de cel de pe termostat ?
                    3. este o treaba pentru un electrician auto sau este o problema mecanica?

                    Multumesc anticipat.
                    Am pățit la Logan mpi când era nou de la dealer abia cumpărat, sa pornească gmv pe treapta 2, din senin oricand cand opream motorul când veneam sa o parchez. Nu conta cat am mers
                    Cu prostul nescolarizat / Te lupti putin si ai scapat. / Dar duci o lupta colosala, / Cu prostul care are scoala!

                    Comment


                    • #55
                      Am scăpat dupa câteva luni de probleme, când am avut accident si s-a spart radiatorul. Mașina a fost reparata pe casco, dar de atunci nu am mai avut probleme cu pornire gmv cand opream motorul cand veneam de undeva.
                      Cu prostul nescolarizat / Te lupti putin si ai scapat. / Dar duci o lupta colosala, / Cu prostul care are scoala!

                      Comment


                      • #56
                        Salut colegii de pe forum, aceeasi problema o am si eu cu AC-ul care nu funcioneaza tot timpul si cu ventilatorul care porneste in a doua treapta chiar si cu motorul rece, daca trag de cablurile de la ECU masina isi revine, cunoasteti pe cineva care poate repara acest ECU si sa fie din Timisoara?

                        Comment

                        Working...
                        X
                        Anulare DPF
                        Politica de Securitate Google