Azi am desfacut alternatorul(BOSCH 98A)si l-am reparat, am gasit axul cu joc in rulment, ciudat de gasit o explicatie pentru asta.
Mai intai am desfacut pompa de servo dupa care am avut destul loc pentru a desface alternatorul din cele trei suruburi, dupa care l-am scos afara prin spatiul dintre electroventilator si galeria de evacuare.
A urmat desfacutul alternatorului , mai intai sa desfacut fulia cu ajutorul cheii speciale,au urmat capacul din spate, releul de incarcare ,cele 4 suruburi cu hexagon de 8mm dupa care l-am "crapat in doua.
A urmat cele 4 suruburi din fata fuliei care tin rulmentul mare in colivie ,apoi extrasul rulmentilor de pe rotor.
Aveam cumparat rotor nou si rulmentii(6303 si 6003)in caz ca este vreo problema si se pare ca am fost inspirat , am gasit rulmentul mare ca juca pe ax ,din nu stiu ce motive a capatat joc si a subtiat axul alternatorului facand-ul inutilizabil (posibil sa fie metode de al repara dar nu imi bat capul cu asa ceva).
Au urmat operatiile in ordinea inversa demontarii iar la final am masurat incarcarea care era 14,2V fara consumatori iar cu consumatori 14,0V.
Problema alternator
Collapse
X
-
Alternatorul se poate repara, am reparat eu unul la care fusese bateria pusa invers pe masina ( ! ), iesise fum din regulatorul de tensiune, a adus omul regulator nou original, s-a inlocuit, merge si azi. Daca lua alternator SH ( e plin la dezmembrari ) costa mai putin !
A vrut regulator nou, are nou...
Leave a comment:
-
Originally posted by vali.iacov View PostAm si eu o problema la masina sotiei, un Logan 1.5 68cp. De ceva vreme, nu mai pornea si omora bateria. S-au remediat pe rand : injectoare, electromotor, baterie noua...
A mers ok cam o saptamana, dupa care a inceput sa invarta foarte greu la pornire, si omoara din nou bateria. La un service unde avem un prieten a spus ca este mort alternatorul, dar stiind si ca tipul uneori e cam fara chef vin cu intrebare : trebuie schimbat alternatorul cu totul sau se poate remedia puntea sau ceva? Motorul invarte, porneste daca are bateria incarcata, dar foarte greu, si invarte din ce in ce mai greu dupa 2-3 chei.
Leave a comment:
-
Alternatorul nu are nicio treaba cu pornirea. El isi intra "in tura" abia dupa ce masina a pornit.
Cand ai cumparat bateria aia noua, nu ti-au verificat sistemul de incarcare? Daca alternatorul ar fi avut probleme, nu ti-ar fi dat garantie la baterie.
Leave a comment:
-
Am si eu o problema la masina sotiei, un Logan 1.5 68cp. De ceva vreme, nu mai pornea si omora bateria. S-au remediat pe rand : injectoare, electromotor, baterie noua...
A mers ok cam o saptamana, dupa care a inceput sa invarta foarte greu la pornire, si omoara din nou bateria. La un service unde avem un prieten a spus ca este mort alternatorul, dar stiind si ca tipul uneori e cam fara chef vin cu intrebare : trebuie schimbat alternatorul cu totul sau se poate remedia puntea sau ceva? Motorul invarte, porneste daca are bateria incarcata, dar foarte greu, si invarte din ce in ce mai greu dupa 2-3 chei.
Leave a comment:
-
Se pare ca a aparut iar o problema la alternatorul de la masina in sensul ca iar huruie ceva pe acolo de data asta mi-am cumparat cheie speciala pentru desfacut fulia cu clicket de pe ax , mi-am mai cumparat si un rotor de rezerva in caz ca s-a intamplat ceva si trebuie schimbat,
O sa revin cu poze dupa ce desfac alternatorul de pe masina dar asta sambata cand ma duc la serviciu ca la frigul de afara mi se lipesc cheile de maini.Last edited by GFN; 8 January 2013, 15:31.
Leave a comment:
-
sall cine stie cum se demonteaza un alternator de pe logan 1,4 fara ac,ce chei trebui ,ceva tubulare ,prelungitor ,vreau sa al dau jos sa ma duc cu el la secvice.
Leave a comment:
-
putin ajutor pls...am pus bateria invers din graba...am observat insa masina nu a mai pornit...am verificat,am gasit cauza(o siguranta arsa) insa acum imi sat aprinsa martorul de la baterie...de unde poate fi?
rasp pe: marryan_marryan20 multumesc....e groasa treaba:|
Leave a comment:
-
da, am incercat-o la mana si pare destul de stransa! mi-au spus insa, ca o sa am probleme cu rulmentii de la fulie(problema generala din ce au zis ei la alternatoarele BOSCH) si la cei de la compresorul de AC....! oricum, AC-ul face un zgomot foarte ciudat incepand de la app. 2000 de turatii! departe de mine aceste temeri! eu ma bucur ca am masinutza din nou functionala!
Leave a comment:
-
Cureaua de la alternator ti-au intins-o bine ca e un sistem pacatos nu ca la berlina unde cu 2 chei rezolvai problema?
Leave a comment:
-
Am rezolvat problema intr-un mod foarte elegant! alternatorul a avut puntea de diode distrusa(topita)! baietzii de la service (AMAT PITESTI), categoric, nu reparau acest alternator, ci doar il inlocuiau pentru frumoasa suma de 1250 ron+tva (manopera inclusa). Asa ca am avut inspiratia sa merg la o firma de pe centura Pitestiului care se ocupa numai cu asa ceva (reparatie alternatoare si electromotoare)! acestia mi-au demontat alternatorul si mi-au inlocuit puntea de diode cu una noua! bateria si-a revenit fiind pusa la redresor de catre ei! totul a costat 200 de ron(120 manopera si 80 puntea de diode), si, mi-au dat si garantie de 6 luni la lucrare!!! dupa toate astea, sunt fff fericit ca am scapat asa ieftin!
sa ne auzim cu bine!
Leave a comment:
-
Masina porneste si daca alternatorul are diode impuscate (sunt 100% sigur de asta pentru ca am mers cu alternator stricat). Si becul de la baterie sta aprins tocmai pentru ca alternatorul nu mai incarca bateria in mers (sau o supraincarca in unele cazuri=pericol bum bateria)
Leave a comment:
-
Daca masina porneste alternatorul e bun. Becul de la baterie sta aprins pentruca probabil bateria care este acum are un amperaj mai mic sau e consumata.
Leave a comment:
Leave a comment: