Problema alternator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ibuzescu
    replied
    Când o s-o demontez, te asigur că voi pune și o poză, asta înseamnă abia duminică.

    Hee, ce nostim, acum realizez, cum dau jos fulia veche care are hexagon înecat în loc de caneluri ?
    Last edited by ibuzescu; 28 April 2015, 23:36. Reason: Automerged Doublepost

    Leave a comment:


  • lenush64
    replied
    Originally posted by ibuzescu View Post
    au constatat imediat că e fulia defectă.
    Precizeaza te rog,in ce consta defectiunea...,esenta conteaza!

    Leave a comment:


  • ibuzescu
    replied
    Așa, Kojak, grijuliu ca întotdeauna, bravo !

    Am luat azi fulia de care ziceam mai sus, 149lei; vine cu capac de protecție antipraf și șaiba distanțoare. Duminică o să fac operația și am încredere că nu va fi nevoie să dau jos bara față (așa cum mi-a confirmat GFN), cu atât mai mult cu cât am acum o trusă nouă (BGS2292) plus două prelungitoare flexibile. Desigur, scula de bază rămâne cheia combinată pentru demontarea fuliei alternatorului. Și pentru că în prospectul fuliei se specifică doar strângere la cuplul de 85 Nm am renunțat la ideea mea de a aplica și thread lock glue pe filetul axului rotorului.
    Dacă au existat simptome ? Da, de câteva luni, tot observam că LED-urile hubului de 12V conectat la priza de brichetă oscilează haotic între aprins și stins. Inițial am crezut că nu face bine contact mufa hubului din cauza scrumului pe care una din fiice îl mai scapă pe acolo. Când, la un moment dat am avut revelația că poate totuși e ceva putred la alternator, am luat multimetrul și am trecut la măsurători. Concluzia a fost clară, încărcare insuficientă, abia dacă aveam 13,6V cu motorul pornit și fără consumatori. Zilele trecute am fost la un service de alternatoare în Ferentari (Electropur) și au constatat imediat că e fulia defectă. Și pentru că manopera e 100 de lei, am preferat să-mi iau de banii ăștia scule și s-o schimb eu.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Kojak
    replied
    Buzescu, te rog sa revii cu un feedback după câteva mii de km, dacă e totul ok cu modelul ala de fulie noua.
    Avem mașini apropiate ca an de fabricație și identice ca motor și model.
    Nu de alta, dar sa am și eu temele făcute când e sa mă lase fulia.
    Ție ti-ai dat vreun semn, sau o schimbi preventiv?

    Merci!

    Leave a comment:


  • GFN
    replied
    Cuplu a fost la simtul mainii, oricum este cam putin probabil sa se desfaca pentru ca pe sensul de desfiletare merge in gol.
    Codul acesta este si intradevar si se monteaza fara acea saiba.

    Leave a comment:


  • ibuzescu
    replied
    Am studiat pozele mai demult, mulțumesc.
    Am uitat să te întreb: cu aproximație, cam la ce cuplu ai strâns fulia pe ax ? că nu am găsit în manual informația asta. Oricum voi pune niște thread lock pe filet ca să fie ok.

    Fulia nouă va fi INA 535 0105 10. Parcă tot asta ai pus și tu și s-a potrivit fără șaibă ?
    Last edited by ibuzescu; 27 April 2015, 00:04.

    Leave a comment:


  • GFN
    replied
    Da, trebuie demontat alternatorul de pe masina, iar fulia cu clicket sa fie marca INA cu 6 caneluri.
    Uite aici cateva poze de la demontare si schimbare rulmenti plus fulie.
    Probleme tehnice Logan : probleme motor,probleme cutie viteze ,probleme ambreiaj ,probleme frana ,probleme bord
    Last edited by GFN; 26 April 2015, 12:15.

    Leave a comment:


  • ibuzescu
    replied
    1) Pentru a schimba fulia alternatorului la 1.4MPi/DA+AC/PH1/2005 este necesară demontarea alternatorului ?
    2) Fulia cu clichet de diesel poate fi utilizată în locul celei obișnuite cu bucșă de cauciuc ?
    Last edited by ibuzescu; 24 April 2015, 23:03.

    Leave a comment:


  • lenush64
    replied
    a

    Precizez cum as proceda eu.Bec aprins=alternator nefunctional; bec stins=alternator functional(pina la proba contrarie).Cu un cleste ampermetric de curent continuu,verific valoarea curentului debitat de alternator.Cu un multimetru verific valoarea tensiunii la bornele bateriei(e mai comod).Cind valorile masurate cu cele doua instrumente,corespund asteptarilor,situatia e OK.La speta prezentata suspectez carbuni(perii) uzati,colector uzat,perlat,etc.
    Last edited by lenush64; 11 December 2014, 19:49. Reason: c

    Leave a comment:


  • iulimart
    replied
    salut am si eu o problema la un logan 1.6 2005 cand motorul este rece sta becul de la baterie aprins dupa 10 minute se stinge dar se cunoaste ca nu mai incarca mersi cu respect

    Leave a comment:


  • 30_VLD
    replied
    Mersic, nea' Iancule! Vezi, altfel ne tratam daca suntem oameni ) Dau o cinzeaca, ieri am scos-o prin productie proprie.

    Ca sa fiu on, in principiu se vor schimba rulmentii (sper sa nu aiba si fulia ceva, se va vedea la demontare). Asta o sa coste cam 50 lei materia prima + vreo 50 manopera, in service-ul unui prieten care se ocupa de asa ceva. Cat despre alternatoarele second, nu prea m-as increde, ca putine sunt alea "valabile", dar vroiam sa stiu cam la ce costuri sa ma astept, pt ca am vb in reprezentanta si mi-au dat niste scoruri la alternator (ca deh, ei nu repara ce-i stricat, ei schimba) de m-au dat pe spate.

    Leave a comment:


  • EUGEN2008
    replied
    Ideea e ca tot sa- l repari pe asta e mai avantajos. Decat sa iei unul second de care nu sti nimic....maxim 100 lei demontat remontat, iar reparatul in sine depinde daca se poate la fata locului sau se face la un atelier specializat pe asa ceva...

    Leave a comment:


  • 30_VLD
    replied
    Alternator

    Intrucat am tot acuzat o defectiune la lighean, si anume, fluieratul de sub capota la pornire, s-a ajuns la concluzia ca este vorba despre alternator, mai precis despre rulmentii acestuia. Intrebarea mea e urmatoarea, daca a mai avut cineva aceasta operatiune de efectuat, sau daca aveti cunostinte de costurile pe care le implica :

    - schimbarea rulmentilor
    - schimbarea alternatorului.

    Luni urmeaza sa merg pana la service sa vad ce imi recomanda ei, dar nu as vrea sa merg cu lectia nepregatita, ca aia sigur imi recomanda calea mai "putin" costisitoare.

    Foloseste functia CAUTARE, inainte de a deschide un thread.
    Last edited by IancuMIC; 7 December 2014, 17:20.

    Leave a comment:


  • IancuMIC
    replied
    Poti incerca o curatare a colectorului, verificare perii.
    Din punctul meu de vedere, atata timp cat tensiunea generata de alternator, este peste cea din baterie, se poate spune ca e acceptabila incarcarea; ideal ar fi peste 13,8v.

    Leave a comment:


  • cristi_p
    replied
    turata creste foarte putin, cam cu 0,2 - 0,3V

    Leave a comment:

Working...
X
Anulare DPF
Politica de Securitate Google