Problema alternator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 77sky
    replied
    Vin si cu deznodamantul Jobe Done!

    Asadar: aceasta defectiune este dintr-un lant al unor uzuri specifice care m-au urmarit anul trecut
    Ghinionul a facut sa se intample in perioada de vacanta, cand majoritatea pravaliilor erau inchise, cheia mi-a venit destul de tarziu. Nu stiam tipul de piesa, am facut poze cu rola veche, in pozitia de lucru, ca sa imperechez codurile (acum se observa in poza cu toate detaliile esentiale).
    Cheia este de cca 110 mm (poate fi o idee mai scurta), torx 50, 33 dinti (scriu toate detaliile acestea pentru ca pe mine chiar m-au interesat, data fiind diversitatea de scule)
    Am cumparat-o cu cca 27 lei + transport.
    Alt ghinion...vremea
    Atrag atentia ca defectiunile de acest tip la alternator (fulie, rulmenti) sunt critice, necesitand interventie imediata, dat fiind si marele risc de interferenta cu zona distributiei.
    Asadar, presat fiind de acestea, precum si de programul meu, a trebuit sa lucrez sambata, ger (cca -3, -4 grade). Detest asa ceva, plasticele devin necooperante (a se citi casante, lesne pleznesc), atentia scade.
    Am demontat borna - de la acm, roata dreapta fata, suportul hidroelastic, bieleta antirasturnare, extrase cuplele furtunurilor de motorina de la pompa de inalta presiune (tur, retur), puse folii de plastic asigurate cu elastice (ferite de mizerie), cele 2 suruburi care fixeaza alternatorul si cu putina rabdare l-am extras. Foarte inghesuita zona la dci (plus conductele de AC)
    Am probat fulia veche, blocata (nu mai era unisens!). Naspa!
    Am desfacut relativ usor piesa veche, le-am pus in acelasi plan (sa vad daca sunt aliniate, daca au aceleasi cote), am montat-o pe cea noua. Simplu.
    A venit surpriza neplacuta, nu am putut folosi cheia dinamometrica! Aceasta este socotita in sens orar, iar eu la strangerea torxului il aveam antiorar. Am incercat sa rasucesc la 180 de grade piesa mobila a cheii, in interiorul tevii suport, Nu merge! Ramane de studiat (vreau sa o folosesc la demontarea bujiilor incandescente, producatorul indica un moment de rupere...)
    Alt moment neplacut: capacul din plastic, de protectie, este prins nu prin piulite, ci prin sistem de clipsare (pe suruburile mici culiseaza aripioarele de plastic). Gerul...si-a spus cuvantul, cu toate rabdarea mea (am reusit a rupe cateva).
    Parte buna: rulmentii OK! Colectorul are uzura, carbunii au uzura, daaar mai tin cateva zeci de kkm (in opinia mea)
    Circul a intervenit la montarea alternatorului!
    Mi-a luat cca 30-45 de minute sa gasesc pozitiile celor 2 suruburi lungi. Nu vezi nimic, este atat de strans infipt in suport, incat lucrezi cu levier, sa-l poti misca!
    Aici servesc un pont: se monteaza intai cel inferior, apoi cel superior.
    Gerul incepuse a musca zdravan, am montat si cureaua de acc, apoi am realizat cateva rotatii in gol, cu motor oprit. Montez totul, pornesc si motorul, totul parea in ordine. Cand ma uit mai atent, observ decalaj pe fulia compresorului de o pozitie (un dinte) spre exterior, nu era pericol, duminica am repozitionat-o.
    Aici atrag atentia la corecta pozitionare a curelei, "axialitate"
    A durat cca 4-4.5 ore, eram inghetat sloi, obosit. Urat! Nu lucrez in asemenea momente, dar am fost obligat. Acum motorul este absolut silentios, toarce frumos, chiar daca este ger
    Nu este deloc o operatiune simpla, mai ales daca ai un motor atat de aglomerat.
    Cred ca este posibil sa lucrezi cu el montat (alternatorul) si sa extragi fulia, sa analizezi colectorul, carbunii...dar am preferat buna vizibilitate

    Intrebari?
    Attached Files

    Leave a comment:


  • IancuMIC
    replied
    Originally posted by 77sky View Post
    Multumesc pentru interes, inca nu
    Pai iti dai seama ca tot forumu' e cu ochii pe tine; la cum te stiu, vom avea toata desfasurarea actiunii...minut cu minut.
    Hai noroc.

    Leave a comment:


  • 77sky
    replied
    Multumesc pentru interes, inca nu
    Imi lipseste cheia pacii, e pe drum. Ca de obicei, voi reveni cu informatii despre problema sesizata
    Deocamdata nu se mai aude atat de strident zgomotul, aproape ca nu il mai percepi. Nu au mai fost sincope in furnizarea energiei de catre alternator.
    Nu e de mers asa, dar nu am avut ce face, date fiind sarbatorile, nu am avut nici drumuri lungi...

    Leave a comment:


  • IancuMIC
    replied
    Ceva noutati, despre modul cum ai rezolvat problema?

    Leave a comment:


  • 77sky
    replied
    OK, acum am inteles ce nu s-a inteles
    Deci: acest tip de fulie (cu "ambreiaj") asigura rafinamentul rotatiei curelei. Celelalte role automate din ansamblu: galetul automat intinzator al curelei de distributie precum si rola automata de tensionare a curelei pentru rotatia "accesoriilor" converg catre aceasta miscare lina, a celor 2 curele care au un vector comun (arborele cotit)
    La dCi, indiferent de tipul de producator (Bosch, Valeo), se monta-monteaza acest tip de fulie. Am presupus ca se cunoaste acest aspect.
    Asadar, secretul il reprezinta vibratiile si cureaua de distributie...
    Cat despre extragere rulment, nu imi trece prin cap a-l scoate fara presa dedicata. Am vazut filmulete in care era masacrat cu polizorul unghiular, nu sunt inspirate aceste solutii (risc, mizerie-pulberi feroase in interior...)

    P.S Pentru vizualizare fenomen descris, video aici
    Last edited by 77sky; 30 December 2018, 16:48.

    Leave a comment:


  • madi
    replied
    Vag se subantelege ca se vorbeste de fulie cu ambreiaj, nu stiu cum e la valeo dar la bosch daca nu ai presa de rulmenti care trebuie ai facut pardaf colectorul, rabdare in general are oricine care se incumeta sa-si repare singur masina, sculele sunt o problema, le cumperi si le folosesti de doua trei ori , aproape fiecare producator de subansamble are chestiile lui patentate. Bafta.

    Leave a comment:


  • 77sky
    replied
    Madi, merci pentru info, ce crezi, din posturile scrise de mine anterior, mi-oi fi dat seama de cum functioneaza rola?
    Mai ales ca acum o am langa mine ( pe cea noua)
    Tatal meu in continuare e sceptic de sursa zgomotului. Insa coreland cu lipsa tensiunii firesti, zgomotul de cuplare, 90% el este cauzat de catre rola.
    Nimic nu e dificil, tine doar de experienta si scule adecvate (mai sunt si alte ingrediente: rabdare, perseverenta, ingeniozitate etc)

    Revin cu detalii, dupa interventie (sa imi vina si scula-minune)

    Leave a comment:


  • madi
    replied
    Fulia are in interiorul ei ambreiaj , trebuie o cheie speciala pentru demontare gen cheie in cheie. Este posibil ca zgomotul sa vina de la ambreiajul fuliei, Rulmentii sunt dificil de schimbat mai ales cel de la perii.

    Leave a comment:


  • 77sky
    replied
    Am inteles de prima data ce spuneai, Nenea Iancu, referitor la blocaj, ma surprinde ca s-ar putea bloca, tinand cont de acel cuplu...Am mai intalnit suruburi blocate, dar alte cupluri, mizerie, etc. Incercand sa descopar ce tip de torx este, se pare ca se desface, am introdus un T50, se simte cum se roteste (usor, chiar!), rola fiind fixa. Sunt tare curios, nu cumva s-a slabit jucaria?
    Cat despre piesele de schimb, exact asta era informatia de care aveam nevoie. Merci!
    In alta dezordine de idei: stau cu morcovul in dos, nu e de mers cu aceasta uzura (si nu ma refer la incarcare, ci la curele care se intersecteaza, oarecum)
    Am capiat alergand prin oras, dupa acea cheie, am comandat-o pe internet. Nu am chef sa las cca 50-70 lei (poate mai mult), doar pentru un schimb de piesa, cand vreau sa o analizez eu, sa curat pe acolo, strang exact la valorea prescrisa a producatorul.

    Leave a comment:


  • IancuMIC
    replied
    Nu despre strangerea fuliei vorbeam ci desfacerea ei; trebuie aplicata o forta rapida, de impact nu ca atunci cand strangi prezoanele. Ma rog, intelegi ce doresc a spune.
    Se desface prin rotirea spre stanga a cheii cu caneluri prin care intra torxul, sau rotirea spre dreapta acestuia. Poate ai noroc sa mearga usor.
    Despre colector, nu cred sa aiba mare uzura; o sa vezi ca ai uzura inegala pe cele doua inele. Nu uita ca ce gasesti de cumparat nu e ceva original, intelegi ce vreau sa spun.
    Succes.
    Last edited by IancuMIC; 28 December 2018, 23:38.

    Leave a comment:


  • prometheus
    replied
    Trebuie unu care chiar se pricepe la asa ceva , munca de finete , gen cum este si cu schimbatul unui rulment in cutie , nu oricine se baga la asa ceva , dar daca ai mai facut operatiuni de genul , spor !
    Last edited by prometheus; 28 December 2018, 22:54.

    Leave a comment:


  • 77sky
    replied
    Ina impune un cuplu de strangere de 85 Nm (ca tot intreba mai sus un coleg). Nu e mare. Chiar daca intampin probleme, nu-i bai, am si compresor, am si pistol pneumatic. Au demontat si colegii de mai sus, nu au precizat impunerea pistolului.
    Nu imi dau seama daca filetul e cu pas normal, sau "pe dos"
    Periile, de acord, au un schepsis, important e sa le cositoresti a.i. sa nu iasa din goacea lor si sa culiseze fin. Easy!
    Intr-adevar, ar fi mai complicat la acel colector si...la bornele finale, cositorirea lor (din ce observ, Valeo are un mod aparte de asamblare...)

    Leave a comment:


  • IancuMIC
    replied
    Fulia aia fara cheie pneumatica cu impact, imi e foarte greu sa cred ca o poti desface; risti sa strici torx ul setului.
    Nu recomand inlocuirea colectorului decat de catre un meserias care a mai facut asta( e chestiune delicata nu atat extragerea cat lipirea legaturilor, in sensul ca taierea sarmelor trebuie facuta la fix, daca le lasi lungi se pot rupe la turatie mare...in fine)
    Perii pentru regulator de gasesc la atelierele specializate, mai simplu dar mai scump e sa ei regulator; la fel si asta are un schepsis la montaj.

    Leave a comment:


  • 77sky
    replied
    Am revenit cu inregistrarea sunetului.
    Se aude urat, este distinct fata de cum toarce motorul. Nu este continuu, la relanti se simte cel mai tare, cum sar de cca 1000 rpm, nu prea se mai aude.
    Interesant este ca acum, in momentul in care am desfacut piesa noua (comandata online), m-a surprins existenta unui capac, se clipseaza pe fulie, dupa montaj.
    De ce m-a surprins? In urma cu ceva timp (cred ca anul trecut...) am gasit un capac rotund, in momentul in care am reparat ceva, dar nu am identificat si locul de unde cazuse. Semn de uzura al acestei role(zi eu)
    Am cautat piese pentru alternator (tipuri rulment), carbuni, colectorul, kit de reparatie. Nimic!
    Colector de Asam (nu ma incanta), periile colectoare...tot ansamblul...
    Al meu este un Valeo sg12b105 (125 A, nu?)

    Completare: La dCi se demonteaza alternatorul: se extrag suruburile care fixeaza tamponul hidroelastic (3 la numar) si foarte recomandat-bieleta antirasucire (iti ofera spatiu generos de lucru, se deplaseaza usor fata-spate motorul). Imi aduc aminte cand am schimbat distributia, m-a ajutat enorm lipsa acestei bielete...
    Acum caut cheia aia nenorocita. Nu e de stat cu asa ceva, magazine inchise, vreau sa o schimb eu.
    This is "Zgomot" by 77SKY H on Vimeo, the home for high quality videos and the people who love them.
    Last edited by 77sky; 28 December 2018, 19:18.

    Leave a comment:


  • IancuMIC
    replied
    Cred ca fulia e pe duca.
    Attached Files

    Leave a comment:

Working...
X
Anulare DPF
Politica de Securitate Google