StolniceanuLucian Opel Astra H Caravan 2009 1.4 Twinport
Collapse
X
-
124 000 de km
Tocmai am montat GPL.
Instalatie Tomasseto cu ECU Q-box si injectoare un pic mai bune decat cele standard. A costat totul 2700 de RON.
Masina merge foarte bine si am scapat de grija consumului, chiar daca nici inainte nu era de speriat.
Leave a comment:
-
123 000 km
Masina are acum 123 000 de km. Am facut 11 000 de km de cand am luat-o.
Toata lumea e fericita, nu am schimbat nimic.
Consumurile variaza intre 5.3 si 8.6 litri la 100 de km.
Am observat ca cu benzina Rompetrol consumul e vizibil mai mic.
Am facut in concediu 2700 de km cu AC folosit 50% din distanta.
Am fost in Sibiu, Suceava, Botosani, M-tii Macin, Babadag, Cetatea Enisala, Jupiter. Mi-a placut mult peisajul din M-tii Macin, cu oamenii din Macin au fost mai multe peripetii ...
Leave a comment:
-
Intre timp am mai facut o tura de 1200 de km SB-BT-SB plus ceva ocolisuri.
In continuare sunt impresionat de uleiul Mobil 1 NewLife 0w40. Motorul se tureaza usor si au disparut multe sunete ciudate la rece. In ture mari motorul este neasteptat de silentios fata de cum era inainte cand avea 5w30.
Conform computerului de bord , consumul mediu cu filtru de aer schimbat si uleiul de mai sus este 5.8 L/100 de km (consum masurat pe 1200 de km exterior, plus 2 ore stationare cu motorul pornit)
Cutia de viteze este foarte scurta. Deocamdata sunt fericit ca pot face depasiri chiar si cu a 5-a. La masina dinainte a 5-a era doar de croaziera.
Am folosit si AC ul vreo 80 de km. Senzatie total noua pentru mine dupa 7 ani de Logan Preference
Leave a comment:
-
Pune gpl cat mai repede, frate-miu are 30.000 pe gpl fara nicio problema, break ca a ta insa 1.6
Leave a comment:
-
Consumurile de pana acum ar fi cam asa:
drumuri nationale virajate fara sa depasesc 100 km/h ----- 5.8L/100km
drumuri europene viteza 90-100, varfuri ocazionale de 130 km/h ----- 6.0L/100km
oras(Sibiu), trafic lejer, mers la consum ----- 7.8L/100km
oras(Sibiu), trafic mediu, mers normal ----- 8.0L/100km
oras(Sibiu), trafic mediu, mers agitat ----- 8.5L/100km
oras(Sibiu), trafic mediu, iarna, mers normal ----- 8.9L/100km
Toate consumurile sunt masurate inainte sa fac revizia
Bujiile sunt destul de proaspete - au vreo 20 000 de km
Benzina Rompetrol 95
Leave a comment:
-
la a mea consumul pe benzina e mai mic decat la 1.6 mpi de pe logan. doar oras , aglomeratie , in jur de 9 am socotit , de la gol la gol
Leave a comment:
-
Poate va urma si GPL. Deocamdata citesc forumurile sa vad cum merge GPL ul pe Opel. Destul de multi au avut probleme dupa montare. Admisia e mai complicata la Twinport asa ca trebuie grija mai mare la montaj.
Intre timp am facut prima revizie:
ulei de motor Mobil1 NewLife 0w40 - au intrat 3.4 litri - 52 RON x 4 litri = 208 RON
filtru de ulei Mann - 39 RON
filtru aer motor - 33 RON
filtru habitaclu - 33 RON
manopera schimb ulei 20 RON
Total = 333 RON
Masina a avut inainte ulei 5w30 care dupa 8000 de km era total varza (probabil era ulei GM)
Dupa ce am pus ulei Mobil 1 imediat s-a schimbat sunetul motorului.
In jur de 3000 de rpm e mult mai mic zgomotul motorului decat cu uleiul dinainte.
Daca nu mai intervine ceva, planuiesc de acum inainte sa folosesc doar Mobil 1 0w40
Leave a comment:
-
daca puneai gazu din prima iti treceau pe carte si certificat gpl ul si scapai de o cheltuiala ...
ps : 400 rca pe an ? eu am dat 285 pe juma de an ...
Leave a comment:
-
dupa lupte seculare ...
Am invins birocratia, in cele din urma
Am reusit sa inmatriculez definitiv Opelul.
Costuri totale: aproximativ 3100 de RON
- 2000 de ron taxa de poluare
- 400 de ron asigurare pe un an
- 100 de ron rovinieta
- 400 de ron la RAR
- 100 de ron diferite taxe, traduceri etc.
- 100 de ron - numere provizorii, finale etc
Preturile sunt grosiere, nu am notat precis ceea ce e sub 100 de ron.
Am avut de mers in total la 4 institutii:
- RAR
- ANAF
- PRIMARIE
- MILITIE
Nu stiu cand va scapa tara asta de atata birocratie inutila !
La finante au fost de rasul curcilor. Pleateai la un ghiseu, iar chitanta o luai de la ghiseul alaturat. Nu pot sa cred ca in secolul acesta cu atatea calculatoare disponibile mai poate exista atata ineficienta ... ca sa nu mai zic de mii de copii xerox inutile, de parca nu s-ar putea uita intr-o baza de date si sa vada ca da, eu sunt ala care insist sa le dau banii de taxe
Asta ca sa nu mai zic ca dupa ce platesti taxa de poluare dureaza minim 2 zile 'ca sa intre in sistem' wtf
In fine, pret final la rasnita cu ea inmatriculata in curtea mea 4700 EUR + 700 EUR (taxele de mai sus) = 5400 de EUR
Asta asa ca informatie ptr. cine planuieste achizitii SHLast edited by stolniceanulucian; 30 March 2015, 14:29.
Leave a comment:
-
mda. poftim cea mai buna proba a lantului.
asa da : https://www.youtube.com/watch?v=m_cdsgVkEjE
asa nu https://www.youtube.com/watch?v=ZO73kn_wYpo
azi i am schimbat uleiul si filtrul. 3.5 l gm 5w30. cat de curand voi da si capacul de la culbutori jos sa vad lantul. km reali [sper] 131500.
Leave a comment:
-
@ Alex Matei
- mersi pentru ideea cu meniul secret
- ca sa memorezi un post radio, selecteaza frecventa dorita si apoi apasa lung butonul pe care vrei sa memorezi postul (de ex dai pe 93.3MHz si apesi prelung butonul 7)
@ Costi-bc
- la turatii mici motorul este mai zgomotos decat te astepti de la un motor pe benzina. Si eu am chemat un coleg care a avut motorul acesta de nou sa imi spuna daca e normal zgomotul. El a zis ca e ok ca asa facea si a lui chiar de cand era noua. La turatii medii si mari motorul suna ok, chiar placut
- sunetul de lant uzat este ca un 'tat-tac-tac-tac' strident. Daca lantul e uzat atunci el bate in patina pe care gliseaza. Cauta pe youtube '1.4 twinport timing chain noise' si asculta in casti
La motorul z14xep, distributia este intr-adevar pe lant. Eu am comparat cu sunetul de pe youtube si al meu nu da semne de uzura.
Totusi, din cate am mai citit pe forumuri, se recomanda inlocuirea lantului la 120 000 de km.
Intentionez sa schimb doar lantul (fara pinioane) de indata ce voi depasi 120 000 de km. Cei de pe forumuri zic ca pinioanele originale o duc mult si bine.
@ Archangel80
Poate avea vreun defect masina cu care ai mers sau mergeai subturat.
Din ceea ce am mai condus in ultima vreme, eu as compara masina cu Renault Captur dCi 90cp ca dinamica. Am fost la drive test cu Capturul cu 4 persoane medii spre masive in masina. Mi se pare ca se misca cam la fel pana la 120 de km per h.
Fata de Logan 1.6 16v e clar ca merge mai slab. 105 cp sunt mai multi decat 90 de cp oricum ar fi. Eu am zis doar ca masina merge neasteptat de bine la drum lung pentru un motor de 1.4 aspirat pus sa traga 1300 de kg. Merge de exemplu mai bine decat 1.4 mpi care avea de tras 1050 de kg (pe reprize ca la plecarea de pe loc ma face praf Loganul).
Din ce vad pe net, pe spate are discuri. Inca nu am desfacut sa vad cu ochii mei, dar pe net scrie ca are discuri.
Deci viteza prea mare nu prinde, dar macar se opreste repede
Leave a comment:
Leave a comment: