Dauneaza sau nu chiptuning-ul?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dauneaza sau nu chiptuning-ul?

    sant si eu curios de ce cei de la dacia nu au facut ei remaparea asta pe care o faceti voi ,chiar nu dauneaza motorului modificarea parametrilor de lucru ?
    daca voi ma convingeti ca nu dauneaza motorului poate ma gandesc la o asa modificare si va repet de ce cei de la dacia nu au facut ei treaba asta ,oare sant prosti ???!!!!

  • #2
    Eu chiar nu va inteleg. Ce credeti voi ca e loganul??? Arata cumva a bolid??? Pentru cei care fac chip, ori nu au minte ori nu le pasa de masina, si-i bat joc de ea. Ati vazut cumva vroeodata preo masina preparata de ABT, de MTM???? Daca vreti cu adevarat sa faceti tuning, faceti la firme profesionale, acolo unde nu se modifica doar softul.
    Eu am facut facultatea Transporturi (autovehicule rutiere), s prin anul 3 am facut o materie rezistenta materialelor. Si acolo am invatat ca atunci cand se proiecteaza o piesa si se face calculul de rezistenta, totul se imulteste cu un coeficient de siguranta ce difera in functie de destinatia piesei. Ganditi-va spre exemplu la arborele cotit. El este supus la solicitari multiple, printre care cele mai importante incovoiere si torsiune. Cel mai solicitat palier al arborelui este palierul de langa volantul motor. El este calculat sa reziste la un cuplu motor de 200 Nm (la 1.5 dci cel de 85 CP). In functionarea normala a motorului, cateodata acel cuplu poate depasii aceasta valoare. De aceea la calculul de rezistenta a arborelui, se inmulteste cu acel coeficient de siguranta. El dupa mine cred ca rezista undeva la 250, sau mai mult. Cand faceti chip cresteti automat cu cuplul motor. Acum nu zic ca va ceda arborele, dar solicitarile lui se muta mult mai aproape aproape de limita lui de rupere, si automat materialul oboseste mult mai repede.

    Ce am dat mai sus a fost doar un exemplu la o piesa importanta din motor. Ganditi-va la biele, axul turbinei, si alte piese.

    La un chip tuning adevarat, aceste piese se inlocuiesc.


    Si inca o chestie de ce credeti ca pe 1.4 se pune o cutie, si pe 1.6 alta cutie??

    Cutiile de vitez la toti producatorii de autovehicule, se grupeaza pe intervale de cuplu ce le poate prelua. Voi daca mariti cuplul dezvoltat de motor, nu stiti daca cutia de viteze poate prelua si acest cuplul suplimentar. Ea se poate sa reziste, dar la fel ca la motor, solicitarea se muta peste limita maxima admisa, in partea cu coeficientul de siguranta. De aceea riscul sa crape cutia este foarte mare.
    Mai ganditi-va la planetare, ce se poate intampla cand se mareste cuplul???


    Pana la urma este alegerea voastra, dar eu zic ca acest plus de putere si cuplu, este imfim fata de daunele ce pot aparea. Multi dintre noi si-au luat cu greu aceasta masina d.p.d.v. financiar si de aceea eu zic ca nu merita sa ne batem joc de ea, si pina la urma de banii nostri.

    Comment


    • #3
      si pe 1.6 de ce se pune aceeasi ca pe 16v?
      si un motor este folosit doar la 60-70 % din cat poate pana crapa .
      De exemplu un motor turbo de 2.0 ce are 200 cp din fabrica, rezista fara absolut nicio problema pana la 300 cp,ce e mai sus trebuie alte pistoane alte biele ,in schimb n-am vazut la nici o masina de sute de cai sa ii trebuiasca schimbat vibrochenul din cauza ca nu mai rezista,poate din cauza ca nu se lubrifiaza ca lumea .
      cutiile se sparg din prostia utilizatorior,n-o sa ai in vecii vecilor la un 1.4 sau un 1.6 dupa resoftare atat cuplu cat sa spargi o cutie.Luati exemplu la vgroza,logan cu compresor,sunt 130-140 cp la roata, si vad ca n-a spart pana acu nicio cutie.
      Last edited by Cristi_Xp; 25 February 2010, 22:01.
      Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

      Comment


      • #4
        bai nene nu sant gigi contra si nu am nimic cu baieti cu remaparea asta dar am pus o singura intrebare simpla de ce domni ingineri de la mioveni nu au facut aceste modificari din fabrica oare nu se puteau lauda si ei cu cai putere pe loganel eu nu detin imformatii tehnice dupa cum o face adicata dar sincer ceva nu miroase a bine cu modificarile astea facute in plus fata de producator este ca si cum un sportiv ar lua diferite substante pt. ai creste performantele si dupa un timp se retrage sau crapa.

        Comment


        • #5
          Ce inseamna la tine "la roata". Puterea la roata este aceiasi cu puterea dezvoltata de motor mai putin puterea necesara prin pierderile de frecare in motor si transmisie(ceea ce este infim). Cuplul este acela ce difera la roata. Si mai e o chestie, nu neaparat daca ai o putere mare ai si cuplu mare.

          Comment


          • #6
            chestia aia infima ... reprezinta un 15% la o masina cu transmisie fata...

            Originally posted by gelica75 View Post
            bai nene nu sant gigi contra si nu am nimic cu baieti cu remaparea asta dar am pus o singura intrebare simpla de ce domni ingineri de la mioveni nu au facut aceste modificari din fabrica oare nu se puteau lauda si ei cu cai putere pe loganel eu nu detin imformatii tehnice dupa cum o face adicata dar sincer ceva nu miroase a bine cu modificarile astea facute in plus fata de producator este ca si cum un sportiv ar lua diferite substante pt. ai creste performantele si dupa un timp se retrage sau crapa.
            bine bai nene ...
            asa ca stii si tu ... se scrie sunt nu sant ... se scrie informatii nu imformatii,se scrie baietii nu baieti ,se scrie inginerii nu ingineri .
            Dacia trebuie sa respecte niste norme de poluare,sa faca niste teste ,plus ca este foarte scump sa dezvolte un soft , ce interes ar avea dacia .
            Daca n-ai incercat niciodata ,n-ai cum sa stii despre ce vorbesti .Au incercat altii si 99% din ei sunt multumiti .
            Last edited by Cristi_Xp; 25 February 2010, 22:36. Reason: Automerged Doublepost
            Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

            Comment


            • #7
              @Cristi XP are DimSport-ul bani pentru dezvoltat softuri si nu are Dacia sau Reanault-ul? Nu prea cred... Si nici nu prea polueaza aia 3,14 cai zapaciti de cap dati de chip tunning,astfel incat sa nu le convina astora de la Dacia. Sunt convins ca trage bine motorul remapat, da parca prea sunt toate roze si frumoase!

              Comment


              • #8
                cristi xp sant foarte dezamagit in privinta acestui forum pe care tocmai tu il administrezi si sincer te credeam ultima persoana sa ma imi aduca la cunostiinta ca nu am vb. la plural in comentariul meu, eu desigur stiu ca am deranjat pe cineva cu comentariile mele dar oricum chiar mi se falfaie si ca o propunere la reguli foarte importante inainte de a scrie pe acest forum pune si tu chestia asta :'' ESTE OBLIGATORIU SA DETINETI CUNOSTIINTE FOARTE SOLIDE PRIVIND GRAMATICA LIMBI ROMANE ''
                nu toata lumea a facut scoala ta ,dupa ce ti-am spus chestiile astea foarte importante nu imi trimite mesaje precum ca sant sanctionat si asa mai departe ci te rog frumos sa imi stergi orice imformatie cu privinta la persoana si vrea sa parasasc acest forum care atunci cand aduci ceva ce deranjeaza in discutie ti se reproseaza ca nu sti limba romana.
                salutare si mult noroc cu forumul asta
                PS:MAI SANT SI ALTE FORUMURI DE SPECIALITATE !

                Comment


                • #9
                  Na dracie cu palarie...ce v-ati aprins...toti
                  Ce ingineri din Mioveni? Proiecteaza dansii ceva? Sunt tare curios.
                  Cat despre resoftare, sa fim seriosi. Toti stiu riscurile, si cum s-a spus mai sus, fiecare piese are o "marja de eroare". Chiptuning-ul impinge marja aia de eroare.
                  Daca esti dispus sa-ti asumi responsabilitatea ok, daca nu, la fel de ok.
                  Si satul si cu painea intreaga nu se poate.

                  PS: parca erati oameni practici. Mai pe romaneste: " Ce conteaza ba teoria, ca practica ne omoara". Uitati-va in jur si vedeti cate masini au luat-o pe ulei din cauza resoftarii. Ca asa, speculatii sunt multe, dar cum n-avem teorie, e ca tanti Gherghina de la florarie cand vb despre fizica nucleara.
                  Last edited by Cezar; 1 March 2010, 15:12.

                  Comment


                  • #10
                    la revedere,chiar te rog sa nu mai scrii pe forum,cel putin pana nu incepi sa stapanesti cat de cat "limba asta scrisa" .Poate mai sunt si altele,dar cele care permit omorarea in halul asta a limbii romane probabil sunt praf ,da cred ca ai mai zis mai demult acelasi lucru,si tot ai revenit.
                    nu ai deranjat pe nimeni ,am scris clar mai sus ca din fabrica nu se poate dezvolta un astfel de soft pentru ca trebuie sa respecte niste standarde,niste norme de poluare plus,se practica la toate masinile,si se lasa niste norme de siguranta .Tu crezi ca pentru rusia unde sunt -30 grade tot timpul,nu sunt aceleasi harti de injectie ca la noi ? fac special ? sau in alte tari unde sunt 40 grade ... fac modificari speciale pentru temperatura aia ,presiunea atmosferica etc etc .Din uzina ti se da un motor care va fi folosit la 70% din rezistenta pentru care este el construit ,modificand una alta ii cresti uzura ,dar nu reduci fiabilitatea din cauza unei resoftari .
                    Un exemplu ar fi ,cum vi-am zis loganul lui groza, care are 170 cp aproximati la motor , si culmea nu a pocnit nimic la el ,desi masina este gandita pentru 90 cai ,bineinteles ca este uzura mult mai mare si fiabilitate mai mica,ca sa nu mai vorbim ca nu este o masina gandita sa mearga supraalimentat ,deci riscurile ca va crapa sunt imense,si surpriza...inca tine,si la ce modificari , nu o amarata de resoftare .
                    Loganul lui felix, proiectat pentru 65 cp de fabrica , dus la 140 cp ,modificari fata de stoc foarte multe si n-a crapat .
                    Loganul lui BBI , proiectat pt 65 cp , dus la 140 cp , inca am auzit ca merge,si iar n-a crapat nimic la fel ca la BFF .
                    Loganul lui Dorin de la Sibiu,care are si ala peste vreo 110 cp ,din 65 cp care culmea are vreo 250-300 mii km .
                    Masinile se strica intr-adevar,din cauza proastei exploatari ,turbinele se strica tot din cauza asta ,din menajare prea multa,injectoarele se strica... de la motorina din camioane furata de soferi...etc etc , sau se strica pur si simplu din cauza sistemului prost de injectie .
                    si acum o propunere, vreau sa vad 3 persoane pe forum aici,cu logan dci care a avut probleme la motor/turbina/injectoare din cauza chiptuningului facut, si aici nu ma refer la furtune sparte de aia de la pitesti care fac chiptuning si mergi in 1.6 bar cu masina,si sa specifice unde au facut chiptuningul .
                    Last edited by Cristi_Xp; 1 March 2010, 15:28.
                    Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                    Comment


                    • #11
                      @adicata: observ ca esti foarte vehement in declaratii la adresa chiptuningului si a celor si-au facut astfel de modificari insa ma intreb cat de mult te-a afectat pe tine. Este doar o parere de-a ta? Atunci incearca sa argumentezi ceea ce ai spus, cu cazuri concrete daca se poate.
                      Oferta Chiptuning (remapare) Dacia Logan, Solenza, SuperNova si Duster
                      Dacia Logan - 1.4 ,1.6 ,1.6 16v - 150 lei, Diesel 350 lei - Contact: 0751.194.100
                      www.chiptuninglogan.ro | www.obdtuning.ro | www.anularedpf.ro

                      Comment


                      • #12
                        Intr-o postare mai de sus am explicat amanuntit de ce sunt eu contra.

                        Pe mine nu ma afecteaza deloc, dar parerea mea este ca daca vrei putere este bune ca de la inceput sa-ti achizitionezi un motor pentru preferinta ta.

                        Cred ca tu te ocupi de asa ceva si clar ca tie nu-ti comvine parerea mea. Gandeste-te la o chestie. Luam un exemplu. O cutie de viteze este conceputa sa reziste la un cuplu de maxim 250 Nm. La inceput motorul are 180 Nm. Dupa cip , cuplul va urca sa zicem la 230 Nm. Clar cutia va rezista , dar gandeste-te cum va prelua cutia acest cuplu?? Practic viata acesteia ai diminuat-o mult, este clar ca fortele pe suprafata de contact a danturii pinioanelor este mult mai mare. Nu stiu daca este cineva in tara asta, ce se ocupa de asa ceva ce se intreaba, daca transmisia masinii poate prelua acest surplus de moment motor, creat prin tuning. Acesta este doar un exemplu.


                        Repet inca o data. Nu am nimic cu cei ce vor sa-si faca si nici cu cei ce fac asa ceva, doar ca sunt total contra acestor tuninguri, si am incercat sa argumentez pe cit se poate.


                        Eu sint inginer de diagnoza la un dealer VW Audi, si lucrez cu asa ceva. Crede-ma ca vb in cunostinta de cauza.

                        Incerc pe cit se poate sa sfatuiesc clientii mei ca nu are rost acest tuning.

                        Comment


                        • #13
                          De unde acel 250 Nm?

                          Comment


                          • #14
                            Boi ori faceti misto, ori va faceti. Chiar nu mai inteleg.

                            De unde crezi ca am luat acel 250Nm.

                            Citez: "Luam un exemplu.". Asta am scris mai sus. Deci pentru cei mai grei de cap, a fost doar un simplu exemplu, sa intelegeti cu sta treaba cu cipul tuning pentru transmisie.

                            Comment


                            • #15
                              Valoarea de "250 Nm" este des folosita in "folclorul" de specialitate. De aici si intreabarea.
                              Acum tot din partea aceluiasi care-l duce mai greu capul: Care-s normele de uzura in proiectarea unui piston? Ori supapa, ori orice altceva?

                              Ce treaba are "ingineria" de diagnoza cu cunoasterea unor date referitoare la structura materialului si limita la care fortele de actioneaza asupra lui ii determina deteriorarea. Care-i masura la care face poc? Eu asta intreb, domn inginer de diagnoza.
                              Last edited by Cezar; 2 March 2010, 20:14.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google