Salutari tuturor forumistilor. Am si eu o problema mai veche cu masina mea care se pare ca s-a complicat. Am un logan dci de 85 cp luat la sh. Initial a mers bine dar de ceva timp a inceput sa consume ulei (si bineinteles sa scoata mult fum). Am fost pe la mai multe service-uri si am eliminat drept cauza turbosuflanta. L-a ultima verificare a reiesit ca motorul in sine este problema si tebuie desfacut (cel mai probabil segmentii sunt dusi si tebuie schimbati). Motorul pare ca toarce normal, are putere si porneste la cheie, deci are compresie. Singura problema e ca papa peste 2 litrii la 1000km. Cam la ce credeti ca ar trebui sa ma astept? Ce ar tebui sa am in vedere la o eventuala interventie la motor? Eu aveam in plan oricum sa schimb distributia si acum si segmentii. Ar putea estima cineva cat m-ar costa?
Segmentare Motor Dci
Collapse
X
-
Originally posted by 6diablo View PostSalutari tuturor forumistilor. Am si eu o problema mai veche cu masina mea care se pare ca s-a complicat. Am un logan dci de 85 cp luat la sh. Initial a mers bine dar de ceva timp a inceput sa consume ulei (si bineinteles sa scoata mult fum). Am fost pe la mai multe service-uri si am eliminat drept cauza turbosuflanta. L-a ultima verificare a reiesit ca motorul in sine este problema si tebuie desfacut (cel mai probabil segmentii sunt dusi si tebuie schimbati). Motorul pare ca toarce normal, are putere si porneste la cheie, deci are compresie. Singura problema e ca papa peste 2 litrii la 1000km. Cam la ce credeti ca ar trebui sa ma astept? Ce ar tebui sa am in vedere la o eventuala interventie la motor? Eu aveam in plan oricum sa schimb distributia si acum si segmentii. Ar putea estima cineva cat m-ar costa?
Pararea mea este sa le faci pe amandoua distributia si o segmentare. Altfel risti sa faci varza motorul, si in plus iti va mananca ulei mai mult. Preturile difera de la service la service. Unele mai au si piese, tu nu trebuie sa vii decat cu masina.
Comment
-
o sa fii surprins ca sunt taxiuri benzinare de peste 400000km care nu necesita segmentare. cat despre dci-ul in discutie, m-as mira sa fie dusi segmentii atata timp cat are compresie motorul. sau "are compresie" e doar o expresie neacoperita de niste masuratori? un motor care porneste bine, are compresia ok, dar fumega, are turbina bulita, sau egr-ul. sau pur si simplu o fisura undeva pe traseul de aer. insa, un motor care papa ulei, papa ori la segmenti, ori la turbo. daca e ok compresia, ramane turbo. ce ma mira e ca taman turbo a fost scos din lista...Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Originally posted by 6diablo View PostInitial a mers bine dar de ceva timp a inceput sa consume ulei (si bineinteles sa scoata mult fum). Am fost pe la mai multe service-uri si am eliminat drept cauza turbosuflanta.
Eu aici nu inteleg ce ai vrut sa spui., sunt cu ochii pe voi !
:thumbsup:
Comment
-
Turbina a fost verifcata si e ok. Chiar daca sunt uzati segmentii, masina tot poate sa porneasca (probabil cei de ungere sunt problema). Oricum la cat consuma ulei, turbina nu ar mai fi fost intreaga daca era ea vinovata. Am dat-o jos si verificat-o: fara uzura a axului sau paletilor. Nu stiu cum a fost intretinuta masina de vechiul proprietar dar eu am pus doar ulei conform cartii tehnice. Acum are ~80000Km si ulei Dacia 10W40. E ultima varianta -segmentii. Acum ce as putea gasi cand voi desface motorul ?!? Sper sa nu fie mai rau (inlocuit pistoane, rectificare de chiuloasa). Oricum, indiferent care e problema ma va costa scump.
Comment
-
Ti-au zis-o si colegii mai sus: nu prea sunt cazuri de motoare segmentate; doar dupa anumiti km buuuni.
La 80 kkm (daca intr-adevar atat are...) este un motor tanar!
Te-am intrebat daca acele service-uri ti-au dat acel diagnostic.
Sa nu fie dorinta de a schimba nejustificat niste piese, sa se mulga niste bani.
Ma repet: la 80kkm sa fie dusi segmentii la dci...ciudat!Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie
Comment
-
Originally posted by 6diablo View PostTurbina a fost verifcata si e ok. Chiar daca sunt uzati segmentii, masina tot poate sa porneasca (probabil cei de ungere sunt problema). Oricum la cat consuma ulei, turbina nu ar mai fi fost intreaga daca era ea vinovata. Am dat-o jos si verificat-o: fara uzura a axului sau paletilor. Nu stiu cum a fost intretinuta masina de vechiul proprietar dar eu am pus doar ulei conform cartii tehnice. Acum are ~80000Km si ulei Dacia 10W40. E ultima varianta -segmentii. Acum ce as putea gasi cand voi desface motorul ?!? Sper sa nu fie mai rau (inlocuit pistoane, rectificare de chiuloasa). Oricum, indiferent care e problema ma va costa scump.
Daca trebuie segmentat motorul ,nu ar trebui sa ai probleme cu compresia ?i-ai facut un test de compresie ?fumul albastru poate sa fie si din cauza EGRului care mai are ghinionul sa se rupa tija aia ...Last edited by Cristi_Xp; 19 April 2011, 20:28.Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.
Comment
-
Turbina e ok, am mai zis. Nu are joc in ax, nu da ulei pe conductele de aer, nu are zgomote ciudate in timpul functionarii si puterea motorului e normala. Stiu ca pare greu de crezut dar e singura explicatie sa fie de la segmenti. Probabil ca vechiul proprietar a mers fara sa schimbe uleiul la timp sau sa completeze cand era nevoie.
mi-am adus aminte: la un test de compresie imi daduse ca pe pistonul 4 e o presiune cu 3 bari mai mica decat pe restul. Sa fie asta suficient sa consume ulei in halul asta?
Comment
-
Daca ti-ar consuma doi litri la 1000 km din cauza segmentilor, te asigur ca masina nu ar mai avea compresie si nu ar mai porni. Uleiul ti-l "scuipa" afara pe altundeva, daca ar scapa pe langa segmenti... de fapt nu ai mai fi avut segmenti...
Crede-ma, problema este din alta parte, nu de la segmenti.sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.
Comment
Comment