Generalitati Mecanica

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Generalitati Mecanica

    Recunosc faptul ca nu ma pricep la mecanica si de aceea am niste intrebari/nelamuriri chiar si dupa ce am rasfoit tot netul
    Astept raspunsuri de la cei care sunt mecanici si chiar se pricep , sau care au cunostinte avansate despre motoare in general

    1.De ce motoarele diesel consuma mai putin decat motoarele pe benzina??(Am citi sute si sute de pareri si tot nu am ajuns la o
    concluzie chiar si dupa ce am rasfoit toata wikipedia)
    -ba din cauza aprinderii
    -ba din cauza ca motorina este mai vascoasa
    -ba din cauza ca cifra calorica a motorinei este mai mare decat cea a benzinei(asta mi se pare cam aberant si chiar contrar)
    -chiar si dupa ce am citit cicluri carnot , randamente termice am ajuns doar la concluzia ca 1kg de benzina este mai usor decat
    1kg de motorina , adica motorina ocupa un volum mai mare,oare asta sa fie raspunsul?
    Poate vi se pare aberant cea ce intreb dar nu am gasit nicaieri un raspuns concret.

    2.De ce motoarele diesel sunt mai zgomotoase fata de cele pe benzina.
    Sa zicem ca la aceasta intrebare oarecum mi-am raspuns.Din cauza angrenajelor mult mai complicate la motorul diesel
    decat la cel pe benzina (turbina spre ex).

    3.Am auzit de la un prieten care a facut in facultate materia numita OMM (organe de masini si motoare)cum ca socul pe care
    il sufera un motor la pornire este echivalentul a 50km de mers (din punct de vedere al "uzurii" motorului).Adica este de
    preferat sa lasi motorul pornit 2-3 minute decat sa il opresti si apoi sa il pornesti(aici se exclude partea de consum
    pt ca am inteles ca se consuma ceva mai mult combustibil "la prima cheie" decat daca lasi motorul pornit 2-3 minute)

    Multumesc anticipat pt raspunsuri,chiar daca vi se par aberante intrebarile.
    Fara Semnatura.

  • #2
    rezumatul rezumatului: dieselurile consuma mai putin pt ca randamentul arderii motorinei este >50%, pe cand la un benzinar de-abia atinge 35%. datorita fraontului flacarii si vitezei d epropagare a flacarii in cazul motorinei, motorul dezvolta un cuplu mai mare la turatii mai mici decat benzinarul si prin asta isi pot permite constructorii sa puna o cutie de viteze mai "lunga", lucru care avantajeaza din nou consumul. un alt lucru este ca motorina nu-i asa sensibila la raportul afr, nu "protesteaza"la amestec prea sarac dand in detonatii si supraincalzire, ca benzina. dezavantajul e ca motorul e mai complicat si unele subansamble/auxiliare sunt predispuse defectarii, comparativ cu un benzinar aspirat.
    Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

    Comment


    • #3
      Multumesc pentru raspuns Seba.Hai ca pe asta cu consumul am rezolvat-o.

      Cu zgomotul ??? Iarasi din multii "cunoscatori" de pe net am auzit pareri despre zgomot ca fiind:
      -ca pompa de motorina este mai zgomotoasa decat cea de benzina
      -conteaza si ce fitru de aer are masina
      -ba din cauza cutiei de viteze
      -sau chiar aberatii de genul "pt ca difera vibrochenul" de la un motor la altul
      Fara Semnatura.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Carmelo View Post
        3.Am auzit de la un prieten care a facut in facultate materia numita OMM (organe de masini si motoare)cum ca socul pe care
        il sufera un motor la pornire este echivalentul a 50km de mers (din punct de vedere al "uzurii" motorului).Adica este de
        preferat sa lasi motorul pornit 2-3 minute decat sa il opresti si apoi sa il pornesti(aici se exclude partea de consum
        pt ca am inteles ca se consuma ceva mai mult combustibil "la prima cheie" decat daca lasi motorul pornit 2-3 minute)
        In privinta asta, sunt sceptic. Daca era adevarat, nu cred ca se baga in productia de serie sistemul Start/Stop.
        If it ain't broke, don't fix it!

        Comment


        • #5
          E cu dute/vino si sistemul asta Stop/Start.Am inteles ca pe unele masini a fost un esec in sensul ca au primit multe reclamatii de genul "mi s-a oprit masina in mijlocul intersectiei"


          Am citit ca la unele modele nu se opreste motoul de tot ci ii scad mult turatiile , adica la relanti are undeva in jur de 150-200rpm.

          Am inteles ca cei de la Bosch ar fi rezolvat problema, dar au dat peste alta , electormotorul nu face fata prea multor cicluri de pornire si daca mergi asa cum se merge pe la noi prin bucuresti (mergi 20m opresti, mai mergi 10,iar opresti)nu e rentabil.+ ca ar mai fi si problema zomotului.
          Fara Semnatura.

          Comment


          • #6
            Principiul de functionare la motorului pe benzina este cam asa:
            - pistonul coboara si in acelasi timp primeste amestecul de aer cu benzina (admisia)
            - pistonul urca si comprima amestecul de aer cu benzina (compresia)
            - bujia da scanteie si se realizeaza explozia, ceea ce face ca pistoul sa coboare
            - pistoul urca eliberand astfel gazele arse.
            La motoarele diesel se intampla cam asa:
            - pistonul coboara si in acest fel se realizeaza admisia. Spre deosebire de motoarele pe benzina, admisia se face doar cu aer, nu si cu carbunant, asa cum se intampla la motoarele pe benzina
            - pistonul urca si se realizeaza compresia
            - injectoarele pompeaza motorina, iar aerul comprimat in contact cu motorina, explodeaza. Realizandu-se astfel explozia - pistonul coboara
            - pistonul urca si evacueaza gazele arse

            Eh, dupa ce am explicat in halul asta principiile de functionare, sa raspundem la intrebari.
            1. Pentru ca raportul de compresie la motoarele diesel este mai mare decat la cele pe benzina si pentru ca presiunea in cilindru este facuta doar cu aer, pentru a efectua explozia, nu este nevoie decat de o cantitate mica de combustibil, spre deosebire de motoarele pe benzina unde admisia de aer-combustibil se realizeaza in functie de ce vrea soferul de la masina. Datorita raportului de compresie mai mare in cilindru, cuplul este mai mare la motoarele diesel.
            2. Pompa de motorina injecteaza combustibil doar in momentul in care raportul de compresie atinge o anumita valoare, deci explozia nu este ceva calculat ca la motoarele pe benzina, unde aprinderea se realizeaza la intervale bine stabilite. Pentru ca explozia in cilindrul 1 nu este facuta la diferenta exacta de timp cu cea din cilindrul 2 si asa mai departe, apar zgomotele alea mai pronuntate in functionarea motorului.

            Nu am nici o pregatire in domeniu, dar asa am inteles eu lucrurile.
            Last edited by vitriol; 24 May 2011, 13:26.
            sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

            Comment


            • #7
              Originally posted by vitriol View Post
              Pompa de motorina injecteaza combustibil doar in momentul in care raportul de compresie atinge o anumita valoare, deci explozia nu este ceva calculat ca la motoarele pe benzina, unde aprinderea se realizeaza la intervale bine stabilite.
              Daca imi permiti, Vitriol as dori sa fac o mica adaugare la ceea ce ai scris tu.
              - Pompa de injectie motorina , in functie de tipul de motor , va injecta combustinilul in cilindu sub forma pulverizata, cu ajutorul injectoarelor , in faza finala a comprimarii . In functie de constructor , cu X grade inainte ca pistonul sa ajunga in PMS . Atunci datorita comprimarii areului , temperatura ajunge undeva la cca 700 grade Celisius , favorizand autoaprinderea combustibilului pulverizat ca o "ceata" in cilindru la presiuni ce pot atinge si 2000 bari , in cazul motoarelor commonrail . Practic presiunea asta dicteaza daca pot spune asa ,felul care va avea loc arderea . Cu cat pulverizarea este mai fina , cu atat si arderea este mai completa .
              EXplozia este calculata , la fel ca si in cazul benzinarelor , pompa de injectie fiind comandata de distributie . Indiferent de felul de actionare al infectoarelor , fie electric sau sub acctiunea presiuni furnizate de pompa , timpul cand are loc injectia , este fff bine calculat , la fel ca si in cazul benzinarelor , cand are loc scanteia . Nu valoarea raportului de compresie dicteaza cand are loc injectia de comb.
              Zgomotul specific "diesel" asa zis de tractor , este dat de injectoare + explozia care este mult mai puternica fata de un benzinar.

              Daca gresesc , sper sa nu se supere colegul Vitriol ca l-am completat putin.
              , sunt cu ochii pe voi !
              :thumbsup:

              Comment


              • #8
                Nu ma supar absolut deloc, @FLORYN, ba chiar iti multumesc ca m-ai ajutat sa-mi completez cunostintele.
                Last edited by vitriol; 24 May 2011, 22:01.
                sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                Comment


                • #9
                  de trecut in revista si faptul ca motoarele pe benzina din ziua de azi au raportul de compresie ~10-12:1 si dieselurile 18-20:1
                  plus supraalimentarea la diesel. in final toate se traduc prin consum redus la diesel.
                  internal combustionizer

                  Comment


                  • #10
                    benzinarele alea cu 12:1 sunt de raliu, de strada cam greu la peste 10:1, nu de alta, da' trebé benzol de 100 deja.
                    Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                    Comment


                    • #11
                      despre motorasul pas cu pas cateva cuvinte se poate ? ce face , ce simptome are cand e defect, etc .. multam
                      " Nevastamea conduce atat de rau, incat GPS-ul i-a spus: in 50 metri trage pe dreapta ca vreau sa cobor "

                      Comment


                      • #12
                        K4M rs are 11:1 , si cred ca e voie sa se mearga si cu 95 .
                        Din cate am inteles limia la autoaprindere ar fi undeva la 12.8:1 , ca sa mergi mai sus ar trebui benzina de curse ...
                        Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                        Comment


                        • #13
                          Floryn, hai sa nu te superi nici tu pe mine ca nici vitriol nu s-a suparat pe tine, asa ca hai sa te contrazic putin.
                          Din ce stiu eu disparitia acelui zgomot de tractor este datorata timpilor de injectie pe o singura compresie, si anume: dupa ce pistonul a ajuns la PMS,atunci:
                          1.Prima injecie, de initiere a motorinei si inceperea cursei spre in jos a pistonului
                          2.A doua injectie, pt cursa mare a pistonului(forta motorului)
                          3.Ultima injectie, pentru a aduce celalalt piston la PMS, (in liniste).
                          Poate explicatiile nu sunt asa de stiintifice, dar stiu ca atenuarea zgomotului de tractor au facut-o prin injectarea motorinei de trei ori pe o cursa a pistonului. Asta stiu ca e la 1,5dci

                          Cica la Audi, s-ar face 9 injectii pe o cursa. Oare?

                          Comment


                          • #14
                            @Meggeo82 - nu ma supar frate , nu am nici un motiv . Stiam ca in cazul injectiei de pe Logan dci , injectoarele pulverizeaza de 3 ori , in cadrul unui ciclu /cilindru . Dar, cand o executa pe prima, si cand pe urmatoarele ... nu am studiat . Si aici trebuie tinut cont de frontul focului , chestie pe care Seba a amintit-o in postul nr 2 .
                            Cu stima domnilor.

                            Scuze ca postez consecutiv , dar nu am mai putut interveni in postul anterior .
                            Special pt. @ Meggeo82 : ia arunca o geana aici.
                            Last edited by FLORYN; 2 June 2011, 22:38. Reason: Automerged Doublepost
                            , sunt cu ochii pe voi !
                            :thumbsup:

                            Comment


                            • #15
                              pt tudor

                              Motorasul pas cu pas - comanda clapeta de admisie aer, regleaza turatia - pt regimul de motor rece, relantiul si cand pornesti AC de se tureaza motorul.
                              1.5 dc

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google