Rezistenta suplimentara aeroterma habitaclu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rezistenta suplimentara aeroterma habitaclu

    Reiau aici cateva informatii pe care le-am citit prin alte parti si pe care le-am confirmat recent. Se stie ca bateria unui diesel este de dimensiuni mai mari nu numai din cauza faptului ca aprinderea cere mai mult curent decat un benzinar pentru ca acele bujii incandescente au rolul de a incalzi amestecul combustibil, nu de a genera doar o scanteie pentru a-l aprinde. Ci si pentru ca in sezonul rece, piesa din titlu, rezistenta electrica este folosita mai mult timp decat la un benzinar.
    Motorul diesel este foarte eficient in procesul de transformare a energiei de combustie in lucru mecanic. El are pierderi prin caldura mult mai mici decat un motor de benzina. Dupa un drum de peste 100 km pe drum european, la o temperatura exterioara de peste 8 grade, la sosire, capota si grila de intrare a aerului erau aproape reci, poate 4-5 grade peste temperatura ambientala. Daca ai fi vrut sa vezi daca masina tocmai fusese utilizata, nu ai fi putut sa iti dai seama din temperatura zonei motorului din afara.

    Deci, in sezonul rece, la un motor diesel, incalzirea se face un timp destul de lung in mod electric, din curentul alternatorului si din baterie. Calculatorul de injectie ECU este cel care controleaza actionarea rezistentelor, in numar de 4, grupate cate doua. Puterea electrica a fiecarui grup este in jurul a 500-700 W. Sunt alimentate toate daca se regleaza nivelul de caldura la ultimele 3-4 puncte.

    Pornirea rezistentelor se observa prin niste zgomote de relee cuplate chiar langa contact, in spatele bordului. Nu stiu care este temperatura maxima din exterior la care pornesc, in cazul meu au pornit si la peste 10-12 C. Imediat ce este pornita ventilatia, pe treapta I, se aude cuplarea din releu.
    Rezistentele sunt decuplate de catre ECU atunci cand temperatura agentului de racire depaseste un prag. Unii spun ca peste 70 C. Eu cred ca am atins temperatura potrivita a circuitului de racire doar dupa vreo 40 de minute, poate ceva mai mult.

    Din observatiile mele, cea mai dificila combinatie de factori externi pentru sarcina electrica a unui diesel 1.5 dCi este urmatoarea: vreme rece, cateva grade, ploaie, mers urban. Pentru ca umiditatea este mare, aburirea se produce foarte repede in interior si iti doresti caldura produsa electric, farurile sunt aprinse iar stergatoarele merg. In aceste conditii, eu cred (nu am masurat) ca alternatorul este depasit numerit si se consuma si curent din baterie. Aveti grija in astfel de conditii sa aveti bateria incarcata/masurata inainte de a pleca iar daca o vedeti mai slaba (daca nu aveti un banal tester, aprindeti plafonierele si vedeti daca lumina este alba) nu faceti opriri scurte si dese. Mai bine lasati motorul pornit. Si incercati un spray de evitare a aburirii parbrizului care se aplica pe interior, inainte de plecare.

  • #2
    Ai dreptate, bune motoare astea dizel a stiut neamtul ala ce a stiut cind le-a gindit ! randament maxim, consum minim, tot respectul nea 'Rudolfe
    Last edited by george.sce; 24 December 2019, 16:39.

    Comment

    Working...
    X
    Anulare DPF
    Politica de Securitate Google