Problema alternator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ceva noutati, despre modul cum ai rezolvat problema?
    Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

    Comment


    • Multumesc pentru interes, inca nu
      Imi lipseste cheia pacii, e pe drum. Ca de obicei, voi reveni cu informatii despre problema sesizata
      Deocamdata nu se mai aude atat de strident zgomotul, aproape ca nu il mai percepi. Nu au mai fost sincope in furnizarea energiei de catre alternator.
      Nu e de mers asa, dar nu am avut ce face, date fiind sarbatorile, nu am avut nici drumuri lungi...
      Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

      Comment


      • Originally posted by 77sky View Post
        Multumesc pentru interes, inca nu
        Pai iti dai seama ca tot forumu' e cu ochii pe tine; la cum te stiu, vom avea toata desfasurarea actiunii...minut cu minut.
        Hai noroc.
        Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

        Comment


        • Vin si cu deznodamantul Jobe Done!

          Asadar: aceasta defectiune este dintr-un lant al unor uzuri specifice care m-au urmarit anul trecut
          Ghinionul a facut sa se intample in perioada de vacanta, cand majoritatea pravaliilor erau inchise, cheia mi-a venit destul de tarziu. Nu stiam tipul de piesa, am facut poze cu rola veche, in pozitia de lucru, ca sa imperechez codurile (acum se observa in poza cu toate detaliile esentiale).
          Cheia este de cca 110 mm (poate fi o idee mai scurta), torx 50, 33 dinti (scriu toate detaliile acestea pentru ca pe mine chiar m-au interesat, data fiind diversitatea de scule)
          Am cumparat-o cu cca 27 lei + transport.
          Alt ghinion...vremea
          Atrag atentia ca defectiunile de acest tip la alternator (fulie, rulmenti) sunt critice, necesitand interventie imediata, dat fiind si marele risc de interferenta cu zona distributiei.
          Asadar, presat fiind de acestea, precum si de programul meu, a trebuit sa lucrez sambata, ger (cca -3, -4 grade). Detest asa ceva, plasticele devin necooperante (a se citi casante, lesne pleznesc), atentia scade.
          Am demontat borna - de la acm, roata dreapta fata, suportul hidroelastic, bieleta antirasturnare, extrase cuplele furtunurilor de motorina de la pompa de inalta presiune (tur, retur), puse folii de plastic asigurate cu elastice (ferite de mizerie), cele 2 suruburi care fixeaza alternatorul si cu putina rabdare l-am extras. Foarte inghesuita zona la dci (plus conductele de AC)
          Am probat fulia veche, blocata (nu mai era unisens!). Naspa!
          Am desfacut relativ usor piesa veche, le-am pus in acelasi plan (sa vad daca sunt aliniate, daca au aceleasi cote), am montat-o pe cea noua. Simplu.
          A venit surpriza neplacuta, nu am putut folosi cheia dinamometrica! Aceasta este socotita in sens orar, iar eu la strangerea torxului il aveam antiorar. Am incercat sa rasucesc la 180 de grade piesa mobila a cheii, in interiorul tevii suport, Nu merge! Ramane de studiat (vreau sa o folosesc la demontarea bujiilor incandescente, producatorul indica un moment de rupere...)
          Alt moment neplacut: capacul din plastic, de protectie, este prins nu prin piulite, ci prin sistem de clipsare (pe suruburile mici culiseaza aripioarele de plastic). Gerul...si-a spus cuvantul, cu toate rabdarea mea (am reusit a rupe cateva).
          Parte buna: rulmentii OK! Colectorul are uzura, carbunii au uzura, daaar mai tin cateva zeci de kkm (in opinia mea)
          Circul a intervenit la montarea alternatorului!
          Mi-a luat cca 30-45 de minute sa gasesc pozitiile celor 2 suruburi lungi. Nu vezi nimic, este atat de strans infipt in suport, incat lucrezi cu levier, sa-l poti misca!
          Aici servesc un pont: se monteaza intai cel inferior, apoi cel superior.
          Gerul incepuse a musca zdravan, am montat si cureaua de acc, apoi am realizat cateva rotatii in gol, cu motor oprit. Montez totul, pornesc si motorul, totul parea in ordine. Cand ma uit mai atent, observ decalaj pe fulia compresorului de o pozitie (un dinte) spre exterior, nu era pericol, duminica am repozitionat-o.
          Aici atrag atentia la corecta pozitionare a curelei, "axialitate"
          A durat cca 4-4.5 ore, eram inghetat sloi, obosit. Urat! Nu lucrez in asemenea momente, dar am fost obligat. Acum motorul este absolut silentios, toarce frumos, chiar daca este ger
          Nu este deloc o operatiune simpla, mai ales daca ai un motor atat de aglomerat.
          Cred ca este posibil sa lucrezi cu el montat (alternatorul) si sa extragi fulia, sa analizezi colectorul, carbunii...dar am preferat buna vizibilitate

          Intrebari?
          Attached Files
          Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

          Comment

          Working...
          X
          Anulare DPF
          Politica de Securitate Google