Anvelope (iarna/vara) si tot ce tine de ele

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • daca mai tin eu bine minte, la gumele de vara, 8m profil nou, la 3 mm poti s ale arunci. martorul de uzura e la 2-2.5mm, cand ala e atins, gumele trebuiau schimbate la gume de iarna, 9-10mm adancime de nou, la 3mm martor de uzura, dar la alea e altul schepsisul, nu conteaza adancimea cramponului, ci adancimea microlamelelor, care pe la 4-5mm deja incep sa dispara. si chiar daca nu dispar, nefiind lungi, nu mai au elasticitate si anvelopa incepe sa piarda din aderenta. la all-season-uri, nu stiu, dar ceva-mi spune ca s-a mers pe un compromis la adancime si uzura admisa, la 4mm deja ar fi rostul sa te gandesti la alte anvelope.
    Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

    Comment


    • Toate anvelopele omologate pentru piața europeană au martori de uzură, aflați la baza canalelor benzii de rulare sub forma unor bumbi de cauciuc care au 1.6 mm înălțime. Totusi pentru siguranta, e recomandat sa ai un profil de minim 3mm. Cam la fel e si la anvelopele allseason; doar la cele exclusiv dedicate sezonului de iarna difera adancimea la care sunt situati martorii de uzura.
      Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

      Comment


      • Aici pe forum 99% suntem șoferi normali, nu piloți de raliu.Cum zicea cineva mai sus, ar trebui sa ne raportam la valori medii in legatura cu reflexele și să ne dăm cu părerea strict la anvelopa nu la reflexele noastre. Chiar și 1m in minus contează, așa că nu știu cât de relaxat poți fi când știi că ai anvelope de 100ron sau mai puțin, din start trebuia să fii foarte foarte atent la tot ce fac ceilalți din jurul tău pt că tu știi că nu poți opri la fel de repede că ei.

        Comment


        • Îmi pare rău că nu mi-am notat undeva, fiindcă îmi amintesc că am măsurat adâncimea profilului la CC-uri când le-am cumpărat, înainte de a fi montate pe jante. Eu rețineam 7 mm, poate mă înșel. Oricum, în materialul de mai jos scrie că „uzat înseamnă adâncime de 2,1 mm a benzii de rulare și stare intermediară înseamnă 4 mm adâncime a benzii de rulare”. Referirea se face, însă, la CC+, nu la CC, dar dacă o fi valabilă și pentru CC, atunci înseamnă că măcar un an pot să mai „trag” de ele.
          Cauciucuri all-season Michelin CrossClimate +, 245/40 R18 97Y XL, Indice de încărcare pneuri: 97, Indexul de viteză: Y.
          M-am născut cu prea puține degete mijlocii în raport cu lumea în care trăiesc.

          Comment


          • Originally posted by Seba View Post
            daca mai tin eu bine minte, la gumele de vara, 8m profil nou, la 3 mm poti s ale arunci. martorul de uzura e la 2-2.5mm, cand ala e atins, gumele trebuiau schimbate la gume de iarna, 9-10mm adancime de nou, la 3mm martor de uzura, dar la alea e altul schepsisul, nu conteaza adancimea cramponului, ci adancimea microlamelelor, care pe la 4-5mm deja incep sa dispara. si chiar daca nu dispar, nefiind lungi, nu mai au elasticitate si anvelopa incepe sa piarda din aderenta. la all-season-uri, nu stiu, dar ceva-mi spune ca s-a mers pe un compromis la adancime si uzura admisa, la 4mm deja ar fi rostul sa te gandesti la alte anvelope.
            Seba, hotaraste-te, ori 9 ori 10, "că un milimetru sunt câteva mii de rulaj", te rog frumos.

            Comment


            • 7 mm e răspunsul corect, după ce uzează 2mm și ajunge la 5 mm, le arunci.

              Comment


              • Daca are cineva conti TS860 ne montate , sa le masoare sa imi zica si mie cat au de noi, eu am uitat sa le masor.
                Si daca tot se discuta acum multe posturi in urma despre durata anvelopelor de vara cu care vine masina respectiv Conti EcoContact 5, acum la schimb observ o uzura pronuntata la anvelopele fata, de fapt o diferenta mare intre fata si spate. O sa masor sa vad cat mai am pana la martorul de uzura, iar in primavara voi face e o permutare fata spate.

                sigpic

                Comment


                • Revin cu informatii "calde" despre CC-uri, obtinute chiar de pe site-ul Michelin. In urma cu 5 minute am dialogat cu un consilier de pe site si mi-a spus ca anvelopele Michelin CrossClimate 185/65/R15 cu care este "incaltat" Loganul meu au avut adancimea profilului de 6,9 mm cand au fost noi (ceea ce inseamna ca cei 7 mm de care-mi aminteam eu erau OK). Martorii de uzura sunt la 1,6 mm, asta fiind limita legala pana la care pot fi folosite anvelopele. N-am de gand sa le las sa se uzeze atat de mult, dar avand acum aproape 5 mm, inseamna ca, cel putin pana la inceputul sezonului rece 2019-2020 le mai pot folosi linistit.
                  M-am născut cu prea puține degete mijlocii în raport cu lumea în care trăiesc.

                  Comment


                  • Adica exact ce am tot sustinut pacilea; dealtfel am si pus citat din descrierea oficiala.
                    Mie mi-a fost clar, ca acele blocuri de la crossclimate nu pot avea mai mult de 7mm; sunt un "tehnic", nu doctor sau finantist sa nu stiu sa fac diferenta intre 10 sau 20mm.
                    In alta ordine de idei, Michelin ne spune ca la anvelopele sale de iarna, atentie climatele nu fac parte din aceasta categorie, martorul de uzura ne indica o adancime a profilului de 4 mm; la aceasta uzura atinsa producatorul anvelopei recomanda inlocuirea.
                    Ca unii vor sa le inlocuiasca la 6 sau 7mm, e strict problema lor; doar suntem societate de consum, nu?
                    Si ca sa nu batem campii cu dimensiuni din burta ale blocurilor anvelopelor de iarna, la Michelin Alpin 6, inlatimea acestora este de 8,3mm; deci nu 10-11.
                    ...
                    Informatie primita acum cateva momente de la un consilier asistenta Michelin, pe chat.
                    ...
                    Prin urmare, ne documentam si dupa aceea postam ca sigure anumite informatii; una e sa exprimi o parere alta e sa exprimi o certitudine.
                    Last edited by IancuMIC; 28 November 2018, 18:44.
                    Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                    Comment


                    • Am pus sandalele pe “tinichea”.
                      Attached Files
                      Keep walking...

                      Comment


                      • Deci ti-ai tras kumo, pana la urma; atentie la franarea pe suprafete umede..
                        Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                        Comment


                        • Vad ca au C, ar trebui sa fie decente, in caz ca acel C nu e pus din burta. La 150 lei/buc a fost best buy.
                          Keep walking...

                          Comment


                          • A venit tata acum pe la mine, am masurat CC-urile si au undeva la 5 mm. cred ca de vreo 3 ani le are, si aproximativ 15000 km, se tocesc repede, ca sunt moi.
                            Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

                            Comment


                            • Aici ma framanta si pe mine , faptul ca sunt destul de moi , totusi prezinta un profil specific unei gume de vara , vreau prin primavara sa-mi cumpar si eu un set de CC-uri doar sa scap de circul asta cu schimbatul rotilor ca oricum nu prea mai circul eu prin cine stie ce zapada.


                              Last edited by prometheus; 1 December 2018, 22:48.
                              sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

                              Comment


                              • Eu zic ca aderenta iarna o castiga si din faptul ca sunt moi, foarte moi, daca mergi putin pe an, (~5000km)eu zic ca merita. Si daca la 3-4 ani le schimbi, tot iesi mai ieftin, si ai aderenta mereu.
                                Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google