Cafenea&Caterinca&Diverse
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
vreau sa impartasesc cu voi bucuria mea :
cele 2reclame preferate ale mele...
Leave a comment:
-
ideea e ca duminica seara trebuie sa-mi dati banii de bilete sa ma duc sa le cumpar luni .
deja am rezervat o masa de 4persoane si i-am promis lu zgribulici ca luni ma duc sa achit biletele altfel ramanem fara masa.
Leave a comment:
-
duminica pe 7 vine Cafe Deko la Phoenix. cine vine??
1.sonykel
2.beci
3.Laurr (50% sanse)
4.S.catalin (90%) vreau sa-i vad si eu - am auzit ca's buni baietii - spre deosebire de beci eu nu m-am uitat prea mult pe youtube...
5.
Leave a comment:
-
duminica pe 7 vine Cafe Deko la Phoenix. cine vine??
1.sonykel
2.beci
3.Laurr (50% sanse)
4.
5.
Leave a comment:
-
resoftare pe un 1.4mpi de 15 cai? cine te-a mintit?
Leave a comment:
-
salut ,
as dori si eu pe cineva din constanta care face resoftari pt logan 1.4 mpi la un pret rezonabil sa zicem 200RON si un nr de tel eventual sau adresa de mail sa il pot contacta.
metionez acea resoftare de 15cp dar real parca am citit 7-8cp.
multumesc anticipat
Leave a comment:
-
Dacia Lastun – Smartul Romaniei
Romania era in anii ’80 una din dintre putine tari din lume care aveau o industrie auto dezvoltata.
Ceausescu dorea ca Romania sa fie autosuficienta, sa se poata dezvolta fara aportul industriei din tarile vest europene, insa acest lucru nu era posibil, din mai multe considerente.Initiativa producerii unui automobil de oras cu un consum redus a apartinut lui Nicolae Ceausescu, care dorea sa creasca nivelul de motorizare al Romaniei.Indicatiile “pretioase” dateau unda verde inginerilor in realizarea unui automobil performant.„Mergem pe ideea realizarii unui motor monobloc, care sa fie amplasat în fata, ca sa putem beneficia de racirea cu aer. În etapa a II-a, vom încerca varianta cu un motor Diesel” spunea Valentin Cosoroaba (Institutul National de Motoare) in anul 1979 la intalnirea cu Nicolae Ceausescu.Timpul de realizare era foarte scurt, masina trebuia sa fie gata pentru defilarea de 23 august, Ceausescu dorea ca masina sa fie realizata initial dupa schite si sa se renunte la elaborarea unui proiect. Pentru a indeplini termenul tovarasului, inginerii au “taiat” motorul de Oltcit pe jumatate, au adaptat un carburator de Dacie si o pompa de benzina electrica. Ideea care a stat in spatele crearii autovehicului era excelenta, materialele alese de asemenea insa realizarea si calitatea acestora a lasat de dorit.Inginerii auto au cautat sa creeze un autoturism modern, cu materiale inovatoare, astfel Dacia 500 avea carter din aluminiu si elemente de caroserie din fibra de sticla, rezistente la coroziune.Conceptul initial prevedea un autoturism economic pentru transportul urban cu o capacitate maximă de 2 + 2 persoane (2 adulţi şi 2 copii), cu un consum mic de pana la 3 litri/100km şi o viteză maximă de 70km/h.Primul motor montat pe Lastun avea doi cilindri, 499 cc, 22,5 CP şi un consum de 3,3 l/100 km. Motorul in doi cilindri era racit cu aer de o turbosuflanta iar carburatorul Carfil era preluat de la Dacia 1300.Viteza maximă care putea fi atinsa de micuta citadina se situa in jurul valorii de 106 km/h. Caroseria de tip coach, cu doua uşi era fabricată din răşini sintetice rezistente la coroziune.Dacia 500 era produsa in Intreprinderea de Autoturisme Timisoara, fosta Tehnometal, lipsa de experienta a muncitorilor spunandu-si cuvantul in imbinarile automobilului.La TIB 1989 a fost expus prototipul 500 Lastun cu caroserie alungita. In aceasta varianta, autoturismul putea sa transporte patru persoane in conditii de confort sporite, pastrând un spatiu si pentru bagaje.In anul 1989, productia Daciei 500 a fost oprita iar investitiile in fabrica Tehnometal din Timisoara pierdute. Dacia Lastun a fost fabricata in 6532 exemplare,Masinile de clasa mica se fabrica si se vand cu succes oricunde in lume exemple cele mai elocvente fiind: Smart, Fiat 500 sau Tico.
Caracteristici generale:
- 3 usi
- locuri (2+2)
- viteza maxima : 106km/h
- viteza economica: 70km/h
- Panta maxima de urcare cu sarcina maxima : 18 grade
- Greutatea si repartizarea sarcinii:
- Autoturismul gol in stare de mers:590kg
Punte fata : 344kg
Punte spate: 246kg
- greutate totala maxima autorizata : 910 kg
punte fata : 430kg
punte spate : 480kg
- sarcina utila maxima 310kg
- nr cilindri 2 in linie , inclinati 15 grade
- alezaj 74mm
- cursa 58mm
- cilindree 499 cm patrati
- raport de comprimare 9:1
- putere nominala 22,5 CP la 5500 rot/min
- cuplu maxim 3,45 daN. m la 3500 rot/min
- turatia maxima 6000 rot/min
- carter aliaj aluminiu
- arbore cotit 2 fusuri palier
Joc culbutor cama (la rece) 0,20 la 0,25mm
Supape in V la 70 de grade
Arbore cu came in chiuloasa
Comanda arbore cu came prin curea dintata
Carburant benzina Premium 1
Capacitate rezervor 22l
Capacitate baie de ulei 3litri
Capacitate cutie de viteze 1,2litri
Sistem racire cu aer
Ventilator cu functionare continua
Suspensii Fata: tip Mac Pherson
- brat inferior triunghiular
- arcuri elicoidale
- amortizoare hidraulice
Leave a comment:
-
Transalpina, denumita si "Drumul Regelui" soseaua (DN 67C) face legatura intre Transilvania si Oltenia. Aflat la peste 2.000 de metri altitudine, Transalpina este cel mai înalt drum din România care poate fi traversat cu maşina, având punctul cel mai înalt în Pasul Urdele (la 2.145 m). Desi mai inalta decat Transfagarsanul este mai putin cunoscuta decat acesta pentru ca nu a fost niciodata asfaltat chiar daca figureaza ca si drum national pe toate hartile, fie ele tiparite sau GPS. In 2009 a inceput asfaltarea si modernizarea acestui drum pe o distanţă de 148 de kilometri, între Sebeş, judeţul Alba si Bengesti judeţul Gorj. La inceputul lui octombrie 2010 mai mult de 95% din Transalpina era deja asfaltatata. Se preconizeaza ca intreaga Transalpina va fi asfaltat si modernizata pana la finele anului 2011.Începuturile acestui drum sunt neclare. Unele surse susţin că a fost construit prima dată de legiunile romane în timpul războaielor cu dacii, motiv pentru care pe hărţile de istorie este trecut sub denumirea de "coridorul IV strategic roman".Există şi o legendă locală, care spune că, la sfârşitul secolului XVIII şi la începutul secolului XIX, fiecare familie de localnici a participat la construirea unei porţiuni din acest drum, în funcţie de posibilităţile fizice şi financiare ale sale. Potrivit altor surse, şoseaua a fost construită şi pietruită de germani în timpul primului razboi mondial , din raţiuni militare, însă a fost foarte puţin folosită. Transalpina a fost reconstruită în perioada interbelică şi dată în folosinţă în 1935, când a fost inaugurată de regele Carol al II-lea. Drumul a mai fost reabilitat în timpul celui de-al doilea razboi mondial, când germanii aveau nevoie de această cale de acces din motive militare. De atunci Transalpina a fost foarte puţin întreţinuta. Traseul era folosit din timpuri stravechi de catre pastorii din Marginimea Sibiului care isi treceau turmele in Oltenia, fiind nu mai mult decat o cararuie prapastioasa pentru cai, numita sugestiv "Poteca Dracului".Inaugurarea Transalpinei s-a facut in primele zile ale anului 1935 de catre regele Carol al II-lea la Poiana Sibiului. La acea vreme, drumul era considerat o mare realizare tehnica, cu rol economic, strategic si militar, cu atat mai mult cu cat oamenilor le era proaspata in minte perioada in care li se impusese religia catolica si cand unele familii au plecat pe acest drum pentru a-si pastra traditia. Conform memoriilor localnicilor, circa 200 de localnici din Jina, aflat acum in judetul Sibiu, insotiti de preotul satului, au luat drumul bejaniei, traversand muntii pe "Poteca Dracului" si stabilindu-se in localitatea Corbii de Piatra din actualul judet Arges. Asa se explica si faptul ca locuitorii din Marginimea Sibiului si cei din localitatile Novaci, Vaideeni si Babeni, aflate dincolo de munti, in judetul Valcea, au aceleasi costume nationale, aceleasi traditii si aceeasi ocupatie: pastoritul, fiind cunoscuti sub numele de "ungureni".Transalpina, Drumul Regelui, porneste din Jina de unde coboara pe o distanta de 7 km pana la Sugag. De aici incepe urcusul. Dupa cativa kilometri se ajunge la barajul Tau si apoi la barajul Oasa. Transalpina continua traversand in partea stanga Barajul Oasa mergand apoi pana la Obarsia Lotrului. Tot de la barajul Oasa, in dreapta, se poate lua spre colonia de la "Fetita", unde s-a construit o manastire. De acolo, urcand la Sureanu, se trece prin "Luncile Prigoanei", un loc de trista amintire pentru localnici, deoarece aici erau pedepsiti cei ce vroiau sa plece in bejenie, si se ajunge la Cabana si iezerul Sureanu, magnific descris de Lucian Blaga, in acelasi "Hronicul si cantecul varstelor".Vechea cabana Oasa este acoperita acum de apele lacului de la barajul cu acelasi nume, ca de altfel si celebrul "brad stramb" al lui Mihail Sadoveanu de pe Valea Frumoasei, iar de aici se ajunge in localitatea Sadu si apoi in Talmaciu, dupa ce se parcurg 62 km de peisaj minunat.De la Obarsia Lotrului, aflata intr-o vale cu o deschidere foarte frumoasa, sunt mai multe posibilitati: se poate merge in stanga spre Brezoi ce se afla la circa 60 km, trecand pe langa Lacul Vidra si apoi prin statiunea Voineasa, sau in dreapta spre Petrila, care e cale de 28 de km. Pentru a continua insa Drumul Regelui, Transalpina, DN 67C trebuie mers inainte spre Novaci. De fapt, de abia acum incepe cea mai spectaculoasa parte a Drumului Regal, drumul prin zona alpina, adevarata Transalpina. Serpentinele se insiruie una dupa alta, ducandu-ne in locuri tot mai inalte: Stefanu, Carbunele, Muntinu, Urdele. Dintr-o data muntele dispare, iar in fata se intinde platoul de pe varful Papusa de unde se coboara in Statiunea Ranca si apoi la Novaci unde ia sfarsit Transalpina. In 1935, la inaugurarea Transalpinei, Carol al II-lea si suita sa au parcurs traseul Jina - Novaci in opt ore.In zilele noastre datorita lucrarilor aflate in curs pe traseul Jina - Sugag, Transalpina este parcursa pe traseul Sebes - Sugag - Obarsia Lotrului - Ranca - Novaci intr-un timp de aproximativ 3 - 4 ore.
Leave a comment:
Leave a comment: