Bujii Gpl

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Draga domnule, fara a vrea sa intru in vreo polemica, apreciind informatia si cunostintele de care dai dovada, poti sa acoperi cele spuse cu valori efective masurate? Ma refer la amestec exprimat in valori Lamda sau mai corect AFR.

    Am schimbat bujiile cu cele dorite NGK LPG Laser Line. Diferenta a fost sesizabila si din punct de vedere al conducatorului auto cat si din punct de vedere al specialistului.

    Fara a avea pretentia ca este un reglaj perfect ci unul facut in 5 minute cu masina pe dyno graficul arata cam asa. Putere benzina vs putere LPG.
    Dupa cum se observa diferenta este de cca. 2hp in favoarea benzinei.
    Attached Files

    Comment


    • #77
      Originally posted by RACINGCODE View Post
      cu masina pe dyno graficul arata cam asa. Putere benzina vs putere LPG.
      Dupa cum se observa diferenta este de cca. 2hp in favoarea benzinei.
      deci e nesamnificativ.Practic pe gaz se pastreaza puterea ca la benzina
      Ce marca de instalatie de GPL ai?
      ​​​​​​

      Comment


      • #78
        Tomasetto este instalatia cu controler STAG4-plus, Hana C black injectors.
        Am avut ocazia sa reglam si alte masini, iar rezultatele au fost asemnatoare.
        Recomandam controlerul Stag pentru ca are un soft destul de bun pentru editarea softului LPG.

        Comment


        • #79
          Racincode: daca ai probleme la trecere e vorba de reglaje. Nu are treaba bujia cu trecerea...mai ales la trecere GPL-benzina...Ai diferenta de amestec intre cele 2...
          Trage un ochi la semnal sonda, si la LTFT/STFT...
          Diagnoza-reparatii-montaj instalatii GPL
          Contact pe site-ul din Profil- infotehnic

          Comment


          • #80
            @racingcode, las-o in pana mea, adica daca 2+2=4, atunci ai avut dreptate cand ai spus ca afara nu ploua? Pai mai intai zici ca la trecere nu ai scanteia, apoi confirmi ca la trecere te referi cand spui ca trecerea in sens invers e mai buna si acum povestesti despre putere? Si ce legatura ar avea valorile masurate gen putere, afr, sau ce mai zici pe acolo cu cele spuse de mine? De aceea mai spun odata, poate nu ai vrut sa citesti mai sus, afirmatia ca bujia nu asigura scanteia corecta la trecere este o mare prostie , independenta de euro, (-asta cu norma de poluare este a doua prostie), putere sau sens de trecere, tot o mare prostie ramane.
            Socurile la trecere sunt cauzate de reglajul prost -motorul fiind in bucla inchisa, daca la acea sarcina timpii de injectie ai benzinei sunt diferiti pentru a rezulta amestec corect, atunci motorul va trepida sau risca sa se opreasca. Trecerea mai poate fi influentata si de neconcordanta canalelor de citire-comanda, corespondenta injectoarelor de gpl cu cele de benzina fiind usor de gresit, poti avea la trecere doi cilindri alimentati simultan cu benzina si gpl si alti doi nealimentati. O alta influenta o au lungimea furtunelor si viteza de reactie a injectoarelor gpl, dar astea sunt insesizabile si pot fi corectate cu un soft bun. Daca ai chef de grafice, referitor la bujii, ca sa fii on topic, poti pune un grafic pe gpl cu bujii proaste si altul cu acelasi motor tot pe gpl dar bujii bune, asta ar fi interesant.
            Din 13.09.2014 cea mai puternica masina cu sistem GPL BRC (571CP) din Ro este Bentley Continental GT. Asteptam replica concurentei...

            Comment


            • #81
              de exemplu bujiile pt. gpl brisk sunt cu electrod de argint

              explicatia care m-a convins si pare pertinenta este ca functioneaza la fel de bine si cu o tensiune mai mica (adica atunci in cazul in care ai probleme cu fisele/bobinele)

              Comment


              • #82
                Eu am 41.000 km cu masina din care 30k pe gpl si nu am umblat niciodata la bujii, care sunt cele ce fabrica cu care a venit masina (nu stiu ce marca sunt) motor 1,2 16v.
                Motorul porneste si merge ok. Ce-i drept s-a intamplat de cateva ori sa imi moara motorul in mers cand apasam ambreiajul si de vre-o 3 ori pana acum la trecerea pe GPL la prima pornire din zi dimineata. Poate ar trebui sa la dau jos macar sa le inspectez, dar acum s-a stricat vremea si nici nu cred ca am cheie potrivita pt ca sunt pe 16 si sunt bagate adanc "in motor", asa ca nu cred ca ma pun pe surubarit in graba...
                Ce bujii recomandati pt gpl la motorasul asta?

                Comment


                • #83
                  Iti trebuie cheie de 14 nu de 16 pt bujii.

                  Comment


                  • #84
                    Modul in care se propaga frontul de ardere este diferit intre benzina si LPG. In plus clamina si prorietatile acesteia sunt diferite la LPG si benzina.
                    Bujiile pentru LPG asigura o scanteie de intensitate mai mare datorita proiectarii bujiilor.
                    In unele cazuri nu sunt necesare bujii speciale aprinderea stock fiind destul de puternica incat sa dea o scanteie suficient de puternica.
                    O recomandare simpla este sa rulati din cand in cand pe benzina si eventual la oprire, inainte de oprire sa rulati cu sarcini mici cateva sute de metri pe benzina.
                    Aparent lumea tinde sa creada ca GPL are nevoie de o scanteie mai puternica, dar de fapt este invers. Impropiu sus invers deoarece in conditii de exploatare doar pe benzina nu ar fi nevoie de asa ceva. Depunerea de la LPG este foarte uscata si creste rezistenta intre electrozii bujiiei.
                    Pentru a evita aceste incoveniente multi seteaza amestecul LPG extrem de sarac, dar asa functionarea poate sa devina periculoasa, iar puterea scade.
                    Pentru a obtine un amestec foarte bun si o ardere buna e mai mult decat sa ajustezi timpul de injectie.
                    LA LPG corect ar fi sa se stabileasca amestecul corect, verificat cu aparate construite sa faca asta si apoi ajustat avansul.
                    Pentru LPG avansul coret este necesaar sa fie altfel decat la amestecul cu benzina de obicei mai mare, datorita propagarii falcarii si obtinerii presiunii maxime in cilindru la momentul dorit. Asa se influenteaza si arderea care se face mai bine. LPG cere un avans putin mai ridicat adica scanteia trebuie sa vina inainte de PMS cu cateva grade mai devreme decat in cazul benzinei, se apropie de alcool.

                    Si-a monitorizat cineva de aici pana acum amestecul de carburant in valori AFR sau Lambda in mod comparativ la aceleasi sarcini benzina versus LPG?

                    Comment


                    • #85
                      Originally posted by tiptil View Post
                      de exemplu bujiile pt. gpl brisk sunt cu electrod de argint

                      explicatia care m-a convins si pare pertinenta este ca functioneaza la fel de bine si cu o tensiune mai mica (adica atunci in cazul in care ai probleme cu fisele/bobinele)
                      La anumite bujii,cu durata mai mare de utilizare, se folosesc anumite materiale pentru electrod in scopul reducerii vitezei de uzura a acestuia. Pentru toata lumea, electrodul care primeste scanteia se uzeaza, hai sa zicem ca la electroliza. Este vorba de electrodul central. Deci alt material, electrodul se scurteaza mai incet, durata mai mare de utilizare la aceleasi performante. Niciodata nu va reusi electrodul sa preia sarcina bobinei si sa faca el scanteia mai puternica. Poate sa fie din cel mai tare superconductor, deci rezistenta 0, oricum fisele dar si bujia au o rezistenta interna destul de mare, pe langa care rezistenta electrodului final nu conteaza. Dar e logic ca uzura va fi diferita cu cat materialul este mai nobil. Nu ne putem baza pe bujii, cand fisele sunt praf.
                      @Racingcode, in postul tau ai reusit sa bati recordul cu contradictiile. Partea cu frontul de flacara e ok, dar nu inteleg ce legatura are propagarea cu bujia, crezi ca se intreaba singur de la ce s-a aprins? Iar cand vei reusi sa faci calamina din gpl, sa-mi spui si mie, daca ajungi sa ai calamina pe bujii pe gpl, atunci ai motorul in pioneze. Uleiul la motoarele oem cu gpl de ce nu are depuneri de gudron? O bujie afumata spre exemplu, se autocurata rapid pe gpl.
                      " Aparent lumea tinde sa creada ca GPL are nevoie de o scanteie mai puternica, dar de fapt este invers. Impropiu sus invers deoarece in conditii de exploatare doar pe benzina nu ar fi nevoie de asa ceva. Depunerea de la LPG este foarte uscata si creste rezistenta intre electrozii bujiiei." - deci are, dar de fapt este invers deci nu are dar pana la urma si asta e impropriu, ramanem cu are, dar nu ar fi nevoie, deja am ochii crucis, cred ca esti frate cu mitica. Cred ca ai avut tema pentru acasa sa-ti dai frau liber imaginatiei pentru a zapaci lumea. Proba e ceea ce spui in continuare, ca daca saracesti amestecul scapi de problemele date de scanteia slaba. In realitate, amestecul sarac provoaca rateuri chiar dac aprinderea e ok. Cine ar fi prost sa-si amplifice problemele, nu stiu, mai ales ca nu inteleg de unde vine pericolul ala la care te referi. Avansul iar nu are legatura cu bujia si scanteia ci cu propagarea frontului de flacare, deci merita o discutie separata de bujii, fiindca oricum pe astea nu le poti schimba alegand alte bujii.
                      Iar despre usurinta de a se aprinde, in mod cert cel mai rapid se aprinde metanul, aproape in orice concentratie, apoi benzina si pe ultimul loc e gpl-ul. Dovada e simpla, mereu sar casele in aer cand sunt scapari de gaz metan, in schimb la ateliere sunt multe practici cu scapari de gpl dar accidente putine.
                      Iti recomand sa iti citesti posturile inainte de a le da drumul.
                      Din 13.09.2014 cea mai puternica masina cu sistem GPL BRC (571CP) din Ro este Bentley Continental GT. Asteptam replica concurentei...

                      Comment


                      • #86
                        Originally posted by Xavi View Post
                        Iti trebuie cheie de 14 nu de 16 pt bujii.
                        Asa este, la ultima revizie am scos o fisa sa vad cum arata bujiile la exterior si am vazut ca necesita o tubulara de marime mica. Am crezut ca e 16, ulterior m-am documentat si am aflat ca e 14.
                        Ma bate gandul sa iau bujii NGK Iridium, se zice ca se schimba la 90.000km dar cred ca merg mai mult de atat. Deocamdata le am tot pe cele din fabrica rulate 42k dar masina merge bine asa ca nu am de gand sa le schimb in graba.

                        Comment


                        • #87
                          Originally posted by alexys View Post
                          La anumite bujii,cu durata mai mare de utilizare, se folosesc anumite materiale pentru electrod in scopul reducerii vitezei de uzura a acestuia. Pentru toata lumea, electrodul care primeste scanteia se uzeaza, hai sa zicem ca la electroliza. Este vorba de electrodul central. Deci alt material, electrodul se scurteaza mai incet, durata mai mare de utilizare la aceleasi performante. Niciodata nu va reusi electrodul sa preia sarcina bobinei si sa faca el scanteia mai puternica. Poate sa fie din cel mai tare superconductor, deci rezistenta 0, oricum fisele dar si bujia au o rezistenta interna destul de mare, pe langa care rezistenta electrodului final nu conteaza. Dar e logic ca uzura va fi diferita cu cat materialul este mai nobil. Nu ne putem baza pe bujii, cand fisele sunt praf.
                          @Racingcode, in postul tau ai reusit sa bati recordul cu contradictiile. Partea cu frontul de flacara e ok, dar nu inteleg ce legatura are propagarea cu bujia, crezi ca se intreaba singur de la ce s-a aprins? Iar cand vei reusi sa faci calamina din gpl, sa-mi spui si mie, daca ajungi sa ai calamina pe bujii pe gpl, atunci ai motorul in pioneze. Uleiul la motoarele oem cu gpl de ce nu are depuneri de gudron? O bujie afumata spre exemplu, se autocurata rapid pe gpl.
                          " Aparent lumea tinde sa creada ca GPL are nevoie de o scanteie mai puternica, dar de fapt este invers. Impropiu sus invers deoarece in conditii de exploatare doar pe benzina nu ar fi nevoie de asa ceva. Depunerea de la LPG este foarte uscata si creste rezistenta intre electrozii bujiiei." - deci are, dar de fapt este invers deci nu are dar pana la urma si asta e impropriu, ramanem cu are, dar nu ar fi nevoie, deja am ochii crucis, cred ca esti frate cu mitica. Cred ca ai avut tema pentru acasa sa-ti dai frau liber imaginatiei pentru a zapaci lumea. Proba e ceea ce spui in continuare, ca daca saracesti amestecul scapi de problemele date de scanteia slaba. In realitate, amestecul sarac provoaca rateuri chiar dac aprinderea e ok. Cine ar fi prost sa-si amplifice problemele, nu stiu, mai ales ca nu inteleg de unde vine pericolul ala la care te referi. Avansul iar nu are legatura cu bujia si scanteia ci cu propagarea frontului de flacare, deci merita o discutie separata de bujii, fiindca oricum pe astea nu le poti schimba alegand alte bujii.
                          Iar despre usurinta de a se aprinde, in mod cert cel mai rapid se aprinde metanul, aproape in orice concentratie, apoi benzina si pe ultimul loc e gpl-ul. Dovada e simpla, mereu sar casele in aer cand sunt scapari de gaz metan, in schimb la ateliere sunt multe practici cu scapari de gpl dar accidente putine.
                          Iti recomand sa iti citesti posturile inainte de a le da drumul.
                          Mai citeste odata postul meu si poate ca ai sa intelegi ce am spus eu nu ce vrei tu. Presupunerile si completarile matale nu-si au locul, cat despre asocierea cu mitica... daca atat te ajuta neuronii eu ce mai pot sa zic... sa te jignesc, ar fi pacat.

                          Noi am initiat un dyno day : http://www.loganclub.ro/forum/showpo...&postcount=130 , iar cu aceasta ocazie se pot masura valori pe benzina vs cele pe LPG eventual se poate monitoriza si amestecul suprapunand pe grafic si curba de AFR benzina vs LPG.
                          Pana in prezent noi nu am gasit nici o masina cu instalatie LPG cu amestecul reglat corect, chiar nici o masina, macar una asa ca meseriasii, priceputii care fac reglajul dupa ureche si dupa cum stiu ei ca e bine...pacat pentru ca LPG este o alternativa foarte buna de carburant.
                          Last edited by RACINGCODE; 3 October 2013, 06:52.

                          Comment


                          • #88
                            Nu stiu ce reglaje ai vazut tu, dar in mod normal un STAG 200/Landi Renzo pe Logan cu autocalibrare merge ~~foarte bine...
                            Sa faci la una de asta reglaj pe dyno etc e ca si cum ai astepta 10bani rest la casa de la un bon de 3-400RON...
                            Restul e cancan...
                            Diagnoza-reparatii-montaj instalatii GPL
                            Contact pe site-ul din Profil- infotehnic

                            Comment


                            • #89
                              Daca tot dai atatia bani pe o instalatie buna, de ce sa nu profiti de ea la maxim.
                              Sigur ca merge cu autocalibrare insa hai sa scapam de vorba aia romaneasca proasta :"lasa ca merge si asa". Nimeni nu spune ca nu merge si asa dar parca nu strica putina evolutie.
                              Am vazut mereu reglaje facute empiric si kla toate absolut toate amestecul era ERONAT. Amestecul este ceva de care depind foarte multe in functionarea unui motor, in plus nimeni care vorbeste de LPG nu foloseste o sonda profesionala AFR.
                              Tocmai am postat un grafic de la o setare CORECTA si nu pierzi HP ci castigi cu LPG sau macar e lafel cu toate ca combustibilul costa mai putin.
                              Last edited by RACINGCODE; 3 October 2013, 20:36.

                              Comment


                              • #90
                                Ia-ti textul si mai gaseste inca o persoana care sa-l inteleaga, eventual pune-o sa-i faca un rezumat. In ceea ce priveste setarea minune, iti repet, e gresita daca nu cumva ai amestecat gpl cu kerosen sau benzina cu apa.
                                Iar atelierele nu stiu ce ar trebui sa foloseasca, ce dracu e aia sonda afr profesionala? Adica precizia impusa la analizoarele gpl pe care le avem noi nu e buna? Ca dau o gramada de bani la metrologie, poate descoperim ceva mai precis, lumineaza-ne!
                                Cat despre sistemele gpl, reglaje, etc, sa stii ca spre exemplu in timisoara, la Panea gasesti si stand dyno si multe alte scule mai scumpe decat cateva ateliere de "tiunning".
                                Iar despre reglaje, vorbeste doar dupa ce le vezi pe toate. Atata timp cat abaterile fata de ideal sunt mai mici pe gpl decat pe benzina, deci mult sub limitele acceptate, consider ca mi-am facut treaba bine fara sonde. Iar cine cauta sa masoare afr si spera ca a reglat corect bazandu-se pe asta, e chiar fraier. Ecu benzina poate aduce lejer afr in limita corecta, la reglaje proaste de peste 30% abatere.
                                Hai sa spunem cuvinte mari dupa ce terminam o scoala de specialitate, proiectam un motor, depanam un sistem gpl, nu dupa ce intram din strada intr-un atelier cu jucarii.
                                Din 13.09.2014 cea mai puternica masina cu sistem GPL BRC (571CP) din Ro este Bentley Continental GT. Asteptam replica concurentei...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google